Zobacz pełną wersję : Jednomasowe koło zamachowe w TDDI,TDCI.


Bartos83
18-01-2010, 16:15
Witam. Pada mi koło dwumasowe i zacząłem szukać w internecie cen części itp. Wiadomo o co chodzi. I znalazłem coś takiego. Zestaw podobno kosztuje około 1300 zł więc o wiele mniej niż przy normalnym kole dwumasowym. Może ktoś wie coś więcej na ten temat albo już coś takiego zamontował u siebie?

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=numery&page=czytaj&id=638

Grumete
18-01-2010, 16:32
...Pada mi koło dwumasowe ...
jakie masz objawy??

Bartos83
18-01-2010, 16:41
jakie masz objawy??

Chyba wszystkie. Na luzie słychać jakby coś się tam przewalało pod maską. Jak wcisnę sprzęgło to cichnie ale wtedy słychać jak łożysko świergocze. Mój zaufany mechanik też stwierdził że to dwumasa. Ale bardziej chodziło mi o ten zestaw alternatywny dla dwumasy Valeo do którego wkleiłem link. Co o tym sądzicie?

faficzek
18-01-2010, 16:52
Jeden chwali-drugi krytykuje, sam jestem ciekaw opini tych co zmienili na jednomase bo niedługo i mnie może to spotkać. A jaki masz przebieg?
pozdr.

Hashenty
18-01-2010, 17:51
Ja u siebie też mam do wymiany cały komplet. Koleś w sklepie właśnie proponował mi to koło zamiast kolejnej dwumasy. Mówi, że zakładają to klienci i nie wracają już po następne. Nie sądzę, żeby miał w tym jakiś interes, bo kosztuje dużo mniej niż oryginał z dwumasą, ale powiedział żebym dał sobie spokój z dwumasą i założył to. Tylko że niestety... do TDCi jeszcze nie produkują :/ Z tego co mi mówił, to założę dwumasę, parę razy strzelę ze sprzęgła, szybciej ruszę spod świateł i znowu rozwalę koło. Więc chyba można zaryzykować. Tym bardziej że to też Valeo produkuje. W najgorszym wypadku starczy Ci na tyle km, co normalna dwumasa. Ale popytaj po sklepach porządnych, albo po warsztatach specjalizujących się w fordzie. Na pewno już zakładali komplet o którym wspominasz. Jak by wypuścili już do TDCi to bym brał.

steell
18-01-2010, 17:52
a co powiecie na taki objaw pojawił się jakieś 3 tygodnie temu

na pedale sprzęgła bardzo delikatne wibracje ale uwaga na pedale gazu takie same wyglądają na wibracje kabiny nie dwumasy, zresztą wydaje mi sie ze takie były od początku, /przejechane 30 tyś kilometrów/ w czasie pracy silnika słychać koło pasowe i od niego chyba są drgania, przyzwyczaiłem sie wymieniłem rolki i pasek reszta napinacza i koło pasowe narazie zostały stare. W czasie gaszenia silnika z wciśniętym sprzęgłem jak i bez wciśniętego sprzęgła nie ma różnicy, nic nie klekocze czyli żadnych opisywanych TA TA TA czy czegoś podobnego. Słyszę natomiast dziwny dźwięk na wciśniętym sprzęgle coś jak dzwonienie rozklekotanego łożyska, to samo na pół sprzęgle, puszczam pedał sprzęgła nic nie dzwoni.

Pytanie co sie dzieje? /być może ten dźwięk towarzyszy mi dłuższy czas ale dzięki gwizdaniu rolki prowadzącej paska wieloklinowego go nie słyszałem/ co pada dwumasa, docisk sprzęgła a może jedno i drugie? o przebieg nie ma co sie pytać bo nie mam ksiązki więc może być prawdziwy lub nie.
Jeszcze jedno sprzęgło działa dobrze, nic nie szarpie, dobrze wysprzęgla, biegi wchodzą bez problemu, dwu masa nie dudni podczas pracy silnika przynajmniej ja nic nie słyszę oprócz małego koła pasowego i napinacza.

jackoba1
18-01-2010, 17:58
wydaje mi sie że to wysprzeglik do wymiany

Hashenty
18-01-2010, 17:59
Nie uważasz, że jeśli to drżenia całej kabiny, to powinno drgać jeszcze dużo innych rzeczy oprócz pedałów sprzęgła i gazu? Chyba raczej jest to związane z układem przeniesienia napędu. A to dzwonienie rozklekotanego łożyska to chyba łożysko oporowe zaczyna sobie hałasować. U mnie tak się zaczynało. Od lekkiego pisku łożyska, potem lekkie drganie pedału sprzęgła, potem coraz mocniejsze. A biegi nadal wchodzą elegancko, pomimo na 300% zajechanej dwumasy, więc tym się nie sugeruj.

Bartos83
18-01-2010, 18:15
wydaje mi sie że to wysprzeglik do wymiany

Trzymajmy się tematu prosze. Chciałbym dowiedziec się od użytkowników czegoś o tym kole i sprzęgle Aveo. A o dwumasie jest już chyba wszystko na tym forum wiec można poczytać gdzie indziej

Hashenty
18-01-2010, 18:29
Słyszałem, że do VW wstawiali zamiast kolejnej dwumasy sprzęgło jednomasowe właśnie. I podobno (podkreślam: podobno) nic złego się nie działo. Ja miałem wątpliwości związane z tym, że bez dwumasy po dupie dostanie obudowa skrzyni czy sama skrzynia biegów. I że przy pracy na jałowym biegu kabina będzie żyła swoim życiem. Ale po zapytaniu wujka Gugla i dopytaniu w sklepie rozwiały się moje wątpliwości. Ja czekam, aż wymyślą sztywne koło do mojego. Mam nadzieję, że się doczekam. Ale poczekajmy co podpowiedzą Ci inni. Studiując forum, nie zauważyłem, żeby ktoś to montował u siebie.

tomek22
18-01-2010, 19:25
Jest na Forum gosc kóry dokonał takiej zmiany,czytałem o tym jakis czas temu .
Poszukam wieczorem to wkleje link
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=81547 znalazłem

karex
19-01-2010, 12:05
Bartos do Twojego to już jest nr części wg Valeo to 835020.
Niestety do nowszych TDCi to trudno powiedzieć. Nic jak będę miał problem to zamówię w sklepie i po rozebraniu auta zobaczę co i jak. Gdyż możliwe, że będzie jednak pasować. Ale to dopiero po fizycznych oględzinach.
Więcej info na stronie Valeo musisz pogrzebać.

mch12
13-05-2010, 08:49
Ja się przymierzam do wymiany na taki kpl ok. 400-500,00 taniej niby nie duzo, ale będzie spokój , cały komplet po upustach w POLCAR mechanik mi wycenił na na ok. 1600-1700,00
no i nie jest to firma krzak tylko Valeo...
przebieg 175 tys i zaczęła mi się odzywac dwumasa

Robert_Taki
14-05-2010, 00:26
Chciałbym poruszyć temat jedno masowego koła zamachowego w dieslu.Czy ktoś ma? Jak się sprawdza? Proszę o uwagi, spostrzeżenia, opinie.
Pozdrawiam.

jacekplacek0808
14-05-2010, 08:08
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=78480&highlight=jednomasowe+zamachowe

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=89093&highlight=jednomasowe

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=81547&highlight=jednomasowe

W ostatnim linku masz kolege ktory testuje.

Robert_Taki
15-05-2010, 22:08
I co mi tu dajesz? W tych postach nie ma nic nowego.Odświeżam temat.Myślę,że ważny.

wtom
15-05-2010, 22:37
Chciałbym poruszyć temat jedno masowego koła zamachowego w dieslu.Czy ktoś ma? Jak się sprawdza? Proszę o uwagi, spostrzeżenia, opinie.
Pozdrawiam.

a co tu pisać. są auta gdzie jest i takie i takie montowane fabrycznie przy tym samym silniku. dla przykładu mój (nie ford akurat) avensis verso D4D ma jednomas fabryczny a kumpel ma taki sam z dwumasą, różnic w prazy silnika, komforcie itp nie ma żadnych!!!!!!

jaculek63
15-05-2010, 22:54
Do TDDI widziałem ofertę Valeo i tu pytanie czy jest do TDCI bo na forum ktoś w TDDI zamontował i śmiga aż miło (podobno).

Robert_Taki
16-05-2010, 20:40
Do TDDI widziałem ofertę Valeo i tu pytanie czy jest do TDCI bo na forum ktoś w TDDI zamontował i śmiga aż miło (podobno).

Jest.
http://cgi.ebay.co.uk/Mondeo-2-0-TDCi-5spd-Solid-Flywheel-Clutch-Kit-Cylinder-/390152694663?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5ad6e9ab87

jendrekmak
16-05-2010, 21:16
jak ktoś jest w UK to może i mu się opłaca ale znając problemy z wysprzęglikiem wolałbym nie ryzykować tym bardziej, że na jednej dwumasie zrobiłem grubo ponad 200 tys. a oszczędność niewielka i producent nieznany.

jacekplacek0808
17-05-2010, 22:03
I co mi tu dajesz? W tych postach nie ma nic nowego.Odświeżam temat.Myślę,że ważny.

To,ze nie ma nic nowego,nie znaczy ze trzeba zakladac nowy temat.A za pomoc i podpowiedz sie raczej dziekuje.

zabut
16-09-2010, 22:21
Odświeżam temat.

Myślę, żeby teraz założyć koło jednomasowe, słyszałem od gościa, który był doradcą serwisowym w Fordzie, że niektórym klientom oferowali właśnie zamianę dwumasówki na jednomasówkę i podobno problem znikał.

Moja dwumasówka niestety może być najbliższym czasie do wymiany.
Zakładał ktoś z jednomasówkę?

mch12
17-09-2010, 07:03
Jest.
http://cgi.ebay.co.uk/Mondeo-2-0-TDCi-5spd-Solid-Flywheel-Clutch-Kit-Cylinder-/390152694663?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5ad6e9ab87

tak ale to chyba jest do 5 biegowej skrzyni a co z 6 -stka

jendrekmak
17-09-2010, 10:20
póki co na rynku jest tylko jednomasowy zestaw Valeo do TDDI 90 KM. do 115 TDDI i TDCI, a tym bardziej do 130 TDCI nie ma takiego zestawu.

Robert_Taki
17-09-2010, 15:19
póki co na rynku jest tylko jednomasowy zestaw Valeo do TDDI 90 KM. do 115 TDDI i TDCI, a tym bardziej do 130 TDCI nie ma takiego zestawu.

Są.Sprawdź linka,którego podałem.

jendrekmak
17-09-2010, 21:53
jak byś przeczytał kto odpowiedział od razu po twoim poście to byś tego nie pisał. nie interesuje mnie sprowadzanie zestawu od nieznanego producenta z UK (pomijam fakt że mam skrzynię 6-biegową). po pierwsze problemy z gwarancją, po drugie brak informacji na temat producenta, testów i opinii użytkowników. a Valeo dostępne jest tylko do wersji 90 KM. gdyby ktoś sprowadzał z UK to co podałeś to koszt przekroczy koszt nowego zestawu do skrzyni 6-biegowej.

zabut
17-09-2010, 22:02
jak ktoś jest w UK to może i mu się opłaca ale znając problemy z wysprzęglikiem wolałbym nie ryzykować tym bardziej, że na jednej dwumasie zrobiłem grubo ponad 200 tys. a oszczędność niewielka i producent nieznany.

Widzisz ty zrobiłeś na dwumasie 200k, a ja 20k i już stuka, więc powoli się będę skłaniać do wymiany. A jeżeli wymiana na koło jednomasowe może pomóc to jestem wstanie za to zapłacić. Teraz podstawowe pytanie czy występuje coś takiego do 2,0 tdci 130 KM ze skrzynią 6-biegowa.

jendrekmak
17-09-2010, 22:12
nie. ale zestaw do 5 i 6-biegowej skrzyni firmy LUK różni się tylko wysprzęglikiem. nie wiem czy do tego zestawu z UK używają standardowego wysprzęglika czy specjalnego (zrobionego do tego zestawu). jeśli standardowego to można go podmienić na ten z 6-biegowej skrzyni i już.

Robert_Taki
18-09-2010, 11:57
jendrekmak, producentem tego zestawu jest LUK i nie jest to producent nieznany:)

jendrekmak
18-09-2010, 13:56
producentem tego zestawu jest LUK no jakoś nie mogę znaleźć informacji o producencie. może masz jakieś numery tego zestawu LUK?

Bien11
18-09-2010, 16:03
wydaje mi sie ze to ciekawy zestaw wart zbadania. Chociaz mysle ze brak kola dwumasowego spowoduje przyspieszone zuzycie tarczy sprzegla i skrzyni biegow



Wedlug mnie stanowsko producentow w sprawie kol dwumasowych jest skandaliczne.
Doskonale wiedza od lat ze dwumasy nie wytrzymuja duzego momentu obrotowego diesli.
Ostatnio pozwalaja sobie nawet na dalaczanie glupich ulotek do nowych aut z ostrzezeniam dotyczacym delikatnego uzywania sprzegla.

zreszta to nowe "zabawki motoryzacji" sa dla mnie do tarcia chrzanu

andriu67
13-11-2010, 01:44
Niestety te zamienniki ze sztywnym kolem zamachowym sa dedykowane tylko do 90 KM a ja mam !!6KM najtanszy zestaw jaki znalazlem na Allegro z dwumasa jest za 1540pln, szkoda ze ten koles ktory zalozyl ten jednomasowy zestaw nie pokazal sie juz wiecej na forum bo mialbym do niego kilka pytan.

mch12
14-11-2010, 20:00
kolego wielu by miało kilka pytań...
z niepotwierdzonych info dowiedziałem się że z "jednomasą" i tak trzeba wymieniać cały zestaw - dlaczego - nie wiem. coś się wyciera i nie można sobie po prostu wymienić tylko docisku i tarczy.
ostatnio widziałem na aalleeggrroo koleś w Skierniewicach ma całe kpl do 130'sto konnych i skrzyń '6 tdci naturalnie dwumasowe kpl'y w cenie 1850,00

SrebnaStrzała
14-11-2010, 20:50
Po pierwsze koło dwumasowe jest tam nie bez powodu!
Po drugie zdecydowanie NIE POLECAM! kupować zamienników innych niż LUK do mondeo bo to się może skończyć tym że po chwili będzie nas czekać kolejna wymiana. Tak jak to się ma np z kołem pasowym, napinaczem itd.
Nie wiem czy Valeo specjalizuje się w takich konstrukcjach tak jak np LUK.

mch12
14-11-2010, 21:23
no właśnie
wydaje mi się że różnica w cenie jest niewielka rzędu 300,00 pln, a robocizna ta sama
a z resztą jak wymyślą zestaw do 2,0 tdci i skrzyni 6'stki będzie w takiej samej cenie co tradycyjny lub wyższej z uwagi na "małą awaryjność" jednomasówki - kto wie

ja w każdym razie i tak kupię zestw z dwumasą, na tym który mam jest zzrobione 190 tkm a może i więcej kto go tam wie, natomiast podobno skrzynia nie była nigdy odkręcana

muli9
15-11-2010, 08:10
ja bym nie zaryzykowal sztywnego kola - konsekwencje tego moga byc tragiczne - jak juz wyzej padlo stwierdzenie "po cos ta dwumasa jest" - i dobrze - jej glownym zadaniem jest tlumienie drgan i uderzen od silnika aby nie przechodzily na skrzynie - takze zakladajac takie kolo ryzykujesz peknieciem walka lub powaznym uszkodzeniem skrzyni, tak wiec sama dwumasa jest waznym elementem ukladu i nie do konca takim glupim pomyslem ale jej glownymi wadami sa niestety zywotnosc i cena


co do drgan na pedale sprzegla i gazu to u mnie jest to samo drgania z silnika przenosza sie na kabine a na nogach sa bardziej wyczuwalne - szczerze to mnie to strasznie denerwuje i nie milo sie z tym jezdzi, moze rzeczywiscie wymiana kola altka na sprzegielko cos pomoze... co do dzwieku o ktorym pisales przy wciskaniu sprzegla to mur beton wysprzeglik - ciekaw jestem ile przejechales od wymiany bo szybsze zuzyce rowniez zalezy od samego kierowcy (np sa tacy co nie rozumieja ze nie trzyma sie nogi na pedale podczas jazdy bo lozysko caly czas pracuje przez co sie szybciej zuzywa)

jendrekmak
15-11-2010, 08:54
ale jej glownymi wadami sa niestety zywotnosc i cena żywotność to się zgodzę a cena trochę przeraża ale nie należy do najwyższych. w oplach jest dużo drożej za cenę całego kompletu do mondeo do zafiry kupujesz samo koło dwumasowe bez sprzęgła, docisku i wysprzęglika.
ja średnio dwumasę robię w mondeo co 150-160 tys. km. a w focusie dopiero mam drugą, która była wymieniana przy 230 tys. km.

Snajper_881
15-11-2010, 12:05
jendrekmak, z ciekawości, ile robisz rocznie kilometrów ? :D :one:
Pozdrawiam!

jendrekmak
15-11-2010, 12:24
teraz już mniej tylko ok. 40 tys. :570: ale jeszcze niedawno głównie po mieście robiłem 60-70 tys.

kniejak
29-12-2010, 18:22
a co tu pisać. są auta gdzie jest i takie i takie montowane fabrycznie przy tym samym silniku. dla przykładu mój (nie ford akurat) avensis verso D4D ma jednomas fabryczny a kumpel ma taki sam z dwumasą, różnic w prazy silnika, komforcie itp nie ma żadnych!!!!!!

To nie chodzi o komfort ani prace silnika to ma redukować drgania wywołane strzałem w tłok przy spalaniu, ma to umożliwić mniejsze zużycie sprzęgła, bardziej zwartą konstrukcje skrzyni biegów, przez co obniżenie masy ale wg mnie to tylko teoria chodzi o robienie kasy....

Z założenia koło ma wytrzymać 400-500tys ale na jego szybsze złużycie może wpływać jazda zbyt obciążonym samochodem, dławienie silnika na wolnych obrotach jazda na wysokich obrotach, czyli wszystko co sie dzieje podczas jazdy samochodem

SrebnaStrzała
29-12-2010, 18:26
Jakby koło jednomasowe było akimś sensownym rozwiązaniem, to ford by je wsadził po pierwszym lifcie. To kołodwumasowe jest tam nie bez powodu!

kniejak
29-12-2010, 18:41
Po pierwsze koło dwumasowe jest tam nie bez powodu!
Po drugie zdecydowanie NIE POLECAM! kupować zamienników innych niż LUK do mondeo bo to się może skończyć tym że po chwili będzie nas czekać kolejna wymiana. Tak jak to się ma np z kołem pasowym, napinaczem itd.
Nie wiem czy Valeo specjalizuje się w takich konstrukcjach tak jak np LUK.

Kiedyś do Alfy 156 zamówiłem dwumase ze sprzęgłem dwumasa valeo w środku koło valeo
sprzęgło luk:
w środku docisk valeo tarcza sachs i lozysko valeo
sądze żę to jedno i to samo.

sebo86
29-12-2010, 20:28
Nie wiem czy koło jednomasowe wpływa korzystnie czy nie na osprzęt ale faktem jest że z wzmocnionym sprzegłem można je dostać nawet w ASO forda. A po drugie dwumasy wprowadzono między innymi ze względu na jakieś durne wymysły ekologów, którzy śrubują coraz to surowsze normy. Zauważcie, ze od paru ładnych lat nie produkują już diesli bez tego ustrojstwa bo jest to związane m.in. tymi normami ekologicznymi.

wilhelm
29-12-2010, 20:57
co ma dwumasa do ekologii? :)

klocky
29-12-2010, 21:03
Ja mam zamontowany od listopada zeszłego roku zestaw z jednomasowym kołem zamachowym Valeo. To jakieś 40tyś/km temu. Jest OK! Nic nie stuka nie puka, nie drga.

sebo86
29-12-2010, 21:10
Wilhelm, wbrew pozorom ma wpływ. Np. redukuje zużycie paliwa. Można znaleźć takie informacje w necie. Poza tym pamiętam w którymś numerze "Motoru" albo "auto Świata" pisali o tym i tam było dużo o tym. i pisali właśnie, że wprowadzenie dwumasy było wymuszone m.in. ograniczeniem emisji spalin.
Oczywiście nie neguje tego, że odciąża ono skrzynię biegów itd. Ale wydaje mi się, że odpowiednio wzmocnione sprzęgło zastosowane razem z kołem jednomasowym nie powinno zrobić różnicy dla innych podzespołów.
Jak już pisałem w innym poście gościu z ASO mówił mi że w pierwszych Mk3 były stosowane jednomasy ale później w ramach akcji wymieniali je na dwumasy.

Klocky nareszcie podzieliłes sie swoimi spostrzeżeniami.
Nawet nie wiesz ilu ludzi czekało tu na twoje opinie. Cieszę się, że z tą jednomasą masz wszystko ok. Mam nadzieję, że twój przykład pokaże że nie ma się co bać zwykłych kół zamachowych.

kiedrus
30-12-2010, 06:44
Jakby koło jednomasowe było akimś sensownym rozwiązaniem, to ford by je wsadził po pierwszym lifcie. To kołodwumasowe jest tam nie bez powodu!

Hmm... a ja myślę, że ford niechętnie przyznaje się do swoich błędów, a przykładem tego jest zwykła rolka na alternatorze

tomek22
30-12-2010, 07:20
Koledzy ja miałem również założone koło sztywne
Niema żadnej, powtażam ŻADNEJ różnicy w pracy silnika,komforcie,drganiach przy ruszaniu,zużyciu paliwa itp,itd

Obecnie mam peugota 307 2.0hdi 110km z czipem na 150km i równiez jest tam wpakowane sztywne koło(choc orginalnie powinien byc dwumas)
Śmiga tak jak powinno bez szarpnięc,drgań i innych nieprzyjemnosci
Według mnie dwumasa to kupa do nabijania kasy
Pomysł może był i dobry. Tylko po co wymyslac cos co już dawno zostało wymyslone i dopracowane do perfekcji. Mysle tutaj o sztywnym kole gdzie tłumieniem drgan zajmuje sie tarcza sprzęgła z specjalnie w tym celu zamontowanymi sprężynami(tłumikami)
w sumie jest to dokładnie to samo co dwumas (kupa)tlko o wiele tańszy i o niebo bardziej wytrzymalszy

Rijndael
30-12-2010, 09:14
Gdybym miał diesla to przy pierwszej okazji pozbyłbym się koła dwumasowego. Za "okazję" rozumiem oczywiście uszkodzenie/zużycie sprzęgła lub dwumasy. Dlaczego?

Istotą działania dwumasy jest przeniesienie tłumika drgań skrętnych z tarczy sprzęgła do koła zamachowego. Zmieniając koło dwumasowe na zwykłe zmieniamy więc także sprzęgło na takie z tłumikiem drgań skrętnych w tarczy. Nie jest więc tak, że wszystko staje się nagle zupełnie sztywne. Tłumik drgań skrętnych nadal jest w układzie, choć być może nieco mniej efektywny. Nie stanie się więc nic strasznego ze skrzynią czy z czymkolwiek, a w każdym razie nie szybko. Co jak co, ale skrzynie Ford ma akurat bardzo solidne i długowieczne, a co za tym idzie łatwo i niedrogo dostępne na rynku wtórnym (nie psują się więc jest na nie mały popyt).

Tłumik drgań skrętnych w tarczy sprzęgła ma jedną główną zaletę. Zużywa się zwykle wolniej niż tarcza sprzęgła, więc wymieniany jest niejako przy okazji, razem ze sprzęgłem. W przypadku zestawu ze sztywną tarczą sprzęgła i kołem dwumasowym mamy dwa zużywające się elementy zamiast jednego.

jendrekmak
30-12-2010, 09:16
dwumasy wprowadzono między innymi ze względu na jakieś durne wymysły ekologów kolego za dużo się naczytałeś. dwumasa jest tylko i wyłącznie montowana ze względu na kulturę pracy jednostki napędowej i trwałość napędu (głównie chodzi o skrzynię, półosie i przeguby). sprzęgło plus dwumasa daje większy zakres kąta obrotu wałka skrzyni w stosunku do wału korbowego co powoduje płynniejsze przekazywanie momentu obrotowego silnika na napęd. przy normalnym sprzęgle z kołem jednomasowym ten kąt oscyluje w granicach 20 stopni a przy dwumasie ponad 30 (suma kątów tarczy i dwumasy). co to może mieć wspólnego z ekologią? jedynie to, że w teorii mniej złomu powstaje bo mniej skrzyń i przegubów się psuje.

Rijndael
30-12-2010, 09:36
Ja tez nie widzę bezpośredniego związku pomiędzy dwumasą a emisją, ale może jest jakiś związek pośredni, związany właśnie zmniejszą "gwałtownością" zasprzęglania? Ale o niczym takim nie słyszałem, więc odnoszę się do tego raczej sceptycznie...

sebo86
30-12-2010, 09:46
co to może mieć wspólnego z ekologią? jedynie to, że w teorii mniej złomu powstaje bo mniej skrzyń i przegubów się psuje.

Ta. Za to ile dwumas i kompletów sprzegła już poszło w zapomnienie. Ja nie twierdze, że ekologia to był główny powód wprowadzenia dwumas bo różnica jest marginalna albo żadna. Co do innych rzeczy to się zgadzam.
Ja jednak też jak tylko skapnie troche kasy wymienie ta dwumase na zwykłe koło.

Rijndael
30-12-2010, 09:49
Ja jednak też jak tylko skapnie troche kasy wymienie ta dwumase na zwykłe koło.
Wymień dopiero jak się zużyje, bez sensu wymieniać sprawne. Zmieniając dwumasowe koło zamachowe na lite musisz wymienić także sprzęgło.

sebo86
30-12-2010, 09:56
Oczywiście mi dwumasa się odzywa już od jakiegoś czasu (bujanie i stuki podczas wyłaczania silnika, drgania na sprzęgle jak są niskie obroty, drga kierownica).
Ja prawdopodobnie będę brał cały zestaw do jednomasy z ASO bo takie tam posiadają.

eddek
30-12-2010, 11:02
Kiedyś wyczytałem, że koło dwumasowe pozwala ograniczyć spalanie paliwa na niskich biegach o 7%. Także ekologia ma tutaj również znaczenie dla wprowadzenia takiego rozwiązania.

Do TDCI jeszcze nie ma jednomasy?
Mój mondek stoi u mechanika właśnie i ma wymieniany cały komplet, bo już zaczynało się psuć. :(

SrebnaStrzała
30-12-2010, 12:14
Obecnie dwumasa kosztuje koło 800zł więc nie jest to wydatek rzędu wtryskiwaczy. Ostatni raz wymieniłem przy 130.000km. Teraz mam już 200.000 i wszystko gra. Rozumiem jakby to koło padało co 20.000, 50.000km.
Po co kombinować?

tomek22
30-12-2010, 12:57
Kolego to nie są kombinacje
Nie ma sensu zakładac badziewia które jest o połowe miej trwałe od sztywnego koła
Ale to tylko moje zdanie:wink:(poparte przykładem)

Rijndael
30-12-2010, 13:01
Kolego to nie są kombinacje
Nie ma sensu zakładac badziewia które jest o połowe miej trwałe od sztywnego koła
Ale to tylko moje zdanie:wink:(poparte przykładem)
O połowę? Lite koło zamachowe się praktycznie nie zużywa, wytrzyma więcej niż reszta samochodu. ;)

tomek22
30-12-2010, 13:12
No tak
Dochodzi jeszcze wytrzymałosc tarczy sprzęgła
Ja wymieniałem dwumase przy 180 tys na sztywne koło
Moundka opchnąłem z przebiegiem 460 tys i nawet zapomniałem ze istnieje cos takiego jak dwumas
Powtarzam że z tej strony nie miałem już żadnych nieprzyjemnosci
Dodam tylko że noge mam ciężką i autko nie miało lekko

sebo86
30-12-2010, 13:14
Poza tym tak naprawdę to nie jest kwestia 800 zł ale wraz ze sprzęgłem i robocizną jak się zmieści w 2000 zł to będzie dobrze. A przecież chcąc to zrobić porządnie to dojdą pewnie jeszcze jakieś uszczelniacze.

Tomek22, czyli lekko licząc prawie 300 tysięcy na litym kole bez zadnych niespodzianek. To naprawdę potrafi przekonać

tomek22
30-12-2010, 13:44
kolego Sebo86
dlatego nie widze sensu zakładania dwumasy(badziewia)
kolejne auto też zostało wykastrowane z dwumasy (Peugeot 307 hdi 110/150km)i również nie ma problemów
Przy wymianie warto wymienic uszczelniacz na wale korbowym,wałku sprzegłowym,półosiach dodatkowo oczywiscie olej w skrzyni
Wydasz raz i zapomnisz o tym badziewiu

ethernal
30-12-2010, 14:44
Czy jest możliwość "wsadzenia" zamiast dwumasy jednomasowego koła w TDCi?? Bo na razie widzę że tylko posiadacze TDDi zastosowali takie rozwiązanie.
Ile jednomasa wraz z odpowiednim (z tłumikiem drgań) sprzęgłem kosztuje w ASO???

skrzat19814
19-01-2011, 12:39
witam.dołączam sie do pytania kolegI ETHERNAL czy ktoś stosował jednomase do mondeo TDCI 130 KM.jeżeli tak to gdzie to kupic i ile to kosztuje.

hodson
21-01-2011, 14:29
ja znalazłem cos takiego, wiem ze w uk jest to dosć popularne rozwiązanie

http://cgi.ebay.com.sg/MONDEO-2-0-TDCI-TDDI-SOLID-FLYWHEEL-CLUTCH-KIT-EEC-MADE-/150550224609?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item230d7e1ee1

jendrekmak
22-01-2011, 11:43
tylko że:
FORD MONDEO MK3 2.0 TDCI TDDI 115BHP D6BA HJBA HJBB HJBC ENGINES 10/2000 TO 09/2002 5 SPEED MODELS

skrzat19814
22-01-2011, 12:15
spoko tylko że koszt tego jest taki sam jakbym kupił normalny zestaw z dwumasa w polsce.a czy te zestawy robione do TDDI sa takie same co do tdci. pomocy koledzy bo nie wiem co robic a mój mondek juz cierpi

jendrekmak
22-01-2011, 12:52
a czy te zestawy robione do TDDI sa takie same co do tdcitddi 90 KM nie jest taki sam jak tddi 115 KM. jest to taki zestaw jak w focusie mk1 TDDI i TDCI ale do mondeo 115 KM TDDI i TDCI nie pasuje bo ma mniejszą średnicę koła, sprzęgła i docisku

skrzat19814
23-01-2011, 12:40
czyli nie pozostaje mi nic innego jak tylko kupic normalny zestaw z dwumasa.
szkoda szkoda bo uważam że jest to dobre rozwiązanie ta jednomasa i zdecydowanie tańsze. jak by jeszcze ktoś coś wiedział na temat zestawu z jednomasa do TDCI 130 km <6-biegów> to prosze pisac.dziękuje koledzy

ethernal
23-01-2011, 13:14
jak by jeszcze ktoś coś wiedział na temat zestawu z jednomasa do TDCI 130 km <6-biegów> to prosze pisac.dziękuje koledzy

Przyłączam się prośby kolegi Skrzata: TDCi 5-biegów 130KM, szczególnie prośba do kolegów z UK i IRL: jeśli wypatrzycie coś na ebay`u lub gdzie indziej to dajcie znać, ewentualnie możecie nawiązać kontakt z dystrybutorem lub producentem i mozna zrobić biznes w PL :D:D:D
Pzdr

wbbmzg
24-01-2011, 21:24
na www.stdrivers.co.uk jest temat założony przez Titanium X.
Opisuje on tam, że do silników 2.2TDCi jako zamiennik można użyć jednomasowego koła zamachowego z Transita. Skrzynie biegów są ponoć takie same: MTX-75 lub MMT6. Podaje tam wszystkie numery części z finisa:
http://www.stdrivers.co.uk/forum/showtopic.php?fid/88/tid/15955/

asd11
02-02-2012, 13:19
Są zestawy firmy angielskiej National do wszystkich silników: :!!:
http://www.national-auto.co.uk/clutch_products/clutch_catalogue.aspx

http://allegro.pl/sprzeglo-mondeo-2-0-tddi-tdci-130km-kolo-zamachowe-i2082938517.html

Wklejam opis aby nie zniknął razem z aukcją:

Zestaw Sprzęgła do FORDA MONDEO MK3 2.0 TDDI/TDCI 130KM i 115KM

Z KOŁEM ZAMACHOWYM ZAMIAST KOŁA DWUMASOWEGO !!!


Wskład zestawu wchodzą:
- Koło Zamachowe ("sztywne") - zamiennik koła dwumasowego
- Tarcza Sprzęgła
- Docisk Sprzęgła

UWAGA!
Wysprzęglik Hydrauliczny Sprzęgła dostępny na oddzielnej aukcji!!

!! Zestaw pasuje do wersji z 5-cio i 6-cio biegową skrzynią - różnią się tylko wysprzęgliki!!



Na czym polega tajemnica stałego koła zamachowego:

Tarcza sprzęgła wyposażona jest w znacznie większe sprężyny o charakterystyce specjalnie dobranej do konkretnego modelu samochodu. W przeciwieństwie do koła dwumasowego, sztywne koło zamachowe pozbawione jest ruchomych elementów, co korzystnie wpływa na trwałość całego zespołu.

Ważną zaletą tego rozwiązania są ekonomiczne korzyści płynące z jego stosowania.
Dzięki niezawodnemu, sztywnemu kołu zamachowemu, w razie konieczności ponownej naprawy wymienia się tylko tarczę i docisk, tak jak w przypadku samochodu ze zwykłym sprzęgłem. Pozwala to znacznie zredukować koszty serwisowania pojazdu.

ZAMIENNIK
nr katalogowy LUK:
415 0168 10 + 624 3136 33, 600 0047 00

dbdrag
28-05-2012, 18:46
no muszę odświeżyć temat bo właśnie stoję przed wymianą dwu masy i zastanawiam się nad jedno masą,proszę o wypowiedz tych co założyli koło jedno masowe jak się na takim czymś jeździ.

wojtekdg
28-05-2012, 20:03
Z tego co mi wiadomo 1 masowe przenosi naprężenia na skrzynie biegów i ona dostaje po d..ie i to bardzo.

klocky
29-05-2012, 07:47
Jeżdżę na jedno-masie już 2 lata nie pamiętam ile kilometrów może 60tyś przy 300tyś przejechane i nic się nie działo i nie dzieje.

Co do przeniesienia momentu na skrzynię to tarcza ma wbudowane sprężynowe tłumiki drgań.
O ile mnie pamięć nie myli to Transit ma stałe koła masowe i nie ma tam kłopotów z układem napędowym a silnik pracuje w dużo cięższych warunkach.

RobMondeo
31-05-2012, 20:35
Witam wszystkich
Też mnie czeka wymiana sprzęgła z kołem, wytrzymało 236 000 km, myśle że nieźle, i też mam dylemat czy jedno czy dwumasowe. Mechanik powiedział mi, że wymieniał już w kilku przypadkach na jednomasowe i nie miał żadnych reklamacji. No i oczywiście jest taniej i spokój później.

Andrzej_K
01-06-2012, 04:53
Też mnie czeka wymiana sprzęgła z kołem, wytrzymało 236 000 km, (...)mam dylemat (...) jest taniej i spokój później.

Ja na Twoim miejscu nie miałbym żadnego dylematu. Auto po 7 latach wymaga wymiany dwumasy - jaki tu dylemat? Za następne 7 lat prawdopodobnie będzie na szrocie. Ja bym zakładał oryginalne sprzęgło nie nie brał nic do głowy.

wojtekdg
01-06-2012, 19:19
Z tego co mi wiadomo 1 masowe przenosi naprężenia na skrzynie biegów i ona dostaje po d..ie i to bardzo.

To są słowa mechanika speca od fordów. Warsztat w Będzinie magik od aktywowania kompa w naszych mondeo.

RobMondeo
29-06-2012, 21:12
Jeżdżę na jedno-masie już 2 lata nie pamiętam ile kilometrów może 60tyś przy 300tyś przejechane i nic się nie działo i nie dzieje.

Co do przeniesienia momentu na skrzynię to tarcza ma wbudowane sprężynowe tłumiki drgań.
O ile mnie pamięć nie myli to Transit ma stałe koła masowe i nie ma tam kłopotów z układem napędowym a silnik pracuje w dużo cięższych warunkach.
Też mi znajomy mechanik mówił, że w tranzicie jest ten sam silnik i skrzynia co w mondeo a jest normalne koło zamachowe. Ciekawa sprawa.

wojtekjanus
29-06-2012, 21:46
Też mi znajomy mechanik mówił, że w tranzicie jest ten sam silnik i skrzynia co w mondeo a jest normalne koło zamachowe. Ciekawa sprawa. No... jednak jest różnie.

MK 6 (2000-2006)
---------------------
Silniki 2.0 FWD
75KM - pojedyncze
85KM - pojedyncze
100KM - dwumasowe - wyprodukowane do grudnia 2001
100KM - pojedyncze - wyprodukowane po grudniu 2001
125KM - dwumasowe

Silniki 2.4 RWD
Wszystkie 2.4 posiadają koło dwumasowe.
We wszystkich modelach 2.4 można zainstalować pojedyncze koło zamachowe, stosując zestaw naprawczy Forda - oprócz modelu 135KM tdci.

Silniki 2.3 RWD benzyna/gaz-benzyna
Dwumasowe koło zamachowe.
Nie występuje zestaw naprawczy z zamianą na pojedyncze.

MK 7 (2006- 2011)
-----------------
Silniki 2.2 FWD
85KM - pojedyncze
110KM - pojedyncze
115KM - dwumasowe
130KM - dwumasowe
140KM - dwumasowe

Silniki 2.4 RWD
Wszystkie 2.4 mają dwumasowe

Silniki 3.2 RWD
Wszystkie 3.2 mają dwumasowe

MK 7 (2011 ->)
---------------
Wszystkie silniki są 2,2 (FWD, RWD i 4WD) i mają dwumasowe (z impulsowym ogranicznikiem momentu obrotowego)

RobMondeo
29-06-2012, 22:38
No widać mijał się z prawdą :lol:

Ale czytałem gdzieś o dwóch modelach takich samych aut, z takimi samymi silnikami (chyba Toyota), tylko z różnych roczników i jedno miało koło jednomasowe a drugie dwumasowe. Tak więc wynikało by z tego, że rzeczywiście nie powinno to mieć dużego wpływu na pracę silnika.

wojtekjanus
30-06-2012, 08:57
Ale czytałem gdzieś o dwóch modelach takich samych aut, z takimi samymi silnikami (chyba Toyota), tylko z różnych roczników i jedno miało koło jednomasowe a drugie dwumasowe. To i tu to przecież przeczytasz: 100KM - dwumasowe - wyprodukowane do grudnia 2001
100KM - pojedyncze - wyprodukowane po grudniu 2001
-----------------------------

Generalnie: dwumasy montowane 10 lat temu i montowane teraz - to dwa różne światy jeżeli chodzi o wytrzymałość. Stale była poprawiana wytrzymałość eksploatacyjna tego zespołu (we wszystkich firmach) i teraz przebieg rzędu 200 kkm na dwumasie to normalka - nawet w ruchu miejskim...
Ja powiedziałbym tak: o ile przy dobrym sprzęgle ruszanie z jednomasowym kołem jest... prozaiczne - to przy dwumasie jest... poezją. http://emotikona.pl/emotikony/pic/0flirt.gif (http://emotikona.pl/emotikony/)

kgorka
31-05-2013, 21:24
http://www.sprzegla.webshop.pl/ProductDetails/Show.rails?s=,,VALEO,FORD,MONDEO-III-kombi-%28BWY%29-2000-11-2007-08,2.0-TDCi-131km,&n=,&a=VALEO-Zestaw-sprzegla-VALEO-835061-835061&i=500036,504726,516454,P,-1,-1,186


Czy to nie czasem zestaw do 2.0 tdci 130km skrzynia mmt6 czyli 6 biegów

FIXER
01-06-2013, 10:26
To są słowa mechanika speca od fordów. Warsztat w Będzinie magik od aktywowania kompa w naszych mondeo.

niespotkalem sie jeszcze z mechanikiem co mial by jakies pojecie, to sa tylko jakies smieszne domysly.
"skoro ford tak wymyslil to ma tak byc" a własnie ze nie,

mam jedna mase, światek odciążył 10% i jest jazda, chociaz w dizlach sie tego nie robi ale ja zrobilem,

dumny jestem, pozdrawiam

konrad291
01-06-2013, 11:54
Ja tam mam jednomase i jestem zadowolony, chociaz sprzedawca w sklepie powiedział ze nie zamówi mi tego zestawu(valeo kit 4P), poniewaz "Urwie mi wał" xD jedynie na własne ryzyko, wiec zamówiłem i jest gitara:) juz 5 tys zrobiłem i nic sie nie zmieniło, a i zadnej różnicy przy ruszaniu zbytnio nie odczuwam, moze minimalna. ale moje odczucia moga wynikac z tego ze dwumasa była konkretnie rozjechana.

Moim zdaniem wał urwał by sie szybciej od uszkodzonej dwumasy(nie wyważonej, która ma juz bicie) niz od sztywnego koła jednomasowego...

A jesli po 100 tys padnie mi skrzynia to wymienie ja sobie na używke za ok 400-500PLN:)

FIXER
01-06-2013, 13:53
dokładnie, ale pytanie mam.

dlaczego ma paść szybciej skrzynka????? przecież to mtx75, to samo co w benzynie

pewnie ktos teraz powie, w dizlu jest wiekszy moment, ta... jest, zgadza sie.

tylko taki Rasta i Getka z FKP mają po 350 km i ponad 500 nm. Jezdzi i to jeszcze jak,

peterpz
01-06-2013, 15:25
pewnie ktos teraz powie, w dizlu jest wiekszy moment, ta... jest, zgadza sie.
Totalnie nie o to chodzi - trochę nie ogarniasz specyfiki nowoczesnych diesli. Ja akurat mam na codzień porównanie między 1.8TD zrobionym w starej szkole i 2.0TDCi 130 KM (po lifcie) zgodnie z nową szkołą.

Jadąc 1.8TD ze sztywnym kołem zamachowym muszę zawsze go trzymać powyżej 2000 rpm. Poniżej mam w całym samochodzie mocne drgania przenoszone przez skrzynię biegów i poduszki! Chodzi o to, że silnik ma za mało cylindrów, aby pracować równo poniżej 2000 rpm. Gdyby ich było 6, problemu by nie było. Przy tak niskich obrotach po prostu odczuwalne są przerwy między kolejnymi odpaleniami cylindrów. Jeśli ktoś jeździł silnikiem 6 cylindrowym to wie o czym piszę - mam najlepsze wspomnienia z Opla Omegi 2.5TD, który po prostu wyrywał z 1200 RPM i nigdy żadnych drgań.

Ale 1.8TD ma małą moc (90KM/180Nm). W nowych dieslach masz powyżej 130, co powoduje, że te drgania są jeszcze większe, a turbo o zmiennej geometrii i inne wynalazki powodują, że ogromny moment jest jeszcze przy niższych obrotach - 1500 RPM (większe drgania). I te drgania, które mam w 1.8TD ma wytłumić dwumasa i to robi.

Moim zdaniem tak na prawdę chodzi o zwiększenie komfortu jazdy przy niskich obrotach, do których te silniki są przeznaczone (mnie w mk2 wkurzają te drgania, może wymiana poduszek by trochę je zmniejszyła). Totalnie nie wpływa to na awaryjność skrzyni, bo gdyby tak było, to przecież wał silnika również by się rozleciał, silnik te drgania na sobie cały czas ma. Zresztą skrzynia biegów to od lat najmniej awaryjny element naszych samochodów, więc zwiększenie jej wytrzymałości to nie problem (komu bez przyczyny zepsuła się skrzynia? Ja ostatnio widziałem popsutą skrzynię w fiacie 126p 10 lat temu).

Ale to teoria. Ktoś przejeździł na sztywnym kole zamachowym minimum 100kkm, żeby potwierdzić, że:
- nic się nie dzieje ze skrzynią,
- czuć lekko większe drgania (piszę lekko, bo te koła mają specjalną tarczę sprzęgłową, która powinna w części zastąpić dwumasę)
?

Interesują mnie duże przebiegi, bo tylko one potwierdzą stan rzeczy. 5k (ktoś o takim przebiegu pisał) to można zrobić nawet bez oleju w skrzyni (na krótkich trasach).

FIXER
01-06-2013, 16:42
tak oczywiście, też mam drgania przy 1500 i to czuc, po to ktos wymyślił dwumase,
tu sie zgadzam, tyle ze mnie to akurat nie przeszkadza, moze dlatego ze poprzednie koło waliło niemiłosiernie.

Sprawna dwumasa to komfort, fakt ale trzeba pamietac aby plusy nie przesłoniły nam minusów :)

peterpz
01-06-2013, 18:17
tak oczywiście, też mam drgania przy 1500 i to czuc, po to ktos wymyślił dwumase,
tu sie zgadzam, tyle ze mnie to akurat nie przeszkadza, moze dlatego ze poprzednie koło waliło niemiłosiernie.

Sprawna dwumasa to komfort, fakt ale trzeba pamietac aby plusy nie przesłoniły nam minusów :)
Widzę, że się zgadzamy. I wcale nie twierdzę, że ta dwumasa to jedyne/konieczne rozwiązanie - pewnie wielu z nas zaakceptowałoby jej brak i niewielkie drgania w zamian za święty spokój. Ale wiecie jak to jest, producent nie może wypuścić idealnego i bezawaryjnego samochodu (kto by kupował następne i do ASO jeździł?). Mercedes już kilka razy się tak przejechał (tzw. beczka jeździ wiecznie, to samo Sprinter w którym silnik spokojnie wytrzymuje 1 mln, jest na łańcuszku i zmieniasz tylko olej - ma nawet Common Rail, a jakoś to mu nie przeszkadza w totalnej bezawaryjności).

ministerq
01-06-2013, 19:07
Jadąc 1.8TD ze sztywnym kołem zamachowym muszę zawsze go trzymać powyżej 2000 rpm. Poniżej mam w całym samochodzie mocne drgania przenoszone przez skrzynię biegów i poduszki!

Akurat w tym silniku równie wiele zależy od ustawień pompy wtryskowej - dwięk, drgania, moc, więcej niż mozna by się spodziewać ;)
Zapraszam kiedyś przy okazji do mojego 1.8TD, zdziwisz się jak miękko może ten klekot działać na "sztywnym kole zamachowym" ;)

BibiDrift
01-06-2013, 21:31
http://www.sprzegla.webshop.pl/ProductDetails/Show.rails?s=,,VALEO,FORD,MONDEO-III-kombi-%28BWY%29-2000-11-2007-08,2.0-TDCi-131km,&n=,&a=VALEO-Zestaw-sprzegla-VALEO-835061-835061&i=500036,504726,516454,P,-1,-1,186


Czy to nie czasem zestaw do 2.0 tdci 130km skrzynia mmt6 czyli 6 biegów

Podepnę się pod pytanie - czy to zestaw do 2.0 tdci 130km skrzynia 6 biegów?

Na dniach muszę kupić cały komplet i teraz mam dylemat - jeśli to do 2.0 TDCI 6 biegów to chyba bym się zdecydował :)

peterpz
02-06-2013, 14:27
Akurat w tym silniku równie wiele zależy od ustawień pompy wtryskowej - dwięk, drgania, moc, więcej niż mozna by się spodziewać ;)
Zapraszam kiedyś przy okazji do mojego 1.8TD, zdziwisz się jak miękko może ten klekot działać na "sztywnym kole zamachowym" ;)
To może zdradź conieco, bo bardzo tajemniczy jesteś? W tej pompie raczej zbyt wiele nie pozmieniam:
1. Booster lekko podkręcony (nie za dużo, co by nie dymił).
2. Zapłon ustawiony idealnie na ucho (5kkm wcześniej do lekko opóźniliśmy, bo był zbyt wczesny).
3. Co tu więcej zmieniać?

Oczywiście przy lekkim dodawaniu gazu nie mam tych drgań. Pisałem o sytuacji gdy wyciskam z niego dość sporo przy tych obrotach. Twój vs. mój to trochę inne jednostki, nawet w mondeo między '95 a '99 były zmiany w silniku, masz też dużo lżejsze auto, stąd może silnik lepiej sobie radzi w turbodziurze i nie drga... Dodam też że poduszki pod silnikiem nigdy nie były zmieniane od kiedy auto jest u nas, więc to może być też częściowo ich wina.

JohnLenin
02-06-2013, 19:09
Czy Ktoś miał jakiś problem z autem, po zmianie 2M na Valeo Kit 4(3)p?

AdamJ.
18-07-2013, 10:06
http://www.forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2046945#post2046945

Piasek80
25-04-2014, 17:08
Podepnę się do tematu.
Właśnie jestem po wymianie 2mas na 1mas w Moim Mondeo III 2.0TDCI 130KM 6-bieg.
Kupiłem na tej aukcji
http://allegro.pl/sprzeglo-mondeo-mk3-2-0-tdci-130-115km-komplet-i4102594174.html
z wysprzęglikem pod 6tkę skrzynię
i jest problem. Silnik kręci ale ani myśli zapalić - błędów zero. Mechanik podejrzewa że z kołem coś nie tak i czujnik obrotów nie zbiera sygnału z koła 1-masowego.

Ktoś przerabiał podobny temat ??

Keram-1
25-04-2014, 21:11
W twoim opisie Forda widnieje rocznik 1998 a aukcja od 2000 czy ma to znaczenie nie wiem ale też na aukcji są wyszczególnione typu silników

Piasek80
26-04-2014, 10:14
Kurna, nie zauważyłem.
Auto jest z rocznika 2003
Mondeo III
Już zmieniam.

Silnik ma klasyczny objaw braku odczytów z czujnika koła zamachowego.
Pojawia się prawidłowe ciśnienie na listwie ale nie otwiera wtryskiwaczy
Zero błędów
Podmieniłem inny czujnik - to samo (ale był od innego modelu, inne mocowanie)
W poniedziałek przyjedzie nowy, taki jak powinien być
Na forum Mondeo czytałem wątek że wielu miało ten sam problem po zmianie 2-mas na 1-mas i pomagała wymiana czujnika położenia wału

Zobaczymy - mam nadzieję że pomoże, bo jeżeli nie przyniesie to rezultatu to jest po prostu źle wykonane koło jednomasowe i tyle.
Wczoraj odczytałem numer z ori dwumasu jaki tam siedział
3S71 6477 FR lub FA bo niewyraźnie napisane i Motorcraft

benio
27-04-2014, 13:40
A ta jedno-masa ma wypustki takie jak ma dwu-masa:?:
http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/c093d030a80876d7ac79b919b700d4d8.jpg

Piasek80
27-04-2014, 21:39
Zastrzel mnie ale nie pamiętam... ale chyba nie :?
Oglądałem ale nie kojarzę, mechanik montował a stało u niego dobry tydzień nim przyszła jego kolej.

On twierdzi że prawdopodobnie znak na kole jest nie w tym miejscu co powinien - stąd problem.

Jutro przyjedzie nowy czujnik położenia wału - oby pomogło...

myson
23-05-2014, 19:59
Rozmawialem ze znajomym ktury zamontowa sztywne kolo w mondeo 2.0 niewiem tylko ile koni ale w kazdym badz razie po przejechaniu wielu kilometrow stwierdzil 3 rzeczy ze jest glosniej w aucie mocniej wibruje na jalowym i ze jest taniej ale mondziak mial ponad 300 tys kilometrow

Piasek80
24-05-2014, 06:52
A ta jedno-masa ma wypustki takie jak ma dwu-masa
Dokładnie tak wyglądało.

U mnie niestety skończyło się na ponownej rozbiórce skrzyni i wymiany na dedykowany dwumasowy zestaw z LuK`a.
Na tym jednomasie ani myślał podjąć współpracy.
Po zamontowaniu właściwego silnik odpalił z pierwszego obrotu i śmiga auto już 3ci tysiąc km.

piasekmondeo
07-06-2014, 13:09
wymienilem dwumase na normalne sprzeglo i jest ok. a wydatek mniejszy !

FIXER
14-07-2014, 12:01
wymienilem dwumase na normalne sprzeglo

nie rozumiem