Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Stukot z przodu z lewej strony.


ewa7212
17-05-2010, 23:17
Witam, jestem po wymianie wahaczy i tulej z przodu i z tyłu (czas już był na nie). Gdy jadę jest ok ale gdy większa dziura i trafie jest stuk tak samo jak czasami przejedzam próg zwalniający tak samo czasami jest stuk, i teraz może to by łącznik stabilizatora, końcówka drążka czy coś innego. Proszę o rady. Pozdrawiam

darnel
18-05-2010, 00:08
Cos innego - na ten przykład podam poduszkę gumową pod stabilizatorem. Są dwie i dostęp dość utrudniony. Mogę się mylić, bo jak wiesz nie słyszałem stuków i autka nawet nie oglądałem, ale mój typ znasz. Odradzam zamienniki. Oryginały są tanie jak barszcz. Zamienniki służą czasem tylko kilka tygodni. Raczej celowałbym w te poduszki niż w łacznik czy końcówki

kris71
18-05-2010, 06:08
a sworznie wymieniałaś?gumy raczej bym nie brał pod uwage,a jeśli chodzi o ich wymiane to nie jest tak tragicznie(grzechotka+przedłużka).

ewa7212
18-05-2010, 06:09
Cos innego - na ten przykład podam poduszkę gumową pod stabilizatorem. Są dwie i dostęp dość utrudniony. Mogę się mylić, bo jak wiesz nie słyszałem stuków i autka nawet nie oglądałem, ale mój typ znasz. Odradzam zamienniki. Oryginały są tanie jak barszcz. Zamienniki służą czasem tylko kilka tygodni. Raczej celowałbym w te poduszki niż w łacznik czy końcówki

Dzieki zo odpowiedz, a teraz mam kilka pytan czy jest mozliwosc sprawdzenia ich u diagnosty mam znajomego i czy samemu mozna to wymienic z kanalu. Pozdrawiam

kris71
18-05-2010, 06:26
Jeśli chcesz je zmienić to nie z kanału,ściągasz koło i masz je na widelcu

darnel
18-05-2010, 10:34
gumy raczej bym nie brał pod uwage
No i niesłusznie, niesłusznieczy jest mozliwosc sprawdzenia ich u diagnostyJak najbardziejczy samemu mozna to wymienicTak, możnas ale dostęp do jednej ze śrub jest utrudniony, poza tym nie daje się ona wykręcić do końca. Odkręca się ją tyle ile się da , trzeba ja odchylić i wsunąć poduszkę ze stabilizatorem
a sworznie wymieniałaś?jestem po wymianie wahaczy
Domniemam, że wahacze występują wyłącznie ze sworzniami :) No ja bynajmniej nie spotkałem wahaczy bez sworzni

ewa7212
18-05-2010, 18:18
Proszę o pomoc jak odkręcić śruby (kolor czerwony), śruby (kolor zielony) jakoś da radę, jakieś rady wszelkie będę wdzięczny. Pozdrawiam

brajdak
18-05-2010, 18:24
Jak dobrze pamietam to klucz oczkowy i po troszku :) Poprostu poluzuj, potem odegnij obejme i jedynie tyle mozna bez odkrecania sanek. A tak a propo co do stukania to moze naprawde duzo stukac i nie radze wymieniac wszytkiego pokolei az sie trafi bo ttakim sposobem to moga byc naprawde duze koszty. Najpierw trzeba sprawdzic co stuka a potem wymieniac. Do sprawdzenia proponuje podniesc kolo i nim poruszac we wszytkie strony.

ewa7212
18-05-2010, 18:32
Jak dobrze pamietam to klucz oczkowy i po troszku :) Poprostu poluzuj, potem odegnij obejme i jedynie tyle mozna bez odkrecania sanek. A tak a propo co do stukania to moze naprawde duzo stukac i nie radze wymieniac wszytkiego pokolei az sie trafi bo ttakim sposobem to moga byc naprawde duze koszty. Najpierw trzeba sprawdzic co stuka a potem wymieniac. Do sprawdzenia proponuje podniesc kolo i nim poruszac we wszytkie strony.

Tak też zrobiłem i jak ruszałem we wszystkie strony to był tak 3mm może mniej może więcej luzu lepiej było z prawej strony ale też był więc sądzę że to może być przyczyną koszta nie wielkie orginalne 15 blaszek tylko te dojście przechlapane. Pozdrawiam

brajdak
18-05-2010, 19:06
jezeli podniesiesz jedno kolo to nie ma mowy zebys wyczol luz na tych tulejkach ruszajac kolem. Chodzilo mi o to abys ruszajac kolem wyczol na czym jest luz.

ewa7212
18-05-2010, 19:10
Poważnie jak podniosłem koło ściągłem i szarpłem to luz a z prawej stał na kole i troche mniej ale był.

brajdak
18-05-2010, 19:40
No dobra luz ale wyczoles na czym jest ten luz?

darnel
18-05-2010, 23:11
Nieee, tak się nie robi. jest znajomy diagnosta. Może ma dostęp do szarpaków?? Jak tak, to niech Cie na nie zaprosi i wyszarpie co trzeba. Jeśli już nie ma żadneh opcji tego typu to metody garażowe ewentualnie ale i tak nie polecam. Najbliższa stacja kontroli - podjedź, poproś o sprawdzenie zawieszenia. Ile wezmą? 20 zł??? Może 30... Wahacz wymieniony - na nowy rozumiem?

ewa7212
19-05-2010, 07:23
Więc tak, wahacz prawy nowy (gniazda wyrobione w starym) lewa strona nowe tuleje org. sworzeń dobry, końcówka drążka dobra, łącznik dobry, sprawdzałem szarpiąc przód - tył mi się wydaje że ledwo co powinienem czuc luz, a tu mocny jest no chyba że są inne metody sprawdzania to proszę o podanie. dzieki z gory Pozdrawiam

TKr
19-05-2010, 08:12
Mi stukała prawa strona po wymianie wahaczy, tulei i całego ustrojstwa - okazało się że mechanik ukręcił gwint na jednej ze śrub i wjeżdżając w dziurę zwyczajnie się to poluzowało - wymiana śruby i nakrętki pomogła i jak ręką odjął.
A jak ukręcił gwint ? Prawdopodobnie podczas dokręcania źle ustawił sobie moment.

darnel
19-05-2010, 23:00
Piszę, że tuleje pod stabilizatorem ale jak nie chesz czytać/słuchać to kombinuj dalej...

ewa7212
20-05-2010, 06:02
Witam, byłem u diagnosty i wykazało gumy pod stabilizatorem i łącznik stab. lewa strona, więc wszystkim dziękuje za sugestie, a co do wymiany to chyba skorzystam z usług mechanika bo wczoraj męczyłem się ok. 2 godzin i nie mogę odkręcić jednej śruby tej bliżej karoserii bo tą od strony drążka kier. to całą udało się ale tej drugiej za nic. Pozdrawiam P.S. darnel dzięki

darnel
20-05-2010, 23:26
nie mogę odkręcić jednej śruby tej bliżej karoserii
No to o niej pisałem, że niefajny dostępP.S. darnel dzięki
Proszę bardzo ;)

mpotkaj
21-05-2010, 15:26
Taka przestroga co do tych srub od stabilizatora ja sie odkreci tylko jedna i odegnie ta obejme to skrecajac dobrze trzeba dociskac ja jakąs lagą a nie tylko sciagajac sruba bo prawie na pewno pojdzie gwint w karoseri i trzeba bedzie na wieksza gwintowac. pozdro

tomektm88
21-05-2010, 16:00
a ja bym sprawdził spreżyne na amortyzatorze czy nie jest peknieta, mi stukała sprzezyna jak wjechalem w jakas dziure a na rownej dorodze bylo ok, okazało sie ze sprezyna była peknieta i ocierala o siebie powodujac taki stuk, przeskakiwanie

darnel
21-05-2010, 23:48
ja sie odkreci tylko jedna i odegnie ta obejme to skrecajac dobrze trzeba dociskac ja jakąs lagą a nie tylko sciagajac sruba bo prawie na pewno pojdzie gwint w karoseriAno, masz dobry człowieku rację :). Czemu nie powiedziałeś mi tego 2 lata temu? ;) Bardzo miękka blacha jak się okazało. I to nie karoseria a rama pomocnicza ;) Już mam jedną 8mkę zamiast 6tki ;)

mpotkaj
22-05-2010, 09:38
Sam nie wiedziałem ze tak będzie wyszło w praniu

ShaD
22-05-2010, 11:50
Już mam jedną 8mkę zamiast 6tki ;)

Witam w klubie :)

darnel
23-05-2010, 23:22
a ja bym sprawdził spreżyne na amortyzatorze czy nie jest peknieta
Ja bym poczytał temat przed napisaniem, czy aby nie wypalę jak Filip...

Witam w klubie
Gwintowanie w tamtym miejscu to już w ogóle miód... :D

ShaD
23-05-2010, 23:35
Gwintowanie w tamtym miejscu to już w ogóle miód... :D

Dlatego ja nie gwintowalem tylko dorobilem srube ze swobodnym przejsciem z gwintu m8 na m10 :) weszla jak w maslo i trzyma lepiej niz seryjna :)

darnel
23-05-2010, 23:57
chyba z M6 na M8...???

ShaD
24-05-2010, 00:00
chyba z M6 na M8...???

Albo jakos tak :)

ewa7212
14-07-2010, 19:36
Witam ponownie, więc stukot powrócił po wymianie było ok chwile mech. wymieniał przy mnie wszystko więc zrobił poządnie 2 łączniki i gumy org. ale powiedział że mam drążek stabilizacyjny chyba do wymiany bo w miejscu tych gum drązek jest wyrobiony ( starty, jest szczuplejszy ) i teraz pytanie, czy jest możliwośc tego zlikwidowania jakies patenty. Drażek urzywanu ok 150pln i nie wiadomo jaki stan nowy tylko org. ok 400 pln wiec nie usmiecha mi to się. Słyszałem że gumy od fiesty mogo pasowac jest miejsza średnica (escort 16mm, fiesta 15mm) czy ktoś to stosował moze inne sugestie. Pozdrawiam

ShaD
14-07-2010, 19:55
watpie zeby drazek byl tak drastycznie wytarty, uzywany na szrocie kupilem za 30 albo 40 zl. wymiana przewalona - trzeba sanki opuszczac i troche sie nagimnastykowac. tak jak piszesz gumy od fiesty albo jakiegos innego forda maja otwor mniejszej srednicy wiec smialo mozna sprobowac.

u siebie wymienialem drazek bo poprzedni polamal sie na wystajacej studzience na zakrecie.

zsberg
14-07-2010, 20:02
Powiedzmy sobie szczerze - warto kupować nowy drążek??

Mój brat cioteczny zrobił ciekawy patent. W dodatku działający i niebywale tani. Otóż nałożył na drążek kawałek rozciętego węża ogrodowego (ok 5cm długości. Wąż składa się z materiału gumopodobnego no oraz sznurka) i kupił poduszki Febiego które mają wnętrze wyściełane czymś w rodzaju materiału/sznurka. Zakładając wąż na drążek zwiększył jego średnice i założył wzmacniane gumy i tak już od lutego jeździ, a drogi nie ma łatwej - dzień w dzień musi pokonywać odcinek ok 8km po drodze z płyt betonowych :/ i nie jedzie tam 20km/h :D Ja osobiście mam jeszcze łączniki które były w zestawie z allegrowym wahaczem - śmieciem i o dziwo już ponad 50 tys i nie pukają więc ciekawe czy albo nie były takie złe, albo jest coś co powoduje przyspieszone zużywanie się zawieszenia, a u mnie tego czynnika nie ma.

Co do montowania innych poduszek to trochę nie bardzo. Zakładając poduszke z mniejszym otworem jest ona jednocześnie mniejsza na zewnątrz, a co za tym idzie trzeba by coś i tak podkładać pod ucho trzymające.

ewa7212
17-07-2010, 09:13
Witam dziś byłem u diagnosty przetrzepał auto całe wszystko ok, a puk dalej wiedzą panie/panowie co to.....to piep.....na maglownica! nie cieknie tylko jakies lożysko w niej sie wyrobiło i dlatego jest puk. Zaczołem szukac gdzie regenerują względnie tanio juz myslałem że bede jechac do łodzi koszt całkowity ok. 1000pln co mi sie nie usmiecha ale znalazlem w swojej miejscowosci koszt całkowity 800pln juz lepiej ale czemu to w wakacje sie stało :( tyle kasy masakra no ale cóż. Mam pytanie jak długo można z tym jezdzic bo waluta dopiero za 2 tyg. i czy przy okazji wymieniac drążki kierownicze wraz z końcówkami jeżeli nawet obecne są dobre. Pozdrawiam i czekam na sugestie.

ShaD
17-07-2010, 12:43
kup zregenerowana i zaloz sam :) wyjdzie ci taka impreza o polowe taniej, tylko trzeba troszeczke samozaparcia do demontazu i montazu. jesli trzeba sluze pomoca ale odrazu mowie ze zajmie ci to dzien moze 2..

ewa7212
17-07-2010, 13:14
Wiesz żebym miał kanał to by nie było problemu ale nie mam ani kolegi z kanałem więc musze za to zapłacic, a co do kupna regenerowanej ( trzeba znac model TRW lub WUELcośtam ) to troche strach że pacjent może oszukac więc nie chce ryzykowac. Pozdrawiam

ShaD
17-07-2010, 13:36
model łatwo sprawdzic po rodzajach podlaczen przewodow i czyms tam jeszcze.

ja u siebie wymienialem bez kanalu. pod blokiem auto z przodu postawilem na koziolkach i nie bylo problemow. z tym ze ja wyciagnalem maglownice bez wspomagania a wsadzilem ze wspomaganiem, do tego zalozona zostala pompa i reszta potrzebnych czesci.

kamil0800
26-01-2012, 22:07
Witam was mam problem bo jak jadę autem prosto i jak wpadnę w dziurę to słyszę stukot i mogę się jedynie domyślać że to może być przekładani kierownicza wszystko z zawieszenia z przodu mam wymienione: drążki, przeguby, stabilizatory, końcówki drążków,, łożyska amortyzatory ,tuleje . Proszę o wasze sugestię .

darnel
26-01-2012, 22:12
Wymienione, ale kiedy i na jakiej marki? To ma znaczenie!

kamil0800
27-01-2012, 17:27
No rozumiem teraz nie pamiętam wszystkich jakie to mogą być mark zaznaczam że nie kupowałem tanich zamienników starałem się raczej kupować dobrych firm ale jak byłem u diagnosty to nic nie stwierdził wiec nie ma luzów ani z przodu ani z tyłu i tutaj jest problem .