Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Woda się gotuje i robi się ciśnienie
WITAM. Mam problem z moim Eskorcikiem a mianowicie gotuje mi się woda i wybija ją gdzie może, do oleju się nie przedostaje i odwrotnie, jak się zagrzeje to dymi na biało czy jest to wina uszczelki czy jeszcze czegoś czy wystarczy wymienić tylko uszczelkę czy jeszcze coś---proszę o poradę.:)
piotrus6282 27-05-2010, 06:22 Moim zdaniem to jest wina uszczelki ale na 100 % nie jestem pewien może masz gdzieś nie szczelny układ chłodzenia ? płynu ci nie ubywa?
a wentylator ci się włącza?
enjoypoznan 27-05-2010, 08:30 Termostat otwiera?
Maciej78 27-05-2010, 08:31 Sprawdź korek od zbiorniczka czy jest dobry.
ja z ciekawości pytam jak sprawdzić korek czy jest dobry ??
wszystko jest na tak--płynu ubywa bo przez te ciśnienie wypycha go koło zbiorniczka.
enjoypoznan 27-05-2010, 12:17 ok ale czy próbowałeś ustalić przyczynę gotowania cieczy?
Gotuje tylko na postoju czy w trasie też? Jeżeli tylko na postoju to wentylator się nie włącza.
sprawdź jeszcze czy wentylator nie włącza się za późno.... sprawdź chłodnice
termostat przepuszcza chłodnica jest gorąca gotuje się zawsze w zbiorniczku dziwne jest to że zegar na desce pokazuje wskazówka jest na połowie ale to może być padnięty czujnik
enjoypoznan 27-05-2010, 12:33 W trakcie jazdy tez się gotuje?
Skoro kopci białym dymem to uszczelka pod głowicą też może robić takie jaja z układem chłodzenia.
Staraj się opisywać zauważone objawy bardziej precyzyjnie. ;)
jeśli się gotuje a do czerwonego jeszcze daleko to gdzieś musi być nieszczelność układu.
W podwyższonym ciśnieniu jakie panuje w układzie chłodzenia woda wrze w wyższej temperaturze niż normalnie
Ale kopcenie na biało ... hmmmmm a może to tylko para wodna
jeśli się gotuje a do czerwonego jeszcze daleko to gdzieś musi być nieszczelność układu.
W podwyższonym ciśnieniu jakie panuje w układzie chłodzenia woda wrze w wyższej temperaturze niż normalnie
Ale kopcenie na biało ... hmmmmm a może to tylko para wodna
jeszcze mi powiedz że na wodę jeżdżę
Szeryf455 27-05-2010, 13:16 Podjedź na jakiś lepszy warsztat, gdzie mają przyrząd do wykrywania spalin w układzie chłodzenia i będziesz miał jasność. Choć mi to w 90% wygląda na uszczelkę. Właśnie taki jest objaw; ciśnienie z cylindra dostaje się do ukł. chłodzenia i nie tyle gotuje, co wypycha płyn stąd też wskazania temperatury mogą być jak najbardziej prawidłowe. Przy wymianie uszczelki koniecznie daj do sprawdzenia (ewentualnie do splanowania) głowicę. Na 100% będzie krzywa. Olej z płynem wcale nie musi się mieszać.
eno nie chodzi mi że masz wodę :) - słowo woda zastępowało słowo ciecz chłodząca :D
Ps a włącz wentylator na stałe i zobacz co wtedy się dzieje :) czy ciśnienie też wzrasta
eno nie chodzi mi że masz wodę :) - słowo woda zastępowało słowo ciecz chłodząca :D
przecież to to samo-więc się poprawiam jeszcze powiedz mi że jeżdżę na cieczy chłodzącej a tak na marginesie to mam wodę bo wymieniałem pompę wodną i termostat aby tyle bo jak bym miał płyn to ładnie by mnie rąbnęło po kieszeni.
Szeryf455 27-05-2010, 13:40 Przecież to normalne że jak woda, płyn, czy cokolwiek tam masz dostaje się do cylindra poprzez uszkodzoną uszczelkę, to później ulatuje przez wydech właśnie w postaci pary wodnej. Stąd to dymienie na biało, co jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu, że to jednak uszczelka. Teraz nawet 99%.
Przecież to normalne że jak woda, płyn, czy cokolwiek tam masz dostaje się do cylindra poprzez uszkodzoną uszczelkę, to później ulatuje przez wydech właśnie w postaci pary wodnej. Stąd to dymienie na biało, co jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu, że to jednak uszczelka. Teraz nawet 99%.
chyba masz rację jeszcze jedno gdzieś czytałem że w podobnych przypadkach mają twarde przewody wodne a u mnie tego objawu nie ma są miękkie.
Szeryf455 27-05-2010, 14:01 wszystko jest na tak--płynu ubywa bo przez te ciśnienie wypycha go koło zbiorniczka.
I tu masz odpowiedź. Gdyby było wszystko szczelne to i przewody były by twarde (napompowane), ale wystarczy odkręcić korek i objaw znika.
tomass30 27-05-2010, 14:01 może podjedź do jakiegoś zaufanego mechanika i niech zobaczy, a raczej podejdź.. ale wg mnie to uszczelka pod głowicą 99,9 % + pompa wody może być walnięta.. sprawdź czy nie masz zafajdanej chłodnicy muchami i liśćmi - to tak przy okazji
wiesław&escort 27-05-2010, 16:23 Ja miałem że w czasie jazdy na 10 kilometrowej trasie wskaźnik pokazał na "NORM". I jescze jedno. Rozumiem twój problem, to musi być wina czujnika, bo ja jak rozpalałem escorcika w zimie to mi się wentylator od chłodnicy włączał :)
dla tego ja proponuje pojeździć trochę na włączonym wentylatorze (na krótko) i zobaczyć czy dalej będzie się tak robić: jak nie to termowłącznik i czujnik temperatury na deskę do wymiany a jak tak to głowica a może pompa wody ale najpierw sprawdził bym szczelność całego układu
A para wodna chodzi mi o parę wodną z powietrza wilgotnego ... w chłodny dzień na zimnym aucie to wszystkie prawie kopcą na biało :D
Szeryf455 27-05-2010, 18:17 w chłodny dzień na zimnym aucie to wszystkie prawie kopcą na biało Ale RODEO napisał, że po rozgrzaniu, czyli ewidentnie woda w cylindrach z pod uszczelki.
a no to nie doczytałem ..... no wiec wydaje mi się że to uszczelka ale warto sprawdzić wszystko wcześniej by wyeliminować duże koszta
|