Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Woda się gotuje i robi się ciśnienie


RODEO
27-05-2010, 00:16
WITAM. Mam problem z moim Eskorcikiem a mianowicie gotuje mi się woda i wybija ją gdzie może, do oleju się nie przedostaje i odwrotnie, jak się zagrzeje to dymi na biało czy jest to wina uszczelki czy jeszcze czegoś czy wystarczy wymienić tylko uszczelkę czy jeszcze coś---proszę o poradę.:)

piotrus6282
27-05-2010, 06:22
Moim zdaniem to jest wina uszczelki ale na 100 % nie jestem pewien może masz gdzieś nie szczelny układ chłodzenia ? płynu ci nie ubywa?

Gedzio
27-05-2010, 08:27
a wentylator ci się włącza?

enjoypoznan
27-05-2010, 08:30
Termostat otwiera?

Maciej78
27-05-2010, 08:31
Sprawdź korek od zbiorniczka czy jest dobry.

RicoSb
27-05-2010, 08:34
ja z ciekawości pytam jak sprawdzić korek czy jest dobry ??

RODEO
27-05-2010, 12:07
wszystko jest na tak--płynu ubywa bo przez te ciśnienie wypycha go koło zbiorniczka.

enjoypoznan
27-05-2010, 12:17
ok ale czy próbowałeś ustalić przyczynę gotowania cieczy?

Gotuje tylko na postoju czy w trasie też? Jeżeli tylko na postoju to wentylator się nie włącza.

RicoSb
27-05-2010, 12:18
sprawdź jeszcze czy wentylator nie włącza się za późno.... sprawdź chłodnice

RODEO
27-05-2010, 12:29
termostat przepuszcza chłodnica jest gorąca gotuje się zawsze w zbiorniczku dziwne jest to że zegar na desce pokazuje wskazówka jest na połowie ale to może być padnięty czujnik

enjoypoznan
27-05-2010, 12:33
W trakcie jazdy tez się gotuje?

Skoro kopci białym dymem to uszczelka pod głowicą też może robić takie jaja z układem chłodzenia.

Staraj się opisywać zauważone objawy bardziej precyzyjnie. ;)

RicoSb
27-05-2010, 12:39
jeśli się gotuje a do czerwonego jeszcze daleko to gdzieś musi być nieszczelność układu.
W podwyższonym ciśnieniu jakie panuje w układzie chłodzenia woda wrze w wyższej temperaturze niż normalnie
Ale kopcenie na biało ... hmmmmm a może to tylko para wodna

RODEO
27-05-2010, 13:16
jeśli się gotuje a do czerwonego jeszcze daleko to gdzieś musi być nieszczelność układu.
W podwyższonym ciśnieniu jakie panuje w układzie chłodzenia woda wrze w wyższej temperaturze niż normalnie
Ale kopcenie na biało ... hmmmmm a może to tylko para wodna

jeszcze mi powiedz że na wodę jeżdżę

Szeryf455
27-05-2010, 13:16
Podjedź na jakiś lepszy warsztat, gdzie mają przyrząd do wykrywania spalin w układzie chłodzenia i będziesz miał jasność. Choć mi to w 90% wygląda na uszczelkę. Właśnie taki jest objaw; ciśnienie z cylindra dostaje się do ukł. chłodzenia i nie tyle gotuje, co wypycha płyn stąd też wskazania temperatury mogą być jak najbardziej prawidłowe. Przy wymianie uszczelki koniecznie daj do sprawdzenia (ewentualnie do splanowania) głowicę. Na 100% będzie krzywa. Olej z płynem wcale nie musi się mieszać.

RicoSb
27-05-2010, 13:23
eno nie chodzi mi że masz wodę :) - słowo woda zastępowało słowo ciecz chłodząca :D
Ps a włącz wentylator na stałe i zobacz co wtedy się dzieje :) czy ciśnienie też wzrasta

RODEO
27-05-2010, 13:31
eno nie chodzi mi że masz wodę :) - słowo woda zastępowało słowo ciecz chłodząca :D



przecież to to samo-więc się poprawiam jeszcze powiedz mi że jeżdżę na cieczy chłodzącej a tak na marginesie to mam wodę bo wymieniałem pompę wodną i termostat aby tyle bo jak bym miał płyn to ładnie by mnie rąbnęło po kieszeni.

Szeryf455
27-05-2010, 13:40
Przecież to normalne że jak woda, płyn, czy cokolwiek tam masz dostaje się do cylindra poprzez uszkodzoną uszczelkę, to później ulatuje przez wydech właśnie w postaci pary wodnej. Stąd to dymienie na biało, co jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu, że to jednak uszczelka. Teraz nawet 99%.

RODEO
27-05-2010, 13:49
Przecież to normalne że jak woda, płyn, czy cokolwiek tam masz dostaje się do cylindra poprzez uszkodzoną uszczelkę, to później ulatuje przez wydech właśnie w postaci pary wodnej. Stąd to dymienie na biało, co jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu, że to jednak uszczelka. Teraz nawet 99%.





chyba masz rację jeszcze jedno gdzieś czytałem że w podobnych przypadkach mają twarde przewody wodne a u mnie tego objawu nie ma są miękkie.

Szeryf455
27-05-2010, 14:01
wszystko jest na tak--płynu ubywa bo przez te ciśnienie wypycha go koło zbiorniczka.
I tu masz odpowiedź. Gdyby było wszystko szczelne to i przewody były by twarde (napompowane), ale wystarczy odkręcić korek i objaw znika.

tomass30
27-05-2010, 14:01
może podjedź do jakiegoś zaufanego mechanika i niech zobaczy, a raczej podejdź.. ale wg mnie to uszczelka pod głowicą 99,9 % + pompa wody może być walnięta.. sprawdź czy nie masz zafajdanej chłodnicy muchami i liśćmi - to tak przy okazji

wiesław&escort
27-05-2010, 16:23
Ja miałem że w czasie jazdy na 10 kilometrowej trasie wskaźnik pokazał na "NORM". I jescze jedno. Rozumiem twój problem, to musi być wina czujnika, bo ja jak rozpalałem escorcika w zimie to mi się wentylator od chłodnicy włączał :)

RicoSb
27-05-2010, 17:30
dla tego ja proponuje pojeździć trochę na włączonym wentylatorze (na krótko) i zobaczyć czy dalej będzie się tak robić: jak nie to termowłącznik i czujnik temperatury na deskę do wymiany a jak tak to głowica a może pompa wody ale najpierw sprawdził bym szczelność całego układu

A para wodna chodzi mi o parę wodną z powietrza wilgotnego ... w chłodny dzień na zimnym aucie to wszystkie prawie kopcą na biało :D

Szeryf455
27-05-2010, 18:17
w chłodny dzień na zimnym aucie to wszystkie prawie kopcą na biało Ale RODEO napisał, że po rozgrzaniu, czyli ewidentnie woda w cylindrach z pod uszczelki.

RicoSb
27-05-2010, 19:07
a no to nie doczytałem ..... no wiec wydaje mi się że to uszczelka ale warto sprawdzić wszystko wcześniej by wyeliminować duże koszta