Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Po wymianie skrzynki bezpieczników auto wgl nie kręci


pawcioosmi
28-05-2010, 09:43
Witam.

Jest to mój pierwszy temat na forum tak więc bardzo prosze o wyrozumiałość.

Mój problem krązy wokol skrzynki bezpiecznikow, a mianowicie, kupilem skrzynke od pewnego pana poniewaz moja stara nadawala sie na smietnik gdyz popalily sie sciezki przez co nie dzialalo wiekszosc elektryki (swiatla, klakson, radio, cb, ogrzewanie tylnej szyby, centralny zamek, alarm), po podlaczeniu nowej skrzynki w ktorej jest troche wiecej miejsc na przekazniki w samochodzie dziala cala elektryka od swiatel zaczynajac po centralny zamek, natomiast samochod nie chce zapalic.

Jest ktos mi w stanie pomoc ?

Z góry dziekuje.

marcinmaster
28-05-2010, 12:13
sprawdź wszystko jeszcze raz albo idź z tym do elektryka

pawcioosmi
28-05-2010, 12:36
Właśnie przedchwilką wróciłem z dworu, podpialem jeszcze na chwilke stara skrzynke i auto normalnie zapalilo ale bez elektryki bylo, podpialem ta nowa skrzynke i elektryka pelna ale bez krecenia.

Chyba bede musial tak zrobic, czyli jechac do elektryka, on powinien cos poradzic, chyba, że ktos mi jeszcze pomoze, czekam na wasze posty.

Z góry dziekuje ;)

ShaD
28-05-2010, 14:53
moze skrzynka sie jakos rozni - jest od innej wersji, od wersji z immo czy cos?

pawcioosmi
28-05-2010, 21:07
no w mojej starej skrzynce byl immobilaiser, a roznia sie tym ze w tej nowej skrzynce jest troche wiecej elektryki, znaczy miejsc na przekazniki, czyli auto bylo wyposazone lepiej.

ShaD
28-05-2010, 21:58
moze tu jest pies pogrzebany - brakuje jakiegos przekaznika albo zwory..

kub3k
28-05-2010, 22:02
z tymi skrzynkami to jest różnie, kupiłem do swojego, symbol taki sam, po założeniu się okazało, że nawiewów jak nie było tak nie ma a do tego nie działa klima (na starej skrzynce świeciła się dioda), co się okazało, tamto auto z którego kupiłem skrzynkę miało całkowicie inaczej sterowaną klimę, u mnie jest przekaźnik (R17) tam była zworka i przekaźnik koło aku...

a przekaźniki z nowej czy ze starej skrzynki? może w nich jest problem...

pawcioosmi
29-05-2010, 08:03
no niby zworki są pozakładane ale nie na wszystkie miejsca, lecz na większość.
A co do przekaźników to próbowałem i na tych z mojej starej skrzynki i na tych z tej co kopiłem.

enjoypoznan
29-05-2010, 08:30
A Twoja stara skrzynka nie nadaje się do lutowania? Az tak jest sfatygowana?

Powiem Ci ze wprawiony elektronik jest w stanie odtworzyć nawet wypalone ścieżki.

PS: a gniazda obydwu skrzynek do których podłącza się główne wiązki przewodów są takie same?
Sprawdź czy poszczególne liczby(piny) np 1, 2 ,3 itd idą w tej samej kolejności co piny w starej skrzynce.

no niby zworki są pozakładane ale nie na wszystkie miejsca, lecz na większość.

Musi być wszystko tak samo jak w starej skrzynce. Brak jednej niby głupiej zworki a mogą być właśnie takie jaja.

pawcioosmi
29-05-2010, 09:06
no moja stara skrzynka juz byla 2 razy lutowana i wlasnie za 2 razem elektronik powiedzial mi ze jak sie powtorzy sytuacja to bedzie ja trzeba wymienic,

Jezeli chodzi o gniazda na te wiazki to w nowej skrzynce jest troche wiecej pinow niz w starej, ale tam gdzie byly w starej sa i w nowej. Moze poprostu ktorys z kabelkow we wtyczce trzeba podmienic, tylko ktory moze byc od zaplonu ?

enjoypoznan
29-05-2010, 09:20
ale tam gdzie byly w starej sa i w nowej

czyli ok. Proponowałbym zająć się tymi zworkami: tam gdzie były w starej niech teraz będą w nowej-identycznie.

A wiązki do skrzynki dobrze wszystko podłączone?

W opisie widzę ze masz 1,8TD 95r. Skrzynka ta nowa z jakiego auta pochodzi(rok , silnik)
No i też jak kolega wyżej pisał czy tamto auto miało tez immobilizer?

Piszesz żę auto nie zapala. Ale rozrusznik kręci?
Co z diodą pod zegarkiem? Zapala się na zapłonie i gaśnie tak jak dawniej? Czy może szybko mruga albo nie zapal się w ogolę?

pawcioosmi
29-05-2010, 09:23
Co do zworek to tak jak były na straej skrzynce tak i sa na nowej, jak ja kupilem to na jej tylniej czesci bylo dosyc duzo zworek i raz podlaczyklem z nimi a raz bez nich. No wiazki wszystko jest podłączone tak jak było.

No auto wgl nie kreci.

Jeżeli chodzi o ta diode pod zegrakiem to nie zwrocilem uwagi na to. To w takim razie Pójde do auta i zobacze co i jak.
I odrazu spisze numery seryjne ze skrzynek.

kub3k
29-05-2010, 10:36
a może ktoś mi powie jak wygląda sytuacja z klimą w essach? Kupiłem skrzynkę bo u mnie nie ma nawiewów, nr skrzynki ten sam, więc wziąłem się do operacji, szybko poszło, do nowej skrzynki poprzekładałem wszystko idealnie z mojej skrzynki, wszystkie zworki itp, po zmontowaniu nie ma dalej nawiewów i nie włącza się klima (na starej klima działała), w tej nowej skrzynce zamiast przekaźnika była zworka na R17 (przekaźnik klimy) i podobno tam przekaźnik był na podszybiu, czy ktoś spotkał się z tym, ma tak?

pawcioosmi
29-05-2010, 10:56
enjoypoznan a iwec jezeli chodzi o diode pod zegarkiem to nie zapala sie ona wgl.

numery skrzynek to

moja: 96AG14A073CA 24/10/95
nowa: 96AG14A073EB 07/11/97

jeżeli potrzeba to moge przesłać zdjęcia obu skrzynek moze to cos da.

kub3k
29-05-2010, 11:06
daj zdjęcia, z tego co ja szukałem kupując nową skrzynkę to należy szukać takiego samego numeru, w starej masz CA w nowej EB, może być tak, że w nowej inaczej jest sterowany immo i pompa paliwa, lecz nie jestem fachowcem w tej dziedzinie ;)

enjoypoznan
29-05-2010, 11:52
Niestety ale wszystko wskazuję że kupiłeś nieodpowiednią skrzynkę.

Skoro dioda pod zegarkiem jest martwa to nie ma w ogolę zasilania.

Trzeba szukać skrzynki o identycznym numerze.

Chyba ze jakiś sprytny elektryk coś wymodzi. :)

Mnie te oznaczenia nic nie mówią. Mozę któryś z kolegów coś podpowie.

Na starej skrzynce dioda się zapalała?

pawcioosmi
29-05-2010, 13:11
O ile pamiętam to się zapalała, ale na tej nowej cała pozostała elektryka jest tzn. światła, centralny, dmuchawa, awaryjne, podgrzewanie szyby tylnej, wycieraczki itp.

W poniedziałek odstawie auto do elektryka to zobacze co powie.

Jak macie jeszcze jakies pomysly to piszcie.

Pawel
29-05-2010, 14:05
masz dwa wyjścia:
1. kupić drugą skrzynkę taka samą jak miałeś
2. przerobić posiadaną skrzynkę na tak zwanego pająka, ale tu potrzebny schemat połączeń skrzynki.

pawcioosmi
29-05-2010, 14:06
http://img138.imageshack.us/img138/5237/dsc00185ca.jpg

http://img16.imageshack.us/img16/9363/dsc00183jw.jpg

Skrzynka z przekaźnikami to ta nowa brakuje tylko przekaznika pod czerwonym polem, duzy czerwony przekaznik, a ta bez przekaźników to stara.

Przekaźniki są powciskane tak jak w starej skrzynce były włożone.

Na nowej skrzynce byly zworki pod numerami (podlączalem ze zworkami i bez, bez zworek nie wszystko chodzilo, albo np. dmuchawa chodzila na zaplonie i bez kluczyka w stacyjce)
B1, B2, R22, R17, R21,R18, R14
dodatkowo jak ja kupilem to byly jeszcze 3 przekaźniki wiecej
pod polami R15, R13, R11,

U mnie w starej skrzynce pod polem r11 byla zworka i taki podlaczony niebieski kabel na wtyk, on byl pociagniety od grubszego czerwonego, prawdopodobnie jest to plus

a gdzie znajde taki schemat skrzynki ?

kub3k
29-05-2010, 15:32
patrz w starej skrzynce R13 jest żółty (w nowej zielony) a on odpowiada za zapłon (blokada rozruchu)

http://img202.imageshack.us/img202/8578/bezppo95ryz6.th.jpg (http://img202.imageshack.us/i/bezppo95ryz6.jpg/)

dlatego Ci ta skrzynka nie będzie działać, w nowej R13 ma inny układ pinów jest ich 5, w starej masz 4...nawet porównaj liczby pinów w tych kostkach, w starej masz ich mniej...

pawcioosmi
29-05-2010, 16:02
no ale w starej skrzynce r13 jest wgl pusty, tam nie ma zadnych pinow tylko jest poprsostu miejsce, a jakby kombinowac ze zworka w tej nowej skrzynce w R13?
Da to cos ? bo tam byl akurat przekaznik zolty jakis, ale jak go podlaczylem to nic nie dalo.

kub3k
30-05-2010, 13:50
wydaje mi się, że ta skrzynka nie będzie po prostu u Ciebie działać...

boszax
30-05-2010, 17:57
Aby zakręcić rozrusznikiem w miejscu R13 musi znajdować się albo przekaźnik albo zwora. Po przekręceniu stacyjki w 3 pozycję poprzez ten przekaźnik/zworę napięcie podawane jest na elektromagnes rozrusznika. Jeśli w twojej wersji była zwora to musisz połączyć 30 z 87 jeśli nie wiesz co to znaczy to pytaj jak nie to pozostaje elektryk.

Doczytałem teraz, że w nowej skrzynce był przekaźnik pod R13 wsadź go, do poprawnego działania przekaźnika musi być założona również zwora na B1 i B2. I co jest oczywiste założony bezpiecznik F16 (w starszych wersjach skrzynek), w nowszych jest to już F22 więc najlepiej wepchnij oba jeśli ich tam nie ma) . Rozkład bezpieczników na skrzni starszej wersji wygląda tak jak z rozpiski kub3k Rys D.85. Ale Ty pewnie masz już nowy rodzaj.

pawcioosmi
31-05-2010, 07:42
ok dzieki wszystkim za pomoc.
Boszax Twojej rady nie zdazylem wyprobowac, ale wiem, ze raz podlanczalem skrzynke ze wszystkimi zworkami tak jak byly na poczatku i z tymi przekaznikami i tez nic.
Byłem teraz zawiezc samochód do elktronika, zobaczymy co poradzi z nowa skrzynka.
Starą skrzynke troche sam polutowalem i puki co chodzi ale nie wiem jak dlugo, bo ostatnio trwalo to tydzień.

Jak bede wiedzial co i jak to dam znac .

pawcioosmi
05-06-2010, 12:26
Witam.

Przepraszam, że tak długo nie odpisywałem.

Wracając do mojej sprawy, elektronik nie montowal mojej nowej skrzynki, lecz polutowal stara skrzynke raz jeszcze, ale niestety na drugi dzien sytuacja sie powtorzyła, postanowilem wiec sprobowac raz jeszcze sam i podlaczylem ta nowa skrzynke i tak jak napisal boszax zalozylem zworke w miejsce przekaznika F13, b miejscu B1 i B2 byly juz zworki, zworki byly tez w miejscach R7 i R12 bo to od swiatel i przerywacza wycieraczek, jezeli chodzi o bezpieczniki to sie one juz najdowały w miejscach F16 i F22 tak jak w starej skrzynce to i w nowej, po podłaczeniu skrzynki auto odpalilo ;)) lecz miałem problem gdyz brakowalo tylnich swiatel pozycyjnych i tej piszczalki ktora jest przy zalaczonych swiatlach gdy sa otwarte drzwi, ale znalazlem przyczyne, trzeba bylo wpiac zworke w miejsce R18 i teraz wszystko pięknie chodzi na nowej skrzynce, mam nadzieje ze pozyje ona długo.

A zapomniałbym, chciałbym dodać, ze elektronik odłączyl mi immobilaiser gdy robil ta stara skrzynke, gdyz pilot slabo lapal i zastanawiam sie czy to mialo jakis wplyw wczesniej nie chcial palic na nowej skrzynce gdy byl immo, ale wiem ze wtedy musialem uzyc pilota zeby zalaczyc zaplon, wiec wydaje mi sie, ze raczej nie mial wplywu zadnego.

Dziękuje wszystkim za udzielenie pomocy,

kub3k dziękuje za opis bezpieczników i przekaźników, pomógł mi bardzo w dojściu do tego co powoduje brak tylnych świateł.

boszax dziękuje za pomoc w rozwiązaniu problemu.

Dziękuje wszystkim którzy odpowiadali w temacie, gdyż każdy przyczynił sie do naprowadzenia mnie na dobrąścieżkę.

Pozdrawiam. ;)