Zobacz pełną wersję : [Galaxy MK1] Jaka jest żywotność silnika 2.3?


Yorick
05-06-2010, 17:50
Witam serdecznie.

Planuję zakup Forda Galaxy MK1 z silnikiem 2,3 litra. I tu pytanie jakie przebiegi wytrzymują te silniki - czy przeciętnie 250k - 280k to koniec, czy jeszcze co najmniej 50k przejedzie? Czy ew. przekładka na silnik z Mk2 jest prosta?

Z góry dziękuję za podpowiedzi :)

bary
05-06-2010, 18:36
Z tego co ja wiem. To silniki 2,3 (fordowskie) to jedne z lepszych silników. Żywotność ich jak się dba bardzo długa.

czesioczesio1
05-06-2010, 19:24
spotkałem się z przebiegiem rzędu 500k i dalej śmiga bez żadnych probemow

MarcusGawin
05-06-2010, 19:48
Tak jak Koledzy juz napisali jest to naprawdę wdzięczny silnik (dbasz=jeździsz),ja mam 230k i czuję tę moc :-) a tak poważnie to moje następne auto będzie tylko na łańcuchu(rozrządu) i w benzynie bo tu nie ma sie co popsuć. Oczywiście wyjątkiem jest PSJ.

Pozdrawiam
marcus

wtom
05-06-2010, 21:03
... a tak poważnie to moje następne auto będzie tylko na łańcuchu(rozrządu) i w benzynie bo tu nie ma sie co popsuć.

oj jest co się psuć :) i sie psuje jak ktoś zaniedba układ olejowy

co do żywotności:
dobrze traktowany 2.3 wytrzymuje spokojnie 0,5mln km. wiadomo jaki jest jego słaby punkt (pompa olejowa-zawór nadmiarowy), jak sie go pilnuje to jest wszystko ok.

wtom
05-06-2010, 21:04
...

Yorick
05-06-2010, 22:39
oj jest co się psuć :) i sie psuje jak ktoś zaniedba układ olejowy
... wiadomo jaki jest jego słaby punkt (pompa olejowa-zawór nadmiarowy), jak sie go pilnuje to jest wszystko ok.

Czyli rozumiem że przy zakupie na te elementy zwrócić uwagę, tzn:
1. Czy zawór nadmiarowy nie jest niedokręcony - da rade dostrzec / sprawdzić organoleptycznie samemu?
2. Czy pompa olejowa daje właściwe ciśnienie oleju - planuję pełny przegląd w ASO (i to jedyna rzecz z ASO) i przypuszczam że to wchodzi w jego skład - czy słusznie?

wtom
06-06-2010, 00:02
przed zakupem najlepiej odpalić zimny (nie jeżdżony) silnik i posłuchac czy nie słychać szklanek. sprawdzić na przegladzie jakie ciśnienie daje pompa oleju lub jak szybko gaśnie kontrolka. oprócz tego oczywiście standardowo inne rzeczy.

ta rodzina silników (2.0 8V, 2.0 16V i 2.3) narażona jest na odkręcanie się zaworu nadmiarowego w pompie, a wiele silników 2.3 jeszcze do tego miały przypadki padaczki samej pompy. słabe są tez kolektory ssące ale glaxiaka to nie dotyczy bo termostat jest zamontowany w innym miejscu (w scorpio w tych silnikach pękał i rozpadal sie kolektor przy termostacie)

zaworu nie sprawdzisz bez zdjęcia dolnego dekla.

poza tym silniczek jest ok

tomi98
06-06-2010, 20:52
bardzo dobry wybór :-)
mam 2.3 + podtlenek :-) aktualnie 287kkm i jedzie cały czas do przodu, dbam jak tylko potrafię, zawsze dobra oliwa, przegląd gazu na czas i wymieniam co trzeba i nie tylko ( lubie profilaktykę ) i mam w planie jeszcze pare kkm nim zrobić :-) daje radę od czasu do czasu do 190km/h

ps. i całkowicie się zgadzam z Kolegami wyżej :-)

Grzaniec
08-06-2010, 07:07
Znam Galaxy 2.3 '98 z nalotem 370 kkm. Przy ok. 320 kkm miał robiony łańcuch rozrządu, bo zaczął hałasować (wytarły się ślizgi). Silnik śmiga na lpg od ponad 200kkm - stan silnika bardzo dobry - nawet w mróz ponad -20st odpala od dotknięcia. Z awarii silnika i osprzętu - cewka WN, pompa paliwa, zawór olejowy. Poza tym eksploatacja - filtry, olej, świece.

belfer
11-11-2010, 11:06
Witam
Czy mógłby ktoś napisać gdzie ten zawór nadmiarowy się znajduje i czy można go skontrolować przy oględzinach auta?
Co zrobić w silniku podczas "przeglądu zerowego" po kupnie?
dziękuję i pozdrawiam
Krzychu

freeman3
13-11-2010, 04:58
Ja mam pytanie. Czy ten silnik 2,3 jest na łańcuchu?

rici520
13-11-2010, 06:56
Nawet na dwoch.

mls
13-11-2010, 21:09
ja rowniez chcialbym poznac tajemnice zaworka-gdzie sie znajduje dokladnie? ja mam problem z tym silnikiem bo troche klekocze od kiedy kupilem,dziwnie glosny jakby diesel-mam nadzieje ze to ten zaworek i da rade jeszcze poprawic jakosc silnika i poziom klekotania tym zaworkiem. A co do silnika 2,3 to ja mam takie dziwne odczucie, ze silnik pracuje jak mu sie chce-tak jakby czasami mial zly dzien i nie chcial przyspieszac,jest glosny itp. a czasami wciaga bardzo ladnie i jest super. dziwna sprawa.

Przemek_PC
13-11-2010, 21:32
To nie tak, że 2,3 pracuje jak mu się chcę, to Twojemu 2,3 pracuje się jak chce bo ten typ tak na pewno nie ma. Mojemu zawsze się chcę kręcić, jedynie w duże upały łapie lekkiego mułka.

subratri
13-11-2010, 21:40
ze silnik pracuje jak mu sie chce-tak jakby czasami mial zly dzien i nie chcial przyspieszac,jest glosny itp. a czasami wciaga bardzo ladnie i jest super. dziwna sprawa.
stawiam na nieszczelność w dolocie, odma, zawór wentylacji... coś czasami jest szczelne a czasami się rozszczelnia.

mls
15-11-2010, 19:40
Tomek ja wlasnie napisalem ze u mnie a nie, ze wszystkie silniki tak chodza:) trafilem na taki i z takim sie mecze. Dzisiaj pieknie sie wkrecal ale chodzi mimo wszystko za glosno. na weekend oddaje do mecha z tym zaworkiem nadmiarowym zeby sprawdzil i do tego przesmarowanie bendixa bo piszczy i wymiana tarcz i klocow z tylu. przed zima to chyba bedzie wszystko:)
na stronie komisu autostrada.pl ze zgierza lodzka 16 stoi fajny galaxiak z 98 roku, 2.3 w benzynie. ladnie utrzymany i silnik pracuje duzo lepiej niz moj.
nawet jest roleta i wszystkie tacki i srodkowy fotel z pasem biodrowym-tempomat itp. cenowo 13500 pln i z tego co pytalem lekka negocjacja moze byc. polecam jak ktos chce zobaczyc. sam mam chrapke na zamiane ale swojego najpierw doprowadze do ladu i skladu.

Przemek_PC
16-11-2010, 00:35
A może katalizator masz w rozsypce i resztki czasami blokują wydech? W Mondeo tak miałem.