Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Temperatura załączenia wentylatora


AqQ
04-06-2010, 21:51
Cześć takie pytanie z mojej strony:)
Wentylator włącza się przy 90 stopniach ale na wskaźniku temp. jak strzałka dochodzi do "L" dopiero włącza się mi wentylator.
Czy tak własnie powinno być czy może mam coś nie tak?

brajdak
05-06-2010, 14:42
Nie ma nic w tym dziwnego, tak powinno byc.

arni32
05-06-2010, 15:56
za to mi się włącza między R-M czy to nie za wcześnie?

AqQ
07-06-2010, 08:23
brajdak tylko że mi już płyn gulgocze w zbiorniczku jak dochodzi tak daleko wskażnik

brajdak
07-06-2010, 15:09
A to juz inna sprawa. Napisale tak bo czujniki na wskaznik na desce sa naprawde rozne a jak ktos juz wlozy zamiennik to juz czasem calkiem glupoty pokazuje. U mnie na starym silniku wentylator wlanczal sie jak mialem miedzy "M" a "A". Po wymianie silnika i inny czujnik temperatury to wentylator wlancza mi sie na literce "L" mimo ze termowlacznik wentylatora przekrecilem ze starego silnika. Zerknij tu:
http://www.brajdak.neostrada.pl/samochod/FORD%20ESCORT%20i%20ORION2.htm
Tam jak dobrze pamietam sa temperatury w jakich powienien sie zalanczac wentylator. A ze tak zapytam, masz moze klime? Boo jak dobrze pamietam w samochodach z klima byly termowlaczniki 2 stopniowe i moze poprostu ten pierwszy stopien sie spalil

AqQ
07-06-2010, 19:06
Nie mam klimy i dopiero co kupiłem ten czujnik i go wymieniłem bo stary padł.
Gość w sklepie z częściami tylko do forda dobierał mi go wg numeru vin bo w katalogu było z 10 rodzaji.
Może dał mi od diessla baran jeden??;p
Różnią się czymś??

brajdak
07-06-2010, 22:03
Cytat z madrej ksiazki:

Termowyłącznik

Termowyłącznik wentylatora jest umieszczony w obudowie termostatu. W wersjach bez klimatyzacji zastosowano termowyłącznik jednostopnio-wy, zaś w wersjach wyposażonych w klimatyzację zastosowano termowyłącznik dwustopniowy. Wersje bez klimatyzacji:

- temperatura włączenia: 99°C;

- temperatura wyłączenia: 94°C.

Wersje z klimatyzacją:

- temperatura włączenia 1. prędkości: 100°C;

- temperatura wyłączenia 1. prędkości: 94°C;

- temperatura włączenia 2. prędkości: 110°C;

- temperatura wyłączenia 2. prędkości: 105°C.

Kolego naprawde ci sie gotuje plyn w ukladzie? jesli mozesz to zmierz temperature w jakiej ci sie zalancza termowlacznik, moze poprostu dostales jakis wadliwy. Te czujniki najczesciej d winnych modelach roznia sie kostkami lub tez gwintami.

AqQ
07-06-2010, 22:09
Cytat z madrej ksiazki:
Kolego naprawde ci sie gotuje plyn w ukladzie?

Płyn aż bulgocze w zbiorniczku więc chyba sie gotuje.
A gwint i kostka pasował idealnie.

brajdak
08-06-2010, 16:29
tak napewno nie powinno byc. Jak masz czym to zmierz temperature w jakiej sie zalancza. A moze masz wode zamiast plynu :P

enjoypoznan
08-06-2010, 16:35
Tak na wszelki wypadek napiszę: po otworzeniu korka od zbiorniczka zawszę będzie bulgotał.

Chyba ze przy zakręconym wrze. Wtedy coś nie tak jest.

I właśnie jak z płynem? Czy to nie woda przypadkiem? Możę czas już wymienić.

Najlepiej by było termometrem laserowym sprawdzić temp przy czujniku ale mało kto ma taki gadżet.

A ten czujnik oryginał , zamiennik czy MADE IN CHINA? :mrgreen:

Ps: albo wrzuć go do garnka i pogotuj. Zobacz kiedy załącza.

http://ford.sklep.pl/pl,product,321710,wlcznik,wentylatora,ford,zetec.h tml

U mnie lepiej sprawuje się zamiennik EPS niż oryginał ale to inna bajka hehe.

Pawel
08-06-2010, 16:52
Wentylator włącza się przy 90 stopniachbłąd, wentylator załącza sie przy 105 stopniach Celsjusza.Termowyłącznik wentylatora jest umieszczony w obudowie termostatu.w 1.6 Zetec(DOHC) do końca roku 1999 nigdy tak nie było, zawsze jest w rurze pomiędzy obudową termostatu a chłodnicą(bliżej chłodnicy).jak strzałka dochodzi do "L" dopiero włącza się mi wentylator.bardzo dobrze, tak ma być, w zasadzie powinien włączać się na końcu literki L.tylko że mi już płyn gulgocze w zbiorniczku jak dochodzi tak daleko wskażnik bo zapewne masz nieszczelny korek na zbiorniczku wyrównawczym.
Jeśli nie trzyma ciśnienia w układzie, to płyn będzie bulgotał. Maksymalna temperatura w układzie chłodniczym może dochodzić do 120st.C i jeśli cały układ chłodzący jest szczelny, panujące tam ciśnienie nie pozwoli na zagotowanie się płynu(prawa fizyki).

brajdak
08-06-2010, 18:58
Ja aby zacytowalek ksiazke z dzialu o silnikach 1.6 16V no i tam jest napisane ze wlacza sie przy temp. 99 stopniach celsjusza. Czyzby byl blad czy moze to sie odnosi do jakichs innych 1.6 16V? Poprostu chce wiedziec zebym potem glupoty komus nie powiedzial

Pawel
08-06-2010, 19:03
jak znam życie, cytowałeś książkę WKiŁ "sam naprawiam". Tam są prawie same błędy.
To jest książka tłumaczona najpierw z angielskiego na francuski, później z francuskiego na polski i to na dodatek przez tłumaczy, którzy nie maja pojęcia o budowie samochodu i co jak działa. Sam wiele razy sie sparzyłem na niej, bo książka jedno, a życie drugie.
W każdym razie nie można z niej cytować wszystkiego. To samo dotyczy "Auto data".

AqQ
09-06-2010, 08:28
A moze masz wode zamiast plynu :P
Mam płyn:)
Zmieniałem go pod koniec kwietnie razem z pompą wody bo się lekko mówiąc skończyła;p
Slawko jest dokładnie tak jak piszesz wentylator załącza się na końcu literki "L"