Zobacz pełną wersję : Luz w kierownicy, bicie, samochód zbacza na prawo


Moniraf
04-03-2006, 12:38
Witam wszystkich stałych bywalców...

Posiadam Forda Fieste 1.8 D z 92 roku

Objawy takie jak w temacie - wyczuwalny jest luz w kierownicy, czasami jak sie gwałtownie albo intensywnie skręca słychać nieprzyjemny szczęk w kierownicy, kierownica też bije wyraźnie (nie wiem jest jakby mniej stabilna), Poza tym samochód ma tendencję do zbaczania na prawo.

No cóż prosze o poradę - cóż to może być? Jaka usterka charakteryzuje się takimi objawami?

Generalnie podjąłem już jakaś działania, sprawą zajmie się mechanik. Jednakże mam prośbę - czy potraficie powiedzieć jaki jest koszt takiej naprawy. Powiedziano że może nawet chodzić o wymianę kolumny kierownicy, jeśli będę miał więcej szczęścia to tylko nowy krzyżak. Wstępnie zamknięto koszt naprawy w widełkach 200 - 600 zł.

Dzięki za uwagę, będę wdzięczny za porady i wyrażenie własnej opini...

Pozdrawiam

agnechen
04-03-2006, 16:32
Najprawdopodobnie poszła maglownica (przekładnia kierownicza),z prawej masz pęknięty drążek,(wewnątrz gumowej osłony),i być może z tego powodu mógł zostać uszkodzony wieloklin na kolumnie.Ale ja nie martwiłbym się na zapas.maglownice regenerowaną bez wspomagania można kupić za około 250 zł w INTERCARS,a jak oddasz starą to ci jeszcze parę złoty oddadzą,.miałem to samo tylko nie biła kolumna ze wszystkim zamknełem się w 380 zł. a wymieniałem jeszcze tuleje wachacza.Powodzenia i dopilnuj żeby po wszystkim prosto ustawili kierownicę.Hej. :516:

skarabeusz80
19-05-2006, 06:23
Mam te same objawy macalem caly uklad i wydaje mi sie ze to idzie z drazka przy maglownicy moze na tym laczeniu, mechanik stwierdzil tez wywalony lacznik stabilizatora nie wiem czy to moze miec wplyw na te bicia

goku
19-05-2006, 11:41
:fcp26 witam

Skorzystam z temetu i rownież mam pytanie. A mianowicie. Jadąc po "kocich łbach" albo nie wiem jak to nazwać kostka jakaś czy coo....( zapraszam na rynek w Jarosławiu ) odczuwam drgania na kierownicy wczesniej na to nie zwruciłem uwagi ale staje się to dokuczliwe.

Jeszcze się do niczego nie zabierałem ponieważ nie mam pojęcia od czego zacząć.

Moge jeszcze dodać gdy stoją w miejscu i energicznie skrencę i puszczę kierownicę to słyszę taki pusty dżwięk ( kiedy kierownica pewną część odroty wruci się ).

P.S Prosiłbym o rady jak dla blondynki ponieważ jeszcze nie wiem gdzie wszystko jest w tym samochodzie ( niedawno kupiłem he he )

Pozdrawiam :fcp26

-waldi-
19-05-2006, 16:31
podnieś z przodu autko i poruszaj w poziomie kołem jeżeli będzie luz to drążek kierowniczy, końcówka drążka, lub przekładnia. Następnie poruszaj kołem w pionie jeżeli bedzie luz to swożeń wahacza. I tak z obu stron i najlepiej w dwie osoby -> jedna rusza a druga sie patrzy i maca za luzem :)) :D

przy okazji sprawdz stan tulei na wahaczach

goku
19-05-2006, 17:12
:fcp26 " -waldi- "Dzięki bardzo jutro sprawdze tak jak mówisz i dam znać co i jak. Jeszczraz dziwki za porade :fcp26

[ Dodano: 2006-05-20, 17:38 ]
:fcp26
-waldi-
Sprawdziłem tak ja Pan mówił. Sprawdziłem obie strony w poziomie i pionie i nie wyczyłem luzu ani nie słyszałem żadnych stuków. Sprawdzałem we dwie osoby tak jak Pan mówił.

A co do tuleji na wachaczu to na co mam zwrucić uwagę??

Dziękuję za odpowiedź :fcp26

czorcia7
31-05-2006, 20:34
No to jeszcze ja dozuce pytanie - czy luz na kierownicy w fiescince mozna jakos wyregulowac (czyt. zmniejszyc)?
Czy jedyna opcja gdy pojawia sie luz jest wymiana maglownicy (nie ma luzu na innych elementach)?

Pozdr :fcp14

bartek_26
06-06-2006, 09:46
Witam,
z opisów które przedstawiacie wygląda mi to na krzyżak kolumny kierowniczej (przy maglownicy),
proponuje to sprawdzić,

Pozdrawiam
Bartek

sawmaster
06-06-2006, 18:46
prosze sprawdź czy nie masz uszkodzonych opon np bomble itp. Ja miałem takiego jednego na jednej oponie że dosłownie jechać sie nie dało. znosiło w prawo

szynszyl
10-06-2006, 11:36
Czy jedyna opcja gdy pojawia sie luz jest wymiana maglownicy (nie ma luzu na innych elementach)a wyjąłeś kolumne kierowniczą? czy tylko tenkrzyżak na wale sprwdzałeś? poza tym jak ci wspomniałem na zębniku magla jest przekładnia i ona moglą się zużyć

Mar-Cus
10-06-2006, 21:01
witam

Skorzystam z temetu i rownież mam pytanie. A mianowicie. Jadąc po "kocich łbach" albo nie wiem jak to nazwać kostka jakaś czy coo....( zapraszam na rynek w Jarosławiu ) odczuwam drgania na kierownicy wczesniej na to nie zwruciłem uwagi ale staje się to dokuczliwe.

Jeszcze się do niczego nie zabierałem ponieważ nie mam pojęcia od czego zacząć.

Moge jeszcze dodać gdy stoją w miejscu i energicznie skrencę i puszczę kierownicę to słyszę taki pusty dżwięk ( kiedy kierownica pewną część odroty wruci się ).

P.S Prosiłbym o rady jak dla blondynki ponieważ jeszcze nie wiem gdzie wszystko jest w tym samochodzie ( niedawno kupiłem he he )

Pozdrawiam

Miałem podobnie , "przesmarowłem" WD-40 oba krzyżaki i pomogło , ale teraz wiem , że mam to do wymiany w najbliższym czasie.
A jeśli chodzi o początkowy temat:

Objawy takie jak w temacie - wyczuwalny jest luz w kierownicy, czasami jak sie gwałtownie albo intensywnie skręca słychać nieprzyjemny szczęk w kierownicy, kierownica też bije wyraźnie (nie wiem jest jakby mniej stabilna), Poza tym samochód ma tendencję do zbaczania na prawo.
Przyczyną może być także nierównomierne zużycie bieżnika z prawej strony. Można sprawdzić geometrię. Natomiast luz na kierownicy można zniwelować za pomocą łożyska i tulejki plastikowej , które są zaraz za kołem kierownicy , należy ją odkręcić (mając odblokowaną blokadę kierownicy - w przeciwnym wypadku grozi zerwaniem) , wyjąć kierownicę a następnie łożysko . Włożyć nowe i po bólu. Jestem już po takiej operacji i jest 100% poprawa. Niestety , ale na Polskich drogach to się zdarza

Pawel
19-06-2006, 23:10
na 100% krzyzak uklady kierowniczego ma on to do siebie ze jest na plastikowych tulejach ktore sie wyrabiaja i jest to niestety czesty problem w fordach bo nie jest to niczym osloniete i dostaje tam sie rozny piasek itd i rozwala tuleje

ciaastus
23-02-2007, 16:44
Może mi ktoś powiedzieć ile jest krzyżaków po drodze od maglownicy do kierownicy w MK IV????? Dwa czy trzy??? Bo dwa widać w kabinie jeszcze, a może jeszcze jeden jest????
Jeszcze jedno mam pytanko- czy maglownica od MK III jest taka sama jak w MK IV (bez wspomagania)????
Bardzo prosze o odpowiedź (z doświadczenia lub z microkat'u). Z góry dzięki.

powiecha
01-08-2010, 12:10
witam czy stuki przy kolumnie kierowniczej to wina krzyzaka?