Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Wspomaganie kierownicy z 1.6 do 1.3.


miko1972
10-11-2010, 13:06
Mam możliwość odkupienia używanego wspomagania (maglownica, pompa, zbiorniczek, przewody) z essiego 1.6. Natomiast nie wiem czy będzie ono pasować do modelu 1.3, który nie posiada fabrycznego wspomagania...
Całość to 500 zł, czy warto?

brajdak
10-11-2010, 16:22
Zalezy jaki to jeszcze silnik ale jak dobrze pamietam to do 1.3 musisz miec specjalne mocowanie do pompy.

zsberg
10-11-2010, 17:58
Pytasz czy warto?
500zł + pasek + płyn do wspomagania. Może się okazać że końcówki i drążki są wybite. Do tego zbieżność od 40zł w górę. Czy warto??? Wg mnie kierownica w essim kręci się naprawdę lekko, a wydać prawie 600zł i się narobić, aby na parkingu kręcić 1 palcem to wg mnie szkoda funduszy.

miko1972
10-11-2010, 19:08
Pytasz czy warto? Czy warto??? Wg mnie kierownica w essim kręci się naprawdę lekko, a wydać prawie 600zł i się narobić, aby na parkingu kręcić 1 palcem to wg mnie szkoda funduszy.

Problem leży w tym, iż jakiś czas temu złamałem nadgarstek i pojawia się ból przy manewrowaniu:( Może jest inny sposób "ulżenia" mojej ręce np.zmieniając rozmiar felg, opon...
Letnie koła mam w rozmiarze: 175/65/R14
Zimowe koła mam: 165/70/R14

miko1972
10-11-2010, 19:09
Zalezy jaki to jeszcze silnik ale jak dobrze pamietam to do 1.3 musisz miec specjalne mocowanie do pompy.

Silnik EnduraE.

brajdak
10-11-2010, 21:28
Mocowanie moge tanio odsprzedac i gratis do tego pasek gdzies lezy ale w jakim stanie jest to nie wiem. Moge tez sprzedac pompe do tego silnika tylko ze cieknie a czy dziala to nie wiem, poprostu jest cala w oleju. Poprostu kupilem silnik z ty mwszystkim ale ze mi nie potrzebne bylo to odkrecilem i lezy sobie. No potrzebne ci tez kolo pasowe na wal korbowy bo ja juz swojego nie bede zdejmowal bo nie mam na podmianke.

zsberg
11-11-2010, 08:52
Problem leży w tym, iż jakiś czas temu złamałem nadgarstek i pojawia się ból przy manewrowaniu:( Może jest inny sposób "ulżenia" mojej ręce np.zmieniając rozmiar felg, opon...
Letnie koła mam w rozmiarze: 175/65/R14
Zimowe koła mam: 165/70/R14

Ja mam stalowe 13 o wymiarach podajże takich jak Ty zimówki i kręci się naprawdę lekko, no chyba, że to jest jakiś parking o bardzo nierównej nawierzchni, np płyty betonowe z otworami. Wcześniej miałem aluski 14 i opony 185 to wtedy owszem - trzeba było się namachać. Wcześniej spalanie 9.5l/100km lpg, a teraz po wymianie opon spadło dosłownie o niecały litr i to już moje 4 tankowanie, a nie jednostkowy przypadek.

Fajnie by było, żebyś mógł od kogoś pożyczyć dosłownie na jeden dzień węższe opony i sam wtedy dokonasz wyboru, bo każdy ma inne odczucia. Dla mnie jest lekko, dla Ciebie to może być nadal ciężko, ze względu na uraz.

miko1972
11-11-2010, 12:27
Faktycznie kombinacja z wspomaganiem (zakup używanego, praca plus jakieś nieprzewidziane wydatki) są chyba mocno nieopłacalne:(
Stąd pozostaje manewrowanie felgami, oponami.
Mam 2 komplety felg stalowych w rozmiarze 14" o szerokości 6" i chyba jedynie pozostanie mi sprzedać prawie nowe opony letnie 175/65 i zakup węższych 14" takich jak mam zimowe 165/70.

Niestety nie mam nikogo kto mógłby użyczyć mi koła 13":( Znajomi posiadający fordy mają w nich koła 15" i 16"...

Z drugiej strony sugerując się opinią "zsberga" odnośnie 13-tek to mogę sprzedać swe letnie, idealne (prawie nowe) opony 175/65/R14 wraz z felgami i kupić 13-tki... Tym bardziej, że korci mnie zakup alufelg:)

ShaD
11-11-2010, 17:57
ja u siebie dokladalem wspomaganie.. za czesci dalem okolo 150~200zł, wymienialem pod blokiem i wsio dziala.

dodam ze wczesniej jezdzilem (bez wspomagania) na 13" 175x50, 14" 185x60 i 15" 195x50 i 205x50. mialem polamany lewy nadgarstek ze 3 razy i kilka razy skrecony, nic mnie nie bolal, zaczal dopiero jak wsadzilem mniejsza kierownice z escorta rs2000 i to zadecydowalo o dolozeniu wspomy z ktorej jestem bardzo zadowolony.

zsberg
11-11-2010, 18:33
za 200zł i przy założeniu że robocizna we własnym zakresie to można się bawić, ale dać 600zł i zapłacić za założenie to już inna bajka...

ShaD
11-11-2010, 18:36
sorry zapomnialem ze p[lacilem 150 za zdjecie rozrzadu, wymiane kola pasowego ktore bylo polaczone z jednym z kol rozrzadu i ponowne jego ustawienie.

wydra
11-11-2010, 18:42
ja mam 13" w Orionie, i rewelacyjnie to nie wygląda, jakieś takie malutkie te kółeczka :P a co do wspomagania to też nie mam :P

zsberg
11-11-2010, 19:10
ja mam 13" w Orionie, i rewelacyjnie to nie wygląda, jakieś takie malutkie te kółeczka :P a co do wspomagania to też nie mam :P

koło kołu nie równe :)

Ja mam teraz 13' i są wyższe niż 14' które miałem. Wszystko zależy od profilu opony.

miko1972
11-11-2010, 20:28
ja mam 13" w Orionie, i rewelacyjnie to nie wygląda, jakieś takie malutkie te kółeczka :P a co do wspomagania to też nie mam :P

Wygląd wyglądem natomiast najważniejszy jest komfort i wygoda!

Rafał A.(antek)
12-11-2010, 11:12
do 1.3 ciezko zamontowac wspomaganie, najlepiej poszukac takiego od 1.3 i kupowac w komplecie z kółkami i łapami do mocowania.

miko1972
12-11-2010, 11:17
do 1.3 ciezko zamontowac wspomaganie, najlepiej poszukac takiego od 1.3 i kupowac w komplecie z kółkami i łapami do mocowania.
Z tego co słyszałem to escort 1.3 ze wspomaganiem to rzadkość:(

Rafał A.(antek)
12-11-2010, 12:35
no, o ile wogole były. ale są fiesty ze wspomaganiem i silnikiem 1.3 :), osprzet silnika z fiesty, przekładnia z escorta i heja tylko połaczyc to przewodami.