Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] najlepsze materiały eksploatacyjne


NEFLAJTE
13-11-2010, 17:13
jako dumny posiadacz nowo zakupionego escorta zamierza przeprowadzić pełen przegląd swojego autka , z powodu bardzo dużej ilości różnych marek nie wiem na które śię zdecydować , chodzi mi o rozrząd filtry powietrza filtr oleju olej świece przewody wysokiego napięcia

jacks_22
13-11-2010, 17:28
A po co chcesz wymieniać filtr paliwa, powietrza, przewody WN??
Masz za dużo kasy??

NEFLAJTE
13-11-2010, 17:33
gdy kupowałem właścicielka powiedziała że przez cztery lata nic przy nim nie robiła a rozrząd według książki powinien być wymieniony 20 tyś kilometrów

jacks_22
13-11-2010, 17:45
dobra rozrząd się zgodzę, kup kompletny zestaw motorcrafta a filtr powietrza sprawdź w jakim stanie jak brudny wymiana( może być zwykły jakiś filtron czy inna firma) filtr paliwa ja kupowałem oryginał bo była obudowa zardzewniała więc wymieniłem a przewody?? jak nie przerywa i chodzi równo w nocy nie świecą to nie ma po co wymieniać a jak już bardzo chcesz to tylko oryginalne motorcrafta

enjoypoznan
13-11-2010, 17:54
A po co chcesz wymieniać filtr paliwa, powietrza, przewody WN??
Masz za dużo kasy??

hehe. Nie no lepiej poczekać za przestanie jeździć. ;)

Filtry-polecam Filtron

Olej-najlepiej fordowski bo teoretycznie najlepszy a cenowo dość przystępnie. ;)

Świece-Tylko Ford-motorcraft najlepiej przeznaczone na rynek amerykański(na świecy made in USA) :D



Kable- Ford lub NGK.

Nie zapominaj o filtrze paliwa.

Na rozrządzie się nie wyznaje.

Jako że okres zimowy tuz tuz polecam sprawdzić też termostat. Jak to znajdziesz na forum. Oczywiście bez żądnego rozbierania. Wystarczy wymacać ręką.

jacks_22
13-11-2010, 18:02
No nie wiem jak ty ale ja jak coś mi chodzi dobrze to nie wymieniam, jak kupiłem escorta flitr powietrza nowy i czysty wiec po co wymieniać??
Fakt filtr paliwa wymieniłem ale przewody i świece chodził równo i nie przerywał więc po co??

NEFLAJTE
13-11-2010, 18:14
wiadomo nic na siłę ale co trzeba to trzeba

jacks_22
13-11-2010, 18:18
Olej na pewno, ford zaleca FormułaF 5w-30, rozrząd tak samo wymień a fitr powietrza sprawdź jak wygląda filtr paliwa jak juz zardzewniały też wymień a co do pozostałych częśći jak świece i kable WN decyzja należy do Ciebie

zsberg
13-11-2010, 18:56
więc jako sprzedawca części z czystym sumieniem mogę polecić alternatywnie dla części oryginalnych:

ROZRZĄD:
- rolki LUK/INA, RUVILLE, FEBI
- pompa wody RUVILLE
- pasek GATES, DAYCO

FILTRY:
- FRAM, MAN, KNECHT, BOSCH, DENSO

FILTRON alternatywnie, dlaczego? Dla przykładu proponuję wziąć dowolny filtr oleju lub paliwa z firm powyżej i porównać wizualnie gęstość materiału filtracyjnego. Niska cena musi się z czegoś brać, a tutaj oszczędza się na materiale filtracyjnym. Wiadomo, od razu nic się nie stanie, ale chyba lepiej dać 5-10 zł więcej i mieć spokój.

ŚWIECE:
- BERU, DENSO, BRISK (każdy o niebo lepszy od NGK. Czesi nałożyli wiele patentów na swoje świece, tak więc na rynku chyba lepszej nie znajdziesz), NGK (ale tylko i wyłącznie z żółtych pudełek, a nie z żółto czarnych oznaczonych serią V-LINE. Dlaczego? V-LINE to największy śmieć, tania alternatywa na rynek europejski. Elektroda środkowa wykonana jest do połowy z miedzi, a reszta z niklu. Ta sama świeca ale w żółtym pudełku to już inna bajka - ma elektrodę środkową wykonaną w całości z miedzi, tak jak oryginał)

PRZEWODY ZAPŁONOWE:
- BERU, BREMI, SENTECH (świetne przewody na licencji BERU. mogę ręczyć za jakość), NGK

OLEJ:
cóż, temat rzeka. Najlepiej aby to był półsyntetyk, a już super jak pełny syntetyk. Można lać każdy markowy. Jeżeli jednak masz mineralny, to wszystko markowe prócz lotosa, bo on ma najgorsze parametry. Osobiście polecam Fordowski oryginał (castrol w środku) - dobry olej, a tańszy od castrola. Ewentualnie można zalać oryginał GM - tutaj cena jest naprawdę super.

Jeżeli ktoś wątpi w to co napisałem to zapraszam do jakiegoś dobrego sklepu motoryzacyjnego specjalizującego się w fordach i/lub w elektryce samochodowej. Mechaników nie ma się co pytać bo i tak większość kupuje w InterCars a oni mają w swojej ofercie mnóstwo tanich wynalazków, a mechanik się cieszy bo klientowi wciska kit ze coś jest niemieckie, a sam ma na tym dobrą marżę.

Andrzej K.
13-11-2010, 19:22
a rozrząd według książki powinien być wymieniony 20 tyś kilometrów dobrze zrozumiałem? Rozrząd masz napisane w książce,że ma być wymieniany za 20tys (co jest zrozumiałe) czy co 20tys co jest nieprawdą.

NEFLAJTE
13-11-2010, 21:04
sprostowanie rozrząd powinien być wymieniony 20 tyś kilometrów temu według książki serwisowej