Zobacz pełną wersję : zawory regulacja w fieście 1,25


koniu77
20-03-2006, 10:22
No więc fiesta 2004r ...silniczek 1,25 16V. Instrukcja pisze że należy zawory regulować a serwis mówi że zawory regulują się hydraulicznie???

-waldi-
20-03-2006, 14:58
luz zaworowy regulowany jest za pomocą popychaczy hydraulicznych - nie reguluje sie ręcznie jak w 1,3

Kapuhy
20-03-2006, 16:27
Ja słyszałem, że są dwie wersje-z regulacją hydrauliczną (w starszych ZETECach) i regulacją płytkową-powodującą więcej problemów przy instalacjach gazowych i wypalających się gniazdach-może masz taką wersję?

DaRio1984
20-03-2006, 18:05
Czesc! Napewno masz samoregulujace sie zawory w tak nowym samochodzie to napewno :) Ja mam Łezkę z 95r 1.3 wtrysk i kumpel mi mowil ze tez sa samoregulujace :) Czy ktos mnie upewni w moim przekonaniu????

-waldi-
20-03-2006, 19:42
Łezkę z 95r 1.3 wtrysk i kumpel mi mowil ze tez sa samoregulujace Czy ktos mnie upewni w moim przekonaniu?

Nie! kolega źle mówi

U Ciebie też sie reguluje luz zaworowy ręcznie

MIKMAR
21-03-2006, 13:38
Pozwolicie, że włączę się do tematu i zadam jedno pytanie - mam fiestę 1,3EFI Endura '97 i co wymianę oleju jadę do mechanika na regulację luzu zaworowego - mniej więcej co 10tys. km, a robię to dlatego, że po takim przebiegu mój benzyniak zamienia się w diesla. Raz niewtajemniczony kumpel pochlebił mi "Ładnie chodzi ten dieselek" :fcp1 i co Wy na to - szczęka mi opadła. Nie wiem czy to wina oleju czy co ???
Mam silnik zalany Lotosem Semisyntetic 10W40 i robię wymiany co ok. 10tys km.
Wiem, że Ford zaleca do swoich silników olej lepkości 5W30, może tutaj leży sedno problemu??? Niebawem będę wymieniał olej na oryginalny fordowski. Mam nadzieję, że się trochę poprawi. Auto ma przejechane 125tys. km i nie jest żyłowane.
Macie jakieś sugestie?

-waldi-
21-03-2006, 16:31
Macie jakieś sugestie?

Sugestii brak :)

ogólnie ten model silnika tak chodzi i nie jest to spowodowane uszkodzeniem czegoś czy złą regulacją - one tak mają, a w połączeniu ze stukaniem wtryskiwaczy mamy.... dieselka :fcp2

koniu77
24-03-2006, 20:38
Znajomy mechanik zaglądał do silnika i stwierdził że to z powodzeniem mogą to być regulatory hydrauliczne jak i zwykły popychacz pod którego wkłada się płytki. Serwis mówi że regulacja hydrauliczna, co wydaje sie rozsądne, w końcu to nowy silnik. Ale najśmieszniejsze jest to że serwis również mówił że w 1.3 trzeba regulować ...czyli dokładnie odwrotnie jak instrukcja: 1,25 luz regulowany ręcznie; 1,3 luz regulowany hydraulicznie. Czyli najlepiej, żebyśmy biedni ludkowie jeździli do serwisów i ładnie płacili za wszystko i nawet nie wiedzieć za co tak na prawdę...

Kapuhy
25-03-2006, 10:03
Przy najbliższej wizycie u mechaniora (choć mam nadzieję, że nie za wczesnej ;) )spróbuję się dowiedzieć, czym się różni wizualnie ZETEC regulowany hydraulicznie i płytkowo i dam znać (o ile faktycznie jest tak, jak mówi mechanik).

koniu77
27-03-2006, 07:53
Oki ...dzieki za zainteresowanie.