Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Zamiana klimy manualnej na klimatronik-dziwny wyświetlacz sterowania


Henio80
29-12-2010, 19:56
Witam . Czy ktoś spotkał się z taką klimą- czy jest to sterownik dedykowany tylko do foki? Czy można gdzieś to dostać i czy dużo roboty aby to zamontować

Jester
29-12-2010, 20:02
To jest urządzenie dedykowane. Jakieś 2 lata temu był wątek na ten temat. Komuś popsuł się sterownik tego typu i w odpowiedzi dostał link do producenta OIDP w Holandii. Montaż nie powinien być trudny. Sterownik wkłada się zamiast pokrętła, a dodatkowo w kabinie montuje się czujnik temperatury. Pełny klimatronik to nie jest (bo nie steruje nawiewem), ale pewnie przyzwoicie stabilizuje temperaturę.

Henio80
30-12-2010, 20:39
Może ktoś poda mi ten link odnośnie tego sterownika bo szukałem i lipa. A w kraju dostane coś takiego ? I ile by było zabawy z zamontowaniem całego klimatronika?

dami16
30-12-2010, 21:12
http://cgi.ebay.pl/Klimaautomatik-Umbau-Electronic-Climate-System-FORD-/300473676447 Pozdro

moons
30-12-2010, 21:55
To nie jest żaden klimatronic. To jest jedynie zamiana pokrętła regulacji temperatury ze skalą od pełnego niebieskiego do pełnego czerwonego na taki gdzie się wyświetla temperatura wewnątrz ewentualnie temperatura powietrza z nawiewów (zależnie gdzie się umieści termometr). Dokładnie takie same zadanie spełni byle termometr za 10zł.
Pozdrawiam

konradwan
30-12-2010, 22:06
Poważnie? Mnie się wydaje, że to urządzenie ma za zadanie utrzymywać wybraną temperaturę. A to byłoby bardzo dobre rozwiązanie. Chociaż daleko mu do klimatronica. Do zwykłego termometra też.

moons
31-12-2010, 15:30
Zdaje mi się że ono nie ma nic wspólnego z regulacją prędkości dmuchawy. Także to trzeba samemu włączyć. Jedyne co to widzisz na termometrze jakie powietrze się nastawiło. Wiec jeśli nie włączysz dmuchawy nic się nie będzie działo z nawiewem.
Pozdrawiam

mkaminski100
01-01-2011, 12:58
Dmuchawa nie, ale temperature reguluje automatycznie.
Pewnie taki sam badziew jak oryginalny climatronic...

moons
01-01-2011, 14:33
Oryginalny climatronic jest badziewny jeśli nie umie się go używać. Jeśli wsiadamy do auta rozgrzanego na słońcu ustawiamy na auto i temperaturę np. 11 stopni to faktycznie badziewne urządzenie, bo będzie wyć bez sensu dmuchawa na maxa a schłodzenie i tak będzie trwało wieki. Natomiast jeśli przewietrzymy dobrze auto przed ruszeniem, na początku zrezygnujemy z funkcji auto, to climatronic jest bardzo dobrym urządzeniem.
Pozdrawiam

mkaminski100
01-01-2011, 15:05
Oryginalny climatronic jest badziewny jeśli nie umie się go używać. Jeśli wsiadamy do auta rozgrzanego na słońcu ustawiamy na auto i temperaturę np. 11 stopni to faktycznie badziewne urządzenie, bo będzie wyć bez sensu dmuchawa na maxa a schłodzenie i tak będzie trwało wieki. Natomiast jeśli przewietrzymy dobrze auto przed ruszeniem, na początku zrezygnujemy z funkcji auto, to climatronic jest bardzo dobrym urządzeniem.
Pozdrawiam

Nie do konca. Po pierwsze nie mysle o opisanym przez ciebie przypadku, ale jezeli zrobisz cos takiego w nowszym Audi lub BMW to climatronic bedzie duzo spokojniej chlodzil niz tutaj.

Mi bardziej chodzi o to, ze:
- w zimnym aucie jak tylko temperatura plynu skoczy to wentylatory wsciekle wala zimne powietrze.
- jadac dluga trasa szczegolnie w nocy w koncu obnizenie o jeden stopien robi za zimno, podniesienie robi za goraco. Sprawdzone na kilku Focusach, Mondeo i Omedze (w Omedze dopiero update climatronica troche pomogl).
- przy sloncu swiecacym nisko nagle wentylatory wieja jak wsciekle.

Climatronic jezeli juz to w porzadnych autach, a Ford oszczedza na kazdym kroku i nadal system (MKII) dosc prymitywnie reguluje temp (duza roznica to chce jak najszybciej ja zrownac). Mialem troche aut z climatronikiem i w kazdym w koncu jezdzilem w manualnych ustawieniach. Mialem przyjemnosc jazdy nowszymi A8, BMW5 i Mercedesem E i tam nie czuje sie, ze sa nawiewy.

moons
01-01-2011, 17:31
Porównujesz climatonic w aucie często nawet za kilka tysięcy zł ewentualnie lekko ponad 10 tyś z autami za dobre kilkadziesiąt zł. Choć oczywiście to fakt że ogólnie układy klimatyzacji i nawiewów nie są domeną Forda :)
Pozdrawiam

mkaminski100
01-01-2011, 17:57
Tak, porownuje, ale tylko dlatego, zeby pokazac jak to dzialac powinno. Uwazam jedynie, ze jezeli mam miec namiastke climatronica to wole miec manual i osobiscie mniej sie musze nim bawic nic climatronikiem.
W VW jest podobnie jak w Fordzie.

wilmar
12-01-2011, 21:20
czy ktoś wie gdzie takie cudo można zakupić ?

arturek
13-01-2011, 07:55
czy ktoś wie gdzie takie cudo można zakupić ?
Jeśli chodzi Co o pakiet (tzw. kit) z pierwszego postu to raczej nie kupisz
Kiedyś miałem link do dystrybutora, gdy wszedłem po jakimś czasie to nie było w ofercie tego zestawu

Teraz na szybko nie znajdę nazwy dystrybutora

pozdrawiam
Arturek

Triam
26-03-2011, 18:15
a możliwa jest zamiana na takie coś http://moto.allegro.pl/ford-focus-04r-panel-sterowania-nawiewu-skce-wwa-i1525420075.html bez ingerencji w kompa??

moons
26-03-2011, 18:56
Bez ingerencji w kompa oczywiście jak najbardziej, ale jest za to inny warunek, razem z panelem wymienisz wszystko pod deską, nagrzewnicę, dmuchawę wiązkę elektryczną oraz jeszcze kilka małych pierdułek.
Pozdrawiam

Triam
26-03-2011, 19:32
wymienisz wszystko pod deską, nagrzewnicę, dmuchawę wiązkę elektryczną

1. silniczki dołożyć do nagrzewnicy to wiem
2. dmuchawę... dlaczego??
3. wiązkę... całą razem z kostkami??

moons
26-03-2011, 22:37
Niestety nie da się dołożyć tylko samych silniczków sterowania do obudowy nagrzewnicy trzeba wymienić cała nagrzewnicą z całym osprzętem. Inna obudowa.
Dmuchawa do wymiany dlatego że przy automacie jest inaczej sterowana. Przy manualu masz 4 biegi dmuchawy, natomiast przy climatronicu prędkość jest regulowana płynnie.
Wiązkę wymienić było by najprościej ale oczywiście można się też bawić w dokładanie brakujących kabelków, ale przy klimie jest ich dosyć sporo.
Pozdrawiam

mkaminski100
26-03-2011, 22:41
Triam - tu masz ladnie opisane (wrzuc link do google translator jak chcesz przetlumaczyc)
http://www.foka24.de/Focus/Klimatronik.html
PO lewej wybierasz kolejne etapy instalacji, jest dosc dokladnie opisane co i jak przerobic i co jest potrzebne.
Mialem climatronic w Focusie i szczerze...bez szalenstwa. Ja bylem niezadowolony. Na dluzsza trase trudno ustawic temperature (+1 stopnien robi sie goraco, -1 robi sie zimno). Jadac pod slonce zaczyna dmuchac jak szalona. Po odpaleniu wieje jak chce i gdzie chce.
Teraz mam to w Mondku...i jezdze na manualnych ustawieniach.

Jakby to bylo A6 czy A8 to tam masz mnostwo czujnikow, duzo bardziej dopracowany i przemyslany system i nawet nie wiesz, ze masz klimatronic. W autach sredniej klasy niestety wychodza oszczednosci.

Triam
29-03-2011, 19:31
brak więcej głupich pytań :D:D

mjprzem
30-03-2011, 10:55
Porównujesz climatonic w aucie często nawet za kilka tysięcy zł ewentualnie lekko ponad 10 tyś z autami za dobre kilkadziesiąt zł. Choć oczywiście to fakt że ogólnie układy klimatyzacji i nawiewów nie są domeną Forda :)
Pozdrawiam
To nie jest tylko domena forda...klimatroniki maja swoje wiatraczki i czujniki temp. w sobie.

Przypadki o ktorych wspominal mkaminski wynikaja z zacinania sie wlasnie wiatraczka w klimatroniku -to nie tylko przypadlosc forda ale kazdego klimatronika.

W wyniki zaciecia sie wiatraczka nagrzewa sie czyjnik temp. od ukladu scalonego i samochod zaczyna walic zimnym..zanim sie schlodzi no nam juz sopelki na nosie wyrastaja...a pozniej jak sie nagle czyjnik ochlodzi to znowy cieple powietrze podkreca. Oj i tak to jest z automatycznymi klimatronikami.

mkaminski100
30-03-2011, 11:15
Ja pisze o sprawnym wiatraczku. W dzien jest dobrze, ale w nocy jak pisalem na 20 stopniach robilo sie powoli zimniej, a na 21 coraz bardziej goraco. Zauwazylem to wlasnie na dlugich trasach.
W Mondku mam automat i najpierw po odpaleniu nie wieje w ogole, a jak juz dostanie temperature to dmucha jak oszalaly na twarz, potem daje na nogi, troche na szybe i tak sobie kombinuje. Trzeba manualnie przestawic na szybe zeby odparowac, ale jak sila dmuchawy jest dalej na auto to bedzie chcial sie jak najszybciej nagrzac i na szybe wlaczy wysoki bieg - jaki ma to efekt dzwiekowy, kazdy wie.
Od dawna mam wiec nawiew stale na 2 kreski i na szybe. NIC nie musze grzebac...no chyba, ze zmieniam temperature.
W Omedze mialem to samo, najpierw nic z a potem wieje jak szalony (dopiero update firmware troche to lagodzil).
W Vectrze bylo delikatnie lepiej, ale tez ustawialem sobie zawsze na manual.

mjprzem
30-03-2011, 12:16
No tak ale za wszystko odpowiada wlasnie termoregulator.
Najlepszym wyjsciem byloby aby regulator byl inteligentny jak np. termoregulatory na rynku dostepne ktory sam uczylby sie jak zmieniac temp.

Poniewarz jesli np. wsiadamy do samochodu i wlaczamy zaplon to zmiana temp. powinna odbywac sie szybko. i tak jest.
Natomiast po powiedzmy 20minutowej jezdzie regulator powinien bardziej plynnie i spokojniej zmieniac zakres temp. Tylko ktory producent bedzie wchodzil w wieksze koszta aby stosowac inteligentny elektroniczny termostat
-przecierz liczy sie kazdy dolar zaoszczedzony- a climatronik jest? Jest :)
Funkcja-spelniona-klient kupujacy zadowolony a pieniadze zaoszczedzone.

W wielu samochodach klimatroniki nie do konca sa super...bo to malo-istotne dodatki.
Od tego nie zalezy bezpieczenstwo.
A wiec nawet jesli wiatraczek dziala i sie nie zacina to mamy tak jak mamy.

mjprzem
30-03-2011, 12:38
mkaminski100
jeszcze musze Ci cos dopisac.
Twoje odczucie ze temp. sie zmienia na dluzszych trasach moze byc rownierz nie obiektywne.
BO:
Ja np na manualu mam cos takiego ze np jak stoje na skrzyzowaniu za kims a ten ktos niemorze sie wygrzebac....lub jak jade dluzej za kims
to tez czuje ze temp. sie mi podnosi i niedokonca rozumiem dlaczego.
Zauwazylem tez taka zaleznosc ze najbardziej mi sie temp podnosi jak sobie jade szybciej i nagle dostrzege z daleka cos dziwnego na poboczu-czasami pojazd lub 2 ludziki.

I jak to wytlumaczysz?
A musze dodac ze nie zmieniam wtedy ustawien recznie ustawionej temperatury:)

mkaminski100
30-03-2011, 12:53
Tym wszystkim steruje komputer i zeby dzialalo to porzadnie to trzeba dac wiecej czujnikow i zaprogramowac go na wszelkie sytuacje. No a to sa koszta. Pewnie Audi z uwagi na wiekszcy budzet np w A8 bierze pod uwage oszronienie i zaparowanie szyby, wilgotnosc w srodku roznice temperatur i ma "madrzejszy" komputer.
Odczucia odnosnie temperatury mialem w dwoch autach, nie mam w Mondeo. W Omedze po zmianie oprogramowania sie poprawilo.
Do tego w sloneczny dzien kiedy nie jest wcale cieplo (np na jesien lub wiosne) to wentylatory szaleja bo odbieraja duze naslonecznienie.
Ja po prostu uwazam, ze nie ma co zabijac o klimatronic, bo nie jest to az tak wspaniale. Moze fajnie sie pasie w aucie, ale nie dziala fantastycznie.

mjprzem
30-03-2011, 13:57
Moze fajnie sie pasie w aucie, ale nie dziala fantastycznie.

I ja sie podpisuje pod tym zdaniem.
PS. a sterowanie nadmuchem raz gora raz dol i tak non stop...to tez trzeba brac pod uwage ze im starszy samochod tym szybciej to padnie bo cos sie wkoncu zacznie zacinac.

wlotop3237
21-08-2011, 10:00
http://www.arlistudio.pl/allegro/6E6E235E-0E73-4FA3-8AED-DB92D2EE8EDE.JPEG
Ja podłączyłem coś takiego. Działa super
Tu opis ustrojstwa
http://arlisklep.pl/files/AVT/AVT950.pdf
Kabelek zielono+czerwony we wtyczce ręcznego załączania klimy. Podaje przez przekaźnik +12v. Teraz mam do wyboru automat lub manual. Polecam

helinhok
27-02-2012, 12:30
Cześć, jestem z Brazylii, mam 2001 Mk1 ostrość, zainstalowany klimatronic: wraz z nazwą
Niestety użyłem Google Translator.
http://i135.photobucket.com/albums/q129/helinhok/24022012661.jpg
http://i135.photobucket.com/albums/q129/helinhok/25022012664.jpg
http://i135.photobucket.com/albums/q129/helinhok/25022012665.jpg
http://i135.photobucket.com/albums/q129/helinhok/25022012674.jpg
http://i135.photobucket.com/albums/q129/helinhok/25022012669.jpg
http://i135.photobucket.com/albums/q129/helinhok/26022012676.jpg
http://s135.photobucket.com/albums/q129/helinhok/

mjprzem
27-02-2012, 12:39
helinhok -bardzo ładne
...sam to robiłeś ?
ps. musze jeszcze o cos zapytac ;) jak tam po karnawale w Brazylii ? ;)

helinhok
27-02-2012, 13:02
helinhok -bardzo ładne
...sam to robiłeś ?
ps. musze jeszcze o cos zapytac ;) jak tam po karnawale w Brazylii ? ;)

Tak, zrobiłem to sam.
Nie jestem tutaj Blumenau ma karnawał dużo, jestem z południowej Brazylii.
Oto kolejny http://www.oktoberfestblumenau.com.br/blog/ strona

mjprzem
27-02-2012, 13:41
Czy nastawniki do sterowania przesłonami w to są oryginały od forda-focus z klimatroikiem ? Czyli poza mocowaniem nic nie zmieniałeś?

helinhok
27-02-2012, 14:04
Czy nastawniki do sterowania przesłonami w to są oryginały od forda-focus z klimatroikiem ? Czyli poza mocowaniem nic nie zmieniałeś?


Silnik jest oryginalny, gorący silnik został zmodyfikowany powietrza
http://i135.photobucket.com/albums/q129/helinhok/25022012664.jpg
2 biały bieg zastąpione
http://i135.photobucket.com/albums/q129/helinhok/25022012665.jpg
http://www.foka24.de/Focus/Klimatronik/Teile/DSCF4305lc.jpg
Studiował na zmianę miejsca http://www.foka24.de/Focus/Klimatronik/Klimatronik-Teile.html

wlotop3237
27-02-2012, 15:53
Witam
Ja wstawiłem coś takiego
http://download.avt.pl/INSTRUKCJE/AVT950_1.pdf
tak to wygląda
http://www.arlistudio.pl/allegro/6E6E235E-0E73-4FA3-8AED-DB92D2EE8EDE.JPEG
tak w foczce
http://images35.fotosik.pl/840/ad04c78ee331ef0fgen.jpg

Po próbach jestem zadowolony działa bardzo fajnie
Jeżeli temperatura przekroczy nastawy o 0.1 stopnia następuje włączenie klimy. Temp. zdąży jeszcze wzrosnąć o około 0.5 stopnia. Wyłączenie klimy następuje po spadku temp. o 0.1 poniżej nastawionej. Temp. spadnie jeszcze o około 1,3 stopnia ( bezwładność klimy ) i tak w koło. Jest możliwość ustawienia zakresu powyżej i niżej nastaw np. + - 0.6 ( od -4 do + 5) stopnia.

. Roboty nie ma strasznie dużo. Trochę demontażu panelu przełączników, radia trochę lutowania ( zasilanie plus i minus z zasilania gniazda zapalniczki) poszukiwanie kabelka przez który jest podawany plus na przekaźnik klimy ( w przełączniku klimy zielono-czerwony ) wykonanie pudełka na termoregulator.
Polecam bo fajny bajerek i przydatny. I paliwka trochę zaoszczędzę bo jednak klima trochę go pobiera. Dawniej klima chodziła non-stop a ja dodawałem ogrzewania. Ale jak jechałem w cieniu to już było zimno a na słońcu znowu gorąco. Teraz z tym spokój zawsze ta sama temperatura.

mark_TDDI
27-02-2012, 18:03
Mialem climatronic w Focusie

Jest to niemożliwe, ponieważ Ford nigdy nie używał nazwy climatronic. To nazwa układu automatycznej klimatyzacji, aut grupy VAG.
Ja na działanie automatycznej klimatyzacji w foce z 2008 roku nie narzekam...Po porównaniu jej wydajności (a w zasadzie możliwości schłodzenia wnętrza w funkcji czasu) twierdzę, że samochody klasy premium nie mają takich możliwości, jakie ma plebejski ford.

mjprzem
28-02-2012, 21:12
helinhok
a ja myslalem ze jakos zamieniles tylko sterowanie ale ty cale uklady wentylacji rozumiem ze zmieniles ;) mialem sie pytac o szczegóły chociarz i tak jestem zadowolony ze swego manuala wiec pewnie i tak nie zamienie ale z ciekawosci.... ;)


wlotop3237-znam twoje rozwiazanie i uwazam ze takie rozwiazanie jest bardziej enegooszczedne od klimatronika ;) bo faktycznie est i wykorzystuje sprezarke nie caly czas ale wowczas kiedy zachodzi potrzeba.

mark_TDDI
bo latwiej sie pisze "klimatronik" jak "automatyczna klimatyzacja" ;)

pacp
02-04-2017, 18:08
Witam Was wszystkich. Wybaczcie, że odkopuje temat, ale ten wydaje mi się najbardziej odpowiedni do moich pytań.

1. Za co odpowiedzialne są dwa czujniki temperatury (A3) zaznaczone na żółto na rysunku w załączniku? Domyślam się, że za pomiar temperatury ale dlaczego są tam dwa i który w takim razie jest za jaki pomiar odpowiedzialny?

2. Na zdjęciu widoczne trzy serwomechanizmy (A2). Dwa górne działają u mnie na pewno przy odpowiednich konfiguracjach nawiewów. Tego trzeciego na samym dole nie mogę niczym ruszyć. Przy zadaniu jakiego nastawu powinien zadziałać?


Chodzi o forda focusa mk1 1.6 benzyna 100KM 2003. Prawa strona samochodu bardziej chłodzi niż lewa - zarówno nadmuch na szybę jak i boczne kratki oraz nogi. Ogrzewanie działa równomiernie. Czynnik jest bo prawa strona lodowata.

Szukam więc przyczyny a i poznać chce co mi tam czym rusza..

Pozdrawiam.