Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Świecąca kontrolka oleju- przyczyna?


RADKUL
13-01-2011, 11:08
Witam. Przed wymianą oleju zapaliła się kontrolka. Po wymianie oleju, około 40 km wszystko było ok, stan oleju ok. Zaświeca się kontrolka podczas jazdy. Zatrzymuje się, wyłączam silnik. Po zapaleniu kontrolka gaśnie, po chwili znowu ten sam problem. Dodam, ze stan oleju jest ok, autko chodzi swietnie, rowno pracuje. Jaka przyczyna??? Ktos pomoze? Pozdrawiam

Glenroy
13-01-2011, 11:51
Witam. Przed wymianą oleju zapaliła się kontrolka. Po wymianie oleju, około 40 km wszystko było ok, stan oleju ok. Zaświeca się kontrolka podczas jazdy. Zatrzymuje się, wyłączam silnik. Po zapaleniu kontrolka gaśnie, po chwili znowu ten sam problem. Dodam, ze stan oleju jest ok, autko chodzi swietnie, rowno pracuje. Jaka przyczyna??? Ktos pomoze? Pozdrawiam

Kontrolka nie ostrzega przed zbyt niskim/wysokim poziomem oleju a raczej problemami z jego ciśnieniem i ogólnie ze sprawnością układu smarowania. Może coś gdzieś się rozszczelniło, pękło itd, wizyta u mechanika raczej pewna bo z takimi objawami bał bym się o każdy kilometr.

Htstan
13-01-2011, 13:18
posprawdzaj wszystkie rurki czy są podpięte u mnie była odpięta małego przekroju na górnej listwie zaraz pod podszybiu załączyłem i jak ręką odjął oby było podobnie u ciebie

RADKUL
13-01-2011, 17:42
został podłączony pod komuter, wykazał Błąd B1600... Mechanik zgłupiał... wszystkie wskaźniki w normie, nic komuter innego nie wyswietla. Jeszcze tylko, kiedy zapala sie kontrolka oleju, to na kompie wyskakuje- " czujmik temperatury chłodzenia oleju WŁĄCZONY" , a kiedy gaśnie kontrolka, to czujnik sie wyłącza ( w komputerze oczywiscie- w programie). I teraz pytanie jest, czy przy chłodnicy oleju jest czujnik temeratury, czy jak to tam jest? Pomóżcie!

Htstan
14-01-2011, 07:29
przerabiałem ostatnio troche temat z czujnikami i z tego co się orientuję to czujnik oleju jest na górnej części głowicy a obrazowo to obok akumulatora po prawej akumulator a po lewej pod przewodami na silniku wmontowany czujnik
lepiej nie umiem wytłumaczyć. posprawdzałeś te wszystkie rurki ????

mkaminski100
14-01-2011, 14:41
przerabiałem ostatnio troche temat z czujnikami i z tego co się orientuję to czujnik oleju jest na górnej części głowicy a obrazowo to obok akumulatora po prawej akumulator a po lewej pod przewodami na silniku wmontowany czujnik
lepiej nie umiem wytłumaczyć. posprawdzałeś te wszystkie rurki ????
Ty masz 1.8 tdci, on 1.6 tdci wiec silnik jest inny.
Poza tym nie wiem jak rurka o ktorej piszesz moze miec wplyw na kontrolke oleju. Tam olej nie plynie.

RADKUL
14-01-2011, 18:56
Wszystko sprawdziłem, każdą wtyczkę, do jakiej miałem dostęp, każdą rurke, wszystko... Chyba, ze jest cos ukryte, gdzienie dojrze, a dodam, ze auto na podnośniku miałem i z kazdej str sprawdzalem. Dalej jest to samo... Zauwazylem zaleznosc,ze jak jest zimny i olej jest zimny, to jest ok, a jak tylko sie troche auto rozgrzeje, to zapala sie i swieci przez chwile, gasnie , i znowu sie swieci... Na poniedzialek jade do kolejnego mechanika, pod kompa podlaczymy, moze ten cos znajdzie. Dzieki za pomoc, jezeli naprawie, to dam znac co było nie tak. pozdrawiam Radek

RADKUL
17-01-2011, 18:18
Byłem ponownie pod komputerem i wyskoczyły 3 błędy:
B2894
U0073
U0416
i czy ktos moze pomóc w rozszyfrowaniu tych błędów? Będe wdzięczny. Po skasowaniu błędów przez 20 km kontrolka sie nie zapaliła, wszystko było ok, ale niestety znowu ten sam problem. Co oznaczają te błędy. Pomocy!

sjenit3
18-01-2011, 21:22
kod U 0416-błędne dane otrzymane od dynamiki Moduł kontroli pojazdu
kod U 0073- moduł sterowania Bus komunikat off
kod B 2894 dotyczy karoserii to wygląda na zwarcie przewodu el. w ogóle kody zaczynające się na B - dotyczą karoserii z tego co ja wyczytałem

sjenit3
18-01-2011, 21:33
A tak jeszcze na marginesie zapytam się ciebie, czy może nie uderzyłeś może miską olejową w czasie jazdy. Piszę to ponieważ sam miałem taką przygodę. Na szczęście szczęśliwe zakończenie , ponieważ za jakiś czas jechałem na wymianę oleju, w trakcie której wyszło na jaw wgniecenie miski olejowej. I właśnie w tym przypadku może dojść do zapalenia się kontrolki oleju, gdyż podawane dane na miarce okazują się fałszywe. Teraz wiem gdzie znajduje się zakres oleju w normie.

rufik
19-01-2011, 09:43
kod U 0416-błędne dane otrzymane od dynamiki Moduł kontroli pojazdu
kod U 0073- moduł sterowania Bus komunikat off
kod B 2894 dotyczy karoserii to wygląda na zwarcie przewodu el. w ogóle kody zaczynające się na B - dotyczą karoserii z tego co ja wyczytałem

Ups, problemy z komunikacją. Być może dobrze prawisz, że zwarcie jakieś lub brak masy.

sławek67
19-01-2011, 19:38
jedz do mechanika niech podłączy zegar i sprawdzi ciśnienie oleju w silniku .Jeżeli jest ok czyli około jednego bara lub więcej na małych obrotach jest ok.W tedy zostaje czujnik ciśnienia oleju do wymiany .

RADKUL
21-01-2011, 11:42
Witam. Ciśnienie sprawdzone, jest w normie. Został wymieniony czujnik oleju, jeden dzień było ok, ale niestety znowu problem. Miska jest cała, nigdzie nie uderzona, nie jest wgięta. Po skasowaniu błędów autko też jeździło przez 1 dzień i było ok. Po raz kolejny podłączone pod kompa nie wykazało błędów. Autko dzisiaj stanęło u mechanika, w poniedziałek będzie grzebał, jeżeli odnajdzie przyczynę, to opisze wszystko.

mkaminski100
21-01-2011, 12:52
Mi bardziej chodzi o cos takiego:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=45789&start=280
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=45789&start=260
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=45789&start=80
Warto przeleciec sobie caly temat, bo zdjec problemu jest wiecej. W Mazdach jest to stala procedura. 1.6 tdci tez nie jest zbyt czystym silnikiem. W misce czesto sa dosc spore gluty oleju.

RADKUL
24-01-2011, 14:58
Witam.
Jestem po naprawie "świecącej kontrolki".
Okazało się, że pomogliście mi w znalezieniu przyczyny.
Okazało się, że smok był zapchany brudem. Jeżeli ktoś natrafi na taka usterkę, proponuje zacząć szukać przyczyny w misce.
Dziękuję za pomoc, pozdrawiam, Radek.

mkaminski100
24-01-2011, 15:10
Witam.
Jestem po naprawie "świecącej kontrolki".
Okazało się, że pomogliście mi w znalezieniu przyczyny.
Okazało się, że smok był zapchany brudem. Jeżeli ktoś natrafi na taka usterkę, proponuje zacząć szukać przyczyny w misce.
Dziękuję za pomoc, pozdrawiam, Radek.
Czyli obylo sie bez niepotrzebnych dalszych kosztow. Dziwi mnie dlaczego nowe diesle cierpia tak z tego powodu. Czy to ze wzgledu na wydluzenie okresow wymiany oleju czy moze przez to, ze starsze smoki mialy rzadsze sitka i brud byl filtrowany przez filtr a nie smok. Pewnie jedno i drugie...
A mechanik sam chcial sprawdzac smok czy musiales go przekonywac?

MieciuBil
05-02-2011, 10:48
Witam,
Także miałem problem z migającą kontrolką smarowania silnika z tym że u mnie migała dopiero powyżej 140 km/h, przy niższych prędkościach było ok. Okazało się że urwany był kabel o czym przekonałem się jak zabrałem się za wymianę czujnika. Wydaje mi się że problem z czujnikiem jak i brakiem łączności z czujnikiem można łatwo wykryć ponieważ po załączeniu zapłonu kontrolka smarowania gaśnie z pozostałymi a powinna dopiero po odpaleniu silnika (tak było w moim przypadku).
Pozdrawiam

foka2006
23-08-2012, 12:25
witam,

I ja także postaram się opisać w miarę dokładnie to co się ostatnio działo z moją foką.

Przy rozruchu zimnego silnika kontrolka smarowania paliła się prze kilka sekund po czym gasła. Towarzyszyło temu głośniejsze metaliczne stukanie od strony silnika, które zanikało wraz ze zgaszeniem się kontrolki smarowania. W miarę nagrzewania się silnika kontrolka migała aż do palenia się na stałe. To metaliczne stukanie świadczy o braku odpowiedniego smarowania, a silnik właśnie hydraulicznie reguluje luzy zaworowe, stąd ta "muzyka" na klawiaturze.

Po zajechaniu do ASO panowie podłączyli kompa i manometr (wykręcony czujnik ciśnienia oleju), który pokazał wartość 0,2 bar, niezależnie od obrotów silnika. Od razu spisali mnie na straty, albo zakup nowego silnika (~24000 PLN) albo zakup niewiadomego stanu z Allegro (~3-5kPLN + przekładka).
Na szczęście dzień wcześniej przeczytałem forum w tym temacie i byłem "mądrzejszy", głęboko licząc że chodzi właśnie o tą usterkę.
Poprosiłem, aby jeszcze zrzucili miskę olejową i zobaczyli co się dzieje ze smokiem. Dodam, że miska olejowa ładna, bez wgnieceń.
Co do smoka był cały, niepopękany, choć jest zrobiony z tworzywa. Po włożeniu palca do jego wnętrza zaczął sączyć się olej (grawitacja) a na palcu został syf (nagar / opiłki / piasek !!!). Sitko smoka zarąbane na maxa, stąd tak niskie ciśnienie smarowania. Bałem się już, że to poszła pompa olejowa (nowa - 950 PLN).
Smoka się nie czyści, nagar można rozpuścić, ale opiłków metalu i piasku już nie. Po zgrubnym oczyszczeniu smoka manometr pokazał 1 bar, kontrolka smarowania zgasła.
Przed wymianą smoka ponownie na chwilę została założona miska olejowa, do oleju został dodany środek WURTH (#893558 - 55 PLN) i auto zostało uruchomione na 30 min, w celu jego przepłukania.
Następnie został zlany stary olej, założony nowy smok (#1483825 - 175 PLN), nowy filtr oleju (65 PLN), dokładnie oczyszczona miska olejowa, uszczelniona i skręcona, zalany nowy olej Castrol EDGE 5W30.
Po odpaleniu autko cichutke jak z salonu, manometr pokazywał 2,2 bar ( norma katalogowa dla tego silnika to [1.0 - 2,2]bar, więc w górnej tolerancji).
Koszt części + roboczogodzin w ASO to razem 1000 PLN. Mało, jeśli weźniemy pod uwagę co i za ile mogło być robione.