Zobacz pełną wersję : Problem wszystko na Desce swieci.. a w praktyce dziala popra


kolekkk
03-04-2006, 20:32
Witam was wszystkich,

Otoz moj problem wyglada nastepujaco..
Kupilem auto ktore mialo uszkodzony komputer, kupilem Komputer
bylem w Servisie sprawdzili wszytsko zaprogramowali wszytdzko Dziala ok!
Do dzis...
Jade do miasta nagle swieci mi sie kontrolka z Abs... no to ok. moze bezpiecznik ABS padl, nagle Kontrolka Hamulca- Ale ABS i Hamulec Dzialaj!!!!, po chwili zaswieca mi sie silnik, Silnik dziala ok, Zanika Wskaznik kilometrow i pisze " ---------"
Nagle Zaczyna mrugac kontrolka : " auta z kluczykiem'- ale auto pali bez problemu...
nie dziala tez predkosciomierz, obrotomierz dziala poprawnie..
nei wiem Co sie dzieje...

Pomocy!!!!!

Oto filmik..
posze spojzec na przebieg mruga... (auto caly czas jest odpalone)

http://www.tymbark1.republika.pl/MVI_0037.avi

Pavlis83
04-04-2006, 08:47
gdzie zakladales ten komputer? w serwisuie autoryzowanym czy w serwisie do wszystkich aut?Kto programowal?Serwis forda czy ktos przypadkowy?

pierwszy raz widze taka dyskoteke i mowisz ze silnik odpalony?

Na moj gust rozprogramoewal sie komp i podaje na tablice rozdzielcza wszystko co mu sie podoba <cos jak Sztuczna inteligencja>

Jedz do serwisu autoryzowanego forda. Nie sadze ze bylbys w stanie samodzielnie usunac taka usterke

jestes pewien ze uszkodzony byl tylko komp?
Moze jest zalozony komp ktory nie pasuje do tej wersji czy silnikowej czy wyposazeniowej, albo jest przewidziany tylko do wersji z klima albo bez klimy i nie chce wspolgrac. A moze poprostu poprzednio bylo inne oprogramowanie <starsze> a jak Ci wsadzili kompa i wgrali nowe oprogramowanie to sie przez to burzy bo nie pasuje do reszty...

[ Dodano: 2006-04-04, 10:03 ]
a moze sprobuj tego :) Nie powinno zaszkodzic a moze pomoże:)

Po odłączeniu akumulatora od instalacji elektrycznej następuje skasowanie danych zawartych w pamięci elektronicznego urządzenia sterującego. Po ponownym podłączeniu akumulatora, uruchomieniu silnika i bezpośrednim ruszeniu samochodem wystąpią objawy nieprawidłowej pracy: mniejsza moc silnika, przerywanie podczas przyspieszania oraz nierównomierna praca silnika na biegu jałowym. W celu przywrócenia zapisu w pamięci właściwych parametrów pracy silnika przez obwód samoadaptacji elektronicznego urządzenia sterującego należy uruchomić silnik, pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym (około 800 obr/min)przez 3 minuty, zaś po nagrzaniu do normalnej temperatury pracy utrzymać pracę silnika z prędkością 1200 obr/min przez 2 minuty.

zrodlo http://www.fordclubpolska.org/porady.ph ... ne&type=21 (http://www.fordclubpolska.org/porady.php?action=go&zakres=ogolne&type=21)

kolekkk
04-04-2006, 16:25
Hej,
BYlo to Robione w Servisie Forda.
Diagnostyka SILNIKA WDS
WYMIANA MODULU
-WDS- Programowanie PCM
-WDS- inicjzalizacja modulu PCM
-WDS- Programowanie kluczy Pats
WDS TEST KONCOWY +

Auto sprawnie dzialalo przez 3 Tygidnei , problem pojawil sie gdy pdalo znacznie czesto i cos zaczelo szwankowac, a tak teraz jest..
ten filmik jest nagrywant gdy Auto jest ODpalone,
Silnik pracuje caly czas na obrotach 750 i rowno! (w kazdym badz razie ma swoja moc, i pracuje tak jak przed ta usterka) ABS dziala tez... \


Ma moze ktos Schemat Isnstalacji elektrycznej Do Forda 2005 rok

Pawel
04-04-2006, 17:24
masz cos porabane z sama deską-zegarami, albo zimne luty, albo oprogramowanie zegarów.

kolekkk
04-04-2006, 20:18
pojade jeszcze raz do ASO,
nic innego sam chyba nie zdzialam...
tylko zastanawiam sie czemu momentami odczytuje kilometry, a po chwili daje --------
moze jakies masy mu brakuje.. i nie moze odczytac?

pasowal by mi schemat instalacji ma ktos moze ?

wujek75
04-04-2006, 20:59
Nieźle...choinka taka, że jak byś chciał celowo zrobić taką to ze dwa dni byś musiał siedzieć - a tak na poważnie to podejrzewałbym albo uszkodzone/luźne przewody przy zegarach, zimne luty lub nie łączącą folię z tyłu...

...skoro silnik chodzi, ABS i wszystko niby działa - przynajmniej ze strony technicznej - to zawodzi coś w/przy zegarach, może uda Ci się pożyczyć od kogoś identyczne zegary a wtedy wykluczysz przynajmniej jedno z możliwych miejsc powodujących takie efekty, ewentualnie zdemontuj zegary i podłącz tylko przewody tak byś mógł poruszać nimi przy odpalonym silniku i wtedy zaobserwuj co się dzieje - być może to brak masy?

kolekkk
06-04-2006, 12:31
Bylem dzis w Servisie Forda
sprawdzali mi przez Komputer, test silnika.. komputer pokazal blad na magistrali CAN i zestaw HEC, ale dalej nie wiedza jaka jest przyczyna.. ,
za naprawe chca kolo 1tys zl, sprawdzenie instalacji i zegarow.

Czy mial by ktos gdzies schemat isntaclji elektrycznej i powiedziec mi gdzie jest magistrala Can ? i zestaw HEC????

Pozdrawiam:(

[ Dodano: 2006-04-08, 17:39 ]
Przepraszam jeszcze raz wszytskich,
Mogl by mi ktos powiedziec..
czy Modul do Silnika ma wplyw na Licznik(wyswiytelnia diod? )