Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] 1.8 TDCI kłopot przy pierwszym uruchomieniu
witam, zakupiłem niedawno focusa 1.8 TDCI 100KM. Mam problem z odpalaniem rano (przy temp poniżej 0 st C), tzn. nigdy nie pali za pierwszym razem. Zazwyczaj za drugim razem odpala, ale jakoś tak ospale. Potem chodzi dobrze. Na ciepłym odpala dobrze. Co może być przyczyną? Akumulator ma około 4 lat. Możliwe że świece?
Sprawdzałeś w archiwum?
Świece, rozrusznik, akumulator.
witam, ja miałem podobny problem ........po paru godzinach postoju układ zasilania pompy paliwa zapowietrzał sie ........a przyczyną tego były uszkodzone uszczelki w szybko złączce na przewodzie powrotnym na filtrze paliwa (po prostu przy którejś tam wymianie filtra paliwa uszczelki ...oringi...wyrobiły sie i wpuszczały powietrze) efekt tego był taki że przy pierwszym rozruchu musiałem trochę pokręcić rozrusznikiem ....ale jak już załapał to pali od kopa ....nie wymieniałem całej szybko złączki dokupiłem same oringi , wymieniłem i jest ok . uwaga ...........w jednej szybko złączce są dwa oringi (uszczelki ) i jedna plastikowa podkładka .........trochę cierpliwości i zrobisz to sam cześć.
mbuszek1 04-02-2011, 21:08 A gdzie kupiłeś oringi?
witam, ja miałem podobny problem ........po paru godzinach postoju układ zasilania pompy paliwa zapowietrzał sie ........a przyczyną tego były uszkodzone uszczelki w szybko złączce na przewodzie powrotnym na filtrze paliwa (po prostu przy którejś tam wymianie filtra paliwa uszczelki ...oringi...wyrobiły sie i wpuszczały powietrze) efekt tego był taki że przy pierwszym rozruchu musiałem trochę pokręcić rozrusznikiem ....ale jak już załapał to pali od kopa ....nie wymieniałem całej szybko złączki dokupiłem same oringi , wymieniłem i jest ok . uwaga ...........w jednej szybko złączce są dwa oringi (uszczelki ) i jedna plastikowa podkładka .........trochę cierpliwości i zrobisz to sam cześć.
witam, ja miałem podobny problem ........po paru godzinach postoju układ zasilania pompy paliwa zapowietrzał sie ........a przyczyną tego były uszkodzone uszczelki w szybko złączce na przewodzie powrotnym na filtrze paliwa (po prostu przy którejś tam wymianie filtra paliwa uszczelki ...oringi...wyrobiły sie i wpuszczały powietrze) efekt tego był taki że przy pierwszym rozruchu musiałem trochę pokręcić rozrusznikiem ....ale jak już załapał to pali od kopa ....nie wymieniałem całej szybko złączki dokupiłem same oringi , wymieniłem i jest ok . uwaga ...........w jednej szybko złączce są dwa oringi (uszczelki ) i jedna plastikowa podkładka .........trochę cierpliwości i zrobisz to sam cześć.
nie jestem zorientowany w temacie. o jakie uszczelki i podkładkę dokładnie chodzi? Może podasz jakiś link do sklepu lub allegro gdzie można je kupić? Jak je zlokalizować w silniku?
a czasami nie zmieniałeś filtra paliwa?
koledze pewnie chodzi o złączki na filtrze
a czasami nie zmieniałeś filtra paliwa?
koledze pewnie chodzi o złączki na filtrze
Nie zmieniałem filtrów. Zamierzam wymienić wszystkie filtry i olej w niedługim czasie.
andrzej1972 05-02-2011, 19:54 witam, zakupiłem niedawno focusa 1.8 TDCI 100KM. Mam problem z odpalaniem rano (przy temp poniżej 0 st C), tzn. nigdy nie pali za pierwszym razem. Zazwyczaj za drugim razem odpala, ale jakoś tak ospale. Potem chodzi dobrze. Na ciepłym odpala dobrze. Co może być przyczyną? Akumulator ma około 4 lat. Możliwe że świece?
witaj co do odpalania to niechce cie martwic ale niemasz cisnienia na cylindrach i radze ci z nim uciekac mialem ten sam problem pozdrawiam
witaj co do odpalania to niechce cie martwic ale niemasz cisnienia na cylindrach i radze ci z nim uciekac mialem ten sam problem pozdrawiam
Co znaczy z nim uciekać? Sprzedać? Niedawno go kupilem. Co może powodować brak ciśnienia? Ile kosztuje naprawa? Jak sprawdzić czy rzeczywiście to wina braku ciśnienia na cylindrach? nie odczuwam brak mocy silnika, jesli jest to z tym związane.
Cisnieniem niby na cylidrach sie nie przejmuj wpierw zmień wszystkie filtry i na pewno akumulator bo przy tdci ma on ogromne znaczenie a 4 lat to zapewne już koniec. Po tych zabiegach napisz jak pali
cezarg1410 06-02-2011, 11:58 Nie przejmuj się takimi głupotami jak słabe ciśnienie bo to chyba niemożliwe... Możliwe ale jak by miał z 500k przebiegu.
Rozrusznik, akumulator, świece żarowe - to sprawdź.
Ewentualnie zapowietrzanie się układu.
Witam, te uszczelki (oringi) nabyłem w sklepie hydraulicznym o średnicy 8 i 10 mm. jest tylko mały problem ......oringi oryginalne są kolorowe a te ze sklepu są czarne i przez to trzeba się trochę pomęczyć aby je włożyć ( czarny oring----czarno w dziurce :) )przed wymianą sprawdż szybko złączki na filtrze paliwa , jeśli są lużne to masz przyczynę kiepskiego odpalania po dłuższym postoju i tak jak pisałem wcześniej w każdej szybko złączce są po dwa oringi cześć.
Focusik2002 06-02-2011, 18:52 Nie przejmuj się takimi głupotami jak słabe ciśnienie bo to chyba niemożliwe... Możliwe ale jak by miał z 500k przebiegu.
Rozrusznik, akumulator, świece żarowe - to sprawdź.
Ewentualnie zapowietrzanie się układu.
cezarg tutaj z tobą bym się troche nie zgodził , wystarczy że głupie pierścienie sa zapieczone albo peknięte już masz na dzieńdobry niższą kompresje a druga sprawa to tłoki .
Co do twoich 500 K to się troche mija z celem a nawet dużo , kolesiowi w A6 od nowości 2.0 TDI przy 120 tys. pierścienie się zapieczyły .
Jak te oringi Ci nie pomogą to masz do sprawdzenia to :
1. Wtryski
2. Przy wyciąganiu wtrysków masz piekne dojście do sprawdzenia cisnienia sprężania na cylindrach
3. Sprawdzenie świec żarowych , też będzie piekne dojście
3. Pompa
4. Rozrusznik
5. Akumulator
2.0 TDI przy
bo to silnik porażka,sorka za małe OT
Czarek88 21-04-2016, 15:04 Witam, te uszczelki (oringi) nabyłem w sklepie hydraulicznym o średnicy 8 i 10 mm. jest tylko mały problem ......oringi oryginalne są kolorowe a te ze sklepu są czarne i przez to trzeba się trochę pomęczyć aby je włożyć ( czarny oring----czarno w dziurce :) )przed wymianą sprawdż szybko złączki na filtrze paliwa , jeśli są lużne to masz przyczynę kiepskiego odpalania po dłuższym postoju i tak jak pisałem wcześniej w każdej szybko złączce są po dwa oringi cześć.
Kolego jak jest z tymi oringami łatwo je się wyciąga?
Po wyjęciu pojechałeś z nimi do sklepu i kupiłeś podobne ale czy on potem dobrze"leżały" w tej szybkozłączce ? bo przecież te stare były wyrobione, jak zmierzyłeś rozmiar i czy prócz tych 6 sztuk oringów coś jeszcze trzeba kupić
|