Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] 1.8 TDCI kłopot przy pierwszym uruchomieniu


margol
03-02-2011, 09:46
witam, zakupiłem niedawno focusa 1.8 TDCI 100KM. Mam problem z odpalaniem rano (przy temp poniżej 0 st C), tzn. nigdy nie pali za pierwszym razem. Zazwyczaj za drugim razem odpala, ale jakoś tak ospale. Potem chodzi dobrze. Na ciepłym odpala dobrze. Co może być przyczyną? Akumulator ma około 4 lat. Możliwe że świece?

Jester
03-02-2011, 10:03
Sprawdzałeś w archiwum?
Świece, rozrusznik, akumulator.

zimny41
04-02-2011, 16:10
witam, ja miałem podobny problem ........po paru godzinach postoju układ zasilania pompy paliwa zapowietrzał sie ........a przyczyną tego były uszkodzone uszczelki w szybko złączce na przewodzie powrotnym na filtrze paliwa (po prostu przy którejś tam wymianie filtra paliwa uszczelki ...oringi...wyrobiły sie i wpuszczały powietrze) efekt tego był taki że przy pierwszym rozruchu musiałem trochę pokręcić rozrusznikiem ....ale jak już załapał to pali od kopa ....nie wymieniałem całej szybko złączki dokupiłem same oringi , wymieniłem i jest ok . uwaga ...........w jednej szybko złączce są dwa oringi (uszczelki ) i jedna plastikowa podkładka .........trochę cierpliwości i zrobisz to sam cześć.

mbuszek1
04-02-2011, 21:08
A gdzie kupiłeś oringi?

witam, ja miałem podobny problem ........po paru godzinach postoju układ zasilania pompy paliwa zapowietrzał sie ........a przyczyną tego były uszkodzone uszczelki w szybko złączce na przewodzie powrotnym na filtrze paliwa (po prostu przy którejś tam wymianie filtra paliwa uszczelki ...oringi...wyrobiły sie i wpuszczały powietrze) efekt tego był taki że przy pierwszym rozruchu musiałem trochę pokręcić rozrusznikiem ....ale jak już załapał to pali od kopa ....nie wymieniałem całej szybko złączki dokupiłem same oringi , wymieniłem i jest ok . uwaga ...........w jednej szybko złączce są dwa oringi (uszczelki ) i jedna plastikowa podkładka .........trochę cierpliwości i zrobisz to sam cześć.

margol
04-02-2011, 21:08
witam, ja miałem podobny problem ........po paru godzinach postoju układ zasilania pompy paliwa zapowietrzał sie ........a przyczyną tego były uszkodzone uszczelki w szybko złączce na przewodzie powrotnym na filtrze paliwa (po prostu przy którejś tam wymianie filtra paliwa uszczelki ...oringi...wyrobiły sie i wpuszczały powietrze) efekt tego był taki że przy pierwszym rozruchu musiałem trochę pokręcić rozrusznikiem ....ale jak już załapał to pali od kopa ....nie wymieniałem całej szybko złączki dokupiłem same oringi , wymieniłem i jest ok . uwaga ...........w jednej szybko złączce są dwa oringi (uszczelki ) i jedna plastikowa podkładka .........trochę cierpliwości i zrobisz to sam cześć.

nie jestem zorientowany w temacie. o jakie uszczelki i podkładkę dokładnie chodzi? Może podasz jakiś link do sklepu lub allegro gdzie można je kupić? Jak je zlokalizować w silniku?

pit76
04-02-2011, 21:29
a czasami nie zmieniałeś filtra paliwa?
koledze pewnie chodzi o złączki na filtrze

margol
05-02-2011, 08:36
a czasami nie zmieniałeś filtra paliwa?
koledze pewnie chodzi o złączki na filtrze

Nie zmieniałem filtrów. Zamierzam wymienić wszystkie filtry i olej w niedługim czasie.

andrzej1972
05-02-2011, 19:54
witam, zakupiłem niedawno focusa 1.8 TDCI 100KM. Mam problem z odpalaniem rano (przy temp poniżej 0 st C), tzn. nigdy nie pali za pierwszym razem. Zazwyczaj za drugim razem odpala, ale jakoś tak ospale. Potem chodzi dobrze. Na ciepłym odpala dobrze. Co może być przyczyną? Akumulator ma około 4 lat. Możliwe że świece?

witaj co do odpalania to niechce cie martwic ale niemasz cisnienia na cylindrach i radze ci z nim uciekac mialem ten sam problem pozdrawiam

margol
06-02-2011, 08:14
witaj co do odpalania to niechce cie martwic ale niemasz cisnienia na cylindrach i radze ci z nim uciekac mialem ten sam problem pozdrawiam

Co znaczy z nim uciekać? Sprzedać? Niedawno go kupilem. Co może powodować brak ciśnienia? Ile kosztuje naprawa? Jak sprawdzić czy rzeczywiście to wina braku ciśnienia na cylindrach? nie odczuwam brak mocy silnika, jesli jest to z tym związane.

agin
06-02-2011, 09:43
Cisnieniem niby na cylidrach sie nie przejmuj wpierw zmień wszystkie filtry i na pewno akumulator bo przy tdci ma on ogromne znaczenie a 4 lat to zapewne już koniec. Po tych zabiegach napisz jak pali

cezarg1410
06-02-2011, 11:58
Nie przejmuj się takimi głupotami jak słabe ciśnienie bo to chyba niemożliwe... Możliwe ale jak by miał z 500k przebiegu.
Rozrusznik, akumulator, świece żarowe - to sprawdź.
Ewentualnie zapowietrzanie się układu.

zimny41
06-02-2011, 17:37
Witam, te uszczelki (oringi) nabyłem w sklepie hydraulicznym o średnicy 8 i 10 mm. jest tylko mały problem ......oringi oryginalne są kolorowe a te ze sklepu są czarne i przez to trzeba się trochę pomęczyć aby je włożyć ( czarny oring----czarno w dziurce :) )przed wymianą sprawdż szybko złączki na filtrze paliwa , jeśli są lużne to masz przyczynę kiepskiego odpalania po dłuższym postoju i tak jak pisałem wcześniej w każdej szybko złączce są po dwa oringi cześć.

Focusik2002
06-02-2011, 18:52
Nie przejmuj się takimi głupotami jak słabe ciśnienie bo to chyba niemożliwe... Możliwe ale jak by miał z 500k przebiegu.
Rozrusznik, akumulator, świece żarowe - to sprawdź.
Ewentualnie zapowietrzanie się układu.

cezarg tutaj z tobą bym się troche nie zgodził , wystarczy że głupie pierścienie sa zapieczone albo peknięte już masz na dzieńdobry niższą kompresje a druga sprawa to tłoki .

Co do twoich 500 K to się troche mija z celem a nawet dużo , kolesiowi w A6 od nowości 2.0 TDI przy 120 tys. pierścienie się zapieczyły .

Jak te oringi Ci nie pomogą to masz do sprawdzenia to :

1. Wtryski
2. Przy wyciąganiu wtrysków masz piekne dojście do sprawdzenia cisnienia sprężania na cylindrach
3. Sprawdzenie świec żarowych , też będzie piekne dojście
3. Pompa
4. Rozrusznik
5. Akumulator

pit76
06-02-2011, 19:34
2.0 TDI przy
bo to silnik porażka,sorka za małe OT

Czarek88
21-04-2016, 15:04
Witam, te uszczelki (oringi) nabyłem w sklepie hydraulicznym o średnicy 8 i 10 mm. jest tylko mały problem ......oringi oryginalne są kolorowe a te ze sklepu są czarne i przez to trzeba się trochę pomęczyć aby je włożyć ( czarny oring----czarno w dziurce :) )przed wymianą sprawdż szybko złączki na filtrze paliwa , jeśli są lużne to masz przyczynę kiepskiego odpalania po dłuższym postoju i tak jak pisałem wcześniej w każdej szybko złączce są po dwa oringi cześć.

Kolego jak jest z tymi oringami łatwo je się wyciąga?
Po wyjęciu pojechałeś z nimi do sklepu i kupiłeś podobne ale czy on potem dobrze"leżały" w tej szybkozłączce ? bo przecież te stare były wyrobione, jak zmierzyłeś rozmiar i czy prócz tych 6 sztuk oringów coś jeszcze trzeba kupić