Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] co 40 tys. muszę wymieniać świece żarowe


AdamKon
28-02-2011, 11:41
Tak, jak w temacie. Co ok 40 tys. muszę wymieniać świece żarowe bo zawsze 1-2 są spalone (mechanik wymienia komplet). Moim zdaniem zdecydowanie za szybko się zużywają. Zawsze kupowałem oryginalne i powinny chyba dłużej wytrzymać. Co może być powodem szybszego zużywanie sią świec?

Jester
28-02-2011, 12:00
Częste uruchamianie zimnego silnika (jazda na krótkich odcinkach), uszkodzony przekaźnik świec, źle działający moduł sterujący. Z mniej prawdopodobnych: zbyt wysokie napięcie w instalacji, zbyt wysoka temperatura spalania (trefne paliwo, zła dawka).
Spróbuj założyć świece innej firmy.

AdamKon
28-02-2011, 12:20
A jaką firmę polecasz?
Częste uruchamianie zimnego silnika (jazda na krótkich odcinkach), uszkodzony przekaźnik świec, źle działający moduł sterujący. Z mniej prawdopodobnych: zbyt wysokie napięcie w instalacji, zbyt wysoka temperatura spalania (trefne paliwo, zła dawka).
Spróbuj założyć świece innej firmy.

marcin9913
28-02-2011, 12:30
Świece tylko firmy BERU
Beru robi świece na pierwszy montaż.

Jeśli pójdziesz do Salonu Forda i kupisz oryginalne świece to w opakowaniu fordowskim masz świece BERU!!!

Jester
28-02-2011, 12:51
W tym przypadku Beru nie sprawdza się mimo, że też je stosuję. Zacznij od tańszych - może Iskra?
Co robisz ze sprawnymi świecami wyjętymi z silnika? Może warto zakładać używane jeśli wytrzymały.
Świece ulegają uszkodzeniu zawsze na tych samych cylindrach?

AdamKon
28-02-2011, 12:55
Trzymam wszystkie świece bo mechanik mi je zawsze oddawał. inna sprawa, to nie wiem, które są spalone. Muszę je miernikiem pomierzyć o ile jest to miarodajne.
Niestety, nie wiem czy uszkodzone pochodzą z tych samych cylindrów. Też się nad tym zastanowiłem dzisiaj ale teraz nie jestem w stanie tego sprawdzić.
Czy do sprawdzenia obwodu świec potrzebny jest komputer w ASO czy wystarczy dobry elektryk ?

W tym przypadku Beru nie sprawdza się mimo, że też je stosuję. Zacznij od tańszych - może Iskra?
Co robisz ze sprawnymi świecami wyjętymi z silnika? Może warto zakładać używane jeśli wytrzymały.
Świece ulegają uszkodzeniu zawsze na tych samych cylindrach?

Jester
28-02-2011, 13:15
Świece możesz sprawdzić zwykłym multimetrem mierząc rezystancję. Doba świeca ma kilka Ohmów. Wybierz komplety z najbardziej zbliżoną rezystancją.
Elektryk powinien sobie poradzić. Najlepiej byłoby podłączyć kontrolkę (żarówkę) do kabla zasilającego świece. Wtedy widać jak długo naprawdę grzeją - kontrolka w zestawie wskaźników świeci znacznie krócej. Jeśli bardzo długo grzeją to trzeba szukać usterki po stronie elektrycznej.

mario591
28-02-2011, 13:20
Jak nie masz miernika to można sprawdzić zwykłą kontrolką (zarówka na 12V) Przewodem + dotykasz bieguna + żarówki a minusowy dotykasz do masy auta. Jak żarówka sie zapali to jest przejście i świeca jest OK jak sie nie zapali to znaczy, że jest przerwa w obwodzie i świeca kaput !!!

AdamKon
28-02-2011, 13:22
Kontrolka na tablicy świeciła w sposób czasami dziwny....Kiedy było bardzo zimno, świeciła dosłownie sekundę. Kiedy było znacznie cieplej, potrafiła świecić dłużej...Ci ciekawe, świeciła 1-2 sekundy kiedy auto było gorące, ale nie wiem w jakim stopniu przekładało się to na grzanie świec. Mam tylko nadzieję, że gdyby sie okazało, że świece grzały w przypadku gorącego silnika nie jest to jakoś bardzo szkodliwe.....
Gdzieś na forum pisało, aby posłuchać pracy przekaźnika świec ale u mnie nie słychać go wcale więc ten "wskaźnik" odpada

Świece możesz sprawdzić zwykłym multimetrem mierząc rezystancję. Doba świeca ma kilka Ohmów. Wybierz komplety z najbardziej zbliżoną rezystancją.
Elektryk powinien sobie poradzić. Najlepiej byłoby podłączyć kontrolkę (żarówkę) do kabla zasilającego świece. Wtedy widać jak długo naprawdę grzeją - kontrolka w zestawie wskaźników świeci znacznie krócej. Jeśli bardzo długo grzeją to trzeba szukać usterki po stronie elektrycznej.

Dinar
28-02-2011, 14:15
Też wymieniałem co 40tyś,paliło zawsze na 1+2 cylindrze licząc od rozrządu,wymieniałem BERU,sprawdzałem zawsze na zimę żeby mieć pewność że są nowe.

AdamKon
28-02-2011, 14:21
Ale były jakieś powody tego czy nie sprawdzałeś?
Też wymieniałem co 40tyś,paliło zawsze na 1+2 cylindrze licząc od rozrządu,wymieniałem BERU,sprawdzałem zawsze na zimę żeby mieć pewność że są nowe.

Dinar
28-02-2011, 14:28
Nie sprawdzałem,wszystko działało jak zawsze.