Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Najpierw zgasły swiatła potem zgasło auto 1,8 TDDI


marhiw
04-03-2011, 20:40
Witam


Dzis po raz pierwszy odkad mam mojego focusa zawiódł mnie.Tzn nie zawiódł bo zgasł dopiero pod moim domem i dojechalismy o wlasnych siłach ale jednak cos sie zepsuło.W czasie jazdy zapaliła sie czerwona kontrolka akumulatora"od ładowania". Po kilkunastu metrach światła zaczeły przygasac aż zgasły całkiem potem juz nawet silnik zaczął dzwinie chodzic i też zgasł(pwenie pompa paliwa juz nie miala napiecia i nie podawała paliwa) I teraz moje pytanie czy to wina szczotek ? Czy to może jakas inna przyczyna. Dodam że pasek na alternatorze jest cały odpowiednio naciagniety.. Nigdy wczesniej nie piszczał ani nic. Samochód sprowadzony z włoch w czerwcu. Chyba to nie zaden sterownik pompy czy sama pompa.Silnik 1.8 TDDI 2000 rok

Czy cos powaznego sie stało czy poradze sobie sam z wymianą ewentualnie..
Dzieki z góry za pomoc

Jester
04-03-2011, 20:59
Nie masz elektrycznej pompy paliwa. Silnik zgasł bo zabrakło prądu na sterowanie. Masz poważny problem z instalacją elektryczną. Na akumulatorze (od zapalenia kontrolki) powinno dać się jechać przez co najmniej pół godziny. Sprawdzenie zacznij od akumulatora. Później regulator napięcia i alternator.

marhiw
04-03-2011, 21:09
cholera a czy sam bez jakiejkolwiek aparatury dam rade sprawdzic w czym tkwi problem? Jesli byłby to alternator to czy droga bedzie naprawa?Akumulator jest nowy na gwarancji kupowany na zime.

andrzej916804
04-03-2011, 21:22
Miałem podobnie kolego z tym, że kontrolka zapaliła mi się blisko domu, po prostu wyłączyłem światła i spokojnie dojechałem. Okazało się, że padł alternator, był zużyty do zera, koszt nowego 300zł. Tak czy inaczej alternator musisz wymontować żeby stwierdzić co się stało, regulator napięcia jest w alternatorze więc innego wyjścia nie ma.

marhiw
04-03-2011, 21:29
Czyli to mniejsze zło... bo myslalem ze pompa cz jej sterownik siadl. Ale czy alternatora nie mozna nigdzie naprawic? Moze by taniej wyszło... Moze jakies szczotki wymienic czy cos..

andrzej916804
04-03-2011, 21:40
Jeśli dobrze pamiętam to szczotkotrzymacz jest zintegrowany z regulatorem napięcia, choć czytałem, że podobno można wymienić same szczotki. Trzeba wymontować alternator, rozebrać i wtedy będzie wiadomo co jest grane bo tak można tylko zgadywać. Możesz naładować akumulator, odpalić i zobaczyć czy alternator wogóle się obraca bo tam jest jeszcze sprzęgiełko.

dami16
04-03-2011, 21:43
Naładuj akumulator odpal auto i sprawdź ładowanie multimetrem ! Pozdro

andrzej916804
04-03-2011, 21:47
Jeśli zapala się kontrolka ładowania a potem pada akumulator to co tu sprawdzać prąd ładowania?

marhiw
04-03-2011, 21:48
dobra jutro tak zrobie naladuje i zobacze co sie stanie.Dzieki wam za pomoc jutro napisze co udało mi sie ustalić.

marhiw
05-03-2011, 18:51
witam ponownie...

Cos już wiem w tej sprawie. Bylem dzis w serwisie tam za 36 zl mechanik sprawdzil auto i powiedzial ze olej cieknie ze sprezarki czy z intelcoolera i kapie na alternator i dlatego ten raz ładuje a raz nie. Powiedzieli ze troche mu pogazowali i ładowanie wróciło bo rzekomo olej sie wydostał z alternatora.Nie wiem co o tym sadzic...żadnych objawów padajacego turba nie zauważam ..nie kopci....chodzi równo, nie stracił na mocy...nic nie swiszczy. Ale faktycznie od spodu po sciagnieciu oslony był ubrudzony olejem głownie tuż pod alternatorem domyslam sie ze na pompie od wspomagania ale moge sie mylic.No ale raczej to był taki dosc stary olej . Dzis go spryskałem specjalnym plynem do mycia silników i karcherem go przepucowałem od spodu do aluminium.Teraz przynajmniej bede wiedzial czy to dalej wycieka czy nie...

Moze mi cos poradzicie co z tym robic dalej...

marhiw
05-03-2011, 18:53
a i chcieli zebym zregenerował to turbo u nich,,,, za 1800 zł z przeczysczeniem intelcoolera i alternatora...

mjprzem
06-03-2011, 15:01
turbo zostaw w spokoju jak oleju litrami niedolewasz...skup sie na altku...
a co do weza od intercolera to sprawdz balwanki i pompe paliwa... czy faktycznie nic niekapie.

moze tez byc problem z altkiem skoro tacy mechanicy-elektrycy ci go diagnozowali.

Ale najwyzej przygotuj sie na wymiane regulatora

acha jeszcze jedno

jesli to druga wymiana regulatora to zapoznaj sie z tematami
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=26527&highlight=regulator+szczotki
oraz bo wtym probowalem opisywac dokladniej jakie to nie g..wno mageti marelli
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=47213&highlight=regulator+szczotki

ps. moze sie okazac ze to oczywiscie tylko przesniedziale polaczenie.
poki co bez paniki i sprawdz tylko czy altek jest suchy bo jak go zaoleisz to moze sie spalic. !!!