Zobacz pełną wersję : Pytanko w sprawie mat bitumicznych ?


marcinus
06-05-2006, 20:51
Zakupiłem sobie maty z warstwą aluminium i chciałbym przykleić mate na pokrywe zaworów żeby niebyło słychac klekotania i teraz sie zastanawiam czy maty sie nie odkleją ?

karex
06-05-2006, 20:55
czy maty sie nie odkleją ?
Raczej rozpuszczą.
żeby niebyło słychac klekotania
wątpię, żeby to wystarczająco wygłuszyło.

A poza tym jak nic nie ma to nie zapominaj, że w czasie jazdy (lub po włączeniu się wentylatora) wokół pokrywy jest termoobieg powietrza i pomimo, że z chłodncy jest brane gorące to ono i tak jest chłodniejsze od temp. pokrywy zaworów, czyli pokrywa jest też troszkę chłodzona od góry.
Jak dla mnie to nie ma sensu tak kombinować.

Bonus
07-05-2006, 01:26
może pomyśl nad tym żeby przykleić mate na przegrode (miedzy przedział pasarzerski a silnikowy) i pod maske oraz boki komory silnika, i temperatura silnika ci sie poprawi

przy naklejeniu na pokrywke niewiele ci wyciszy bo drgania będą przewodzone przez mate (bo mata będzie stykac się z pokrywka) i sama mata też będzie żródłem dzwieku

Hesus
07-05-2006, 09:30
Zakupiłem sobie maty z warstwą aluminium i chciałbym przykleić mate na pokrywe zaworów żeby niebyło słychac klekotania i teraz sie zastanawiam czy maty sie nie odkleją ?

Kurcze pomysłowosć ludzka nie ma granic!!! Znałem już takiego co "dużego fiata" ocieplał i wygłuszał tekturami. Jak to sie skończyło nie muszę pisać, ale z fiacika została mocno okopcona kupa blachy.
Moim zdaniem nic ci nie da oklejenie pokrywy zaworów matą bitumiczną, prawie napewno ona się rozpuści od temperatury i spłynie po silniku.

PS. JAK NA TO WPADŁEŚ?????

Assan
07-05-2006, 10:01
chciałbym przykleić mate na pokrywe zaworów żeby niebyło słychac klekotania

Pożądna regulacja zaworów :fcp7 żadne maty.

Bonus
07-05-2006, 20:09
Pożądna regulacja zaworów żadne maty.
pewnie nie pomoże bo jak stare to i tak się rozreguluja jak tylko sie silnik nagrzeje

karex
07-05-2006, 22:20
pewnie nie pomoże bo jak stare to i tak się rozreguluja jak tylko sie silnik nagrzeje

B - z - d - u - r - a !!!. Nie zgadzam się z tym.
No chyba, że wałek rozrządu do kitu albo głowica się rozłazi ale to wtedy powiedzmy sobie jasno: nie ma już silnika i i tak nie ma co regulować!

Bonus
07-05-2006, 22:31
No chyba, że wałek rozrządu do kitu albo głowica się rozłazi ale to wtedy powiedzmy sobie jasno: nie ma już silnika i i tak nie ma co regulować!
właśnie o takim przypadku mówie

rozrząd może byc nawet w porządku ale co z tego jak śróbki do regulacji luzu zamiast przy momencie 40Nm krecą się juz przy 15Nm

karex
07-05-2006, 22:53
ale co z tego jak śróbki do regulacji luzu zamiast przy momencie 40Nm krecą się juz przy 15Nm
Miałem tak w Polonezie to po prostu pojechałem na duży skup złomu i wyciągnąłem ze starego Poloneza klawiaturę wykręciłem kilka śrub i kontr na zapas, zapłaciłem ze 2 zł za wsystko (nie pamiętam) i do domu. Bo na szrocie to kręcili nosem, że tylko całą klawiaturę.
Mało tego potem u siebie nie musiałem nawet wyjmować klawiatury bo gwint "przelatuje" a śruby nie były sklepane.
Ale nie wiem jaka jest konstrukcja w 1,1 - nie widziałem.

Bonus
07-05-2006, 22:58
1,1 nie posiada kontr, sróbki sa w bardzo ciasnych gwintach

Assan
08-05-2006, 01:58
Bonus, zaczynasz mnie drażnić,co Ty możesz powiedzieć o naprawie aut skoro sam bez płynu w chłodnicy jeżdziłeś i twierdziłeś że to jest lepsze niż jazda z płynem :fcp7

Bonus
08-05-2006, 02:43
ja tez nie wiem co ty możesz powiedzieć o wałku w kadłubie jak masz 16V
oczywiście że jest lepsze ale drogi drażniący się człowieku dodałem również że w zimie, oraz kilka innych warunków - konkretnie ukirunkowałem moje twierdzenie

Assan
08-05-2006, 06:35
konkretnie ukirunkowałem moje twierdzenie
Które jest bzdurą :fcp4
ja tez nie wiem co ty możesz powiedzieć o wałku w kadłubie jak masz 16V
A co to ma do rzeczy,że ja mam 16V :fcp15
pewnie nie pomoże bo jak stare to i tak się rozreguluja jak tylko sie silnik nagrzeje

Myślisz że wszyscy tak mają :fcp13

jackrzec
08-05-2006, 06:40
Bonus napisał/a:
pewnie nie pomoże bo jak stare to i tak się rozreguluja jak tylko sie silnik nagrzeje


Myślisz że wszyscy tak mają :fcp13

No właśnie! Ja mam dwie fiesty, i w żadnej się takie cyrki nie dzieją jak samorozregulowujące się zawory! To już musi być konkretna "padaczka" żeby coś sięsamo odkręcało, albo ktoś spieprzył robotę przy regulacji!