Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Stukanie w kierownicy na nierównościach


cioos
31-05-2011, 17:01
Witam!

Na wstępie zacznę, że używałem "szukajki" jednak znalezione problemy nie odpowiadały mojemu. Mianowicie podczas jazdy po nierównościach odczuwam stukanie w kierownicy. Żadnego znoszenia samochodu, drgań - po prostu głuche stukanie. Tydzień temu wymieniłem łączniki stabilizatora - jednak nie pomogło. Dodam jeszcze iż robiłem gruntowny przegląd na stacji diagnostycznej - trzepaki, szarpaki itp. i wszystko OK. Podczas jazdy na równej drodze wystko jest ok - samochód jedzie jak po szynach, cichutko, bez stuków. Czy ktoś podpowie gdzie można szukać problemu?

Zicher2
31-05-2011, 17:57
może tulejki stabilizatora ?? czy to też zostało wykluczone?? ja mam taki problem w mk II i właśnie na trzepaku wyszło ze te dwie tulejki co trzymają stabilizator przy budzie do wymiany.

jendrekmak
31-05-2011, 19:06
albo maglownica stuka na listwie

cioos
31-05-2011, 19:48
no właśnie trzepaki nic nie wykazały. Łączniki wymieniłem z własnej inicjatywy, bo gdzieś tu na forum wyczytałem, że to może być to. Okazało się, że lewy był do wymiany ale prawy jest ok. A nie chciałbym metodą prób i błędów tego naprawiać. A jak można to sprawdzić?

GrzegorzD
31-05-2011, 20:02
końcówki drążka i krzyżak sprawdzone?

ethernal
31-05-2011, 20:04
Wg mnie któraś (prawa lub lewa) lub dwie koncówki drążka kierowniczego.

cioos
31-05-2011, 20:18
dzięki jutro sprawdzę. Można to zrobić samemu, czy w warsztacie trzeba no i czy zwykły mechanik będzie wiedział jak to zrobić?

wbbmzg
31-05-2011, 23:00
jeżeli takie stukanie pojawia się na nierównościach i czasami przy skręcaniu kierownicą to wyczytałem kiedyś, że odpowiadać za to może łożysko amortyzatora...

bolek-tarnow
01-06-2011, 05:12
przeglad na stacji diagnostyczje na pewno wykazalby koncowki drazkow ale tulei juz nie koniecznie. u mnie nie wykazal zurzytych tulei stabilizatora lecz przypadek byl o tyle dziwny, ze stukalo tylko na zimnym silniku, gdy juz zlapal temp. to stukanie bylo minimalne (bylo to w zimie) - podejzewam, ze guma tulei miekla od temp jaka wytwarzal silnik i dlatego stukanie bylo o wiele mniej slyszalne po nagrzaniu.

cioos
01-06-2011, 18:25
Witam! niestety nie zdążyłem dzisiaj na warsztat. Ale sądząc po waszych opiniach to raczej końcówki drążków, czyli po wymianie powinno być ok.

Max*
01-06-2011, 19:44
Kolego zalezy w jakim stopniu jest zurzyta koncowka. Ja u siebie podnioslem samochod zlapalem za kolo i ruchami na boki wyczulem luz. Ja tez szukam przyczyny jutro wymieniam koncowke i swozen zostana mi jeszcze do wymiany laczniki stabilizatorow i tuleje stabilizatora.

eng
02-06-2011, 06:47
Dajcie znać czy dała coś wymiana drążków.

chasm
02-06-2011, 09:08
Przy okazji wymiany końcówek - czy przy odkręcaniu nakrętki da się jeszcze zblokować śrubę w główce końcówki torx'em (chyba 40) czy nie ma to sensu (korozja itp) i od razy "boszka" i odcięcie nakrętki?

cioos
02-06-2011, 17:16
witam. jestem po sprawdzeniu auta na trzepakach - nic nie wykazało - żadnych luzów w przednim zawieszeniu. Dowiedziałem się przy okazji, ze tylni łącznik stabilizatora mam do wymiany. Ale jeżeli chodzi o stuki, to nic nie wykazało. Ma ktoś jakieś pomysły

Max*
02-06-2011, 18:54
Przy okazji wymiany końcówek - czy przy odkręcaniu nakrętki da się jeszcze zblokować śrubę w główce końcówki torx'em (chyba 40) czy nie ma to sensu (korozja itp) i od razy "boszka" i odcięcie nakrętki?

odkrecisz kolego bez problemu. Tam jest chyba imbus

GrzegorzD
02-06-2011, 19:39
witam. jestem po sprawdzeniu auta na trzepakach - nic nie wykazało - żadnych luzów w przednim zawieszeniu. Dowiedziałem się przy okazji, ze tylni łącznik stabilizatora mam do wymiany. Ale jeżeli chodzi o stuki, to nic nie wykazało. Ma ktoś jakieś pomysły


krzyzak kolumny sprawdzałes jak mowilem?

cioos
02-06-2011, 19:44
nie, nie sprawdzony. Jak go można sprawdzić?

chasm
02-06-2011, 19:55
odkrecisz kolego bez problemu. Tam jest chyba imbus

Pytam bo przy wymianie łączników w tyle musiałem rozwiercać dolne nakrętki i odcinać boszką górne bo gniazda w śrubach na imbus obrobiły się po 5 sekundach... a nakrętki nie puściły.
Kupiłem już jedną końcówkę i jest torx 40 ... nie zaglądałem jeszcze co jest w tych w aucie.