klocky
12-06-2011, 07:20
Planuje przeróbkę manualnej klimatyzacji na klimatronik, mondek przed liftem.
Spotkałem się z dwoma wentylatorami do klimatronika; jeden posiadający pojedyńczą 4-pinową kostkę i drugi posiadający dwie kostki tj. jedną identyczną jak wentylator manualnej klimatyzacji(piny silnika) a drugą 4-pinową od tzw. opornicy.
Schemat przeróbki jaki posiadam odnosi się do went. z jedną kostką 4-piny.
Moje pytanie brzmi, czy mogę zastosować je zamiennie i czy ktoś może mi udzielić wskazówek jak to ugryźć.
PS. Wydaje mi się że przy wentylatorze z dwoma wtykami należy jeden z biegunów zasilających silnik wpiąć w szerg z opornicą. Jeśli tak to jaki kolor przewodu lub jaki potencjał silnika (+/-)?
Spotkałem się z dwoma wentylatorami do klimatronika; jeden posiadający pojedyńczą 4-pinową kostkę i drugi posiadający dwie kostki tj. jedną identyczną jak wentylator manualnej klimatyzacji(piny silnika) a drugą 4-pinową od tzw. opornicy.
Schemat przeróbki jaki posiadam odnosi się do went. z jedną kostką 4-piny.
Moje pytanie brzmi, czy mogę zastosować je zamiennie i czy ktoś może mi udzielić wskazówek jak to ugryźć.
PS. Wydaje mi się że przy wentylatorze z dwoma wtykami należy jeden z biegunów zasilających silnik wpiąć w szerg z opornicą. Jeśli tak to jaki kolor przewodu lub jaki potencjał silnika (+/-)?