Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Nietypowe zachowanie skrzyni biegów


Sepcio1
17-06-2011, 13:37
Witam,
Na poczatku informuję, że szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi.
Kupiłem ostatnio Mondeo z 2004 r. Zrobiłem w nim co miałem zrobić. I po wszystkim ostatnio występuje poniższa sytuacja:

Odpalam samochód rano-> ruszam -> zeby wybic jedynke musze włozyc troche siły (ale nie duzo) -> wbijam 2-> potem jakieś skrzyzowanie więc znowu wbijam 1-> wybijam juz bez problemu(jak masełko)-> wbijam 2-> znowu skrzyzowanie więc 1-> i potem jak chce wbić 2 to pomimo, że mam sprzęgło w podłodze to słychac chrubotanie tak jakbym nie wcisnął sprzęgła i potem wbijam 2 po tym wszystkim wszystko juz działa prawidłowo przez cały dzień.......... Macie może pomysł co to może być? Dodam, że wymieniałem płyny (układ odpowietrzony) mechanik powiedział, że będę musiał wymienic koło dwu masowe w najblizszym czasie. Czy to właśnie sa objawy do koła? Oby nie:(
Z góry dziekuję za informację

jendrekmak
17-06-2011, 13:45
mogą to być objawy padającego wysprzęglika. wiele osób pisało, że pedał sprzęgła wpada w podłogę a potem wraca do normy

Sepcio1
17-06-2011, 13:56
tyle że mi sprzęgło nie wpada w podłoge. Działa ciągle tak samo. No chyba że nie rozumiem co to znaży że wpada w podłogę:) A jest to mozliwe:)

kundziel
17-06-2011, 13:57
Widzę, że masz mechanika łakomego na kasę. To nie będzie dwu masa. Przynajmniej wg. mnie. Inne są objawy jak to g*** pada. Albo źle Ci odpowietrzył, albo pada wysprzęglik. Sprawdź również wszystkie przewody. Ps. przed wymianą płynu było wszystko ok ?

Sepcio1
17-06-2011, 14:28
cięzko powiedzieć czy nie było problemów bo kupiłem go wieczorem a rano już był u mechanika żebym zrobić w nim wszystkie rzeczy. A rozumiem, że wymiana wysprzęglika wiąże się ze zdjęciem skrzyni tak? Czy musze zmieniac sprzęgło? i ostatnie pytanie Czy wysprzeglik jest konkretnie pod skrzynie tzn jak mam 6 biegów i wsteczny to musze mieć dla 6 biegowej skrzyni tak? Może zadaje głupie pytania ale jestem zielony w temacie:/

jendrekmak
17-06-2011, 20:01
Czy wysprzeglik jest konkretnie pod skrzynie tzn jak mam 6 biegów i wsteczny to musze mieć dla 6 biegowej skrzyni tak?tak. do skrzyni 5 biegowej i do 6 biegowej są inne wysprzęgliki

Krzyk
17-06-2011, 23:07
Przerabiałem pompki i wysprzęgliki ale chrobotania nie miałem, więc może to nie to ?
Na początek dobrze odpowietrz wysprzęglik i potestuj.
Jeśli nie pomoże to może warto spróbować podregulować linki od biegów.

janusz72
18-06-2011, 08:30
Może synchronizator pada!

jendrekmak
19-06-2011, 19:55
Dodam, że wymieniałem płyny (układ odpowietrzony) mechanik powiedziała że tak głupio zapytam. czy wiesz od której strony odpowietrzał wysprzęglik? tzn. czy wylewał płyn przez odpowietrznik czy przez niego wstrzykiwał płyn?

karloss
20-06-2011, 09:18
Witam,
Na poczatku informuję, że szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi.
Kupiłem ostatnio Mondeo z 2004 r. Zrobiłem w nim co miałem zrobić. I po wszystkim ostatnio występuje poniższa sytuacja:

Odpalam samochód rano-> ruszam -> zeby wybic jedynke musze włozyc troche siły (ale nie duzo) -> wbijam 2-> potem jakieś skrzyzowanie więc znowu wbijam 1-> wybijam juz bez problemu(jak masełko)-> wbijam 2-> znowu skrzyzowanie więc 1-> i potem jak chce wbić 2 to pomimo, że mam sprzęgło w podłodze to słychac chrubotanie tak jakbym nie wcisnął sprzęgła i potem wbijam 2 po tym wszystkim wszystko juz działa prawidłowo przez cały dzień.......... Macie może pomysł co to może być? Dodam, że wymieniałem płyny (układ odpowietrzony) mechanik powiedział, że będę musiał wymienic koło dwu masowe w najblizszym czasie. Czy to właśnie sa objawy do koła? Oby nie:(
Z góry dziekuję za informację

Dwa powody usterki:
- zapieczony wieloklin na wałku sprzęgłowym (częsta przypadłość w mondeo, ale objawia się raczej problemem z wrzucaniem 1 i R)
- uszkodzone tzw. słoneczko sprężyny dociskowej

Aha jeszcze sprawdź poziom oleju w skrzyni:)

Jakub
21-06-2011, 11:16
Karloss czy bawiłeś się z tym wieloklinem??? Pomogło ci to coś?

karloss
21-06-2011, 12:56
Jeszcze nie zaglądałem do tego, niestety u mnie auto musi być cały czas gotowe do jazdy, nie na kołkach w warsztacie:P dlatego nie mam diesla (taki żarcik) :D
Jedna opcja mówi mi żeby to zrobić (w lato jest dużo lepiej, ale jeszcze chcę pojeździć na tym sprzęgle), a druga opcja, że poczekam i w przyszłym roku wymienię auto:)
W każdym razie na bank to wieloklin i info dla innych, żeby nie nakładać na to smaru grafitowego! On się zapieka właśnie!

Jakub
21-06-2011, 13:01
Smar miedziany???

karloss
21-06-2011, 13:22
Też nie, kilka miesięcy temu naczytałem się na ten temat, ale szczegółów nie pamiętam.
Jest specjalny smar robiony między innymi przez Mobila (jak dobrze pamiętam niebieski) i chyba jeszcze Valvoline to robi.

Sepcio1
27-06-2011, 11:06
A więc tak:
Linki wyregulowane, niestety nie wiem jak było to odpowietrzane. Zauważyłem tez pewna prawidłowość, to znaczy jak jest ciepło i samochód się nagrzeje od słońca to problem nie wystepuje, jak jest z kolei zimno to problem wystepuje ale na tyle że cięzko wybija mi sie z 1 wbijam na luz i po 3 sekundach wbijam 2 omijając chrobotanie. Teraz mam gorszy problem z Mondziem bo kontrolka świec żarowych mignęła mi wczoraj 2 razy i samochód zgasł. Wiem czytałem już na forum co i jak więc sprawdze kod błędu.......

Aha i płyny wszystkie wymienione były więc są na 100%.

Stolo
28-06-2011, 09:09
ja też miałem problem z wrzucaniem 1 i R. Odpowietrzyłem sprzęgło i problem ustał. Odpowietrznik masz po prawejs stronie auta. Jak wyciagnniesz akumulator ze skrzynką to będzie fajny dostęp.

Można go bez problemu odpowietrzyć jak hamulce ze znajomym i wtedy sprawdzisz czy to to :)

Sepcio1
28-06-2011, 11:10
Pytanie tylko czy problem z wrzuceniem 1 i R miałeś ciągle? bo u mnie ustępuje on po około 5 zmianach biegów....i dalej idzie jak masełko:) Mechanik powiedział (znajomy, nie zdzierca) że to dlatego, że tarcza sprzęgła jest zimna (ma to podobno związek z psujacym się kołem dwu masowym) i po rozgrzaniu jej wszystko wraca do normy......teraz tak myśle, że może to mógłby być ten smar......hmmmm.....a jesteście pewni, że to nie wysprzęglik? Nie żebym podważał Wasze zdanie, tylko kurcze skoro mam sprzęgło w podłodze wciśnięte wybijam z 1 i wrzucam 2 to mam dźwięk taki ze skrzyni jakby sprzęgło nie było wciśnięte:/ Znaczy juz sobie z tym radzę bo wyrzucam 1 (urzywając troche siły) wbijam na bieg jałowy na 5 sek. i potem 2, ciezko wchodzi ale przynajmniej nie zgrzyta:) Tak czy inaczej pozostawiam to naradzie bez naprawy bo większym problemem moim w tym momencie jest magiczna kontrolka świec żarowych i modle się żeby to było zatkane EGR...... dzis jade do mechanika z tym. Co do skrzyni to deklaruje się, że napisze co i jak jak z tym pojade do mechanika:)

Stolo
28-06-2011, 11:53
U mnie teżtak było, że sprzęgło do podłogi i zgrzyt, albo problem z wbiciem biegu. Jak się rozgrzał to ustawał problem i sporadycznie był. Ale ja mechanikiem jestem domorosłym, dokotyzuję się sam na swoich samochodach i motocyklach, także nie chce mówić na 100%, że to to :)

Sepcio1
28-06-2011, 12:30
W każdym bądź razie jak nie spróbuje to się nie dowiem, więc będę odpowietrzał w sobotę:) A nie wiecie jakich kluczy ja tam potrzebuje w sensie rozmiarów? Albo inaczej jest może gdzieś taka instrukcja serwisowa na internecie bo nie znalazłem? Dam znac

jendrekmak
28-06-2011, 15:02
http://focus.korona-pl.com/TIS/

Stolo
28-06-2011, 17:58
10tką odkręcasz obejmę trzymająca akumulator. A odpowietrznik to albo też 10tka, albo 8ka. Nie pamiętam już który.

jendrekmak
28-06-2011, 18:06
odpowietrznik to albo 10 albo tak ja przy zaciskach ham. 11 mm

Sepcio1
29-06-2011, 16:32
dzięki za odpowiedź:)

wienio61
12-08-2011, 22:14
Jestem po wymianie wysprzęglika i mam problem z 1 biegiem musze użyć siły i wyczuć czy wrzuciłem 1 czy3 bieg .co może być przyczyną .wysprzęglik nówka SACHSA zdzierca w Swinoujsciu skasował mnie słono ale nie miałem wyboru ani czasu urlop się kończył trzeba było wracac,macie jakiś pomysł co może być nie tak .dzieki za konkrety skrzynia 6 biegowa:)