Zobacz pełną wersję : fiesta 1.1 93r problem z obratami


Elo2
22-05-2006, 20:21
Witam
Jestem tu nowy przekopałem cały dział fiesty i nie znalazłem nic podobnego wiec postaram się krutko opisać może ktoś mi pomoze :)
Na początku miałem taki problem po dodaniu gazu silnik nie spadał odrazu na wolne obroty tylko miał zwłoke ponad minute po puszczeniu gazu, wyjałem i sprawdziłem silnik krokowy i chodzi ( po padaniu napiecia wysówa się i wsuwa, czujnik na koncu rozwiera styk ) nasptepnie rozebrałem potencjometr i wymylem spirytusem bo był przytarty troche po sprawdzeniu omomierzem wydaje się ze jest wszystko OK.
Po złozeniu silnik chodzi spaduje z obrotów odrazu ale pojawiło sie cos nowego silnik po zdjeciu nogi z gazu na ok 2 sekundy spaduje na bardzo niskie oboty wręcz prawie gaśnie i po chwili obroty się stabiliziją, po zapaleniu jest podobnie ledwie się kreci i po chwili silniczek stabilizuje obroty.
Z kąd taka zwłoka mo ktoś może pomysł ewentualnie spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem ??
Z góry dzięki za wszelka pomoc Pozdrawiam :)

Kapuhy
22-05-2006, 21:07
Poszukaj na forum, jest sporo postów z podobnymi problemami. U mnie podobne objawy jak przy zepsutym krokowcy były przy zapchanym filtrze powietrza (pomógł zamiennik do mazdy 121 za 25 zł-koszt sporo niższy niż wymiana krokowca :fcp2 ). Jeśli mnie pamięć nie myli, to za szaleństwo z obrotami może też odpowiadać czujnik przepływu powietrza.

jackrzec
22-05-2006, 21:51
Poszukaj na forum, jest sporo postów z podobnymi problemami. U mnie podobne objawy jak przy zepsutym krokowcy były przy zapchanym filtrze powietrza (pomógł zamiennik do mazdy 121 za 25 zł-koszt sporo niższy niż wymiana krokowca :fcp2 ). Jeśli mnie pamięć nie myli, to za szaleństwo z obrotami może też odpowiadać czujnik przepływu powietrza.On ma mk3, a ty piszesz o mk4 - to kompletnie co innego. W tym silniku niema przepływomierza. Wg mnie to i tak krokowiec lub/i cpp.

Elo2
23-05-2006, 07:37
Witam
Ale ja silniczek krokowy sparwdziłem i chodził, jeszcze otkryłem coś ciekawego może to pomoze jak dodaje gazu to silnik na początku zachowuje się jak by się "dławił" i dopiero po chwili wchodzi na obroty :)
Ktoś mi doradził ze sonda lambda moze szwankować, ale co ma sonda ddo wolnych obrotów ?? a mam jeszcze taki pomysł moze to wina tego potencjometru ?? moze ktos mi wytłumaczy jakie jest jego zadanie ??
Pozdrawiam

jackrzec
23-05-2006, 07:45
Jedyny potencjometr przy tym silniku, to czujnik położenia przepustnicy (CPP),on daje do kompa sygnał, że dodajesz gazu, bądź go zmniejszach. Duszenie się, też może być objawem jego złego działania. poczytaj tu: http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/vi ... hp?t=12123 (http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=12123)

Kapuhy
23-05-2006, 17:15
On ma mk3, a ty piszesz o mk4 - to kompletnie co innego. W tym silniku niema przepływomierza. Wg mnie to i tak krokowiec lub/i cpp.

Moja kulpa, faktycznie z czujnikiem się zagalopowałem. Ale jakby nie było, wymiana filtra pomogła :fcp1

Elo2
25-05-2006, 16:14
Witam
Wymieniłem cpp na nowy i nadal mam problem z nie opadaniem z obrotów, po puszczeniu gazu silnik spaduje na wolne obroty po ok 30sekundach. Silnik krokowy jest dobry sprawdzony w innym samochodzie i cpp tez jest dobry sprawdzony w innym samochodzie i nie wiem juz co jest nie tak :(
zastanawiam się nad diagnostyką komputera bo juz nie mam pomysłu

Pozdrawiam z góry dzieki za pomoc

Mam pytanie znalazłem opis jak zrobić tester z jednej diody ale nie moge nigdzie namierzyć opisu jak odczytywac cyferki :( Moze ktoś mi podeśle taki opisik :>

Abdiel
25-05-2006, 17:35
1) lewe powietrze
2) zanieczyszczona przepustnica
3) uwalony/brudny krokowy
4) zdechłe świece/kable
5) zacięty zawór EGR w pozycji stale otwarte lub zanieczyszczony w/w zawór (efekt jakby dostawał lewe powietrze)
6) lub potencjometr przepustnicy ma jednak dość

[ Dodano: 2006-05-25, 20:15 ]
Sprawdź to moze pomoze?

Elo2
25-05-2006, 21:45
Miałem ostatnio robiony silnik znaczy zmienione pierscienie i remont kapitalny głowicy, i może mechanik coś zle złozył i leci lewe powietrze albo coś nie dokręcił !!