Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Błąd P242F w 2.0 TDCi co oznacza ?


login
08-07-2011, 07:35
Pacjent Mondeo 2.0 TDCi 130 kM z 2006r
Objawy: W trakcie jazdy zapaliła się sprężynka i "miga" do tego zapaliła się kontrolka silnika. Auto nie gaśnie, pali normalnie lecz straciło moc, wolno wkręca się na obroty, może to tryb awaryjny.
Badanie: podpięcie pod komputer (nie w serwisie) wykazało błąd P242F i opis
jako błąd niezidentyfikowany lub nieznany i nie można wykasować tego błędu.
Szukajka forumowa podpowiada zapchany lub uszkodzony filtr DPF, lecz przez odstani okres więcej jeździłem w trasie niż w mieście wiec miał kiedy się wypalać.
Czy ktoś może rozszyfrować ten błąd lub spotkał się z podobnym przypadkiem?

pawcio71
08-07-2011, 18:57
Mozliwe ze sterownik na turbinie pada,odepnij go od ramienia zaworu upustowego,ramie turbiny ma poruszac sie bez zaciec...sprawdz tez silnik krokowy EGR-a.Jesli depniesz go na postoju,i z wydechu mocno dmuchnie-dpf ok-na razie i tak sie zapcha!taka uroda tych naszych autek!moj wyprodukowano w grudniu 2006,rej 2007.

Deryll
08-07-2011, 22:07
Kolego masz DPF do wymiany. Czujniki ciśnieniowe na filtrze przekazują do kompa że DPF zatkany i stąd tryb awaryjny.
Tak na szybko aby auta jako tako jeździło to fizyczne wywalenie puchy DPFa. Będziesz miał nadal check engine i błąd P244A, ale bez trybu awaryjnego bo czujniki zasygalizują nieprawidłowe ciśnienia na filtrze ale będzie już drożny.
Miałem sam taką sytuację, na dłuższą metę jednak marna jazda bo proces regeneracji nadal będzie się inicjował i poziom oleju będzie się podnosił.
Moja rada, uderzaj do HEKO, on ci pomorze się z tym uporać definitywnie.
Pozdrawiam.

login
11-07-2011, 08:08
Dziekuje koledzy za zaintersowanie się moim problemem.
W sobotę podjechałem do serwisu. Wykonano usługę "DPF-regeneracja stacjonarna" cena około 160 zł. Z rozmowy z mechanikiem wynikało że filrt DPF jest w niezłym stanie (mam przebieg 110000km) na pewno nie był zapchany i długo mi jeszcze posłuży. Kontrolki zgasły, auto odzyskało moc lecz po przejechaniu około 5 km, problem wrócił. Nawrotka do serwisku po godzinie czasu dowiaduje się to samo, filtr OK lecz jakiś czujnik ciśnienia co jakiś czas powoduje skok ciśnienia do DPF-a i wywala mi ten błąd. Wymiana tego czujnika nr kat. cześci 1436292 to około 760zł. Auto jest w bardzo dobrym stanie technicznym i zamierzam nim pojeździć jeszcze jakieś 4-5 lat. Mam dylemat za 1500 zł mogę się filtara pozbyć raz na zawsze, a za połowe tego wymienić ten czyjnik. Tu jest mój dylemat może się okazać że prócz czujnika to coś jeszcze i jeszcze...
Deryll czytałem w jakimś wątku że 4-krotnie udawałęś się do Krakowa w celu usunięcia DPF i były z tym niemałe problemy, opisz jak w końcu zakończyła się ta sprawa ile czasu minęło od wyjęcia DPF-a. Czy podpięcie w serwisie Forda wykaże brak filtra DPF.
Czytałem posty z wypowiedziami HEKO lecz do Krakowa mam 380 km, wiem o firmie z Poznania Tuneforce i tu mam bliżej.
Czekam na dalsze wasze opinie i co byście zrobili na moim miejscu

Deryll
11-07-2011, 14:58
Jak ja zacząłem mieć problemy z DPFem to wszyscy dopiero uczyli się wywalać go w sterownikach Delphi. Ja na twoim miejscu wywaliłbym ten shit. Wcześniej czy później i tak padnie a to same koszty.

TuneFORCE
17-07-2011, 18:14
Kolego musisz sobie wszystko przekalkulować...

Jeśli DPF nie jest Ci do niczego potrzebny to możesz go usunąć profilaktycznie, a w przyszłości np jak w aucie coś się zepsuje(EGR,wtryski) bez DPFa będzie to dużo łatwiej zdiagnozować (jeśli będzie DPF to przy tych awariach na pewno padnie).

Nadal w Polsce nikt oprócz mnie i kolegi w Warszawie nie usuwa DPFów w Delphi...ponoć ktoś skopiował naszą pracę...ale to wyjdzie za jakiś czas...

SrebnaStrzała
17-07-2011, 18:24
Nadal w Polsce nikt oprócz mnie i kolegi w Warszawie nie usuwa DPFów w Delphi...ponoć ktoś skopiował naszą pracę...ale to wyjdzie za jakiś czas...
Że niby chodzi o kolege z forum Heko :D ?

kawiecDIY
17-07-2011, 21:25
Mnie dzisiaj tez wyskoczył ten błąd P242F i autko straciło moc, mam do was pytanie czy moża sie nim poruszać aby dojechac na wyciecie DPF-a czy tylko laweta, TuneForce wyslalem PW odpisz mi jeśli będziesz miał chwilke.

Pozdrawiam Jakub

Deryll
18-07-2011, 07:00
Jeśli DPF nie jest Ci do niczego potrzebny to możesz go usunąć profilaktycznie, a w przyszłości np jak w aucie coś się zepsuje(EGR,wtryski) bez DPFa będzie to dużo łatwiej zdiagnozować (jeśli będzie DPF to przy tych awariach na pewno padnie).

W naszych mondkach newralgicznym elementem jest EGR, przedwczesna śmierć DPfa przeważnie spowodowana jest właśnie kończącym się EGRem. Żeby ta ekologia działał przyzwoicie wszystko musi grać. Jakby nie liczyć wywalenie DPFa to same plusy.

benio
25-07-2011, 12:26
... Nadal w Polsce nikt oprócz mnie i kolegi w Warszawie nie usuwa DPFów w Delphi ...

Czy robicie to od ręki, czy trzeba zostawić pojazd?
Gdzie w Wawie wywalacie tą "super-ekologię" i za ile - proszę na PW?

benio
29-05-2012, 08:26
Login,
czy uporałeś się już ze swoim DPF-em:?:
PS
Poszukuję kogoś kto ma sprawny pojazd (bez błędu DPF-a), ma dostęp do interfejsu i może dokonać pomiaru pracy zaworu EGR.
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1832999&postcount=417

vivaldi891
02-08-2016, 19:50
Odkopie temat. Pacjent S-max 2.0 tdci. W trasie pękła guma między turbo a intercoolerem. Musiałem przejechać 4 km do najblizszego warsztatu - jechałem na 3 biegu maks 1200 obr. Oczywiście usterka silnika. W warsztacie guma wymieniona. Zrobiłem samochodem 50 km do domu - normalnie przyspiesza , kontrolka się pali. W domu podpiąłem do kompa, wynik - błędy P2463 i P242f. Co zrobiłem - sprawdziłem połączenia gumowe - są ok, reset adaptacji zaworu egr, oraz wyzerowałem zarejestrowane wartości filtra cząstek stałych. Błędy wracają po maks 1,5 km. Czy macie jakieś pomysły czy DPF do wyrzucenia?

benio
02-08-2016, 20:05
Może jeszcze trzeba zresetować różnicowy czujnik ciśnienia DPF-u.

TuneFORCE
07-05-2017, 13:58
Eh te MK3 z DPF :D
Chyba najbardziej problemowy DPF do wywalenia...w żadnym innym aucie nie było tyle zabawy jak w tych Mondkach :D

Deryll
07-05-2017, 15:32
U mnie daliście radę razem z Heko do spóły. Tylko teraz tempomat by się przydał i trochę więcej mocy.

TuneFORCE
07-05-2017, 15:34
U mnie daliście radę razem z Heko do spóły. Tylko teraz tempomat by się przydał i trochę więcej mocy.

O qrde to kiedy to był, że tempomatu nie masz :619::619::619:chyba od 3, czy 4ch lat tempomat działa :one:

Deryll
07-05-2017, 15:40
Kupiłem auto w 2010 r. I zaraz zaczęła się walka. V-tech w Krakowie dał ciała. Potem zostawiłem auto u Heko i chyba woziła sterownik do ciebie. Fakt dawno to było.

benio
13-05-2017, 20:21
... Tylko teraz tempomat by się przydał i trochę więcej mocy.
I mnie też od czau off DPF w 2012 r. tempomat też nie działa.:p