Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Lekko przygasaja swiatła


Adi_
19-10-2011, 20:02
Na postoju przy biegu jałowym kręcę kierownicą a tu swiatła mijania lekko przygasają. Pewnie to przez włączające się wspomaganie albo obciążenie pojawia się na wspomaganiu.

Problem pewnie z masą bo nawet podświetlenie deski w środku po przegazowaniu lekko jasnieje. Czy ktoś spotkał się z taką niespodzianką ?? W piątek po patrze na przewody na wspomaganiu bo ponoć tam styki sniedziały.

Klemy czyściutkie, masa z aku na karoserie też czyściutka i zakonserwowana.

laurentii
19-10-2011, 20:45
Zobacz jeszcze kable przy alternatorze. Może niedomaga ładowanie.

maureliusz
19-10-2011, 21:12
To normalna sprawa. Efekt wspomagania elektryczno-hydrualicznego. Jak wolno jedziesz i będziesz robił slalom też tak się dzieje.

Adi_
20-10-2011, 22:04
To normalna sprawa. Efekt wspomagania elektryczno-hydrualicznego. Jak wolno jedziesz i będziesz robił slalom też tak się dzieje.

Byłem u machera dzisiaj wymienić olej, robi głównie elektryke w fordach i też mowi że to normalka ale dla pewności posprawdzam jutro to i owo :)

maureliusz
21-10-2011, 04:13
Niedowiarek :-P

Kamils37
21-10-2011, 05:25
Wczoraj wieczorem bezczynnie siedziąc w aucie też to zauważyłem tylko że bez kręcenia kierownicą :0 widziałem jak lekko systematycznie mrugają zegary :) To chyba już nie jest normalne :) A po włączeniu jakiegoś pożeracza prądu np naawiewu obroty spadają w dół po czym lecą do góry jak strzała zakres ~400-1500 i tak jest przez chwile :(

Adi_
24-10-2011, 14:35
Dzisiaj posprawdzałem trochę miernikiem i na dodatkowym połączeniu przez miernik (obudowa silnika do klemy minus na akumulatorze) przy ruchu kierownicą płyną prąd 0,7-1 A. Styki na pompie wspomagania OK.

Oryginalnej masy na silniku nie mogłem odkręcić bo nie mam kanału więc zrobiłem drugi przewód klema - silnik. Przeczyściłem styki jakie tylko znalazłem i plusa na alternatorze. Ponowny test przez miernik wykazał prąd 0,06-0,09 A. Jeszcze test wieczorem.

Zastanawiam się nad drugim przewodem klema minus do karoserii bo tam miernik pokazuje 0-0,3 A mimo iż jest wyczyszczone i zakonserwowane.

maureliusz
24-10-2011, 17:01
Adi_ ...ale Co ty właściwie sprawdzasz i do czego dążysz? Pytam z ciekawości.

Przygasanie świateł przy ruszaniu kierą jest normalne - jak pisałem wcześniej. Nie pamiętam, ale zegary chyba również przygasają (skoro światła tak robią).

JohnLenin
24-10-2011, 18:05
Dzisiaj posprawdzałem trochę miernikiem i na dodatkowym połączeniu przez miernik (obudowa silnika do klemy minus na akumulatorze) przy ruchu kierownicą płyną prąd 0,7-1 A. Styki na pompie wspomagania OK.

Oryginalnej masy na silniku nie mogłem odkręcić bo nie mam kanału więc zrobiłem drugi przewód klema - silnik. Przeczyściłem styki jakie tylko znalazłem i plusa na alternatorze. Ponowny test przez miernik wykazał prąd 0,06-0,09 A. Jeszcze test wieczorem.

Zastanawiam się nad drugim przewodem klema minus do karoserii bo tam miernik pokazuje 0-0,3 A mimo iż jest wyczyszczone i zakonserwowane.
Troszkę się dopiszę do tematu, czy sprawdzałeś masę pod prawym nadkolem i może orientuje się Ktoś jakie urządzenie korzysta z tej masy?

Adi_
24-10-2011, 18:58
Adi_ ...ale Co ty właściwie sprawdzasz i do czego dążysz? Pytam z ciekawości.

Według mojego zdania gdzieś z masą był słaby styk. Teraz właśnie zrobiłem test i w środku nic mi nie przygasa a światła mijania ino ino, trzeba się wpatrzyć.

Przygasanie świateł przy ruszaniu kierą jest normalne - jak pisałem wcześniej. Nie pamiętam, ale zegary chyba również przygasają (skoro światła tak robią).

Troszkę muszą przygasać ale u mnie było to nie zauważalne a nagle stało się to bardzo zauważalne, dlatego drążyłem temat i po problemie.

Troszkę się dopiszę do tematu, czy sprawdzałeś masę pod prawym nadkolem i może orientuje się Ktoś jakie urządzenie korzysta z tej masy?

Kolego wszystkie urządzenia.

JohnLenin
24-10-2011, 19:21
Według mojego zdania gdzieś z masą był słaby styk. Teraz właśnie zrobiłem test i w środku nic mi nie przygasa a światła mijania ino ino, trzeba się wpatrzyć.



Troszkę muszą przygasać ale u mnie było to nie zauważalne a nagle stało się to bardzo zauważalne, dlatego drążyłem temat i po problemie.



Kolego wszystkie urządzenia.

U mnie od pewnego czasu walczę, o czym pisałem w innym temacie z mrygnieńciem kontrolki abs i hamulca w chwili rozruchu. Akumulator ok, masę sprawdziłem na lewym błotniku, a właściwie dołożyłem dodatkowy przewód w to samo miejsce i co dziwne pomogło na kilka dni i znowu to samo. Dawałem jeszcze na próbę dodatkowy przewód do silnika, ale dalej to samo. Zastanawiam się jeszcze nad tą masą w prawym nadkolu, ale trzeba by zdjąć nadkole w wolnej chwili.

maureliusz
24-10-2011, 20:56
Aaa, no to teraz rozumiem tę zażartą walkę z miernikiem :-))

piachu7
13-11-2011, 20:54
Witam wszystkich forumowiczów, jestem nowy i to mój pierwszy wpis.. A teraz do rzeczy...Miałem takie same objawy tzn. mruganie,przygasanie świateł ,kontrolek i okazało się, że regulator napięcia jest walnięty. Dawał za duży prąd na akumulator, po wymianie regulatora (znajduje się na alternatorze) jak ręką odjął.

tomaszekzu
16-11-2013, 12:36
Witam mam taki problem po zapaleniu swiateł mijania po ok.15 sekundach światła przygasaja same.Jadac w nocy gorzej wtedy widze.Dodam że tak nigdy nie mialem.Prosze o rade co mam robić!

Apeswu
17-11-2013, 13:00
U mnie przygasają na postoju jak robie przygazòwkę.
Dodam, że alternator jest nowy.

escort996
17-11-2013, 14:37
Najprawdopodobniej regulator napięcia tak jak kolega powyżej napisał, poszła jedna dioda i napięcie jest zależne od obrotów silnika.

DjLeo
12-03-2014, 00:13
Odkopię trochę temat, u mnie jest dość podobna sprawa. Jednak żadne kontrolki nie przygasają. Jedyny objaw to lekko światła mijania. No może też troszeczkę wyświetlacz zegarów. Dzisiaj zauważyłem, że jak szybę otwieram to lampka w podsufitce lekko przygasa. Dziwne przypadłości. Choć bardziej dziwi mnie to, że przed wymianą rozrządu tak jak by mnie światła mijania przygasały. Czy to możliwe, że to ma jakiś wpływ?

krilanos
12-03-2014, 00:31
dość oklepany temat,

zasadniczo nic nowego i niezbyt niepokojącego ale tak dla pewności napisz jakie masz napięcie na akumulatorze(najlepiej po 2-3h postoju) a jakie napięcie ładowania ;)

Fokus08
12-03-2014, 09:36
Ja swego czasu też z tym walczyłem w poprzedniej foce 1.6 benzyna - co się okazało problemem był zły styk na wtyczce do alternatora 3 pinowa - wypiąć przeczyścić i wpiąć - alternator miałem nowy wymieniany na gwarancji (miał jakieś 1.5 roku).
Problem znikł - może komuś się to przyda.

karol-focusmk1
16-10-2014, 17:15
Ja trochę odkopie ten temat, u mnie bardzo podobne objawy jak u kolegów powyżej. Z tą różnicą, że samochód dostaje drżenia przy jałowym biegu jak np kręcę kierownicą albo podnoszę szyby i przytrzymuje przycisk dłużej, po całkowitym zasunieciu szyb. To drżenie nawet pojawia się podczas hamowania jak dojezdzam np do skrzyżowania.