marrrek
10-07-2006, 12:05
witam na czecie jestem tu poraz pierwszy ale nie ostatni. Mam trochę problemmów z moją fiestą. 1996 1.3 kat
pomóżcie mi rozwiązać problem z tematu
pomóżcie mi rozwiązać problem z tematu
Zobacz pełną wersję : pasek czy łańcuszek rozrządu marrrek 10-07-2006, 12:05 witam na czecie jestem tu poraz pierwszy ale nie ostatni. Mam trochę problemmów z moją fiestą. 1996 1.3 kat pomóżcie mi rozwiązać problem z tematu MarekWu 10-07-2006, 12:22 1.3 Endura - zdecydowanie łańcuszek. :fcp1 :fcp1 :fcp1 marrrek 10-07-2006, 12:25 a ten pasek z lewej strony? na kole znajdującym się najniżej, wydaje mi się że przeskoczył o jeden rowek. trochę słabo tłumaczę postaram się o fotke. jagrall 10-07-2006, 14:15 a ten pasek z lewej strony nie jest to czasem pasek napędu alternatora i ewentualnie wspomagania?? 1.3 Endura - zdecydowanie łańcuszek. kolega zdecydowanie ma rację el_kuchcik 10-07-2006, 14:23 a ten pasek z lewej strony? na kole znajdującym się najniżej, wydaje mi się że przeskoczył o jeden rowek. trochę słabo tłumaczę postaram się o fotke. To akurat nie rzutuje na całokształt. Ten pasek jest zębaty tylko z wyglądu, napędza urządzenia które nie muszą mieć zmiany położenia proporcjonalnej do obrotów wału. Najniższe koło jest na wale, najwyższe pompa wody a trzecie alternator. pozdrawiam marrrek 11-07-2006, 10:56 no dobra a jak zabrać się do przestawienia tego paska. czy ewentualna awaria podczas jazdy może spowodować jakieś awarię. ile może kosztować taka zabawa el_kuchcik 11-07-2006, 11:02 no dobra a jak zabrać się do przestawienia tego paska. czy ewentualna awaria podczas jazdy może spowodować jakieś awarię. ile może kosztować taka zabawa Nie ma konieczności przestawiania paska. Jeśli chcesz zmienić jego naprężenie to musisz poluzowac śruby od alternatora i przesunąć alternator bliżej bloku silnika. Zerwanie paska (bo o takiej awarii zapewne myślisz) spowoduje brak ładowania akumulatora oraz brak obiegu cieczy chłodzącej co spowoduje kolejno rozładowanie akumulatora i brak iskry o ile wcześniej nie przegrzeje się silnik. Zerwanie paska będzie zasygnalizowane świecącą się lampką ładowania oraz wskazówką temperatury idącą ostro w górę. pozdrawiam jagrall 11-07-2006, 11:09 dodam do tego co napisał kolega kuchcik brak wspomagania kierownicy, miałem kiedyś taką przygodę jadąc focusem. nie polecam takiej przygody 50 km od domu MarekWu 12-07-2006, 11:43 marrrek, masz na myśli pasek wielorowkowy napędzający "osprzęt silnika", Na 99% przeskoczył Ci o jeden rowek bo masz wytłuczoną pompę od wspomagania. W wyniku zużycia wałek pompy przemieścił się o 1 rowek w kierunku skrzyni biegów i nastąpił jeden z dwóch przypadków: - na wszystkich kołach pasowych jest na swoim miejscu a na pompie od wspomagania przeskoczył jak napisałem wyżej co spowoduje obcięcie - zwężenie tego paska o jeden rowek, - Na pompie od wspomagania pracuje poprawnie a na reszcie kół nie - niespotkałem się jeszcze z tym przypadkiem. Pawel 12-07-2006, 15:46 MarekWu, w silniku 1.3 endura nie ma paska wielorowkowego tylko typowy pasek klinowy. marrrek 13-07-2006, 13:58 no dobra a ile takie cudo kosztuje??? el_kuchcik 13-07-2006, 13:59 no dobra a ile takie cudo kosztuje??? 15 zł za pasek BOSCH, przed glebą wymieniałem w Essim a długości raczej zbliżone. pozdrawiam marrrek 13-07-2006, 14:05 15 zł za pasek BOSCH, przed glebą wymieniałem w Essim a długości raczej zbliżone. pozdrawiam pasuje. myślałem że to grubsza sprawa. poprosiłbym jeszcze o instrukcje do montażu demontażu jakie naciągi itp. el_kuchcik 13-07-2006, 15:37 Nie wiem czy u Ciebie jeden pasek napędza zarówno alternator jak i pompę wspomagania. Jeśli tak luzujesz śrubę regulacyną przy alternatorze oraz nakrętki na śrubach (dwie) mocujących alternator, przesuwasz go do bloku silnika i pasek robi się luźny. Dostęp do owego paska w mojej Fieście jest o wiele lepszy niż np. przy Escorcie dieslu, silniki mamy praktycznie te same więc ze zdjęciem nie powinno być problemów. Po założeniu nowego regulujesz naciąg (alternatorem) w ten sposób żeby przy naciągniętym pasu dało się go ugiąć kciukiem najwyżej 8-10 mm. Weryfikacja ustawień nastąpi po pierwszym deszczu ale przy takim naciągu i nowym pasku nie ma prawa się to ślizgać. pozdrawiam |