Zobacz pełną wersję : HOMOLOGACJA CIĘŻAROWA - CO ZROBIĆ Z KRATKĄ


Tygrys
18-08-2006, 15:48
Witam serdecznie.
Mam dylemat kupiłem drugie auto mini vana z homologacją ciężarową - nie prowadzę firmy ani kratka w aucie mi nie przeszkadza. Właśnie jestem przed przerejestrowaniem auta i nie wiem co zrobić czy zmienić mu homologację na osobowe czy nie ? Obecnie auto ma kratkę i jest zarejestriowane na 5 miejsc siedzących więc jakby problemu nie było ale czy ta homologacja dla mnie nie przyniesie nieprzyjemnych niespodziankek ?? zdążyłem wyczytać na innych forach że na granicy mogą ustawić mnie na pas dla cieżarówek ale czy tylko takie niespodzianki mnie czakają ? Czytałem też że był kiedyś jakiś problem z parkowaniem np na chodniu ale ponoć zmienili to i dotyczy to tylko aut o masie przekraczającej 3,5 tony ale czy to wszytsko co nieprzyjemnego mogłoby mnie spotkać z tą kratką? Zrobiłem rozeznanie i musiłabym dostarczyć odpis homologacji cieżarowej i tu mały problem bo jak kupiłem w komisie to jej nie dostałem ale ponoć można dostać duplikat u dilera następnie ściągnąć kratke - sam tak powiedział facet z kontroli pojazdów -( chyba dlatego że auto seryjnie było osobowe i jest zarejestrowane na 5 osób )i potem powinienem pojechać na stacje diagnostyczną - tam sprawdzą auto i wydadzą zaświadzenie i z tym zaświadczeniem do wydziału komunikacji Koszty: 182 pln na stacji i jakies 59pln w urzędzie no i jak stary właściciel nie znajdzie homologacji to duplikat kosztuje coś ok 100 pln w sumie 341 pln więc może jeździć z tą kratką ????!!!!

Bardzo proszę Was o rade

jagrall
18-08-2006, 17:53
wystarczy jak pojedziesz na stację z odpowiednimi uprawnieniami, oni wyślą cię do odpowiedniego serwisu, który ściągnie ci kratę (albo sam ściągniesz a mechanior da ci na to kwit, potrzebujesz gościa z uprawnieniami), dostajesz kwit ze stacji diagnostycznej i po kracie. takie info dał mi gość z komisu, gdzie wujek kupował fokę kombi z kratą.

Tygrys
18-08-2006, 18:39
Gość na w stacji kontroli pojazdów powiedział, że sam mogę ściągnąć kratke i mam do niego przyjechać już ze ściagnięta kratką i dokumentem homologacji ciężarowej auta on następnie sprawdzi czy kratka została ściągnieta prawidłowo czy są 3 zagłówki itd zagłówki cały czas są i nigdy nie były ściagane są też wszystkie pasy i wówczas on wystwi kwit 182 pln później będe musiął pojść do wydział komunikacji i tam zapłacić 59pln za jakieś tam zmiany i po problemie ...ale zastanawiam się czy warto to wszystko robić czy może zostawić jednak tą kratke - jakie niemiłe niespodzianki mogą mnie spotkać mając kratke bo może ich nie będzie więc jakby ich nie było to nie ściągałbym tej kratki i zaoszczędziłbym troche grosza . ale jakie niespodzianki mogą mnie spotkac nie wiem dlatego liczę na Waszą sugestie i pomoc..

Pawel
18-08-2006, 18:57
Ja przerabiałem z ciężarowego na osobowy.
Mniej wiecej tak jak jagrall napisał.
Potrzebujesz kwit na demontaż kraty z podpisem i pieczęcia uprawnionego mechanika.
Z tym jedziesz na stacje diagnostyczną, gdzie dostajesz kwit, ze auto spełnia wymagania dla osobowego.
Z tym wszystkim idziesz do urzędu komunikacji. Jesli zrobisz to w trakcie przerejestrowywania, to zapłacisz tylko za demontaz kratki i przegląd na stacji diagnostycznej.

Koszty:
1. Demontaz kratki ok 200-300zł(tak, tak, niestety tyle biorą, pomimo, ze kratke demontujesz w 1minute i nic wiecej nie trzeba demontować. Ja zapłaciłem tam gdzie kupowałem 36,60zł. Tą kase wzieli bo musieli, pomimo, ze tylko wystawili kwit, a krate sam demontowałem)
2. stacja diagnostyczna 100zł(tyle samo, co przeglad rejestracyjny)
3. przerejestrowanie auta, to juz normalnie.

Z kratka możesz jeździć, ale:
jak bedziesz jechał powyżej 70km/h poza terenem zabudowanym, mozesz zapłacic mandat(kodeks drogowy).
Możesz być traktowany jako "cieżarowiec" , czyli wszystkie przepisy dotyczace cięzarowych mogą być stosowane do ciebie.
Ale to mogą , a nie muszą. Zalezy na kogo trafisz.

+ to niższe opłaty ubezpieczeniowe jesli ubezpieczasz w pakiecie.

Tygrys
18-08-2006, 21:00
Sławko złociutki to powiedz mi dlaczego gość na stacji djagnostycznej tak powiedział -faceta na stacji diagnostycznej pytałem dwa razy !! i powiedział, że sam mogę zdjąć kratke :fcp15 - chyba wie co mówi :fcp8 - tak sobie myślę i może dlatego tak powiedział bo , auto nigdy nie było rejestrowane na 4 osoby tylko na 5 jak również od zawsze posiada wszystkie pasy i zagłówki z tyłu- szt 3 i może dlatego, że wyszło z fabryki jako osobowe a dopiero później przerobiono je na ciężarowe ??? oczywiście w dowodzie mam wbite, że auto jest 5 osobowe. Może na tej podstawie mogę wymontować tą kratkę i wcale nie musi robić to jakiś magik ....kurde sam nie wiem HELP !!! Proszę powiedzcie jakie jeszcze nieprzyjemności mogłby mnie spotkac jeżdżac autem z kratką Osobiście ta kratka mi nie przeszkadza ale chodzi mi o przepisy czego tak naprawde powinienem się obawiać nie demontujac jej.

Pawel
18-08-2006, 21:30
Sławko złociutki to powiedz mi dlaczego gość na stacji djagnostycznej tak powiedział -faceta na stacji diagnostycznej pytałem dwa razy !! i powiedział, że sam mogę zdjąć kratke :fcp15 - chyba wie co mówi :fcp8 - tak sobie myślę i może dlatego tak powiedział bo , auto nigdy nie było rejestrowane na 4 osoby tylko na 5 jak również od zawsze posiada wszystkie pasy i zagłówki z tyłu- szt 3 i może dlatego, że wyszło z fabryki jako osobowe a dopiero później przerobiono je na ciężarowe ??? oczywiście w dowodzie mam wbite, że auto jest 5 osobowedokładnie jak moje.
Facet na stacji diagnostycznej ma tylko i wyłacznie zrobic badanie.
Natomiast kwit na "fachowe" :D zdemontowanie przez uprawnionego mechanika kraty wymaganie jest w urzędzie komunikacji. Tak naprawde ten demontaz kratki, bedzie-musi figurować jako "przystosowanie-przerobienie pojazdu na osobowy", jako zmiana przeznaczenia pojazdu(jakoś tak to sie nazywa). Dlatego musi być faktura z podpisem uprawnionego mechanika(może być ASO). W jednym aucie jest tylko do zdjęcia kratka, a w drugim trzeba robic przeróbki, a procedura papierkowa jest jedna.
Np. cienkas VAN jest jako ciezarowy i tam nie wystarczy zdjąć kratke, trzebna dołozyć siedzenia, pasy itp.

W moim przypadku, wizyta i badanie na stacji diagnosytycznej trwała tyle co wypisanie papierka oraz pan diagnosta zadał jedno pytanie i powiedział jedno zdanie.
Pytanie: który to samochód? Ja mówie, że ten i pokazuje palcem. Pan diagnosta wypowiada zdanie: to pan stanie tam z boku. Nie musiałem nigdzie wjeżdzać itp. Diagnosta spojrzał tylko przez szybe do środka i po bólu.
Przeciez wiadomo, ze to jest pełnosprawny samochód osobowy, a jego cięzarowość to fikcja.Proszę powiedzcie jakie jeszcze nieprzyjemności mogłby mnie spotkac jeżdżac autem z kratką Osobiście ta kratka mi nie przeszkadza ale chodzi mi o przepisy czego tak naprawde powinienem się obawiać nie demontujac jej.Problem bedziesz miał jak bedzie potrzeba zdemontowac krate na jeden-kilka przejazdów, bo bedziesz musiał cos przewieźć.

Tygrys
19-08-2006, 08:11
Sałwko a możliwe jest aby stacja diagnostyczna miała takie uprawnienie do wystawienie tego kwita? bo może ta stacja ma i dlatego gość powiedział ,że sobie sam ma to zrobić.

P.S.
To ciężarówki po za terenem zabudowanym mogą jeździc tylko 70 km ??

Pawel
19-08-2006, 18:43
Sałwko a możliwe jest aby stacja diagnostyczna miała takie uprawnienie do wystawienie tego kwita?nie mam pojęcią.
To ciężarówki po za terenem zabudowanym mogą jeździc tylko 70 km ??dokładnie nie pamietam, ale jest taki przepis, że cieżarówki moga tylko 70, a osobowe 90.

no dobra, znam kjakiś stary przepis :D
(http://img148.imageshack.us/my.php?image=kodeksdrodowyart20no5.jpg)
[img]http://img148.imageshack.us/img148/2006/kodeksdrodowyart20no5.th.jpg (http://img148.imageshack.us/my.php?image=kodeksdrodowyart20no5.jpg)

Tygrys
19-08-2006, 21:15
Sławko złocutki DZINX Ci za wszystko więc widzę, że wielki problem to nie jest :fcp1 A BYŁEM PRZERAZONY :fcp11 - jak tylko zarejestrujemy auto powiem na czym stanłe czy z KRATKA czy BEZ - jak się nam kalkulowało


P.S.
Moje drugie auto to...nie wiem czy tam mogę otwarcie na tym formu ale mam nadzieje że mnie nie "wyklniecie" :570: SCENIC

więc to jest auto nieprzekraczające 3,5 tony więc jak dobrze rozumię
-autostrada 130
-eksperasowa 110
-pozostałe drogi 90

więc moje nowe auto miesci się do 3,5 tony i obowiązują mnie przepisy jak do auta "zwykłego osobowego" TAK ?czy dobrze to interpretuję ? :fcp19

Pawel
21-08-2006, 15:17
więc moje nowe auto miesci się do 3,5 tony i obowiązują mnie przepisy jak do auta "zwykłego osobowego" TAK ?czy dobrze to interpretuję ?mniej wiecej, z tym , ze jesli sa gdzies ograniczenia dotyczące tylko ciezarowych to dotyczą także Ciebie.
No. wiekszość wylotówek z warszawy ma ograniczenia dla osobowych 90km/h ale Ciezarowe maja zakaz wyprzedzania i ograniczenie do 70km/h.

arturek
23-08-2006, 12:46
Witam
1.Ja swojego przerobiłem na osobowy bo jakieś 2 lata temu celnicy straszyli, że auta z kratką będą odprawiać na pasie dla TIRow.
2. Procedurę powtórzę za kolegami - sam to przechodziłem
- jedziesz do warsztatu z uprawnieniami (najlepeij ten co robi przeglądy) i demontujesz kratkę. Dostajesz na to fakturę
- z tą fakturą idziesz do wydziału komunikacji i dostajesz skierowanie na badanie w związku z przeróbką samochodu
- wracasz do warsztatu który demontował kratę i dostajesz pism, że samochód przeszedł badania i spełnia wymagania
- wracasz z tymi papierami do wydziału komunikacji (+ musisz mieć kartę pojazdu jeśli była wydana + same tablice rejestracyjne). Dostajesz nowy dowód (na samochód osobowy), nowe naklejki homologacyjne na tablice rejestracyjne oraz wpis w karcie pojazdu. Mnie to w sumie kosztowało ok. 300zł
pozdrawiam
Arturek
P.S. wygodniej bez kraty bo z kratą nie włożysz nic dłuższego (po co w końcu masz kombi)
P.S. 2 Są chyba inne stawki ubezpieczenia OC (wyższe na osobowe).

Pawel
23-08-2006, 14:44
Są chyba inne stawki ubezpieczenia OC (wyższe na osobowe).dokładnie :)