Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] brak możliwości ustawienia zbieżnośći z tyłu


maciek.wawro
26-05-2012, 08:35
Witam.
Mam mały problem z zawieszeniem, tzn. nie mogę ustawić zbieżności i kątów w tylnym zawieszeniu. Koła są za bardzo tak / \ i lekko za bardzo rozbieżne, brakuje już regulacji na tulejach mimośrodowych, tuleje metalowo-gumowe są wszystkie dobre. Co może być przyczyną, może ktoś spotkał się już z takim przypadkiem? Czy możliwe jest skrzywienie belki zawieszenia, czy któregoś z wahaczy? Dodam że jak kupiłem auto to nie było prawie odbojników. Jak byłem u mechanika powiedział że trzeba naciągnąć belkę lub ją wymienić. pytam, bo sam już nie wiem co robić. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam.

karloss
26-05-2012, 08:51
W takiej sytuacja na pewno nie masz dobrych tulei wahacza. Za /\ odpowiada wahacz poprzeczny taki krótki, musisz to wszystko przejrzeć tym bardziej, że masz autko z 2001 roku.

maciek.wawro
26-05-2012, 08:56
Tuleje są dobre bo były zmieniane, mechanik też sprawdzał i nie miał zastrzeżeń do nich. Jest coś krzywego tylko nie wiem co. A po drugie bardziej krzywe mam prawe tylne koło, kąt jest dość dużo poza normą.

aprox99
26-05-2012, 09:03
Mozliwe jest wszystko,od skrzywienia belek do zuzycia innych tuleji gumowych albo byl stukniety.belke trzeba wymienic nie naciagac,co to za fachowiec?

maciek.wawro
26-05-2012, 09:05
Wszystko jest możliwe, tylko od czego zacząć w szukaniu usterki? Takich mamy właśnie mechaników u nas że naciągną belkę nawet.

aprox99
26-05-2012, 09:08
sprawdzic od czego jest ten kat zalezny,jaki wahacz ma wplyw na kat i ten wymienic,chyba ze dostal w kolo,wtedy jest wszystko krzywe

maciek.wawro
26-05-2012, 09:16
Tylko jak by dostał w kolo to krzywe było by tylko jedno a natomiast drugie lewe też jest nie bardzo ale jeszcze ujdzie. Ktoś mi powiedział że mógł być przeładowany i pokrzywiło koła do środka.

linkgrabber
26-05-2012, 12:15
przejedź sie do innego specjalisty i zobacz co powie, obejrzyj nawet sam wachacze czy wszsytko ok, nie wiem jak jest w kombi ale widzialem kiedys przy hatchbacku jak ktos lewarek podlozyl pod wachacz i go skrzywil ;)
W razie czego używana belka nie jest droga, kwestia czy jest sens w ogóle to zmieniać bo może nie tu tkwi problem

aprox99
26-05-2012, 13:37
Linkgrabber ma racje,zawieszenie tylne w Mondeo sklada sie z wielu wahaczy i trzeba wlasciwie wszystko sprawdzic,mialem kiedys z tylu stuki,wymienilem wszystko,stuki byly dalej

Rad3B
27-05-2012, 07:44
Popieram że to tuleje u mnie było to samo tylko jeszcze w zimę chodził po całej jezdni , wymiana wszystkich tulejek to koszt 200 zł około plus robocizna .

AdamJ.
27-05-2012, 08:30
Piszesz kolego że było coś tam wymieniane ostatnio- a części nie kupiłeś w zamienniku przypadkiem i za małe pieniążki?

Pytam, bo w tygodniu podstawiałem auto kolegi na zbieżność (Mdo Mk3 kombi) i też nie mieli z czego ustawić tej zbieżności, bo sie okazało że kupiono wahacze z zamiennika...i okazało się że są krótsze jeden o 7 mm drugi o 5mm....i nie da się ustawić na takim czymś nic.

maciek.wawro
27-05-2012, 09:59
Jak na razie to nie zmieniałem żadnych wahaczy, tylko same tuleje metalowo-gumowe. Muszę po weekendzie sprawdzić górne wahacze i ich mocowanie do belki, czy tam coś nie jest krzywe. Może ktoś wie jaka ma być długość górnego wahacza? Jest on w kształcie jak by "banana" może on jest skrzywiony i cały problem jest w nim a nie w belce.

00lukas00
27-05-2012, 12:29
witam, jest jeden sposób moze amatorski ale tutaj w Irlandii nie jednemu już pomógł, jeśli po kolejnym sprawdzeniu problem będzie występował dalej to wykręć górny wachacz w kształcie banana bo tak jest pospolicie nazywany, otwór od strony koła trzeba ręcznym frezem powiększyć (otwór musi przypominać kształt fasoli) w stronę wewnetrzną auta > < , powtarzam do wewnatrz auta > < nie odwrotnie < > , i w ten oto sposób uzyskujemy sposób dodatkowej regulacji w pionie, jakiś czas temu jaż o tym pisałem ale nie pamiętam w jakim temacie!!!!

maciek.wawro
31-05-2012, 20:21
Dzięki OOlukasOO, za dobrą rade, zrobiłem tak jak pisałeś tylko że otwory rozwierciłem w mocowaniu dolnych wahaczy poprzecznych, i jak kąt i zbieżność się znalazły. Teraz jest wszystko ok. Ale co się pokrzywiło to nie wiem? Pozdrawiam