Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Trzęsienie samochodem podczas przyspieszania


krzycho222111
29-05-2012, 01:11
Witam i proszę o pomoc.
Niedawno zakupiłem mondeo mk4 2007r. 2,0 TDCi.:lol: Zaniepokoiło mnie trzęsienie samochodem podczas przyśpieszania. Znajomy mechanik powiedział że winę za to może ponosić wewnętrzna półoś, nie sprawdzałem jeszcze czy felgi są proste, ale podczas jazdy na luzie trzęsienie jest zdecydowanie mniej odczuwalne. proszę o pomoc.

kopydleusz
29-05-2012, 09:33
Mi taki objaw dawały przegrzane i krzywe tarcze hamulcowe z przodu. Także powodów może być wiele, a najczęściej jest to coś z zawieszeniem. Polecam podjechać do dowolnej stacji kontroli pojazdów (taka od przeglądów), oni za bodajże 18 zł zrobią kontrolę (do dowodu rejestracyjnego nic nie wbiją).

borni
29-05-2012, 12:29
Cześć,
identyczne objawy miałem w Fokusie i to była lewa półoś. Sprawdzić możesz to w bardzo prosty sposób jeżeli dodajesz gazu się trzęsie a jeżeli zdejmiesz nogę z gazu i przestanie to jest to półoś raczej na pewno.
Niestety jest to dość droga naprawa. Mnie kosztowało to na zamienniku razem z wymianą około 800 PLN ( nie pamiętam dokładnie ale taki rząd).

ekokk
29-05-2012, 14:01
witam
walcze z tym w MKIII od jakiś 8 miesięcy
- koła felgi sprawdzone
- zawiecha oki
- amorki też
wymieniłem prawą półoś + łożysko podporowe koszt ok.1100 PLN
poprawa była początkowo ale nie idealnie...juz po jakimą czasie problem powrócił
wygląda to tak...jak wcisnę pedał gazu między prędkością 80-100 km\godz auto dostaje telepaczki...jak puszczę pedał gazu wszysko ustaje ...podczas hamowania nic cisza...auto idzie jak po sznurku nie skręca nie ściąga ...tylko ta zasrana telepka
po długim weekandzie robie drugie podejście...ciekawe ile będzie kosztować :diabel2:
zacznę od kontroli-wymiany poduszek silnika
myslę ze dobrym sposobem byłoby rozpędzenie auta na jakiś rolkach i próba znalezienia źródła - miejsca tych wibracji..tylko gdzie to zrobić ???
pozdrawiam....................

kopydleusz
29-05-2012, 15:08
Mi sprawdzali co jest uszkodzone w następujący sposób:
- podnieśli auto
- zdjęli koło - teraz sprawdzali, czy telepie całym zespołem hamulec+piasta itp - widać od razu, bo całość chodzi po kilka centymetrów w każdą stronę na nieobciążonym zawieszeniu (na piątym biegu, prędkość około 100-120 km/h)
- zdjęli tarczę hamulca i ponownie patrzyli, jak to wygląda przy dużych obrotach piasty.

Deryll
29-05-2012, 16:05
wymieniłem prawą półoś + łożysko podporowe koszt ok.1100 PLN
poprawa była początkowo ale nie idealnie...juz po jakimą czasie problem powrócił

Kolego a gdzie kupiłeś swoją półoś? Swego czasu w ASO proponowali regenerowaną za ok1200 PLN ale im podziękowałem. Nie wiadomo na jakich częściach to robili.
A swoją drogą nowe półosie widziałem ale chińskie. Najpewniej jest samemu zregenerować ale to też tanio nie wyjdzie. Ja kupiłem całą używaną półośkę za 250 PLN i śmigam już 40 tyś i zero problemów.

krzycho222111
29-05-2012, 17:46
ok. wynika z tego że kontrola felg, będzie zbędnym zabiegiem.

ekokk
30-05-2012, 08:57
witam
półoś kupiłem nową za 780 PLN + łożysko wsporcze 240 SKF
zaciekawił mnie pomysł kolegi który pisze o zdjętych kołach...wydaje się całkiem rozsądny pomysł ???
...ma ktoś pomysł jak sprawdzić domowym sposobem poduszki silnika ?
pozdrawiam..............

Wojtek
30-05-2012, 09:39
zaciekawił mnie pomysł kolegi który pisze o zdjętych kołach...wydaje się całkiem rozsądny pomysł ???

Nie zawsze to się sprawdza , ponieważ półoś inaczej zachowuje się pod obciążeniem.
Przerabiałem to kilka razy. Wiem o czym mówię.
Nigdy po podniesieniu auta , wibracje nie były widoczne lub odczuwalne.
To że ich nie będzie nie znaczy , że w czasie jazdy ich nie będziesz czuł.
W moim przypadku winny był przegub wewnętrzny lub kielich w skrzyni biegów.
Bardzo rzadko się zdarza , że krzywa jest półoś. Tak samo jak przegub zewnętrzny.
To są bardzo sporadyczne przypadki.
Jeżeli są wibracje tylko podczas przyspieszania , możesz wykluczyć tarcze , łożyska , sworznie , poduszki silnika i skrzyni.
...ma ktoś pomysł jak sprawdzić domowym sposobem poduszki silnika ?
Nic prostszego , jak wziąć łychę , łom i poruszać po kolei poduszkami. Jak mają zbyt duży luz , to są do wymiany. Jak usłyszysz uderzenie metal-metal , to do wymiany na 100%.
Czasami widać gołym okiem pęknięcia gumy , lub że jest sparciała.

wynika z tego że kontrola felg, będzie zbędnym zabiegiem.

To nie jest wina felg.
Jeżeli felgi byłyby krzywe , to odczuwałbyś to w czasie jazdy przy hamowaniu , przy stałej prędkości , byłyby drgania kół - nie całej karoserii.

Ponieważ takich tematów jest sporo na Forum i w tym kolejnym piszemy to samo - temat zamykam.

Pozdrawiam
Wojtek.