Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] wentylatory nie załączaja się
Witam.W moim autku przestały działać wentylatory.Poszperałam trochę po forum i dowiedziałam się co może być tego przyczyną ,ale po zastosowaniu paru rad nadal efekt zerowy:(.Była upalona wtyczka od bezpiecznika termicznego,oraz przepalony bezpiecznik termiczny(pęknięty rezystor)To zostało naprawione.Sprawdzone przekaźniki,oraz bezpieczniki.Wszystko sprawne.Sprężarka załącza się ,słychać pykanie.Wentylatory podpięte na krótko ,załączają się ,czyli są sprawne.Klima świeżo nabita,odgrzybiona.A ja nadal prażę się w moim czarnym mondku:(Może mają Panowie,bądź Panie.g;)..jakąś podpowiedź,gdzie szukać przyczyny nie działających wentylatorków???g:)Pozdrawiam
czeslaw555 05-06-2012, 16:40 a sprawdziłeś wiązkę ? może być w niej przetarty przewód
Nie sprawdziłam ...to chyba nie jest takie proste,trzeba wyjać całą skrzynkę bezpiecznikową ?Może jeszcze jakieś podpowiedzi?Ale dzięki ,że się odezwałeś bo tracę powoli nadzieję.:)Doczytałam dziś na forum ,że to może mieć związek z ukręconą swiecą...Hmm...??
a moze czujnik wentylatora?
jendrekmak 06-06-2012, 07:11 Wentylatory podpięte na krótko ,załączają się ,czyli są sprawnezwykle przyczyną jest upalona wtyczka do podłączenia sterownika wentylatorów drugi element to sam sterownik. sprawdź czy dochodzi prąd do sterownika. sterownik jest na obudowie wentylatorów
czeslaw555 06-06-2012, 07:57 jedź do elektryka ,trzeba sprawdzić to co piszą koledzy ,niech sprawdzi czy dochodzi zasilanie do wtyczki od wentylatora , w tym czasie trzeba poruszać wiązką i patrzeć czy się pojawia lub zanika napięcie .Ford poszedł w oszczędności i przewody we wiązce są bardzo cienkie dodatkowo mają bardzo słabą izolację (koszulkę) ,bywa że się ułamują i kłopot gotowy
zwykle przyczyną jest upalona wtyczka do podłączenia sterownika wentylatorów drugi element to sam sterownik. sprawdź czy dochodzi prąd do sterownika. sterownik jest na obudowie wentylatorów
Hmm...u mnie nie mas sterownika na obudowie wentylatorów.
czeslaw555...sprawdziłam,nie ma zasilania na jednej wtyczce od wentylatora...reszta nie wiem ,trudno dojść.
Mam jeszcze pytanie co do tej pękniętej świecy....czy rzeczywiście jest jakaś zależność między świecami a,klimą ,wentylatorami?...Wyczytałam na forum ,że maja wspólny bezpiecznik i przy zwarciu jaki robi świeca ,może ten bezpiecznik przepalaćg:~Sorki jeśli coś pokręciłam....
czeslaw555 06-06-2012, 10:22 Hmm...u mnie nie mas sterownika na obudowie wentylatorów.
czeslaw555...sprawdziłam,nie ma zasilania na jednej wtyczce od wentylatora...reszta nie wiem ,trudno dojść.
Mam jeszcze pytanie co do tej pękniętej świecy....czy rzeczywiście jest jakaś zależność między świecami a,klimą ,wentylatorami?...Wyczytałam na forum ,że maja wspólny bezpiecznik i przy zwarciu jaki robi świeca ,może ten bezpiecznik przepalaćg:~Sorki jeśli coś pokręciłam....
jak nie masz zasilania we wtyczce to moja wersja usterki wydaje się możliwa i prawdopodobna , co do wersji świec , bezpiecznik masz cały ?jak tak to nie szukaj tam przyczyny ., jedź do elektryka i będzie po kłopocie ,oczywiście powiedz mu o tym co pisałem .
czeslaw555...tak próbuję dotrzeć co gryzie mojego mondka...bo dziwne mi się wydaje,żeby nagle przepaliła się wiązka,wtyczka na wentylatorze,rezystor naraz...Czyli ,że tak na mój kobiecy rozum ,musiało być np.jakieś zwarcie w układzie?I dlatego tak kombinuję z tą świecą....Przyznam ,że nie bardzo mam pomysł jak sprawdzić ten bezpiecznik,Wyjęłam ,podłączyłam 12 v z aku i zaczęło coś błyskać...
czeslaw555 06-06-2012, 10:46 podejrzewam że przyczyna jest jedna ,nie kombinuj z podpięciem aku bo napytasz sobie jeszcze większej biedy
Wszak człek na błędach się uczy...g:P...fakt lepiej na cudzych;P...Dzięki bardzo....sprawdzę tę wiązkę i zobaczymy.Pozdrawiam
jendrekmak 06-06-2012, 11:39 przepalony bezpiecznik termiczny(pęknięty rezystor)szkoda, że nie pokazałaś zdjęcia tego elementu bo jakoś nie kojarzę w tdci mk3 rezystora termicznego wentylatorów i dlatego pisałem o sterowniku wentylatora/ów
szkoda, że nie pokazałaś zdjęcia tego elementu bo jakoś nie kojarzę w tdci mk3 rezystora termicznego wentylatorów i dlatego pisałem o sterowniku wentylatora/ów
Może tak się nie nazywa jak napisałam...Hmm...Znajduje się on na obudowie wentylatora...jak staniesz przodem do auta, to tego z prawej strony...na dole wentylatora w rogu..Mam fotę ...wrzucić nie umiem
jendrekmak 06-06-2012, 13:42 ok. już wiem o co chodzi. ty masz podwójne wentylatory i tam chyba jest ten rezystor. ja mam pojedynczy wiatrak i mam sterownik
Maniack___1211 07-06-2012, 15:36 Ps: a masz sprawny bezpiecznik R8 , ( zółty bezpiecznik taki grzybek) 60 A, (skrzynka w komorze silnika) , jest on równiez odpowiedzialny za grzanie swiec zarowych.
Po lewej (prawiena środku. http://obrazki.elektroda.pl/3303066100_1300476639.jpg
Ps: a masz sprawny bezpiecznik R8 , ( zółty bezpiecznik taki grzybek) 60 A, (skrzynka w komorze silnika) , jest on równiez odpowiedzialny za grzanie swiec zarowych.
Po lewej (prawiena środku. http://obrazki.elektroda.pl/3303066100_1300476639.jpg
Poprzednio pisałam właśnie ,że nie umiem sprawdzić czy jest dobry.Wyjęłam go ,podłączyłam pod aku na 12v i zaczęło coś błyskać....Pewnie coś schrzaniłam...:?:Jak go sprawdzić?
Maniack___1211 07-06-2012, 17:08 wyjmij go , sciągnij ten przezroczysty dekielek i zobacz czy blaszka która tam jest, nie jest przepalona.
Jak to podłaczyłes pod aku to raczej sie spalił, mi tez się spalił, nowy ok 35 PLN , ale wziąłem 2 konektorki, o szerokości takiej aby wsunęły sie na bolczyki w skrzynce, po 10cm kabelka i na końcach kabelków 2 konektorki i bezpiecznik 60 A, i na razie jeżdzi.
Sprawdziłam.Bezpiecznik jest spalony...Tak się zastanawiam,czy powodem może być ukręcona świeca?
darmodziej 07-06-2012, 17:30 Jeżeli podłączyłaś bezpiecznik do akumulatora i coś błysnęło, to go spaliłaś. Z tego wniosek, że poprzednio nie był spalony.
Jeżeli podłączyłaś bezpiecznik do akumulatora i coś błysnęło, to go spaliłaś. Z tego wniosek, że poprzednio nie był spalony.
Jest jednak szansa ,że był spalony....Więc ponawiam pytanie,czy jeśli mam uwaloną świecę ,czy ten bezpiecznik może się przepalać?Wolę wiedzieć za nim założę nowyg:P
darmodziej 07-06-2012, 18:26 Jeżeli byłby wcześniej spalony, to by nic nie błysnęło. Jeżeli świeca jest uszkodzona, to odłącz od niej przewód zasilający, bo i tak nie grzeje. Podłącz go dopiero, gdy świecę wymienisz na nową.
Ok .Dzięki.:)Z tą wymianą na nową to będzie pot i ból..na razie codziennie ją podlewam wd40.Mam jeszcze jedno pytanie.W jaki sposób można sprawdzić czy przychodzi napięcie na wentylatory?
darmodziej 07-06-2012, 18:45 Woltomierzem, a jeżeli nie masz, to żarówką 12V. Może nawet lepiej żarówką, bo daje obciążenie i jeżeli jest gdzieś słaby styk, to napięcie spadnie i żarówka nie będzie świeciła, lub będzie świeciła słabo.
czym zmierzyć to ja wiem ,lecz jak nie wiem..Mam odłączyć wtyczkę od wentylatora?...Tam są trzy bolce...gdzie mam podpiąć miernik?....Może banalne pytania,ale uczę ...g:~
darmodziej 07-06-2012, 19:00 Pytałaś, w jaki sposób, dlatego napisałem to, co napisałem. Ja bym zaczął od podłączenia miernika, lub żarówki jednym końcem do masy, lub zacisku – akumulatora, a drugim końcem sprawdzałbym, czy na którymś bolcu jest napięcie.
Ok.W takim razie ja też tak zacznę i liczę na dalsze podpowiedzi:)Bardzo dziękuję.Pozdrawiamg:)
Maniack___1211 07-06-2012, 19:12 Bezpiecznik R8 o którym tu mowa, obsługuje wentylator chłodnicy oraz śwece żarowe, jeśli jakaś świeca zarowa posiada przebicie, czyli zwiera do masy, to za każdym razem po właczeniu zapłonu bedzie paliło bezpiecznik. Najprostszym rozwiązaniem jest załozenie bezpiecznika 60A i właczyć zapłon jeśli bezpiecznik sie spali to odciąć przewód który idzie na świece zarowe, lecz w takim miejscu aby pożniej można go było łatwo połaczyć. ( bezpiecznik o którym mowa kosztuje 35 PLN,) więc do prób mżna zrobić zapasowy na 2 konektorkach i bezpiecznik 60 a za 4 zł.
Jeżeli byłby wcześniej spalony, to by nic nie błysnęło. Jeżeli świeca jest uszkodzona, to odłącz od niej przewód zasilający, bo i tak nie grzeje. Podłącz go dopiero, gdy świecę wymienisz na nową.
Sprawdziłam ...bezpiecznik jest spalony,a podłączając go do aku na 12 v nadal błyska...Hmm:?:
darmodziej 07-06-2012, 19:19 To zaskoczyłaś mnie jak stara WSK.
Maniack___1211 07-06-2012, 19:20 Błyskc ci moze bo przerwa na bezpieczniku bedzie minimalna, a prad jaki przepływa między plusem a minusem bezpośrednio przez bezpiecznik jest duży i może przeskoczyć łuk elektryczny. Tak jak mówie utnij kabel do swiec kup 2 konektorki i bezpiecznik lub podjedz do jakiegoś elektryka zeby ci zrobił takie cudo i włóż bezpiecznik i bedzie widać co mu jest, bo spalić kilka bezpieczników po 35 pln tylko po to aby widziec co jest przyczymą to dosć kosztowny sport.
PS: Mnie też WSk zaskakiwała a szczególnie wtedy jak chciałem sie przejechać :D
He,he...ja miałam motorynkę...śmigała ,że hejg:P..Dzięki Panowie...Spróbuję sama...z Waszą pomocą...:).Pozdrawiam
darmodziej 07-06-2012, 19:31 Ja bym odłączył kabelki od świec, po co zaraz ciąć kabel. Jeżeli chodzi o błyskanie w bezpieczniku, to nie zgodzę się, by nastąpił przeskok iskry, musi być wysokie napięcie, a nie prąd, a 12V, to stanowczo za mało. Nie znam konstrukcji tego bezpiecznika, więc nie wiem, co tam może błyskać.
Maniack___1211 07-06-2012, 19:34 MOże promienie słoneczne :D , kobieta naprawiająca Mondeo , Szacun . , i to jeszcze sprawy mechaniczno elektryczne.
Witam zgadzam się z kolegą darmodziej , absolutnie nie ciąć kabla od świec żarowych rozłączyć według załączonego zdjęcia.Maniack___1211 gratuluję spalonego pomysłu żeby ciąć kabel przeskoku iskry też nie będzie.
darmodziej 07-06-2012, 19:43 Też jestem pełen podziwu.
Znalazłem u siebie schemat instalacji wentylatora w MK3.
Dzięki Chłopaki za rady,schematy i fotki:).Jak zrobię to wszystko to się odezwę jak poszło.Oby obeszło się bez większych zwarć i wybuchówg:P.Bardzo pozdrawiam:)
darmodziej 08-06-2012, 19:33 Życzę powodzenia.
darmodziej 08-06-2012, 20:19 Nie za ma co.
adamwojciech 07-07-2012, 07:54 Witam.
jestem szczęśliwym posiadaczem forda mk3 2.0TDCI od jakiegoś czasu nie załącza się wentylator chłódnicy a co za tym idzie klima też nie działa ponieważ jest to układ wentyjatora pojedyńczego, który obsługuje chłodnicę i klimę, po podłączeniu na krótko wentylator pracuje, więc podejrzewam że chodzi o moduł sterujący - proszę o poradę i wsparcie, pozdrawiam
Maniack___1211 07-07-2012, 08:00 Bezpieczniki sprawdzone. R8 pod maską duży zółty grzybek., jak spalony to niebedą działał wentylator. Mam nadzieję ze przeczytałem wcześniejsze posty tematu.Jeśli nie to poczytaj a sie dowiesz co i jak.
lukaszMondeomk3 14-07-2012, 15:05 Siema ja mam podobną sytuację,z tym że u mnie klima się włącza wentylator na krótko działa wszystkie bezpieczniki sprawdzone po koleji kazdy szczegółowo.... no i więcej pomysłów już nie mam, miał ktoś podobny przypadek??
ja też sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, r8 wymieniłem bo był spalony, ale jakoś nie chce mi wentylator zaskoczyć nawet jak stoje w korku. jutro jeszcze wjadę na kanał i sprawdzę czy jest napięcie na wtyczce, ale jesli bedzie to juz nie wiem co dalej
lukaszMondeomk3 16-07-2012, 18:18 Powitać u mnie już jest wszystko ok dmucha aż zimno heh, jednak się okazało że podczas sprawdzania bezpiecznikó ominołem jeden który był spalony,został zamieniony na funkiel nówke nie śmigany i loto. Pozdrówka
Powitać u mnie już jest wszystko ok dmucha aż zimno heh, jednak się okazało że podczas sprawdzania bezpiecznikó ominołem jeden który był spalony,został zamieniony na funkiel nówke nie śmigany i loto. Pozdrówka
a jaki to bezpiecznik?
lukaszMondeomk3 17-07-2012, 15:09 Cześć ten bezpiecznik znajduje się w skrzynce pod schowkiem koło kierownicy na samym dole w ostatnim rzedzie,to jest czerwony 10A są dwa obok siebie, zobacz może wystarczy wymienić ktoryś z nich. Napisz pózniej czy to to było przyczyną
Cześć ten bezpiecznik znajduje się w skrzynce pod schowkiem koło kierownicy na samym dole w ostatnim rzedzie,to jest czerwony 10A są dwa obok siebie, zobacz może wystarczy wymienić ktoryś z nich. Napisz pózniej czy to to było przyczyną
jak przestanie padać to sprawdzę i dam znać
no i sprawdziłem, bezpieczniki dobre, a klima dalej nie żyje. zrobiłem test klimy i nie ma żadnych błędów
zastanawia mnie tylko jedno, na rozpisce z bezpiecznikami pod maską sa dwa przekaźniki od wentylatora R7 i R9
ja nie mam R9 ale nie wyglada żeby tam był zamontowany kiedykolwiek
poza tym wszystko sprawdzone i powoli sie poddaje, więc mam pytanie czy znacie jakiegoś magika od klimy z okolic katowic?
Janusz_p 20-07-2012, 10:03 Problemem może okazać się sam wentylator - zatarty silnik. W moim przypadku nawet auto się nie przegrzewało. A magikiem z Katowic był http://www.fordslawek.pl/
Mam ten sam problem, co fxgold.
Bezpieczniki ok (dwa wymieniłem), przekaźniki ok (cykają), test klimy nie pokazuje błędów, ale wentylator nie włącza się na I bieg i klima nie działa.
Czy można sprawdzić wentylator bez dobierania się do wtyczki (ciężki dostęp)? Chciałem odłączyć czujnik temperatury w głowicy, ale dostęp jeszcze gorszy.
Zdemontuj grill, a dostęp do gniazda/wtyczki będzie dużo łatwiejszy.
Zmostkowałem piny w przekaźniku R7 i żadnej reakcji wentylatora, a powinien ruszyć. Oby to tylko upalona wtyczka była.
Edycja dla potomnych.
Sprawdzałem wszystko. Wentylator wyciągnięty, moduł sterujący rozebrany i wymienione kondensatory, sprężarka, cewka, czujniki wysokiego i niskiego ciśnienia i nawet kable do czujników sprawdzone. Klima trzyma ciśnienie.
Wczoraj wieczorem wpadłem co może być. Otóż zauważyłem, że przestał działać tempomat, a do tej pory nie miałem z tym problemu, mimo że jeździłem bez bezpiecznika 82 od 1.5 roku. Po włożeniu klima i tempomat działają.
Ford jest po prostu dziwny.
Dodam, że nie miałem bezpiecznika po to, aby Hydronic uruchamiał się bez względu czy jest włączona klima, czy nie. Tyle czasu działało i nagle przestało.
Zmostkowałem piny w przekaźniku R7 i żadnej reakcji wentylatora, a powinien ruszyć. Oby to tylko upalona wtyczka była.
Edycja dla potomnych.
Sprawdzałem wszystko. Wentylator wyciągnięty, moduł sterujący rozebrany i wymienione kondensatory, sprężarka, cewka, czujniki wysokiego i niskiego ciśnienia i nawet kable do czujników sprawdzone. Klima trzyma ciśnienie.
Wczoraj wieczorem wpadłem co może być. Otóż zauważyłem, że przestał działać tempomat, a do tej pory nie miałem z tym problemu, mimo że jeździłem bez bezpiecznika 82 od 1.5 roku. Po włożeniu klima i tempomat działają.
Ford jest po prostu dziwny.
Dodam, że nie miałem bezpiecznika po to, aby Hydronic uruchamiał się bez względu czy jest włączona klima, czy nie. Tyle czasu działało i nagle przestało.
moja klima też już działa i podobnie jak Tobie przestał działać tempomat. podjechałem do elektryka, szukali cały dzień, wymieniali bezpieczniki, aż w pewnym momencie zauważyli, że spod maski wydobywa sie dym. po odpięciu ogrzewania spryskiwaczy i wymianie bezpiecznika na nowy problem zniknął, a klima i tempomat zaczął działać.
masz rację, że Ford to dziwne auto, ale za to dziwactwo je właśnie kochamy :)
po południu sprawdzę który to bezpiecznik się palił przy spryskiwaczach i dam znać
chodiz o to że nie działa cały panel od klimy ogrzewania wentylacji, nic nie wyświetla sie na panelu jaby napięcia nie było. Czy moze być to wina tego że został wymieniony akumulator na inny nie oryginalny.
Wiem też że nie został wprowadzony od razu kod od radia. Myślałem że to razem z kodem sie uruchomi. Jest to spory problem bo nawiew działa z grzaniem i nie mogę tego przestawić a w taką pogodę nie da sie jeździć
czeslaw555 28-07-2012, 09:39 zapewne nie podłączyłeś jakieś kostki do panela
zapewne nie podłączyłeś jakieś kostki do panela
dokładnie, albo panel umarł.
jak chcesz to sprawdz sobie też bezpieczniki, jeśli będą dobre to masz już jedną przyczynę wykluczoną
darmodziej 28-07-2012, 14:07 Czy moze być to wina tego że został wymieniony akumulator na inny nie oryginalny.
Nie.
Miałem ostatnio podobnie, też panel nie działał i cała klimatyzacja też, przyczyną okazał się słaby styk pomiędzy konektorkiem kabla zasilającego panel a stykiem skrzynki bezpieczników. Zacznij jednak od sprawdzenia bezpieczników, a jeżeli są dobre, to spróbuj poruszać wiązkami kabli przy głównej skrzynce bezpieczników.
Wracając do mojego problemu,chciałam wyjaśnić co było przyczyną nie załączających się wentylatorów.Głównym powodem okazała się ukręcona świeca,która zrobiła zwarcie w układzie.Przez co spalony został bezpiecznik żółty,w skrzynce bezpieczników pod maską,odpowiedzialny za wentylacje i świece.Była na bezpieczniku taka mała przerwa,że na pierwszy rzut oka nie widoczna.Została spalona również wtyczka od zasilania wentylatorów,oraz przepalony bezpiecznik(opornik)termiczny,przy wtyczce.Koszt naprawy około 50zł.Dzięki za pomoc :)
|
|