Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Jaki powód wycieku oleju ?


berater
16-06-2012, 14:18
Przebieg 39.000 km. Czy ten wyciek oznacza kłopoty z turbiną ? Mam się bać ?

http://images40.fotosik.pl/1641/48eb8e5b3bd0e49bm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=48eb8e5b3bd0e49b)http://images46.fotosik.pl/1605/cd12086d254661c7m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cd12086d254661c7)http://images41.fotosik.pl/1594/cc4b31f82f69a92bm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cc4b31f82f69a92b)

bodziofila
17-06-2012, 13:03
raczej nie ja mam podobnie tylko mam nalatane 196000tysiecyg:P,kolega ma 407 peugeota i ma to cale w oleju i jezdzi nic mu sie nie dzieje(to jest chyba przepustnica????)ja bym narazie nie tykal tego,ale spytaj jakiegos mechanika

berater
17-06-2012, 14:19
To, że turbawka może zarzucać olejem przy 200 tys. km to rozumiem. Ale przy 40 ?

bodziofila
17-06-2012, 15:28
a na 100% masz pewny przebieg?w grupie vag jest podobnie turbo tez sie poci,moje turbo jest w stanie idealnym bo bylo wyciagniete do weryfikacji, bo padlo sterowanie i komputer pokazywal zaciety silownik(gruszke)i bylo podejrzenie ze geometria sie zatarla,a poci sie jak u ciebie,weryfikuj co jakis czas czy sie to nie nasila,zycze szerokosci;)

berater
17-06-2012, 15:46
Mam go od nowości.

szejk78
17-06-2012, 20:20
przy IC pewnie też jest mokro na 100%

berater
17-06-2012, 20:33
I .... ??

szejk78
18-06-2012, 06:40
I .... ??

'I" Nieszczelna turbina - jest to standard w wysilonych dieslach, jeżeli oleju w wężach nie przybywa to jest ok

berater
18-06-2012, 06:45
Czy mógłbyś rozwinąć pojęcie "wysilonego diesla" w przypadku PSA 2.0 TDCI, 140KM, bez wirusa ?

szejk78
18-06-2012, 07:43
Diesel ma sens tylko w przyp. robienia rocznych przelotów na poziomie min 30 tyś km przy długim trzymaniu lub ile się da przy krótkim (czyli firmówki i 200 tyś km w max 3 lata)

Robienie mniejszych przebiegów dieslem jest kompletnie nieuzasadnione ekonomicznie - powie Wam to każdy użytkownik diesla.
- spalanie 5/100 można włożyć między bajki (dzisiejsze 2-litrowe wysilone diesle średnio ok 7 litrów spalają)
- mnogość systemów oczyszczania spalin które nieeksploatowane w trasach są strasznie problematyczne a ich serwis bardzo kosztowny
- niska żywotność układów zasilania paliwem. Warunki w jakich pracują dzisiejsze CR`y nie dają im szans na żywotność dłuższą niż 200 tyś km (a na polskich paliwach niestety sporo krótszą)
- nieumiejętne obchodzenie się z silnikiem błyskawicznie zniszczy turbinę.

berater
18-06-2012, 07:55
Piszesz "oczywiste oczywistości" jak mawia klasyk, tyle, że nie na temat.
Jest to już 4 mój TDCI. Dieslem umiem jeżdzić.
Ja pytam o ew. przyczyny pokazania się oleju w tym miejscu dolotu, przy tak symbolicznym przebiegu. Komp nie pokazuje żadnych błędów.

szejk78
18-06-2012, 08:16
To odp. sobie sam na pyt. w swoim pierwszym poście ,a czy masz sie bać to zalezy tylko od Ciebie co zrobisz z nieszczelną turbiną czy uszczelnisz , czy będziesz tak jeździł i możliwe że pociągnie Ci olej z silnika tak że silnik zacznie pracować na oleju a nie na paliwie i zgaśnie jak się olej skończy lub strażacy ugaszą ,konsekwencje mogą być bardzo drogie byłem świadkiem jak właśnie turbina zassała olej z motoru :shock: Masz nieszczelną turbine efekty: http://www.youtube.com/watch?v=6BsAQhEPxrQ http://www.youtube.com/watch?feature=fvwp&v=Fw2r_lIRgpY&NR=1 Teraz robia wszystko zeby auto trafilo do serwisu zeby zarobic

bodziofila
18-06-2012, 17:39
podales linki do starych padaczek i straszysz kolege,auto masz na gwaracji wiec niech serwis obluka,a styl jazdy nie ma tu znaczenia jesli po daniu w piec nie gasisz diesla od razu

mrk26
18-06-2012, 18:12
być może się mylę ale ta rura to troszkę innaczej "zapocona" niż u mnie i mi się wydaje że nie zapocona a upieprzona przy wymianie filtra oleju ?!?!? a no właśnie bo jakoś go trzeba wyciągnąć :P ci co mają te autko z tym silnikiem nie powinni pisać głupich komentarzy, ja osobiście bym zdjął tą rurę, umył i na nowo założył i zobaczyć czy to rura się pociła czy jakiś niedojda w serwisie jak olej zmieniał i filtr oleju to wszystko upierdziełił :P.

berater
18-06-2012, 19:26
Olej był wymieniany rok temu przy 20 tys. Do tej pory nie byłoby widać świeżego oleju. Oglądałem tę rurę dokładnie. Wyraźnie wyrzuca olej w kierunku przepływki i potem grawitacyjnie spływa po rurze.
Nie jest tego dużo. Ale mam poważne obawy o turbinę.
ASO mnie olewa.
Dobrze, że przynajmniej zgłosiłem to przed upływem gwarancji (mam to wpisane w zleceniu).
Chętnie poznam wszystkie wasze opinie

Wojtek
18-06-2012, 22:37
Chętnie poznam wszystkie wasze opinie

Zaczyna się gdybanie i wróżenie... Ponadto w temacie robi się śmietnik.
Poczytaj najpierw na Forum , bo tematów o zapoconych wężach , rurach i ewentualnych problemach z turbiną jest mnóstwo. Dziwi mnie , że nie skorzystałeś z opcji " szukaj "...

Zgłosiłeś na gwarancji , więc teraz czekaj na weryfikację z serwisu lub pojedź do innego warsztatu.
Jak to zrobisz to daj znać , a temat otworzę i dopiszesz wtedy co się stało.
Będzie kolejny temat rozwiązany i może przydatny dla innych.

Pozdrawiam
Wojtek.