Zobacz pełną wersję : [Mondeo 1996-2000] Komplikacje przy podłąnczeniu EGR gdzie przewody podłąnczyc


niedzwiadek106
22-06-2012, 20:36
Witam przy przekładce silnika nie podłąnczyłem EGR bo we wczesniejszym silniku tego nie było a teraz nie wiem gdzie to podłąnczyc. Silnik wolnych obrotów nie trzyma a ostatnio odpalał i odrazu gasł czy to jest wina EGR? Ztych przewodów od EGR wychodzi powietrze pod ciśnieniem

darmodziej
22-06-2012, 21:10
Ten podłączony do zaworu EGR ma być drugim końcem podłączony do do elektronicznego regulatora podciśnienia, a z niego do króćca na kolektorze dolotowym, a te dwa pozostałe do przetwornika różnicy ciśnień.

niedzwiadek106
22-06-2012, 21:24
Ajak wygląda elektroniczny regulator podcisnienia i przetwornik różnicy ciśnień

darmodziej
22-06-2012, 21:45
1 – elektroniczny regulator podciśnienia
2 – przetwornik różnicy ciśnień.

niedzwiadek106
22-06-2012, 21:50
a do czego są zamocowane te podzespoły? Bo zbytnio nie kojarze chyba że u mnie inaczej wyglądają u mnie silnik 2,0 benzyna. Dzięki za pomoc bo nie mogłem dojść tołku z tym jutro będę się starał to podłąnczyć

darmodziej
22-06-2012, 21:54
Są na tzw. ścianie ogniowej, dzielącej komorę silnika od kabiny. U Ciebie może tego nie być, skoro EGR-a nie było wcześniej. I jeszcze jedno, są podłączone elektrycznie do komputera.

niedzwiadek106
22-06-2012, 21:58
to jeśli u mnie tego nie będzie to co mam zrobić? Zaslepić ten zawór?

darmodziej
22-06-2012, 22:02
Tak, możesz go zaślepić, często tak się robi. Trzeba odkręcić zawór (dwie śruby, bodaj M8), zrobić podkładkę z cienkiej blachy, bez otworu, tam ją włożyć i skręcić całość.

Silnik wolnych obrotów nie trzyma a ostatnio odpalał i odrazu gasł
To może być spowodowane lewym powietrzem, które dostaje się do kolektora dolotowego przez krócieć, do którego powinna być podłączona instalacja EGR. Sprawdź, czy na kolektorze dolotowym, od strony ściany ogniowej nie ma wolnego króćca, jeżeli tak, to go zaślep. O ile dobrze pamiętam, to są trzy króćce obok siebie.

niedzwiadek106
25-06-2012, 16:51
Witam zaślepiłem zawór EGR i wszystko juz jest ok. Pozkładałem wszystko do kupy i silnik juz chodzi zrobiłem 100km i gdzieś godzinę pracował na parkingu i na razie nic sie nie dzieje. Tylko jeszcze nie jest to tak jak by brał lewe powietrze. Na kolektorze sącym od sciany ogniowej sątrzy wolne króćce i nie wiem gdzie to podłąnczyć wiem ze którys z nich idzie do kabiny do nagrzewnicy

darmodziej
25-06-2012, 17:41
Ze schematu, który w załączniku, wynika, że do kolektora podłączone są:
- 36, zawór elektromagnetyczny obwodu doprowadzania powietrza.
- 30, elektroniczny regulator podciśnienia – EGR, tą końcówkę powinieneś zaślepić.
- 8, regulator ciśnienia paliwa.
- 15, zawór elektromagnetyczny obwodu oczyszczania.

niedzwiadek106
28-06-2012, 20:38
Dziki za pomoc będe sie grzebał i jakoś dojde tołku. Pozdrawiam

niedzwiadek106
28-06-2012, 21:39
A mam taki mały problem z zapłonem. Nie równo pracuje silnik wykręciłem świece i jedna jest mokra na pierwszym tłoku od kopułki. Przy odpalonym silniku zaczełem wyjmowac przewody po kolei i na trzech garach przy wyjmowaniu silnik gasł a na czwartym garze tam gdzie była świeca mokra iskra latała po kopułce isilnik tak samo pracował bez żadnej różnicy. To jest normalne ze iskra latał po obudowie kopułki? Nie wiem czego jest wina przewodu czy tej kopułki bo zamieniałem zapasowe przewody zapłonowe uzywane i nic to nie dało. Pozdrawiam