Zobacz pełną wersję : Mondeo MK4 - prosze o opinie


robbo40
25-06-2012, 08:45
Przymierzam sie do sprowadzenia Mondka mk4. Co myslicie o ponizszych ofertach? Zalezy mi w miare bogatym wyposazeniu. I czy warto pchac sie w benzyne + lpg czy jednak duzo lepszy bedzie silnik TDCi ?

http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod-ogloszenia/ford-mondeo-turnier-2-0-tdci-ghia-xenon-navi-gie%C3%9Fen/162938080.html?useCase=SearchSession&lang=pl&pageNumber=1&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=29&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=96&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&fuels=DIESEL&transmissions=MANUAL_GEAR&siteId=POLAND&features=PARKING_SENSORS&features=ELECTRIC_HEATED_SEATS&features=CRUISE_CONTROL&features=POWER_ASSISTED_STEERING&features=XENON_HEADLIGHTS&features=ESP&negativeFeatures=EXPORT&crossBorderSearchEnabled=true&categories=EstateCar&minCubicCapacity=1801&maxCubicCapacity=2000&minConstructionYear=2007&tabNumber=1
http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod-ogloszenia/ford-mondeo-turnier-2-0-tdci-ghia-xenon-navi-pdc-gie%C3%9Fen/161338983.html?useCase=SearchSession&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=29&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=96&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&fuels=DIESEL&transmissions=MANUAL_GEAR&siteId=POLAND&features=PARKING_SENSORS&features=ELECTRIC_HEATED_SEATS&features=CRUISE_CONTROL&features=POWER_ASSISTED_STEERING&features=XENON_HEADLIGHTS&features=ESP&negativeFeatures=EXPORT&crossBorderSearchEnabled=true&categories=EstateCar&minCubicCapacity=1801&maxCubicCapacity=2000&minConstructionYear=2007&lang=pl&pageNumber=1

czeslaw555
25-06-2012, 09:07
z LPG te silniki nie zawsze dobrze współpracują , szukaj TDCi ,po tych zdjęciach trudno coś powiedzieć ,musisz się liczyć z tym że jakieś elementy w tych autach mogą być malowane ale jak się pojedzie to się człowiek dowie

karolmondeo
25-06-2012, 19:50
a ja na przekór poprzednikowi polecam ci LPG.

przemo89
25-06-2012, 20:31
ja jestem juz po zakupie mondeo mk4 i kupiłem diesla szczerze to tak:::
-chodzi i to nie można nażekac na przyśpieszenie itd
-eksploatacja nie wiem bo nic nie robiłem jeszcze



-spalanie nie zadawaloa mnie przy delikatnej jeździe ponad 7 l nawet ok 8 a jak by chciał jechac ostro to chyba z 10 co juz jest znaczne....
Chetnie bym teraz wzioł bezyne i zagazował niech wtedy pali te 12 jak bede deptał ale chociaż nie bedzie mi szkoda bo wyjdzie mi taniej niz diesel
wiec jest tu na pewno nad czym sie zastanawiać....a i o eksploatacji diesla nie chciałbym mówic bo diesel to wiadonmo

robbo40
25-06-2012, 21:26
Własnie najgorzej ze jedni chwala silnik TDCi jako jedyny rozsadny wybór do Mondka a inni polecaja jednak Pb + ew LPG

czeslaw555
25-06-2012, 21:57
zrobisz jak uważasz ,ci co polecają LPG niech napiszą dlaczego, ja miałem kiedyś 5 aut z LPG ale to były inne silniki i inne instalacje ,jedno i drugie może prymitywne ale było żywotne i nie nastręczało tyle problemów co teraz , spalanie nie zadawaloa mnie przy delikatnej jeździe ponad 7 l nawet ok 8 a jak by chciał jechac ostro to chyba z 10 co juz jest znaczn
albo masz coś ze swoją nogą i jest to zła technika jazdy albo masz coś z układem zasilania , jedno i drugie do sprawdzenia

robbo40
26-06-2012, 08:19
Co do spalania to w obecnym Mondku MK3 2.0 TDDi w jezdzie miejskiej pali nie mniej niz 9.
A co do zakupu MK4 to na 99% wybiore TDCi. Wśród moich znajomych jest kilkanascie takich mondków i wszystkie TDCi, żadnego benzyniaka. A jak widze na miescie to tez zawsze maja na klapie znaczek TDCi, wiec cos w tym musi byc.

Pastoo
26-06-2012, 14:54
Osobiście nie pchałbym się w używanego, wodotryskowego diesla. Ale co kto woli. Tylko litości, nie dorabiajcie proszę magicznych teorii o dieslu.
To, że większość Mondeo na rynku to TDCi wynika między innymi z:
a) popularności Mondeo jako auta flotowego
b) do niedawna olej napędowy był wyraźnie tańszy od benzyny, więc dawało to nadzieje na zwrot różnicy benzyna-diesel w rozsądnym czasie nawet osobom robiącym 15-20 tysięcy kilometrów rocznie
c) rozmiarów i przeznaczenia Mondeo - to duże auto, lepsze na trasy, gdzie diesel ma większy sens niż benzyniak. Nieliczne przypadki benzyny to ludzie robiący mało kilometrów rocznie lub jeżdżący często-gęsto po mieście
d) fascynacji Polaków dieslami - poniekąd słusznej, to bardzo dobry rodzaj napędu, jednak nie idealny i na pewno nie sprawdzający się w każdych warunkach

Radzę popatrzeć na ogłoszenia - regułą jest, że diesle są droższe od benzynowców, tymczasem w przypadku Mondeo mkIV diesle i benzyniaki z tych samych roczników, w podobnych specyfikacjach trzymają ceny bliskie lub niemalże identyczne.
Aha, i jeszcze jedna uwaga - oczekiwanie, że 2 litrowy, 140 konny, 1,5 tonowy samochód, nawet z dieslem pod maską spali 7 litrów w mieście, to śmiech. Realnie 9-10 litrów, w mieszanym 7-8. Spalanie benzyny 2.0 to +2 litry do podanych wyników klekota. Potwierdzone doświadczeniami znajomych i bardzo skromnym własnym.

Sibeling
26-06-2012, 16:04
Dokładnie tak to wygląda,no i jeszcze ta wiara ze te diesle mają góra 100tys przebiegu wykonanego przez niemieckiego lekarza lu emeryta.

karolmondeo
26-06-2012, 17:56
Pastoo bardzo dobre spostrzeżenia. Ja bym się naprawdę bał kupować używanego, zagranicznego diesla. Sam bym się nie raz na tym przejechał, na przykład wymieniany silnik w 3 letnim aucie :/.
Co do spalania auta na gaz to jadąc spokojnie swoim 2.0L udaje mi się uzyskać wynik w granicy 8l/100km.
Dla przykładu: trasa Pyrzyce - Centrum Poznania (+ stanie w korkach) i droga powrotna, bez żadnych autostrad, tylko ok 60 km ekspresówki, trochę szybciej pomiędzy miejscowościami 400 km zjadł mi 36 litrów co daje mi wynik 9l/100km <-- mowa o LPG.

Każdy wyrabia sobie opinie na temat własnych doświadczeń. Nie miałem większej styczności z Dieslem, ale z tego co zaobserwowałem to jest kilka mankamentów, które odpychają. To samo się tyczy gazu np. przeglądy u gazownika co 10.000km, wymiana świec, dolewanie lubryfikatora, droższy przegląd roczny, mniej miejsca w bagażniku.

Najlepiej pogadaj, przejedź się, poradź osoby która posiada, Mondeo z silnikiem TDCi i LPG, zobacz różnicę i sam wybierz co dla Ciebie będzie lepsze, korzystniejsze.
Pozdrawiam

wojtbf1
26-06-2012, 20:57
Ja bym się naprawdę bał kupować używanego, zagranicznego diesla.
Karol, nie przesadzaj, swojego kupiłem jak miał 167 tkm. od razu dostał chipa i teraz jest 206 tkm , od czasu kupna zero jakichkolwiek problemów.....
Cały sekret tego to kupić auto z pewnego źródła, nie ,,okazjonalną igiełkę,, i oczywiście za odpowiednią kasę - patrz portale aukcyjne w DE - ceny.......

czeslaw555
26-06-2012, 21:02
dokładnie jest tak jak piszesz :)

karolmondeo
26-06-2012, 21:36
sorry nie sprecyzowałem... moja wypowiedź dotyczy właśnie tych "Igieł" z Alledrogo :D. Jakie ceny są w Niemczech to wiem bo sam sobie sprowadzałem parę lat temu auto. Pozdrawiam

robbo40
27-06-2012, 05:48
Ja wlasnie chce sprowadzic Mondka z zagranicy dlatego przegladam mobile.eu. Nie kupie auta z allegro czy otomoto.
Co do spalania to w pełni zgadzam sie z Pastoo.Opowiadanie o 7 l/100km w miescie przy Mondeo to bajeczka, sam to widze po aucie zony.
A tak na marginesie czy MK3 jest nieco wieksze od MK4 jesli chodzi o bude w kombi czy tylko mi sie wydaje ?

Rob^
27-06-2012, 06:37
na 100% MK4 ma wyraźnie większy rozstaw lusterek ... coś ok 5cm na stronę, widzę to po odległości od drzwi garażu :D

jvc
27-06-2012, 06:55
mk4 na pewno jest większe ,dłuższe i szersze :D W ogóle to jak wyszło to było w swojej klasie praktycznie największe

RafałB
27-06-2012, 09:22
U mnie to samo - latam 2.0 TDCI już 16 m-cy i zero problemów.

Jedna rada - patrzeć na droższe autko w ogłoszeniach i prosto z zagranicy no i oczywiście w stanie "salonowym" :)

robbo40
27-06-2012, 11:57
Z tych dwóch ogłoszen co podałem to to droższe jestem w stanie zakupic + do tego opłaty i koszty transportu.
Pare pytan - Mondki mają ksenony z AFL ? Jak rozpoznac ze tak jest ( w Vectrze xenon ma niebieska obwódke a od AFL jest boczna żaróweczka ) ?

czeslaw555
27-06-2012, 13:56
Z tych dwóch ogłoszen co podałem to to droższe jestem w stanie zakupic
musisz mieć wybrane więcej sztuk ,inaczej możesz nic nie kupić jadąc po jedno auto, często bywa że trzeba obejrzeć i sprawdzić wiele aut

czeslaw555
29-06-2012, 07:34
aaa

Woytas
29-06-2012, 07:56
Aha, i jeszcze jedna uwaga - oczekiwanie, że 2 litrowy, 140 konny, 1,5 tonowy samochód, nawet z dieslem pod maską spali 7 litrów w mieście, to śmiech. Realnie 9-10 litrów, w mieszanym 7-8. Spalanie benzyny 2.0 to +2 litry do podanych wyników klekota. Potwierdzone doświadczeniami znajomych i bardzo skromnym własnym.

:)

kolego zmieniłem jakiś czas temu Mk3 2.0 Pb na MK4 1.8 TDCI (miało być 2.0 TDCI ale nie znalazłem pewnego egzemplarza ale nie ma to znaczenia zużycie paliwa mają bardzo podobne )

dokładnie na tym samym docinku , który codziennie przejeżdżam do roboty przy tym samym stylu jazdy z 10-10,5 l l zszedłem do 6,8-7,3l ( a akurat mam moment , że remontują odcinek dojazdowy do firmy , wlokę się często w korku , objazdem zaliczam z 2 przejazdy kolejowe , na których zazwyczaj jeszcze stoję itd. więc przypuszczalnie jeszcze zejdę spokojnie ze spalaniem, przy jeździe na emeryta spokojnie zmieściłbym się w 6-6,5l ) efekt jest generalnie taki , że zamiast tankować auto co 600 km tankuje prawie co 1000km dojeżdżając wyłącznie do pracy

Dla mnie przy gabarytach i masie auta zdecydowanie lepiej się akurat jeździ TDCI z uwagi na Nm a Heko włoży tam jeszcze swoje paluszki :) ( jeździłem też takim samym benzynowym MK4 i zwyczajnie bardzo słabo się zbiera nie mówiąc jak jest zapakowane - co z tego , że można go przeciągnąć jak przy tego typu jeździe będziesz miał zaraz średni 11-12l ) wg mnie wybór jest prosty alternatywą dla TDCI mogą być ecobost-y ...

które na rynku wtórnym praktycznie są nieosiągalne

ps. za chwilę będę miał wakacyjną trasę 3-4 tyś km więc napiszę jak realnie wygląda to na autostradach w stosunku do 2.0

robbo40
29-06-2012, 19:41
Zdecydowałem MK4, które kupię to będzie dizelek 2.0 TDCi, a sa tylko jednostki 140KM ?

wojtbf1
29-06-2012, 19:48
2.0 były jeszcze o mocy 115 KM.... więcej jak chcesz to tylko 2.2 - 175 KM ....
Mówimy oczywiście o MK4 przed lifcie....

czeslaw555
29-06-2012, 22:22
Zdecydowałem MK4, które kupię to będzie dizelek 2.0 TDCi, a sa tylko jednostki 140KM ?
są jeszcze 131 km i 116 km ale tego nie polecam

Pastoo
01-07-2012, 19:21
Cytat:
Napisał Pastoo Zobacz post
Aha, i jeszcze jedna uwaga - oczekiwanie, że 2 litrowy, 140 konny, 1,5 tonowy samochód, nawet z dieslem pod maską spali 7 litrów w mieście, to śmiech. Realnie 9-10 litrów, w mieszanym 7-8. Spalanie benzyny 2.0 to +2 litry do podanych wyników klekota. Potwierdzone doświadczeniami znajomych i bardzo skromnym własnym.
Koniec cytatu

kolego zmieniłem jakiś czas temu Mk3 2.0 Pb na MK4 1.8 TDCI (miało być 2.0 TDCI ale nie znalazłem pewnego egzemplarza ale nie ma to znaczenia zużycie paliwa mają bardzo podobne )

Pytanie za 100 punktów: jakie silniki porównywałem? 2.0 TDCi i benzynę 2.0, czy 1.8 TDCi i benzynę 2.0? :) Przecież cała moja wypowiedź dotyczyła 2.0 TDCI. 1.8 ma mniejszą pojemność, potencjalnie pali mniej. Akurat benzyniaki palą w korkach sporo, widać to choćby po spalaniu chwilowym. Skoro obecnie pali o ponad 3 litry mniej, to choć trudno mi w to uwierzyć, cieszę się (naprawdę!). Nie jestem specjalnie złośliwym i zawistnym człowiekiem :)
Co do radości z jazdy i dynamiki - wszystko jest względne, w dieslu masz pchnięcie w plecy, które wzmaga uczucie przyspieszenia. Jak to przyspieszanie wygląda w praktyce, wiem sam i nie widzę powodów do dalszego bicia piany. Mondeo to nie rajdówka. Wystarczy, że trzyma tempo aut o podobnej mocy i pozwala według potrzeb to tempo nadawać. Bez względu na silnik.
Podsumowując - każdy jeździ tym co mu pasuje. Przy stylu użytkowania auta w mojej rodzinie - małych przebiegach, większości jazdy miejskiej benzyna spisuje się lepiej. Auto ma być niezawodne, szybko nagrzewać się w zimie (parkujemy pod chmurką) i nie powodować siwizny przy każdej wizycie na stacji paliw (mało dodatków zimowych, dużo dodatków zimowych, ropa sucha, ropa odpowiednio smarująca i tak dalej, i tak dalej). Ani auta benzynowe, ani diesle nie są idealne i nie nadają się do wszystkiego.

Edit: prośba - porównywanie motorów wolnossących i turbodoładowanych już pachnie absurdem, nie porównujmy auta po chiptuningu z fabrycznym golasem. Na tej samej zasadzie można stwierdzić, że TDCI w porównaniu z Duratec'iem na brytyjskich gratach (choćby zestawyMamba Motorsport i inne, również prostsze rozwiązania) nie jedzie.

babini
19-07-2012, 17:20
Swiete slowa Woytas, tez probowalem i benz i diesla , benz jest bez zycia jak i slabszy diesel. Uzywam tego 140 PS i jestem w niebowziety, spalanie takjak mowisz 6-max7 litrow, bez jakichkolwiek szczypanek... Kupilem gdy mial 170kkm , ale z pewnego zrodla. Z czystym sumieniem polecam 2.0tdci 140 konny.