Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Wymiana półosi


Robkoo
16-07-2012, 17:41
Witam. Zwracam się do Was o pomoc. Muszę wymienić półoś (długą) w moim tdci bo padł przegub, a nabyłem całą półoś. Jak ją wyciągnąć ? Wahacz dobija mi już do ramy i nie umiem go bardziej wygiąć. Wszystkie śruby puściły. Brakuje centymetra ale nie da się już bardziej wygiąć kolumny bo dobija do ramy. Jest jakiś sposób na to ? Trzeba złamać półoś ? Pomoże ktoś ?

stadar
21-07-2012, 00:57
można poluzować ramę o 4-5 obrotów wg książki ,,sam naprawiam,,lekko opuścić po stronie która Cie interesuje.najlepiej podeprzeć na wszelki wypadek.waży ze 30kg albo lepiej.niedawno też kombinowałem z tym że z lewą stroną przed wyjęciem skrzyni.ostatecznie musiałem zdemontować całą ramę.Aby zdemontować ramę trzeba podwiesić chłodnicę i przekładnię kierowniczą /trzyma się 2 śrubami/,odkręcić sworzeń od wahacza ,łącznik stabilizatora jeszcze poluzować ze 3 obroty po 3 nakrętki mocowania górnego mcpersona/żeby lepiej odchylić kolumnę zawieszenia/po obu stronach auta,ja dodatkowo jeszcze odkręciłem kolumnę kierownicy od przekładni przy pedałach,dolną łapę skrzyni po podwieszeniu i podparciu silnika.w dieslach dodatkowo jeszcze trzeba odkręcić jakiś duperel pod chłodnicą trzyma się ramy z lewej strony auta. Ale w Twoim przypadku pokombinuj tylko z prawą stroną ,myślę że to wystarczy.

tracer88
22-11-2016, 14:37
Chciałem odświeżyć temat. Czy do wymiany półosi trzeba robić coś więcej niż rozpięcie na wahaczu? Chodzi o silnik benzynowy 2.0 skrzynia manualna. Na pewno trzeba będzie wymienić też uszczelniacz w skrzyni. Będę ruszał obydwie strony.

Czy ktoś kto już przerabiał ten temat w benzynie może podzielić się radami?

karloss
22-11-2016, 21:05
Na pewno musisz odkręcić nakretke na pascie a z tym czasem może być problem:) Wcześniej kup sobie nowa nakretke. Jak wypniesz sworzeń wahacza zostanie jeszcze odkręcenie obejmy od łożyska podpierajacego półoś i wtedy można próbować wyciągać cała półoś.

Psilocke
22-11-2016, 21:17
Jeśli chodzi o wymianę półosi to nakrętki na nich najlepiej poluzować jak jeszcze auto stoi na kołach.
Jak poluzujesz te nakrętki i koła to dopiero do góry. Rozpiąć wahacz z piastą i wypiąć kolumnę.
Jeśli o wymianę uszczelniacza chodzi to z lewej strony wygodniej jest jednak zdemontować całą kolumnę. Z prawej nie robi to większej różnicy.

tracer88
23-11-2016, 03:58
Dzięki za info. Mam jeszcze pytanie o wysunięcie półosi ze skrzyni biegów. Używaliście do tego jakiejś łyżki, łomu? Gdzieś czytałem że nie powinno używać się do tego zbyt dużej siły bo można uszkodzić skrzynię.

Psilocke
23-11-2016, 09:53
Metody są dwie.
Albo podkładasz małą łapkę między półoś i skrzynię i podważasz.
Albo z partyzanta z wyczuciem szarpiesz całą półoś aż wyskoczy ze skrzyni.

Skrzynię możesz uszkodzić wtedy jak się zaprzesz łomem o konstrukcję i będziesz na siłę próbował.

Pawel
23-11-2016, 10:06
Jak będziesz ciągnął za półos, to prędzej rozepnie sie przegub i osłona ten przy skrzyni, niż wyjdzie ze skrzyni.
Tam na końcu wieloklina jest zabezpieczenie rozprężne, które trzyma kielich w satelicie.
Trzeba użyć zagiętej o 120 stopni 2 łyżek, i podważyć.

tracer88
24-11-2016, 10:35
Serdeczne dzięki za info. Jeszcze ostatnie pytanko. Czy samo rozpięcie sworznia i odkręcenie końcówki drążka da mi na tyle pole manewru że dam radę wysunąć półoś z wieloklina w piaście?


Wysłano z urządzenia mobilnego

Psilocke
24-11-2016, 16:57
Drążka nie trzeba rozpinac. Tylko wahacz wystarczy.
Skrecasz max koło na bok i wyciagasz polos.

Damian76
24-11-2016, 17:49
Witam ponownie, tak jak kolega wyżej tylko sworzeń wahacza i ciągniesz półoś wychodzi bez problemu.Przerabiałem to w swoi aucie, wymieniałem osłonę przegubu wewnętrznego.

tracer88
24-11-2016, 18:09
Serdeczne dzięki za info.