Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wypinany hak Westfalia nie blokuje się w rurze mocującej


kasztan
19-07-2012, 11:56
Witam,
posiadam wypinany hak holowniczy Westfalia (typ 307 317).
Problem w tym, że nie mogę (nie potrafię) go właściwie założyć.
Tzn. postępuję zgodnie z instrukcją (instrukcja (http://instrukcja.pl/download/files/23881)).

Problem w tym, że po włożeniu drążka kulowego od dołu w rurę mocującą i pchnięciu go w górę, drążek kulowy się nie blokuje (pkt. 2 "Montażu drążka kulowego" - nadal znajduje się w pozycji odblokowanej. Wszystkie elementy drążka kulowego wyczyściłem i przesmarowałem, także raczej nie jest to nic co by mogło wskazywać, że się coś zablokowało lub przyrdzewiało.

Proszę o jakąś wskazówkę.

kasztan
24-09-2012, 20:20
W ostatni weekend grzebiąc coś przy aucie raz jeszcze spróbowałem wpiąć hak. O dziwo wszystko wskoczyło za pierwszym razem, ładnie się zablokowało - tak jak powinno być.
Myślę, że WD40, którym potraktowałem za pierwszym razem w końcu zadziało i dlatego teraz poszło.

Natomiast mam inne pytanie - jeśli MOD uważa, że powinien być na to inny temat w innym dziale, proszę o zwrócenie mi uwagi.

Czy ktoś się orientuje jak spowodować zalegalizowanie takiego wypinanego haka w dowodzie rejestracyjnym?
Hak jest na wyposażeniu auta prawdopodobnie od stanu fabrycznego, ale ja przy rejestracji auta (sprowadzane z Niemiec) nic specjalnie nie zaznaczałem, że ma hak; oraz na badaniu technicznym potrzebnym do rejestracji auta też ten fakt był pominięty.

Kiedy i w jaki sposób mogę to zmienić? Czy podczas następnego obowiązkowego badania technicznego diagnosta coś musi na badaniu zaznaczyć, a wtedy z tym zaświadczeniem czeka mnie fatyga do wydziału komunikacji, żeby dokonali właściwego wpisu? Czy wpis musi być tylko w dowodzie rejestracyjnym, czy również w karcie pojazdu?

jaculek63
24-09-2012, 21:46
Kiedy i w jaki sposób mogę to zmienić? Czy podczas następnego obowiązkowego badania technicznego diagnosta coś musi na badaniu zaznaczyć, a wtedy z tym zaświadczeniem czeka mnie fatyga do wydziału komunikacji, żeby dokonali właściwego wpisu? Czy wpis musi być tylko w dowodzie rejestracyjnym, czy również w karcie pojazdu?[/QUOTE]

Badanie mozesz zrobic w kazdej chwili bodaj 10 zł kosztuje a wpis za free w dowodzie i karcie pojazdu
ps.bez wpisu nie wolno jezdzić z hakiem bo smerfy moga zabrac dowod rej.:lol:

puniu
25-09-2012, 08:48
badanie chyba wiecej niz 10zl - cos kolo 30
ale - moze masz swiadectwo homologacji pojazdu albo ford polska wystawi ci duplikat takiego dokumentu - tam bedzie wpisane ze auto ma fabryczny hak i wk bez problemu wklepie ci go w dowod (swoja droga bzdura jakich malo)

Jakub
25-09-2012, 10:05
Wystarczy tabliczka znamionowa na haku, przegląd (27 zł) i do WK po wpis do dowodu i KP.

Alecki
25-09-2012, 11:01
Ja mam podobną sytuację i dostałem takie wyjaśnienie z urzędu:
"Szanowny Panie
Delegatura BAiSO w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy, uprzejmie informuje, że w wyciągu ze świadectwa homologacji pojazdu marki Ford Modeno o nr rej. XX XXXXX znajduje się informacja o następującej treści „ Znak homologacji urządzenia sprzęgającego, o ile jest zamocowane: e13 00- 2231” natomiast pojazd jest homologowany homologacją nr e13*2001/116*0249*06. Z informacji tej wynika że hak jest homologowany oddzielnie a nie razem z pojazdem. Zatem aby go wpisać do dowodu rejestracyjnego należy wykonać dodatkowe badanie techniczne zgodnie z art. 71 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. nr 108 z 2005 r. poz. 908, ze zm.)

Z poważaniem,

Hanna Czarnecka
Kierownik Delegatury BAiSO
w Dzielnicy Mokotów"