Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Półosie firmy GSP - czy warto?


blaz13
05-02-2013, 20:39
Muszę pilnie wymienić obie półosie w Focusie mk1.
Znalazłem kilka ofert w gliwickich sklepach fordowskich:
- regenerowane fordowskie: 1000zł/komplet p+l
- nowe Hart: 700zł za komplet
- nowe GSP: 460zł za komplet

Z oczywistych przyczyn skłaniam się ku opcji najtańszej. Czy warto inwestować w półosie tego producenta??

Będę wdzięczny za szybkie odpowiedzi, bo do czwartku muszę się zdecydować.

korek007
06-02-2013, 06:42
Witam
Musisz wymienić całe półosie czy tylko przeguby wewnętrzne? Jeżeli tylko przeguby wewnętrzne, to IMO nie ma sensu pakować się w półosie - tanie zamienniki, gdyż może okazać się np. że w tanich półosiach przeguby zewnętrzne będą mniej trwałe niż te które masz obecnie.

blaz13
06-02-2013, 09:47
Muszę wymienić przeguby wewnętrzne tylko.
Ale obawiam się sytuacji, że po ich wymianie okaże się, że dalej stuka i trzeba będzie wymieniać też zewnętrzne...

MIREKTERAZPOLSKA
06-02-2013, 09:58
Witam
Kolego półosie Hart są po 250 zł.
Nie jest to najlepsza firma ale za taką cenę to warto

blaz13
06-02-2013, 10:04
Witam
Kolego półosie Hart są po 250 zł.
Nie jest to najlepsza firma ale za taką cenę to warto

To chyba mój mechanik (zresztą wujek, więc wątpię w złe intencje : ) ma kiepskie ceny u swoich dostawców, bo ma je za 700zł...

A jeżeli chodzi o same przeguby, to jakich producentów możecie polecić?

korek007
06-02-2013, 11:31
..okaże się, że dalej stuka i trzeba będzie wymieniać też zewnętrzne...

...A jeżeli chodzi o same przeguby, to jakich producentów możecie polecić?
Przegub zewnętrzny to puka podczas jazdy po okręgu.
Jeżeli chodzi o przeguby wewnętrzne, to na alledrogo zbyt dużego wyboru nie ma, jeżeli chodzi o producentów. Ja kupiłem w firmie Armon Technika, jeżdżę na nim 3 lata i na razie daje radę. Był to produkt firmy Eco Joint. Wybadałem, że jest to firma "światowa", mająca swój zakład również w Chinach.

MIREKTERAZPOLSKA
06-02-2013, 12:11
Ja montuje METELLI-dają radę

darfoc
06-02-2013, 15:23
Znalazłem coś takiego półoś (http://www.motocentrum.pl/wal-napedowy-polos,ford,focus-daw-dbw,1-6-16v-100km,36-3588-9640-100062-0-373-218042,pr) firmy GSP za 304,- możesz zerknąć

MIREKTERAZPOLSKA
06-02-2013, 15:34
Bawie się trochę w autkach i nie powiem Ci co to za firma.
Hart jest tańszy, założyłem kilka półosi od nich i spoko-na pewno odradzał bym przekładnie kierownicze firmy Hart.

blaz13
06-02-2013, 15:34
Znalazłem coś takiego firmy GSP za 304,- możesz zerknąć

GSP to chińszczyzna... znalazłem właśnie taką informację w internecie.

Zresztą półosie i przeguby HART to też chińszczyzna, co powiedział mi wprost konsultant katowickiego oddziału tej firmy (HART to tylko dystrybutor na rynek polski).

Pytanie, czy stawiać na chińszczyznę za 500zł (2 półosie), czy zapłacić 1000zł za fabrycznie zregenerowane przez Forda półosie oryginalne (fordowskie)??

MIREKTERAZPOLSKA
06-02-2013, 15:37
Masz rację kolego co do firmy Hart
Ale w swoje pudełka ładują łożyska firmy OPTIMA

korek007
06-02-2013, 16:49
Są jeszcze półosie Lauber - obie kosztują razem niecały 1.000 PLN. To są chyba też regenerowane. Dwa lata temu wymieniałem pompę wspomagania i kupiłem właśnie Lauber, do tej pory jest OK. Można je znależć np. tutaj (są też w Inter Cars, ale droższe):
http://www.autosklepbydgoszcz.pl/katalog/a_36_3590_9643/10/FORD_FOCUS_sedan_(DFW)%201.6%2016V_(1999.02_-%202004.11%20100_KM)/Układ_napędowy_-_przeniesienie_napędu/Wał_napędowy_Przegub_Połoś.html
BTW, w dalszym ciągu uważam, że jeżeli wymiany wymaga sam przegub wewnętrzny, to lepiej wymienić tylko przegub.

KruczeK
06-02-2013, 17:19
Kiedyś GSP robiło niezłe przeguby, od ok 1 roku jest to chyba najgorszy szajs jeśli chodzi o przeguby. W związku z tym radzę unikać. Dobre przeguby robi firma Lobro i takie polecam.

Jeszcze pytanie, dlaczego wymieniasz wewnętrzne przeguby ? Rozerwane gumy czy pół miliona przebiegu masz ?

blaz13
06-02-2013, 17:39
Jeszcze pytanie, dlaczego wymieniasz wewnętrzne przeguby ? Rozerwane gumy czy pół miliona przebiegu masz ?

Występują u mnie drgania podczas przyspieszania z jednoczesnym skrętem. Mechanicy stwierdzili już łatwo wyczuwalne luzy na tych przegubach (prawym i lewym), ale co dokładnie jest zepsute to się okaże dopiero po rozkręceniu.

MIREKTERAZPOLSKA
07-02-2013, 08:35
Dziwne, bo luz na przegubie wewnętrznym najlepiej wyczuć jak półoś jest zamontowana

korek007
07-02-2013, 16:48
.... co dokładnie jest zepsute to się okaże dopiero po rozkręceniu.
Najprawdopodobniej będą wyżłobienia w bieżni krzyżaka, wewnątrz kielicha przegubu. Zobaczysz. Dlatego napewniejszą metodą weryfikacji jest demontaż przegubu, usunięcie smaru i sprawdzenie za pomocą oka i palca.

blaz13
07-02-2013, 17:40
Kiedyś GSP robiło niezłe przeguby, od ok 1 roku jest to chyba najgorszy szajs jeśli chodzi o przeguby. W związku z tym radzę unikać.

A skąd taka opinia o GSP? Jesteś mechanikiem, który nagminnie wymienia rozwalone podzespoły tego producenta? A może jesteś sprzedawcą w sklepie motoryzacyjnym i wiesz to, bo masz dużo reklamacji???
Sory, ale bardzo mnie ciekawi, skąd to wiesz...

KruczeK
07-02-2013, 17:45
Pracuję w warsztacie ;)

mutabatcz
04-03-2013, 09:06
Mam założoną półoś kompletną GSP i mam mieszane odczucia. Zapłaciłem za nią 320 zł i co prawda silne drgania ustały jednak są jeszcze odczuwalne takie leciutke przy przyspieszaniu tylko na drugim biegu. Dalej jest ok.

Pawełsz
04-03-2013, 11:57
Witam
Ja kupowałem firmy GSP przeguby zewnętrzne do golfa2 to jestem zadowolony,trzy lata minęły i dalej hula.A po drugie to nie chińczyk tylko włoszczyzna.