Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Dziwny odgłos po wyłączeniu silnika


dambo
14-07-2013, 08:37
Temat dość dobrze opisany w dziale Mondeo (np. http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=129377&highlight=7.01771.00 ) ale chciałem zapytać czy ktoś z S-max też tak ma? Chodzi o zawory podciśnienia....

Dziś podniosłem maskę i chciałem obejrzeć te dwa "słynne" zawory .. i niestety porażka.
Jeden jest brązowy z symbolem: 7.01771.00 a drugi czarny z symbolem: 7.04006.00 (możliwa jakaś mała literówka ze względu na bardzo nieczytelny tekst).
Wg opisów w mondeo oba zawory są takie same i są zamienne (są to 7.01771.00). Jak się okazuje u mnie w S-max one są różne (!)

U mnie problem sprawia zawór czarny.

Czy ma ktoś możliwość sprawdzenia w microcat'ie czy w etis'ie jak to jest z tymi zaworami dla mojego silnika 2.0 TDCI 140 w S-max. Może w katalogu Pierburga?
Czy może ten czarny zawór jest jakimś zamiennikiem brązowego? Czy można je zamienić między sobą?

A może ktoś otworzy maskę i sprawdzi oznaczenie tych zaworów w jego bolidzie? Nie wiem czy przypadkiem poprzedni właściciel już go nie wymieniał (raczej nie - dzwoniłem do serwisu gdzie samochód był serwisowany).

Wszystkie dane odczytane z zaworu:
7.04006.00
12V 1OT266

Z góry dzięki za każdą pomoc

Slartibartfast
14-07-2013, 23:49
Jest już wątek na ten temat, wystarczy poszukać:
[S-MAX] Po wyłączeniu silnika buczy coś - nagrany dzwięk (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=129419)

dambo
15-07-2013, 08:05
Widziałem ten wątek...
Chodzi o to że u mnie są dwa różne zawory, o dwóch różnych oznaczeniach: 7.01771.00 i 7.04006.00. W wskazanym przez Ciebie wątku mówi się o takich samych zaworach (7.01771.00)
Zastanawiam się czy zawór 7.01771.00 jest taki sam co 7.04006.00. U mnie stwarza problem ten drugi. Próbowałem zapytać google o niego. Niestety nic nie znalazłem :-(
Nie wiem czy mogę zamówić ten pierszy (7.01771.00) i wstawić w miejsce tego drugiego (7.04006.00)?

Tak się zastanawiam czy tylko u mnie tak jest... i dlatego prośba czy ktoś może spojrzeć u siebie pod maskę.

greegi
15-07-2013, 08:25
Daj fotke o jakie zawory ci chodzi. Jak wroce do domu, to spojrzę.

dikileiden
15-07-2013, 12:47
dambo - ta zawory są takie same , a że innego koloru , to może ktoś wcześniej wymieniał i wstawił inny kolor , kup u tego gościa http://allegro.pl/zawor-turbiny-egr-ford-2-0tdci-volvo-pierburg-oryg-i3394077311.html sporo ludzi z forum u niego kupiło , ja też kupiłem wymieniłem dwa i po buczeniu.

RafałB
15-07-2013, 13:05
Dokładnie.Ja też brałem u niego i po wymianie 2szt - ciszaaaa ;)

dambo
16-07-2013, 06:47
Udało się wczoraj zrobić zdjęcie. Zaznaczyłem zawory o które mi chodzi.
U mnie problem sprawia zawór czarny- niżej na zdjęciu.
Możecie porównać je w swoich bolidach, oznaczenie numeryczne? Jak już wcześniej pisałem u mnie mają one różne oznaczenia i dlatego mam dylemat czy są one "zamienne".
Pytanie dodatkowe do dikileiden i RafałB - czy właśnie te zawory wymienialiście? Wymieniliście na dwa identyczne zawory?

dikileiden
16-07-2013, 10:41
zawór brązowy na pewno taki jak wymieniałem , ale ten czarny nie widzę dokładnie , jak byś mógł zdjęcie tylko czarnego bliżej , nie pamiętam czy u mnie są tak umieszczone jak u ciebie. Powiedz mi czy czarny i brązowy po za kolorem są takie same ? Jeżeli takie same to wymień najlepiej oby dwa , będziesz miał pewność że są dobre . Są tylko dwa takie zawory , tak że nie pomylisz z innymi . Mamy takie same silniki , tak że jak kupisz takie jak z tej aukcji z allegro to na 100 % będą dobre. Nie to żebym cię namawiał żebyś kupił u tego gościa , ale on ma sprawdzone-pewne i chyba tańsze niż w ASO.


ta rurka na zdjęciu na końcu , czy ona sobie tak dynda ( na zdjęciu tak widać jakby nie podłączona) ?

dambo
16-07-2013, 12:13
Zrobiłem zdjęcie tego czarnego zaworu. Niestety ciężko było tam włożyć rękę a co dopiero aparat aby zrobić dobre zdjęcie :-( W załączniku dwa zdjęcia na których udało się cokolwiek uchwycić. Trzeba by wyjąć obudowę filtra aby zawór był lepiej widoczny. Na tyle co widać bez wyjmowania filtra to zawory mogą być inne.

Co do rurki... To jest tak jakby wąż przez którego przechodzi jakiś kabel. Tak jakby omawiana rurka pełniła rolę tylko ochronną dla kabla wewnątrz.

dikileiden
16-07-2013, 15:12
Powiedz czy na twoje oko zawory różnią się tylko kolorem ? Bo ze zdjęcia nic nie wskóramy.
Jeżeli są takie same to kupujesz i zakładasz te z aukcji.

znalazłem w necie bodajże niemiecka strona , zawór z takim numerem jak czarny http://www.finjector.com/verkkokauppa/eng/elektro_umschaltventil_euv_laderdruckregelventil_l drv_electric_valves_pierburg_ohne_nummer-p-267980-0/

wydaje mi się że ktoś wcześniej wymienił u ciebie brązowy na ten czarny , dlatego masz wątpliwości czy są takie same , tak to są te same zawory .

RafałB
17-07-2013, 09:15
MI Kolega wymieniał te: http://allegro.pl/zawor-turbiny-egr-ford-2-0tdci-volvo-pierburg-oryg-i3394077311.html i po wyjęciu z tego co pamiętam miałem identyczne z tymi nowymi...

Jak pisze Dikileiden pewnie czarna jest tylko ta "obudowa" a zawory są identyczne...

dambo
17-07-2013, 09:42
Obawiam się, że (na tyle ile można je obejrzeć) jednak są to dwa różne zawory. Postaram się wyjąć puszkę filtra powietrza i je porównać. Czy choć wyglądają podobnie. Niestety obawiam się że będzie to dopiero koło soboty :-(
Na pewno dam znać co i jak...

Dzięki za wszystkie propozycje i sugestie.
Czekam na dalsze :-)

dambo
18-07-2013, 05:33
I znalazłem wczoraj chwile aby się przyjrzeć temu zaworowi. Okazuje się że jest inny niż ten brązowy z symbolem: 7.01771.00.
Na zdjęciu starałem się uchwycić oba zawory aby pokazać różnice w wielkościach zaworów.

Jeszcze raz zapytanie do kogoś kto możliwość sprawdzenia w microcat'ie czy w etis'ie jak to jest z tymi zaworami dla mojego silnika 2.0 TDCI 140 w S-max. Może w katalogu Pierburga?
Czy może ten czarny zawór jest jakimś zamiennikiem brązowego? Czy można je zamienić między sobą (teraz myślę że nie?!?)?

Oglądając katalog Pierburg wydaje mi się że podobnym (przynajmniej z kształtu) jest zawór 7.28197.16.0. Może to jest jakaś podpowiedz?

dambo
23-07-2013, 08:16
W sklepie www.ewor.pl (polecam ze względu na fajny kontakt, osoba obsługująca mnie naprawdę chciała mi pomóc) dowiedziałem się że zawór nie występuje osobno. Nazywa się “Zespół Przewodu I Wspornika ” i kosztuje na dzień dzisiejszy 900 PLN (810 PLN po rabacie).
Jeśli nikt nic więcej nie znajdzie to ze względu na cenę będę jeździł na tym zaworze który mam ... :-( i będę słuchał dziwnych odgłosów spod maski.

dikileiden
28-07-2013, 13:19
jaką masz pewność że to ten czarny zawór buczy?

dambo
28-07-2013, 20:50
Po wyłączeniu zapłonu szybko chwyciłem oba zawory i ten czarny drgał, wibrował ... (albo jak to nazwać?) dokładnie w "rytm" słyszanych dźwięków. Zrobiłem takie badanie po przeczytaniu jednego z postów...