Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Centralny zamek-trudnosci z montażem


ukasso
21-04-2007, 22:00
Mam pewien kłopot z montażem sterownika centralnego zamka.
Podczas zakładania postępowałem zgodnie z instrukcją zamieszczoną TUTAJ (http://www.fordescort.org/content/view/235//)
Zakładałem go w Escorcie MKVII tym ze zdjęcia.

http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/th_escort.jpg (http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/escort.jpg)

Kolory kabli zgadzają się z opisem zamieszczonym w relacji z montażu.
Znalazłem przy nogach kierowcy:
-pomarańczowy z niebieskim (zasilanie 12v +)
-brązowy (masa -)
-biały z fioletowym (otwieranie +)
-żółty z czarnym (zamykanie +)

Następnie połączyłem je z kablami ze sterownika- odpowiednio:
-pomarańczowy z niebieskim do czerwonego
-brązowy do czarnego
-biały z fioletowym do niebieskiego
-żółty z czarnym do zielonego

Poniżej dołączam zdjęcia sterownika i całą dołączoną do niego instrukcję:

http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/th_Sterownik1.jpg (http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/Sterownik1.jpg)
http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/th_sterownik2.jpg (http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/sterownik2.jpg)
http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/th_instrukcja1.jpg (http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/instrukcja1.jpg) http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/th_instrukcja2.jpg (http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/instrukcja2.jpg) http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/th_instrukcja3.jpg (http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/instrukcja3.jpg) http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/th_instrukcja4.jpg (http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/instrukcja4.jpg)


Niestety sterownik nie działa jak należy.
Po takim podłączeniu zamki cały czas się same otwierają i zamykają , bez użycia pilota. Po podłączeniu samego zielonego przewodu zamek zamyka się prawidłowo pilotem, a po podłączeniu samego niebieskiego zamek się prawidłowo otwiera. Jednak gdy podłączę oba przewody, zamki zaczynają same się zamykać i otwierać na przemian. Kiedy próbowałem zamienić je kolejnością pilot w ogóle nie działał.
Gdzie popełniłem błąd?
Dodam, że w materii elektryki samochodowej nie mam zupełnie doświadczenia.

Drugie pytanie:
Jak prawidłowo podłączyć kanał dodatkowy, żeby działało domykanie szyb pilotem?
Chodzi mi o to, który przewód ze sterownika wykorzystać i gdzie dokładnie podłączyć go w samochodzie.

Jeśli ktoś ma doświadczenie w zakładaniu takich urządzeń, to proszę o pomoc.

darnel
21-04-2007, 22:09
Centralnego zamka nie miałeś wcale? Dziwne, bo w tym roczniku i silniku powinien by. Może chodzio zdalne sterowanie?

ukasso
21-04-2007, 22:24
Centralny zamek jest w samochodzie oryginalny fordowski. Chodzi o montaż STEROWNIKA centralnego zamka. Do sterowania za pomocą pilota.

vlodar
21-04-2007, 23:00
czas w sterowniku trzeba ustawić na 3,5 sek- i sterowanie (+)
do domykania szyb też chyba jest potrzebny sterownik, ale nie jestem pewny--

wrredusek
22-04-2007, 09:50
Nie jestem do końca przekonany co do twojego podłączenia, a to dlatego, że nie mam schematu instalacji MK7, chociaż wydaje mi się, że jest taka sama jak w MK5, Jeżeli mam rację to masz źle podłączone. Wkleję ci opis podłączenia innego sterownika, mam go na kompie, komuś podpowiadłąem jak podłączyć, wydaje mi się, że pomyliłeś kolory, chociaż jak mówię, nie mam schematu do MK7.

dario200
24-04-2007, 17:00
A zmieniałeś mostki na płytce? Musisz mieć tak polutowane jak na schemacie nr. 3 ponieważ centralny w fordzie sterowany jest +12V. a płytkę masz przygotowaną na jakiś uniwersalny. Ja też zakupiłem w niedziele taki sam sterownik i trzeba było w nim zlikwidować dwa mostki. Na tym poprzestałem bo nie mam kiedy zamontować a w dodatku się rozchorowałem. Prawdopodobnie nastąpi to w czwartek lub piątek to dam ci znać jak mi poszło i czy wszystko hula.

ukasso
27-04-2007, 21:06
Też mi się wydawało, że w tym może tkwić problem, tylko bałem się cokolwiek ruszać na płytce. Jak to najlepiej zrobić, żeby niczego nie uszkodzić? Daj znać jak uda się wszystko podłączyć. Jakby dało radę, to prosiłbym o fotki z przebiegu montażu i tego jak wyglądają poprzecinane mostki. Chodzi o te zaznaczone na fotce?

http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/th_sterownik.jpg (http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/sterownik.jpg) http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/th_instrukcja2-1.jpg (http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/instrukcja2-1.jpg) http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/th_instrukcja4-1.jpg (http://i31.photobucket.com/albums/c353/ukasso/rozne/instrukcja4-1.jpg)

Druga sprawa, to przestawienie czasu impulsów sterujących. Z instrukcji wynika, że są fabrycznie ustawione na 0,7sek. Czy udało Ci się to przestawić na 3.5 sek? Kiedy programuje się te funkcje sterownika? Najpierw należy wszystko podpiąć do instalacji samochodu, czy jakoś inaczej? U mnie po podpięciu czerwonego (+12V) i czarnego (-) kabla ze sterownika do instalacji samochodu i naciśnięciu dwóch przycisków pilota, dioda podłączona do sterownika w ogóle nie mrugała, a ta na pilocie się cały czas świeci.
dario200 Jak Ci się uda podłączyć to urządzonko to czekam na Twoją pomoc.

dario200
29-04-2007, 16:01
Cześć "Ukasso". Sorry ,że nie pisałem wcześniej ale nie dałem rady. Co do twojego sterownika to jeśli go podłączyłeś w takiej formie jak na zdjęciu to nie będzie ci prawidłowo działał. Mój jest troszeczkę inny ale zasada jest taka sama. Muszą być tylko trzy mostki a resztę trzeba zlikwidować za pomocą lutownicy tak jak na schemacie trzecim.Na zdjęciu jest ich pięć a więc musisz zlikwidować te dwa pionowe które są jeden pod drugim. A co do impulsów sterujących to w moim nie ma możliwości przestawienia. Jeśli zrobisz porządek z płytką to wszystko powinno być OK. Niestety nie mam fotek z montażu. Z instrukcji też wynika, że sterownik ten nadaje się do siłowników pneumatycznych tak więc ten dłuższy czas zadziałania jest może dla nich. U mnie działa szybko.Czasem się zdarzy, że zamknie i od razu otworzy ale to jest chyba wina wkładki zamka bo jak przekręcę kluczykiem to wszystko wraca do normy. Jakby co to pisz chętnie udzielę jeszcze informacji.

darnel
29-04-2007, 21:24
Centralny zamek jest w samochodzie oryginalny fordowski. Chodzi o montaż STEROWNIKA centralnego zamka. Do sterowania za pomocą pilota.
Ja miałem tak samo. Zamontowałem dodatkowy siłownik, który ciągnie klamke otwierając i zamykając auto przez fabryczny centralny. Nire ma kłopotu z plusem i minusem

damiano_28
17-05-2007, 14:46
mam problem z zamkiem centralnym jak chce otworzyć o sie samoczynnie otwiera i zamyka jaki jest tego problem

wrredusek
17-05-2007, 15:42
Sprawdź siłowniki, wejdź do środka i zobacz która klamka z drzwi przednich nie otwiera się. W zimę przymarzają, ale teraz może któryś siłownik padł.

damiano_28
17-05-2007, 17:52
w mojm samochodzie nie ma silownikow tylko mechanizm przy zamku

wrredusek
17-05-2007, 19:30
Jaki mechanizm? masz oryginalny centralny zamek?

karas_
17-05-2007, 19:54
A jak już piszecie o zamkach to u mojego ojca jest jeszcze ciekawszy problem. Jest to Escort '93 1,6 16V wersja GHIA. I ten ford ma fabryczny alarm, oraz odciecie zapłonu. I teraz ciekawostka. Zamek działa jak należy, ale nie rozbraja i uzbraja alarmu, co bez problemu dzieje się kluczykiem. I teraz czy ktoś się orietuje jak mozna podpiać sie jeszcze pod alarm. Alarm włączany jest kluczykiem, a w kluczyku nie widać nic co by przypominało chip czyli raczej sam zamek (przekręcenie kluczykiem) uzbraja alarm.

Będe wdzięczny za pomoc bo nie udało mi się jeszcze znaleść do tego ustrojstwa instrukcji.

dario200
17-05-2007, 20:49
Ten mechanizm przy zamku to właśnie jest siłownik, tylko on inaczej wygląda jak te tradycyjne np. z Allegro.

willy123
17-10-2008, 18:51
Wiatam
czy posiada ktoś fotki jak dokładnie ma być zamontowany siłowniczek ?

defender118
18-10-2008, 16:53
Witam.Pozwole sobie dodać swoej pytanie do tematu.Otóż zakupiłem taki sterownik:
http://img410.imageshack.us/my.php?imag ... ie1nx2.jpg (http://img410.imageshack.us/my.php?image=niebieskie1nx2.jpg)
Niestety kolory przewodów ani od strony auta ani od strony sterownika nie zgadzają się z tymi z fotorelacji montażu.Mam mk7.Może ma ktoś jakąś instrukcje montażu dla tego sterownika i mk7??.

kriss_m
23-10-2008, 18:51
Witam.Pozwole sobie dodać swoej pytanie do tematu.Otóż zakupiłem taki sterownik:
http://img410.imageshack.us/my.php?imag ... ie1nx2.jpg (http://img410.imageshack.us/my.php?image=niebieskie1nx2.jpg)
Niestety kolory przewodów ani od strony auta ani od strony sterownika nie zgadzają się z tymi z fotorelacji montażu.Mam mk7.Może ma ktoś jakąś instrukcje montażu dla tego sterownika i mk7??.

witam, ja właśnie jestem po montażu sterownika i też miałem problemy z kolorami kabli (trochę ford namieszał). W wolnej chwili zajrzę w kable ponownie i napiszę Ci jakie kolory u mnie występują :)

lolektm
30-04-2012, 19:08
Tyle jadki z tymi sterownikami, że łohoho.
A sprawa jest łatwa, tak, że nawet polubiłem majsterkować z elektryką przy samochodzie mimo braku jakiegokolwiek doświadczenia :-)
Mam nadzieję, że ktoś zechce przeczytać mój wątek i poradzić:)

Dziś właśnie majsterkowałem z sterownikiem. Bez pomocy nikogo: tylko ja, schemat i jakiś opis montażu pobrany z jakiegoś innego forum i dałem rady - jestem z siebie zadowolony:P
Sterownik działa, ale nie tak do końca jakbym chciał: Otwieranie i zamykanie drzwi następuje przez ten sam przycisk na pilocie w tym przypadku jest to przycisk z ikonką otwartej kłódki.
I jeśli mógłby mi odpowiedzieć: Dlaczego tak się dzieję? Czyżby niektóre centralne zamki właśnie tak działały? - bo kiedyś w poprzednich samochodach mojego ojca było coś takiego, że otwieranie i zamykanie odbywało się z tego samego dużego przycisku na pilocie jak dobrze pamiętam z dziecinnych lat.

Oraz jeszcze jedna niedokończona rzecz: podczas otwierania/zamykania sygnalizacja z kierunkowskazów. Nie zdążyłem się przyjrzeć skrzynce z bezpiecznikami bo czas mi już szybko uciekał, a opis który pobrałem nie był z mojej wersji auta. Może ktoś wie gdzie szukać te kabelki od kierunków, w które mogę "wszczepić" kable od sterownika? I Czy można zrezygnować z kierunkowskazów i "wszczepić" kabelki od świateł pozycyjnych? - Jeśli tak to jaki będzie przewidywalny efekt? - Będą mrugać niczym kierunkowskazy?:)

Pewnie użytkownicy którzy dodawali ostatnie posty dawno pozbyli się swoich escortów, ale może ktoś inny się zainteresuje i pomoże, także:
Z góry wielkie dzięki za jakąkolwiek pomoc!!

Pozdrawiam!

jarkar81
01-05-2012, 06:27
lolektm, gdybyś zerknął do fotorelacji: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=969176&postcount=1

Co prawda MK6. Jeśli w twojej kostce wychodzącej ze skrzynki inaczej są ułożone kable to pozostaje przeanalizować schemat elektryczny.

lolektm
04-05-2012, 09:50
Witam,
W ostatnie dni zająłem się podłączeniem sterownika do kierunkowskazów.
Teraz znalazłem czas, to napiszę jak to wygląda w przypadku wersji MK7.

Kierunkowskazy dla MK7 są oznaczone kabelkami:
niebieski z białym paskiem
i
niebieski z bordowym paskiem

w moim przypadku ten niebieski był bardziej niebiesko-podobny,
najlepiej jakbyś rozebrał dolny plastik przy kierownicy(tam gdzie znajduje się otwieranie maski) i przy drążku od sygnalizacji kierunków będzie włożona wtyczka i od tej wtyczki muszą iść kabelki o takich kolorach co podałem wyżej :) - ja to co teraz opisałem, zrobiłem dla swojej pewności... i trafiłem w 10.

Pozdrawiam!

marcstar
24-06-2012, 08:35
Witam.
Mam problem z podłączeniem sterownika BX10 do escorta 1.6 1997r. sedan.
Przeglądałem forum pod tym kątem i znalazłem fajnie opisane poradniki, jednak gdy zdjąłem osłonę okazało się że jest tam bardzo dużo przewodów, dużo więcej niz w opisach - jak dla mnie za dużo. Mam pytanie czy ktoś mógłby mi wskazać które przewody brać pod uwagę.
Z góry dziękuję.

http://img1.aukcjoner.pl/gallery/009971931/1_t.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/009971931-auto.html#I1) http://img1.aukcjoner.pl/gallery/009971931/2_t.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/009971931-auto.html#I2) http://img1.aukcjoner.pl/gallery/009971931/3_t.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/009971931-auto.html#I3) http://img1.aukcjoner.pl/gallery/009971931/4_t.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/009971931-auto.html#I4)
[size=8][url=http://www.aukcjoner.pl/gallery/009971931-auto.html#I5]

marcstar
24-06-2012, 14:44
Poradziłem sobie z podłączeniem tylko jest jeden problem.
Przy otwartych drzwiach centralny cały czas pracuje, po zamknięciu drzwi zamyka centralny i nie da się go otworzyć pilotem ani kluczykiem. Przy wciskaniu guzików w pilocie słychać tylko pstrykanie w sterowniku ale nic nie działa. Dopiero po odłaczeniu kostki w sterowniku drzwi da się otworzyć kluczykiem. Co źle podłączyłem?

StachowiakM
05-05-2014, 10:00
Odświeżam temat. Szukałem, próbowałem i nie mogę podłączyć sterownika. Już odchodząc od poradników, nawet samodzielnie brałem zasilanie z radia i łączyłem się z przewodami w wiązce. Żaden nie ruszył.

Oczywiście sterowanie ustawione plusem, choć sterowanie na 3,5s ustawiłem gdzieś w połowie mojej walki, niemniej na takim ustawieniu obadałem wszystkie kable w wiązce.

Gdy brałem zasilanie z wiązki zgodnie z poradnikami, sterownik nie reagował wcale, pod radiem było słychać jego działanie, choć sam zamek nie reagował. Gdy w wiązkę wpinałem zasilanie, słyszałem pomruk na głośniku.

No i mam dwa białe z fioletowym paskiem w drzwiach kierowcy.

Mam escorta 7 z 95 roku, 3 drzwiowy. Zdjęcia samej wiązki:
https://www.dropbox.com/sh/22m5vw41lvzo55i/BwaJKLLuYZ

Będę wdzięczny za pomoc.

Joachim93
15-06-2014, 21:02
Jutro biorę się za montaż w moim essim '95 1.6 16V sterownik, który kupiłem rok temu (oczywiście nie znalazłem czasu,ale teraz jestem na L4 więc się biorę za montaż). Ciekawe ile problemów napotkam :)

PS Wszystkie poradniki pogubiły zdjęcia, a szkoda :(
PS2 Czy są jakieś aktualnie poradniki? Z mojej instrukcji obsługi mam tylko opisane jakie kabelki idą "Centralnego Zamka" (gdzie go znaleźć?) oraz przewody zasilania do aku (!)

EDIT: Wszystko zainstalowałem, wiązkę kabelków znalazłem dosyć szybko. Faktycznie banalnie się to wszystko podłącza. Problem miałem tylko z kierunkowskazami, ponieważ nie mogłem przy skrzynce z bezpiecznikami ich znaleźć, przez pomyłkę podpiąłem... wycieraczki <facepalm>, ale w końcu dorwałem kabelki od kierunków i wszystko śmiga jak należy :) Cały sterownik z kabelkami zmieścił się pod plastikiem na zatrzaski przy lewej nodze kierowcy.

Joachim93
26-06-2014, 14:14
Chciałem się Was jeszcze spytać czy sterownik podczas postoju samochodu pobiera prąd z aku? Po dwóch tygodniach aku mi siadł i jestem ciekaw czy to przez sterownik. A jeśli pobiera to ile?