Zobacz pełną wersję : Co wybrać??
Witam,w piątek postanowiłem, że muszę zmienić autko bo mój escorcik już sie sypie za mocno i jego naprawa jest nieopłacalna w porównaniu do jego wartości. Chciałbym sie was poradzić co lepiej kupić. Zorganizuje ok. 5 tyś.Teraz pytanko...czy trafie za tą cenę mk6? W grę wchodzi diesel albo benzyna z gazem. Co byście polecali? Jak sie spisują diesle fordowskie? Czy lepiej szukać benzyniaka 1.6 z gazem czy może 1.8 z gazem? Bardzo zalezy mi na odpowiedziach od właścicieli lub byłych właścicieli w/w aut. Nie zależy mi na wyposażeniu ( poduszki,klima itp mnie nie bawią ) liczy sie silniczek i wygląd. Z góry dzięki. Pozdrawiam
tomiscorpio 22-04-2007, 09:15 no to szukaj do 94r za 5 kola bedzie w super stanie. Bo po 95r do 5 kola to juz kupisz wiatrak przedmuchany :fcp2 :fcp2
Co do silnika ja bym wybral benzyne ale jak juz wybierac miedzy benia z gazem czy dieslem ... wszystko zalezy od stanu ale ja wybralbym juz gaz. Silniki klekota z tamtych lat rewelacji nie robia.
wrredusek 22-04-2007, 09:23 Kiedyś zastanawiałem się też nad zmianą na diesla, oczywiście chodziło o koszty jazdy. Dopóki nie zrobiłem porządku z moim gazem to byłem przekonany, że następny będzie diesel. Po wymianie świec i przewodów WN na motorcrafta nie robię już nic przy gazie, jeżdżę i tankuję. Nie oszczędzam na cenie gazu, tankuję w BP i nie narzekam narazie. Cena ropy jest tak wysoka, że koszt km nie jest już porównywalny. Jeżeli zastanawiasz się nad 1,6 a 1,8 to odpowiem tak, 1,6 8V ma taką samą moc jak 1,8 16V.
wrredusek 22-04-2007, 09:31 Mogę tylko mówić o 1,6 8V bo taki mam, ale 1,8 jest podobne, benzyna ok 10l w mieście a gaz 12-13l. I nie wierz w bajki, że pali mniej. Można mniejsze spalanie uzyskać, ale jazdą zgodną z przepisami.
kurcze to sporo palą :fcp13 mój 1.4 zawsze zamykał sie w liczbie 10 jeżeli chodzi o gaz,a silnik starodawny już
Mam 1.8 16v założyłem sekwencje i w trasie pali 8,5 LPG a noge mam średnią :fcp4
115 KM...to by było w sam raz,podobno silnik 1.8 pali tyle samo co 1.6,w kazdym razie nie wiecej,prawda to?
wrredusek 22-04-2007, 12:39 tylko, że 1,8 ma 105 KM.
tomiscorpio 22-04-2007, 12:45 a wersji 115km nie bylo??
Wiadomo każdy będzie chwalił swoje. Ja powiem tylko tyle jeżeli myślisz o zmianie to szukaj
essiego z silnikiem 1,8 a czy to będzie D, TD czy gazownik będziesz zadowolony jak dobrze trafisz. Kwestia szczęścia.
[ Dodano: 2007-04-22, 13:47 ]
a wersji 115km nie bylo?? była ale w późniejszych latach. Kolega szuka mk 6.
W dokumentach i na obudowie filtra powietrza napisane jest 85kw, 115kM (silnik zetec) :fcp3
gregor72 22-04-2007, 13:05 Ja ma benzyniaka ,ale teraz wybrał bym diesela ,podoba mi sie że są małe różnice spalania trasa/po miejscu ,zakładając że pali połowe mniej niż essi z gazem to prawie na jedno wychodzi . Tylko żeby był z w miare pewnego źródła 94r to 13 lat i może mieć nieźle km nastukane.
no właśnie,gdybym znalazł diesla to bym miał rope za 2.50 zł i byłoby naprawde tanio,tylko boje sie tych przebiegów w dieslach,niektóre mają po 400 tys i nie wiadomo czego sie spodziewać po nich,na co zwrócić uwage w takim aucie przy zakupie,z drugiej strony benzynka ze 100 konnym silnikiem zapowiada sie interesująco,oczywiście jesli zagazowany,nadal mam dylemat,prosze o wiecej wpisów :fcp12
a spalanie tych dwóch??
Moj 1.8 TD (70 km) w miescie 6,5 - 7 w trasie 5,2-5,5 sam przeszedlem z LPG na ON i na razie odpukac jestem zadowolony :fcp3
no właśnie,gdybym znalazł diesla to bym miał rope za 2.50 zł i byłoby naprawde tanio,tylko boje sie tych przebiegów w dieslach,niektóre mają po 400 tys i nie wiadomo czego sie spodziewać po nich,na co zwrócić uwage w takim aucie przy zakupie,z drugiej strony benzynka ze 100 konnym silnikiem zapowiada sie interesująco,oczywiście jesli zagazowany,nadal mam dylemat,prosze o wiecej wpisów :fcp12
Przebiegi w autkach z LPG nie są o wiele niższe niż Diselka.Przecież nikt nie zakłada LPG ,żeby jeździła nim "Babcia" do Kościoła tylko w Święta.Gaz w aucie czyni swoje "spustoszenia" sam miałem i wiem.Jak masz dostęp do "oszczędności"z TIR to zdecydowanie ON.Jeżeli LPG to montaż samemu nie kupno z założoną instalką.
Sorry ale w temacie Diesla i jego kosztów ew. napraw nie mam doświadczenia.
Pozdrawiam :fcp29
maciek911 22-04-2007, 21:06 Witam. Mysle ze osobiscie moge polecic Essika z LPG. Mam takiego tylko troszke nowszego (mk7) ale generalnie gaz sie w Escortach sprawdza, a patrzac po cenach to coraz wieksza robi sie roznica pomiedzy LPG a ON.
Kiedys myslalem o zmianie na diesla (mam służbówke), ale milo jest tankowac 42 L za niecale 80 zł, kiedy słuzbowy Opel łyka ON za ponad 200. Gaz jest super jak sie o niego dba. Diesel z tego roku moze miec 2 razy wiekszy przebieg nie benzynka.
Ale wybór nalezy do Ciebie ...
Pozdrawiam m911 :fcp2
Kiedys myslalem o zmianie na diesla (mam służbówke), ale milo jest tankowac 42 L za niecale 80 zł, kiedy słuzbowy Opel łyka ON za ponad 200. Gaz jest super jak sie o niego dba. Diesel z tego roku moze miec 2 razy wiekszy przebieg nie benzynka.
Zrobisz za te 80 zł na gazie tyle co ja za 80 zł na ON więc marne porównanie a benzynę tez będziesz musiał kupić wiec przelicznik podobny. Przebieg wiadomo nigdy sie nie dowiesz jaki był. Zgadza sie natomiast to, że diesle robią kilometry ale auta na gaz też.
Pozdrawiam.
tomiscorpio 22-04-2007, 21:24 Dieselki robia km o ile tyle wytrzymaja. Sypiacy sie korbowod , padajaca turbina , itp itd
JA OSOBISCIE WOLE JEZDZIC NA JEDNYM PALIWIE(jedynym wlasciwym -ON-)MIALEM DWA AUTA NA GAZ .ZEBY NA GAZIE JEZDZILO SIE BEZPROBLEMOWO MUSISZ BARDZO DBAC O AUTO I NAJWAZNIEJSZE: BADZO DOBRA I DOBRZE ZAMONOWANA INSTALACJA inaczej codziennie bedziesz w****iony.
Ja mam 1.8 TD. Spalanie b. ladne w trasie wyciaga troszke ponad 5l na setke, z tego co czytam o spalaniu LPG, to ma on 2x wieksze spalanie. Ostatnio w wiadomosciach cos mowili ze chca nalozyc na LPG wieksza akcyze i ze LPG podrozeje o 30gr, a znajac nasze panstwo to na podwyzce o 30gr sie nie skonczy... Jak dla mnie tylko diesel. =]
dzięki wszystkim za info. Po waszych opiniach i opiniach znajomych decyduje sie na diesla.Mam dostęp do TIRowej ropy więc to bardzo zaplusowało. Więc od dzis rozpoczynam szukanie odpowiedniego auta.Mam nadzieje ze trafie coś fajnego za te pieniądze jakie mam.Niestety nie mam zielonego pojęcia o dieslach,więc bede musiał zacząć czytać forumowe posty dotyczące diesli. Dzięki za pomoc,jak coś znajdę to nie omieszkam sie pochwalić :fcp12 w razie pytań też skonsultuje sie z wami. Pozdrawiam
tomiscorpio 23-04-2007, 19:10 Zycze powodzenia w eksploatacji i szukaniu autka.
Ale pierwszy post ktory bedzie napisane przez Ciebie ze cos sie sypie to ze 3 strony " hahaha" wkleje :fcp2 :fcp2 :fcp2 :fcp2
radekbox 23-04-2007, 19:52 ja ufam tylko benzynie :fcp27
mam rozumieć że odradzacie? :fcp3 spoko, równie dobrze może paść benzyniak, zobaczymy jak to bedzie,narazie nic nie moge znaleść w dieslu :fcp6
tomiscorpio 23-04-2007, 22:05 Ja wam powiem tak ile jest postow ze komus benzyna padla ?? benzyna z gazem i diesle to tego jest pelno. Jedynie ze komus sie kat zatka lub krokowiec padnie to wtedy sa o benzynie samej topicy.
Ja tam jednak stwierdzam ze nikomu juz nie doradzam , napisze raz co wedlug mnie i tyle. Potem tylko pisze HA HA HA :)
LysyDMI, NAJWAZNIEJSZE: BADZO DOBRA I DOBRZE ZAMONOWANA INSTALACJA I to, Kolego errante powinno być mottem dla podjęcia bardzo trafnej i mądrej ekonomicznie decyzji o LPG. Elpigaz albo BRC z komputerem gazu i spoko - jak mawia młodzież. :fcp2
|
|