Zobacz pełną wersję : Silnik krokowy - lokalizacja


LENZ84
24-04-2007, 15:37
Witam i od razu przepraszam jeśli przeoczyłem że temat istnieje szukałem na forum i dużo o tym napisane ale nie mogłem znaleźć nic dla siebie, więc... Mam problem z moim essim chodzi o drgającą pracę silnika po zapaleniu auta, z tego co wyczytałem na forum przyczyną może być krokowy, chciałem go wyczyścić i tu niespodzianka za cholere niewiem gdzie on się znajduje, chciałem to zrobić na przykładzie instrukcji fotomontażu z 1.3 ale nie umiem znaleźć takiego podobnego korkowca jaki się tam znajduje, mam 1.6 16V Zetec 1995r. bardzo proszę o porady gdzie mam go szukać, najlepiej jakby było gdzieś zamieszczona fotka z moim typem silnika i lokalizacją krokowego, sorki wielkie za banalną prośbę ale jestem kompletnym laikiem w tych sprawach a chciałbym przed mechanikiem spróbować tego czyszczenia, pozdrawiam

dario200
24-04-2007, 15:48
Ja mam z 94 roku ale raczej powinien być w tym samym miejscu. Jak patrzysz na silnik to przy kolektorze dolotowym po lewej stronie koło czujnika przepustnicy takie coś podłużnego na ok 5 cm.

LENZ84
24-04-2007, 16:00
ok chyba znalazłem tylko jest zajebiście mocno przykręcony na zardzewiałe 2 śruby krzyżakowe :fcp6

radekbox
24-04-2007, 16:18
krzyzakowe??
dziwne, ja mam zwykla 8-mke i do tego zardzewiale.... moze to nie to??
trzeba uwazac zeby nie rozwalic glowki
u mnie wykrecic go mozna tylko od spodu, z kanalu....
i wejdzie tam tylko jedna reka, a jak wloze tam reke to tylko na wyczucie odkrecacsz i zakrecasz, ja juz doszedlem do perfekcji, zajmuje mi to niecala minutke, luzujesz dwie srubki i potem palcami wykrecasz do konca. :fcp14
oczywiscie wczesniej wyjmujesz z gory wtyczke od krokowca...
znajduje sie on niemalze na jednej lini jak przepustnica, tylko nizej

LENZ84
24-04-2007, 16:34
jeśli o to chodzi http://moto.allegro.pl/item186717110_fo ... okowy.html (http://moto.allegro.pl/item186717110_ford_escort_95r_1_6_16v_efi_silnicze k_krokowy.html) , to mam go przykręconego na 2 śruby krzyżakowe do tej z góry jeszcze idzie się jakoś dostać ale do tej od spodu to graniczy z cudem

radekbox
24-04-2007, 17:29
uuuuuu
u mnie jest calkiem inny :fcp5
masz mk6 czy juz mk7??

mk7777
24-04-2007, 18:06
u mnie tez jest identyczny krokowiec w mk7 1995 1.6 16v jedną srubke od krokowca udało mi sie odkrecic ale z ta druga miałem problem i narazie se odpusciłem .

mikeber
24-04-2007, 21:33
krzyzakowe??
dziwne, ja mam zwykla 8-mke i do tego zardzewiale.... moze to nie to??
trzeba uwazac zeby nie rozwalic glowki
u mnie wykrecic go mozna tylko od spodu, z kanalu....
i wejdzie tam tylko jedna reka, a jak wloze tam reke to tylko na wyczucie odkrecacsz i zakrecasz, ja juz doszedlem do perfekcji, zajmuje mi to niecala minutke, luzujesz dwie srubki i potem palcami wykrecasz do konca. :fcp14
oczywiscie wczesniej wyjmujesz z gory wtyczke od krokowca...
znajduje sie on niemalze na jednej lini jak przepustnica, tylko nizej

Ok, to pytanie techniczne z mojej strony w takim razie gdyż również musze zdemontowac krokowca, no a mam ten sam silnik co Ty radekbox

Jakie klucze najlepiej do tego użyć ?
Płaskie, oczkowe, nasadowe - z poziomą przedłużką (jak długą?) czy też bez niej, bo z tego co widziałem to tam byle jaki klucz nie będzie się mieścił ..
BTW: Ki diabeł go tak ukrył ? no ludzie :) miejsce mistrzostwo świata :fcp27

w silniku LJF (1.6 8V 105ps z MK5) jest jak na tacy - a tu ???! :570: masakra...

vibzol
24-04-2007, 22:00
LENZ84 mialem ten sam problem, kombinowalem 1,5 godziny. Sasiad pozyczyl mi srubokret wlasnej konstrukcji (pozostalosc po Escorcie) i sie udalo