Zobacz pełną wersję : po wymianie swiec zwariowal


misiek1233
02-05-2007, 21:59
czesc wszystkim mam problem mam escorta 1.4 i 1991r 3 dni temu zalozylem gaz
autko chodzilo bez zarzutu. zalecili mi wymiane swiec na ngk (identyczne byly zalozone)gdy dzis zmienilem swiece silnik zaczal chodzic nie rowno i jak depnac to strzela lub w czasie jazdy szarpie.
pomozcie

p.s. zamienilem swiece na stare i jest to samo

Wilu117
02-05-2007, 22:15
przewody WN tez zmieniales ? Albo ktorys został uszkodzony, albo jest pomieszana kolejnosc, to jest najczestrza przyczyna

PrzeeMOC
02-05-2007, 22:24
ja bym obstawiał po zmienioną kolejność, bo ludzie na to nie zwracają uwagi a potem narzekają

misiek1233
02-05-2007, 22:25
przewody WN tez zmieniales ? Albo ktorys został uszkodzony, albo jest pomieszana kolejnosc, to jest najczestrza przyczyna

przewody zmienilem ale tylko zeby sprawdzic gdyz sa to przewody z fiesty ale po 1tys km
a co do kolejnosci staralem sie nie pomylic ale moze. zna ktos kolejnosc na aparacie

pk40
03-05-2007, 08:47
Zarówno na rozdzielaczu powinna być numeracja jak i na silniku.

Krzyk
03-05-2007, 10:41
Na pierwszą myśl cisną się przewody albo świece. Sprawdź czy dobrze podłączone i czy nie są uszkodzone.
BTW sam wymieniałeś świece, czy w jakimś warsztacie, bo jeżeli warsztat to jeszcze można spekulować czy aby na pewno założyli te NGK :fcp4

Anzak
03-05-2007, 11:25
Jeżeli zaczął nierówno chodzić, tylko po wymianie świec stawiam na pomylone przewody. Bo skoro-tak jak piszesz po ponownej wymianie na stare świeca też jest żle, a przed wymianą było oky

misiek1233
03-05-2007, 13:43
probowalem podlaczyc przewody jak na zdjeciu i nie zapalil potem probowalem 1234 1324 itd.raz palil lepiej raz gorzej ale caly czas strzela i dusi sie wrocilem do tego co bylo jutro kupie przewody bo te na ktorych sprawdzalem sa od fiesty 1,1 niech ktos powie czy tez dzialaly by zle mimo ze sa nowe. swiece zmienialem sam

pk40
03-05-2007, 13:53
Końcówki przewodów wysokiego napięcia są oznaczone po stronie cewki zapłonowej
cyframi od „1" do „4". Przewody należy podłączyć zgodnie z kolejnością zapłonu
1-3-4-2(silnik CVH), silnik OHV ma kolejność 1-2-4-3. Cylinder 1. znajduje się po stronie paska klinowego silnika (z prawej strony,
patrząc w kierunku jazdy).

Może się zdarzyć, że nawet nowe przewody wzięte prosto ze sklepu są walnięte.

jazdamax
03-05-2007, 14:03
ja proponuje wymianę świec na innej Firmy ja w poprzednim aucie zmieniałem na ngk i pojawiły się problemy

zagazowałem samochód kazali mi zmienić przewody i świece tak też zrobiłem
i co zaczął się western strzelanie mulenie praktycznie nie można było jeździć więc zmieniłem świece na beru 4 elektrodowe problem zniknął samochód przestał strzelać silnik pracował płynnie

na test proponuje zostawić nowe przewody i założyć stare świece

pozdrawiam

misiek1233
03-05-2007, 16:19
dzieki znalazlem na aparacie cyferki i odpowiadaja ustawieniu jakie bylo czyli kolejnosc ok jutro zmienie kable WN i zobaczymy u mnie jest tak napisze tak jak jest na aparacie

3 2
4 1

[ Dodano: 2007-05-03, 17:56 ]
Końcówki przewodów wysokiego napięcia są oznaczone po stronie cewki zapłonowej
cyframi od „1" do „4". Przewody należy podłączyć zgodnie z kolejnością zapłonu
1-3-4-2(silnik CVH), silnik OHV ma kolejność 1-2-4-3. Cylinder 1. znajduje się po stronie paska klinowego silnika (z prawej strony,
patrząc w kierunku jazdy).

Może się zdarzyć, że nawet nowe przewody wzięte prosto ze sklepu są walnięte.

tak jak pisalem na aparacie sa cyferki ale to nie jest ani 1342 ani1243 albo ja czegos nie rozumie moglbys jasniej to opisac

pk40
03-05-2007, 18:51
Ja też poszperałem i oto co znalazłem w poradniku escorta odnośnie twojego silnika:
Specjalna cewka zapłonowa, o czterech wyjściach wysokiego napięcia, ma dwa uzwojenia
pierwotne i dwa uzwojenia wtórne. Każde z uzwojeń wtórnych zasila dwa wyjścia wysokiego napięcia.
Marka: Motorcraft.
Kolejność zapłonu: zapłon jednoczesny w cylindrach nr 1 i 4, następnie w cylindrach nr 2 i 3.
Dlatego powtykaj kabelki zgodnie z numeracją tak jak tam pisze, i pamiętaj że 1 cylinder jest od strony kół pasowych.

-waldi-
03-05-2007, 23:38
moze tak bardziej wzrokowo - popatrz http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... 044#138044 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?p=138044#138044)
i jeszcze jedno: czy czasami ściagając koncówki kabli WN nie uszkodzileś jakiegoś?, bo skoro wkreciles stare swiece i jest to samo....
Jak wyglada sprawa z mocą silnika jest słabszy ? czy nie ma róznicy

co do cewki to nie ma znaczenia zamiana kabli 1 a 4 i 2 z 3 cylindrem - iskre masz na nich jednoczesnie

misiek1233
04-05-2007, 20:06
wymienilem przewody nie zapalil zdjąlem kleme z bateri poczekalem i odpalil byla poprawa chodzil jakby o 100 obrotow szybciej przy gwaltownym dodaniu gazu nadal strzela. przejechalem sie nim, zeby ruszac trzeba wkrecac go na wyzsze obroty bo chce zgasnac i szarpie. po poludniu zamienilem swiece na stare i z nowymi przewodami ciezko ale zapalil poszlo z rury kupe dymu ale strzelal. zamienilem na nowe i nie zapalil krecil az sie zalal to dalem mu spokoj zdjąlem kleme na noc. mam pytanie. czy mogl mi sie przestawic zaplon?? no bo strzela w dekiel tak jakby mial wyprzedzony zaplon dopiero w poniedzialek moge pojechac do tych co mi gaz zakladali oni maja komputer ale chyba czeka mnie hol. ma ktos jakis pomysl?

gdziub
04-05-2007, 20:26
Nie wiem jak u ciebie w przypadku 1.4 Ja w swoim 1.6 16V miałeminny problem po wymianie świec i przewodów-znacznie wzrosło mi spalanie tak od 1 do 1,5 litra w mieście. Po kilku miesiacach jazdy emeryckiej zrobiłem samoadaptację komputera i jest dobrze.

misiek1233
04-05-2007, 20:32
moglby mi ktos opisac jak z tym kompem czy w ogole mam go :632:

jazdamax
04-05-2007, 20:44
z opisu wnoszę iż jest to instalacja wolnossąca więc jeśli po odpalaniu trzeba wejść w wysokie obroty bo chce zgasnąć i strzela proponuje sprawdzić dolot powietrza czy na lewo gdzieś nie zasysa

misiek1233
04-05-2007, 20:55
nie przy odpalaniu tylko przy ruszaniu tak to chodzi rowno tzn. chodzil bo jak bedzie jutro nie wiem

[ Dodano: 2007-05-05, 21:33 ]
dzis w ogole nie zapala :fcp11

[ Dodano: 2007-05-05, 21:33 ]
dzis w ogole nie zapala :fcp11

emilio2000
27-07-2007, 10:11
Witam
Mialem podobny problem mimo iz zalozyle przewody i swiece motorcrafta.
U mnie okazalo sie ze w cewce zaplonowej (zniazda przewodow WN) byl zalane jakims "olejem" (niemampojecia skad i po co on tam) po wyczyszczeniu palily juz wszystkie gary i pracuje rowno.

Nie jestem specjalista ale moze to pomoze :)

misiek1233
29-07-2007, 08:57
dzieki za pomoc przyczyna bylo to ze nowe swiece byly padniete i popsuly cewke po wymianie cewki i swiec jest ok