Zobacz pełną wersję : Sterowanie silnika, elektronika


i_g
13-05-2007, 00:15
Tym razem mam dość nietypowe pytanie :fcp27 Mój escort 1.8 16v nie pracuje tak jakbym tego chciał :fcp5 Silnik jest zagazowany 2 gen. Wiem, że to nie jest dobre rozwiązanie, ale takiego już kupiłem, a niestety oszczędność jest kluczowa. Auto jest słabe, mulasto wkręca się na obroty, newet na luzie - tak jakby z opóźnieniem. Również powoli z nich schodzi. Prędkość maksymalna 140 km/h. Tak na pb i lpg. Nie mogę dojść do ładu co jest grane. W innym temacie pisałęm, że kompresja ok, silnik nie bierze oleju, filtr zmieniany, a katalizatora na 90% nie ma. Rozrządu nie sprawdzałem. Jak odepnę przepływomierz, to auto szybciej reaguje na gaz, ale na lpg lubi gasnąć. Odpięcie sondy lambdy - również przyspiesza reakcje, ale auto się dławi na pb. Wogóle ciężko mi się połapać co daje jakie objawy... Sondę wymieniałem, ale na pb też coś źle chodzi. Z gazu nie chcę zrezygnować, ale benzyna w sumie nie jest mi potrzebna.

Teraz tak sobie kombinuje, czy można usunąć całą zbędną do pracy silnika elektronikę, przepływomierz, sondę lambdę oraz inne czyjniki, których dobrze nie znam wraz ze wszystkim co odpowiada za pb, a wrzucić blosa i np. stożek w dolocie i jeździć tylko na lpg :fcp9 I czy wtedy komputer jest potrzebny? I czy w tym wszystkim potrzebny jest zawór wolnych obrotów? Nie znam się, ale ciekawi mnie czy takie rozwiązanie jest możliwe, bo słyszałem o przerabianiu wtrysku na gaźnik w celu usunięcia opóźnień i awaryjności, więc czemu nie przerobić tylko na blosa :fcp9 Jak dużo wtedy rzeczy przy silniku można usunąć, bo domyślam się, że wtryski też są zbędne? Aha, jakby się miało do takiej przeróbki spalanie lpg? Proszę o wyrozumiałość za być może głupie pytanie i dziękuje za mądre odpowiedzi :fcp29

-waldi-
13-05-2007, 08:42
wiesz co jak masz mozliwosc to odepnij uklad wydechowy :fcp27 za katalizatorem i przegazuj wtedy - bo chyba masz zapchany wydech.... a co do wolnego schodzenia z obrotów to mozliwe ze masz jakąś nieszczelność w ukladzie dolotowym, lub nieszczesny zawór powietrza dodatkowego "krokowy" zaciera sie

robal
15-05-2007, 09:53
Auto jest słabe, mulasto wkręca się na obroty, newet na luzie - tak jakby z opóźnieniem.

Świece i kable WN w jakim są stanie?

Przepustnica (i potencjometr przepustnicy) czyszczona?

i_g
15-05-2007, 16:50
Świece i przewody myślę, że są w dobrym stanie, 10 tyś. km temu wymieniałem na ngk i też jakieś porządne przewody, ale nie pamiętam dokładnie jakie... Z tym promblemu raczej nie ma, a co do przepustnicy to nic nie ruszałem, ale chętnie bym to zrobił. Może jakieś wskazówki, albo link jak coś takiego już było (niestety nie znalazłem :fcp5 ). Z góry dziękuje :fcp26

[ Dodano: 2007-05-16, 20:09 ]
A wracając do mojego pytania w pierwszym poście tj. czy można jeździć bez kompa? Po wyjęciu bezpiecznika nr 25 odpowiadającego za niego silnik lepiej mi pracuje, reakcja na gaz jest szybsza, nie dławi się, ale jak przełącze z pb na lpg to gaśnie. Ale jeżeli pracuje tylko na gazie to jest ok, tylko w obu przypadkach śmierdzi paliwem, więc domyślam się, że za bogata mieszanka. Ale jeżeli zastosowałbym blos, odpowiednia mieszanka będzie cały czas ustawiona... Co o tym sądzicie :fcp9 Układ wydechowy, rozrząd i przepustnicę sprawdzę jak będzie więcej czasu.