Zobacz pełną wersję : [MK7] jakie felgi/kołpaki na zime?


ziri
02-09-2008, 16:13
czas pomyslec o zimie, a ze posiadam juz komplecik opon, ktory lezy w garazu i czeka na pierwsze sniegi, postanowilem sie rozejrzec za felgami stalowymi, na ktore moglbym zalozyc rzeczone gumy. Nie widzi mi sie jezdzic w zimie na alufelgach... w zwiazku z tym mam pytanie do forumowiczow: ciezko bedzie znalezc do mojego MK7 jakies w miare ladne stalowe felgi? takie ktorych nie trzeba by bylo przykrywac kolpakami? czy moze dac sobie spokoj, kupic zwykle stalowki i do tego jakies ladne kolpaki? macie jakies propozycje wzorow kolpakow ktore pasowaly by do granatowego mk7 w hatchbacku? bo patrze allegro a tam samo siano...nic z nich mi sie nie widzi w moim samochodzie.. dlatego zdaje sie na wasz gust, byc moze swojego nie mam :fcp4 i czekam na jakies propozycje... aha opony mam w rozmiarze 195/60 R15

mikeber
02-09-2008, 17:40
Kołpaki to wg mnie jakieś nieporozumienie i wioska :)
Najlepiej dorwać stalówki, ładnie je odmalować czarnym połyskiem (wystarczy spray) i ot cała filozofia.
Nie każdy musi podzielać moje zdanie , ale wg mnie kołpaki to profanacja :)

brajdak
02-09-2008, 18:32
ja jednak radze kupic zwylke salowki i zalozyc byle jakie kolpaki, w kolpakach lepiej wyglada. A przeciez zima szybko przeminie i co tu sie zastanawiac nad kolpakami

Esiu1,4
02-09-2008, 21:58
te opony Ci za chiny nie będą jeździły w escorcie, dla escorta przewidywana przez producenta jest max felga 15" 195 o profilu 50 ja miałem ostatnio założone 195/55/r15 i na większych wzniesieniach przodem tarlem o nadkola więc nie polecam ale wybór należy do Ciebie

buchu2
03-09-2008, 07:10
Witam. Jak dla mnie to oponki za szerokie na zimę do escorta. Wydaje mi się, że to opony do cięższego auta bo im szersza opona na zimę tym bardziej auto się ślizga na śniegu bo ciężar jest bardziej rozłożony. Do escorta na zimę to lepiej chyba węższe oponki. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie.

Magik123
03-09-2008, 07:56
Witam. Jak dla mnie to oponki za szerokie na zimę do escorta. Wydaje mi się, że to opony do cięższego auta bo im szersza opona na zimę tym bardziej auto się ślizga na śniegu bo ciężar jest bardziej rozłożony. Do escorta na zimę to lepiej chyba węższe oponki. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie.

Dobrze piszesz :fcp29

Kowalu
03-09-2008, 09:08
Witam. Jak dla mnie to oponki za szerokie na zimę do escorta. Wydaje mi się, że to opony do cięższego auta bo im szersza opona na zimę tym bardziej auto się ślizga na śniegu bo ciężar jest bardziej rozłożony. Do escorta na zimę to lepiej chyba węższe oponki. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie.
Witam
Znalazłem w internecie bo tak mi sie cos wydawało ze bzdury piszesz

"Aby osiągnąć taką samą stabilność w zakrętach i precyzję kierowania, jak w przypadku opon letnich, zaleca się zastosowanie szerszych opon zimowych?.

"Szerokie opony zimowe dają kierowcy korzyści w typowo zimowych warunkach. Głębsze rowki bieżnika mogą wypełnić się śniegiem, przez co zwiększa się tarcie gumy o śnieg. W głębokim śniegu szerokie opony powodują, że ich prowadzenie boczne jest lepsze niż w przypadku węższej powierzchni bieżnika, a droga hamowania jest zdecydowanie krótsza."

A od siebie dodam jeszcze ze wystarczy troche sie zastanowic i mozna wywnioskowac ze wezsza opona ma mniejszą styczność z podłozem więc i przyczepnosc jest mniejsza

robal
03-09-2008, 09:36
Witam
Znalazłem w internecie bo tak mi sie cos wydawało ze bzdury piszesz

"Aby osiągnąć taką samą stabilność w zakrętach i precyzję kierowania, jak w przypadku opon letnich, zaleca się zastosowanie szerszych opon zimowych?.

"Szerokie opony zimowe dają kierowcy korzyści w typowo zimowych warunkach. Głębsze rowki bieżnika mogą wypełnić się śniegiem, przez co zwiększa się tarcie gumy o śnieg. W głębokim śniegu szerokie opony powodują, że ich prowadzenie boczne jest lepsze niż w przypadku węższej powierzchni bieżnika, a droga hamowania jest zdecydowanie krótsza."

A od siebie dodam jeszcze ze wystarczy troche sie zastanowic i mozna wywnioskowac ze wezsza opona ma mniejszą styczność z podłozem więc i przyczepnosc jest mniejsza

Wyślij to do teamów WRC :) Niech prędko zamawiają nowe opony do swoich aut na rajdy zimowe :)

Kowalu
03-09-2008, 10:24
Wyślij to do teamów WRC :) Niech prędko zamawiają nowe opony do swoich aut na rajdy zimowe :)
Nie wiem czego to sie tyczy ale jesli ktos sądzi ze wąska opona ma wiekszą przyczepnosc do podłoza niż szeroka to nie mysli logicznie.

robal
03-09-2008, 11:18
Wyślij to do teamów WRC :) Niech prędko zamawiają nowe opony do swoich aut na rajdy zimowe :)
Nie wiem czego to sie tyczy ale jesli ktos sądzi ze wąska opona ma wiekszą przyczepnosc do podłoza niż szeroka to nie mysli logicznie.

Zobacz jakie opony mają auta w rajdach zimowych :) Nawet o połowę węższe niż normalne.
Ponadto o nacisku np. na cm2 słyszałeś? Ponadto szersza opona jest bardziej podatna na aquaplanning (co w miesiącach jesienno-zimowych i wodzie/brei na jezdni jest dosyć istotne). Ponadto np. przy hamowaniu w śniegu szeroka opona stworzy coś w rodzaju klina śniegowego pod kołem - bezpieczne to raczej nie jest. Opony to nie rakiety śniegowe i nie mają na celu utrzymać auta na powierzchni śniegu, tylko wgryźć się w niego aż do podłoża i uzyskania przyczepności.

Pomijamy oczywiście fakt występowania u nas tak głębokiego śniegu w miejscach gdzie poruszają się samochody.

Magik123
03-09-2008, 12:32
To samo sie tyczy opon letnich na mokrej nawierzchni/kałuzy im szersza opona tym bardziej sie slizgasz na mokrym.

Janek_skc
03-09-2008, 15:30
Popieram ze wezsza na zime i na deszcz ma lepsza przyczepność.Wiem z doświadczenia :fcp3

brajdak
03-09-2008, 18:38
na polskie warynki przy zaspach 0,5m to moze i faktycznie szerokie by sie przydały to by po nich przejechal ale na powaznie to wiadomo ze wezsza opona szybciej odprowadza breje i wode i lepiej sie wgryza w snieg a nie jedzie po nim. małe porownanie: Co glepiej wbije sie w snieg narty na nogach czy same buty? I co posniej jest ciezej przesunac? Chyba odpowiadac nie musze bo wszyscy wiedza ze na nartach sie jezdzi a na nogach chodzi

Golin
03-09-2008, 18:47
kolega brajdak chyba juz jasno wytlumaczyl problem szerokosci opon. w 100% sie z Toba kolega zgadzam. a co do felg na zime to polecam na nie zalozyc kolpaki np oryginalne z niebieskim znaczkiem FORD. niektore modele sa nawet bardzo ladnie wygladaja.

Pawel
03-09-2008, 19:33
Koledzy 'golin' i 'brajdak' mają racje na lato w moim przypadku 185/60/14 a na zimę 165/65/14 fachowiec polecił ciut wyższą ze względu na zaspy pól metrowe :) a felgi jak najbardziej stalowe na zimę ,kołpaki wedle uznania.Faktycznie opona węższa na zime lepsza naukowo udowodnione ale na rajdach to przeważnie jeżdżą z kolcami,choć na naszych drogach też by się przydały.