Zobacz pełną wersję : [MK7] 1.8D zagrzał się


vader1978-05
02-09-2008, 19:27
No i dzisiaj układ chlodzeniea w moim essim odmówił posłuszeństwa
jadąc sobie po mieście zauwazyłem że wskazówka temp jest na literze M(NORMAL), w moim autku to sporo bo przy największych upałach max to R no i krótko potem był huk i zerwało mi wąż z chłodnicy, po założeniu go ponownie i zalaniu wodą temperatura dośc szybko wzrosła do literki M
co może byc przyczyną takiego wzrostu temperatury, tzn.czy wskażnik ma iśc tak wysoko no i czy może to być spowodowane walnietym termostatem, wentylatorem lub czymś innym

wonski.pl
02-09-2008, 19:33
jeśli odpaliłeś go szybko na nowo to pewnie dlatego temperatura poszła w górę tak szybko
a wentylator niczym nie zapchany? może sprawdź czy nie dostało się coś tam i nie zablokowało

grzegorz79
02-09-2008, 19:33
Nie chcę krakać,ale jeżeli zerwało ci wąż,to wskazuje na zbyt wysokie ciśnienie w ukladzie- być może uszczelka pod głowicą.

vader1978-05
02-09-2008, 19:52
aha zapomniałem dodać że wąż był źle założony, tzn obejma była za króćcem z chłodnicy a nie na nim czyli obejma była na pusty wąż czyli nic nie trzymało, no i bezpiecznik nr 22 (na rys mały zbiornik z wentylatorem w środku)30A był przepalony
czy jakby poszła uszczelka pod głowicą to silnik nie chodziłby jakos dziwnie, w końcu to diesel,

mikeber
02-09-2008, 20:01
aha zapomniałem dodać że wąż był źle założony, tzn obejma była za króćcem z chłodnicy a nie na nim czyli obejma była na pusty wąż czyli nic nie trzymało, no i bezpiecznik nr 22 (na rys mały zbiornik z wentylatorem w środku)30A był przepalony
czy jakby poszła uszczelka pod głowicą to silnik nie chodziłby jakos dziwnie, w końcu to diesel,

Wg mnie wszystko jasne.
Bezpiecznik o którym piszesz jest od wentylatora chłodnicy.
Jeśli jest przepalony to wiadomo, nie uruchamia się wiatrak i nie chlodzi silnika.
Przegrzałeś silnik i tyle.
Wąż ci strzelił bo jak pisałeś obejme była źle przykręcona.
Wymien bezpiecznik, popraw ta obejmę, sprawdz czy wiatrak się włącza i śmigaj dalej :)

vader1978-05
03-09-2008, 21:30
no i dzisiaj się wszystko wyjasnilo, padł termostat oraz przewód powrotny do zbiorniczka wyrównawczego był zapchany, teraz silniczek sie nie grzeje i śmiga az miło