Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] podgrzewane fotele, od strony kierowcy nie grzeje.


BolFrank
13-09-2008, 16:12
Witam, pasiadam w mondiku podgrzewane fotele ... fotel od pasazera grzeje super z kolei ten od kierowcy wcale nie grzeje :/ choc dam pelna moc podgrzewania (lampki przy klawiszu sie swieca i pokazuja jaka ustawilem moc grzania) czy to moze byc wina jakiegos bezpiecznika ?

Prosze o wasze sugestie i uwagi ... thx z gory ...

Jarek_Onet
13-09-2008, 18:46
Jeżeli grzeje jeden z foteli to bezpieczniki są ok. Za grzanie foteli odpowiadają bezpośrednio bezpieczniki F65 7,5A i F81 7,5A.
Sprawdź pod fotelem (tylko nie rozłączaj kostki) czy na poniższych przewodach masz napięcie (oczywiście przy pełnym grzaniu):

Pin 9 kolor przewodu zielono-czarny - 12V po włączeniu zapłonu,
Pin 17 kolor przewodu biało-zielony - 12V regulowane w zależności od położenia przełącznika siedzeń,
pin 10 kolor przewodu czarny - masa pojazdu,
pin 18 kolor przewodu czarny - masa pojazdu,

Jeżeli wszystkie te napiecia są ok. to przyczyną niegrzania moze być uszkodzony moduł mat grzewczych, lub jedna z mat (mata siedzenia lub mata oparcia)

BolFrank
15-09-2008, 08:51
Od kierowcy nie grzeje ani mata siedzenia ani mata oparcia, hmm dzieki za rade podjade z tym watkiem do elektryka poniewaz nie mam czym sprawdzic tych napiec jeszcze raz thx

Jarek_Onet
15-09-2008, 17:55
To że nie grzeje ani mata siedzenia ani oparcia nie świadczy jeszcze o ich uszkodzeniu przed tymi matami znajduje się jeszcze moduł odpowiadający za grzanie fotela, sterowany przełącznikiem, a po drodze jeszcze złącze które znajduje się pod fotelem. Rozłączenie tego złącza należy dokonywać bezwzględnie przy wyłączonym zapłonie, jak i też nie wolno włączać zapłonu przy rozłączonym złączu. Rozłączenie przy włączonym zapłonie, lub włączenie zapłonu przy rozłączonym złączu spowoduje wygenerowanie sygnału awarii poduszek i zapamiętanie go w module poduszek i module PCM i jednoczesne stałe świecenie kontrolki systemu poduszek. Jedno i drugie będzie się wiązało z wizytą w ASO w celu skasowania błędu.

BolFrank
23-09-2008, 10:29
Jarek_Onet, a wiec sprawa nie bedzie taka prosta ... :/
Radzisz mi z tym podjechac do ASO ?

bary
23-09-2008, 12:28
Ja bym najpierw podjechał do jakiegoś mądrego elektryka.
Jeżeli on nie da rady - to dopiero do serwisu (ale to może kosztować).
Powodzenia.

BolFrank
23-09-2008, 14:22
bary, problem w tym ze nie ma w okolicy mądrego elektryka ...

-XXX-
23-09-2008, 15:46
po drodze jeszcze złącze które znajduje się pod fotelem. Rozłączenie tego złącza należy dokonywać bezwzględnie przy wyłączonym zapłonie

Można wypiąć z tego złącza same kostki od mat (niebieskie i zielone) i nie trzeba wówczas odłączać aku. Powyższe jest proste do wykonania - mały śrubokręt i trochę gimnastyki - moze max 5 minut roboty.

Jarek_Onet
23-09-2008, 16:02
[quote="Jarek_Onet":3va49oby]po drodze jeszcze złącze które znajduje się pod fotelem. Rozłączenie tego złącza należy dokonywać bezwzględnie przy wyłączonym zapłonie

Można wypiąć z tego złącza same kostki od mat (niebieskie i zielone) i nie trzeba wówczas odłączać aku. Powyższe jest proste do wykonania - mały śrubokręt i trochę gimnastyki - moze max 5 minut roboty.[/quote:3va49oby]


Potwierdzam, tak też można zrobić.

Agent00
28-10-2008, 21:56
Ja tez sie podepne pod temat :)

A co moze byc przynyna gdzy jak dam na full fotel kierowcy a on zaczyna grzac za jakies 5 minut lub wogole nie grzeje, a jak juz zacznie grzac to pomimo full na wlaczniku fotel grzeje bardzo delikatnie, zona mowi ze jej fotel grzeje dobrze :fcp13

Jarek_Onet
29-10-2008, 15:34
Mogą być dwie przyczyny takiego zjawiska:
1. Uszkodzony rezystor (potencjometr) w przełączniku,
2. Uszkodzony moduł ogrzewanych siedzeń. Moduł ten w zależności od modelu może być integralnym elementem maty siedziska (w większości modeli Mondeo), lub (rzadkość) znajduje się pod siedzeniem w okolicy złącza fotela.

Agent00
29-10-2008, 15:57
Czy mozna to samemu zdiagnozowac czy trzeba sie udac do elektryka albo do ASO

Jarek_Onet
29-10-2008, 16:15
Generalnie tak, trzeba zastosować się do wskazówek z mojego postu z poczatku wątku, ponizej cytat:

"Jeżeli grzeje jeden z foteli to bezpieczniki są ok. Za grzanie foteli odpowiadają bezpośrednio bezpieczniki F65 7,5A i F81 7,5A.
Sprawdź pod fotelem (tylko nie rozłączaj kostki) czy na poniższych przewodach masz napięcie (oczywiście przy pełnym grzaniu):

Pin 9 kolor przewodu zielono-czarny - 12V po włączeniu zapłonu,
Pin 17 kolor przewodu biało-zielony - 12V regulowane w zależności od położenia przełącznika siedzeń,
pin 10 kolor przewodu czarny - masa pojazdu,
pin 18 kolor przewodu czarny - masa pojazdu,

Jeżeli wszystkie te napiecia są ok. to przyczyną niegrzania moze być uszkodzony moduł mat grzewczych, lub jedna z mat (mata siedzenia lub mata oparcia)"

Wystarczy aby na pinach 9 i 17 podać pełne napiecie 12V, fotel przysprawnym module powinien zagrzać pełną mocą, jeżeli nie zagrzeje wtedy mamy pewność że uszkodzony jest moduł.

cziko
29-10-2008, 20:03
Ja tez sie podepne pod temat :)

A co moze byc przynyna gdzy jak dam na full fotel kierowcy a on zaczyna grzac za jakies 5 minut lub wogole nie grzeje, a jak juz zacznie grzac to pomimo full na wlaczniku fotel grzeje bardzo delikatnie, zona mowi ze jej fotel grzeje dobrze :fcp13
Witaj,

Mógłbyś sprecyzować "grzeje bardzo delikatnie" i "grzeje dobrze" ?? Ja dzisiaj testowałem swoje podgrzewanie - fotel pasażera - ciepły, po ok 3-5 minutach, ale tylko ciepły...... fotel kierowcy - zimny :fcp8

Wkurzyłem się......

Agent00
29-10-2008, 22:08
Przy ustawieniu na Full fotel kierowcy grzeje bardzo delikatnie (kiedys to az pazylo) a co do fotelu pasazera sprawdze bo zona malo precyzyjna :fcp18

cziko
30-10-2008, 09:16
Przy ustawieniu na Full fotel kierowcy grzeje bardzo delikatnie (kiedys to az pazylo) a co do fotelu pasazera sprawdze bo zona malo precyzyjna :fcp18
no właśnie - u mnie fotel pasażera grzeje delikatnie :fcp5

rafiraptor
30-10-2008, 09:26
(mata siedzenia lub mata oparcia)" To w oparciu też jest mata grzejna? Ja mam mk3 przed fl i takowej nie zauważyłem, może zepsuta? Czy po prostu jej nie mam?

Zawika
30-10-2008, 09:36
Jest na pewno i przed FL.

rafiraptor
30-10-2008, 09:42
No to znowu muszę zrobić test. Może nie czuję ciepła, bo jeżdżę w kurtce. Ostatnio nie mam żadnych dłuższych wyjazdów.I jeszcze zapytam: Czy jest możliwe, żeby grzało siedzisko a oparcie nie?

Zawika
30-10-2008, 10:12
Teoretycznie jest możliwe grzanie siedziska po uszkodzeniu maty w oparciu.
W praktyce zależy to jednak , jak uszkodzona jest ta niegrzejąca mata(zwarcie lub przerwanie obwodu).

rafiraptor
30-10-2008, 11:39
Wszystko ok. Grzeją obie-fajna sprawa :556:

Agent00
31-10-2008, 09:23
A co powiecie na takie zachowanie
Odwoże rano żone wlączyłem na full dwa fotele i moj grzeje delikatnie a pasazera nie (na dworze 10 stopni) po jakiś 2km właczyłem ogrzewanie kabiny na 25 stopni i po jakiś 5 sekundach moj fotel przestał grzac a zony zaczoł ciekawa sprawa i jestem ciekaw czy właczenie ogrzewania kabiny mialo cos wspolnego z fotelami czy to tylko przypadek :fcp5

Musze wkoncu znalezc czas i zerknac pod fotele

Pinki
03-01-2009, 11:54
Jarek_Onet, czy kolory pin-ów są takie same w mondeo przed i po FL ??

BolFrank
08-01-2009, 11:38
Bylem u jednego elektryka, oznajmil mi ze ... bezpiecznik ok, napiecie pod fotelami jest, tak wiec stwierdzil ze mam prawdopodobnie uszkodzone maty oraz jednoznacznie oznajmil ze NIE jest to do naprawienia! chyba ze wstawie nowe maty (maty ASO ok 600zl za komplet) hmm a co wy o tym sadzicie ?

Maty sa 2 tak wiec czy mozliwe ze obie maty sa uszkodzone tzn. mata oparcia i zarazem siedziska ?
Moze poprostu powiedzial mi to na odczepne, tymbardziej ze zobaczyl fotele w skorze ... (narzekal ze nie jest tapicerem itd.)

piotras.w
10-01-2009, 18:04
Jeśli padnie jedna z mat grzewczych to i ta druga też nie będzie działać ,najczęściej uszkodzeni ulega mata siedziska ( pękają przewody we wnętrzu siedziska ).
Matę oparcia można łatwo sprawdzić miernikiem ,ale z matą siedziska trzeba troszkę się pomęczyć ( zasilanie wychodzi z moduł który jest w siedzisku)

karus11
18-07-2010, 20:21
witam
posiadam mondeo 2005 lx przerobionego na ghia. Konkretnie chodzi mi o podgrzewanie i chłodzenie foteli auto było wyposażone w instalację (wiązka pod siedzeniem posiada przewody do ogrzewania bezpiecznik jest dobry) wymieniłem fotele założyłem przyciski z regulacją które świecą i niestety podgrzewanie i chłodzenie foteli nie działa
doczytałem się ze trzeba przeprogramować komputer i dołożyć jakieś kabelki czy to prawda???
proszę o pomoc

RECONDO
18-07-2010, 21:43
Rozumiem że masz maty?!?

1olek
19-07-2010, 07:58
posiadam mondeo 2005 lx przerobionego na ghia.

LX to totalny hebel, nic w tym nie ma, wymieniona masz deske rozdzielcza ale pewnie czegos jeszcze Ci brakuje

karus11
19-07-2010, 19:19
Witam
maty sa wszystko jest podłączone.Pytam ponieważ sie doczytałem ze trzeba coś w kompie grzebać, jakieś kabelki dorzucić i nie wiem czy to prawda? na wyjściu pod siedzeniem 9,10,17,19 odpowiadające za grzanie jest jakieś 5V (niezależnie od ustawienia mocy grzania) czy ktoś ma jakiś pomysł na to ???

barstan59
26-12-2010, 17:43
czy kazde siedzenie ma swoj moduł,czy jeden modul steruje oboma siedzeniami??

jendrekmak
26-12-2010, 18:16
wymieniłem fotele założyłem przyciski z regulacją które świecą i niestety podgrzewanie i chłodzenie foteli nie działa wydaje mi się że jak masz nawet instalację po liftową a fotele przed liftem to nie będzie działać bo instalacja się różniła. z którego roku masz fotele?

RECONDO
26-12-2010, 21:38
Każda mata ma swój własny moduł (wersje po FL).

jendrekmak
30-12-2010, 10:31
a macie jakieś źródełko na te moduły do sterowania podgrzewaniem i wentylacją. fotele zamontowane ale nie było modułów w komplecie więc nie ma grzania póki co. numer części 4S71 14B663 AB potrzebne 2 sztuki.

RECONDO
02-01-2011, 22:32
Nie było modułów z matami? Pierwsze słyszę - ktoś musiał je odciąć z instalacji, samych modułów nie kupisz.

jendrekmak
03-01-2011, 00:11
Nie było modułów z matami? same maty grzeją ale pod przednimi siedzeniami są kostki/wtyczki do wpięcia modułów, które prawdopodobnie mają coś wspólnego ze sterowaniem wentylacją foteli. numer modułu to 4S71 14B663 AB (lub AA)

RECONDO
03-01-2011, 21:20
Jeżeli masz komplet klimatyzowanych siodeł i działają maty grzewcze to i klima powinna być OK. Jedyny moduł jaki się znajduje w komplecie to "duza puszka" montowana pod fotelem... Zapodaj fotki tego co masz.... może coś pomogę.

jendrekmak
04-01-2011, 09:48
fotki zapodam wieczorem ale właśnie nie mam tej czarnej "puszki" obok złącza zasilania każdego z foteli z przodu. złącze jest w typie złącza licznika (z zatrzaskiem przekręcanym o ćwierć obrotu) tyle że jest o połowę krótsze.

metmusic
20-01-2011, 23:07
Czy w wersji przed FL układ pinów jest taki sam? Jeśli pin 17 ma napięcie zależne od położenia przełącznika ogrzewania fotela znaczy, że to dotyczy tylko wersji po FL.
Jaki układ pinów powinien być przed FL?

RECONDO
21-01-2011, 06:59
W czym ma być ten układ pinów? Instalacja generalnie różni się tym że część pinów pzed FL nie jest obsadzona, są wolne miejsca w kostkach. Zmiana polegała na ich uzupełnieniu i przypisaniu do nowych opcji.

metmusic
21-01-2011, 09:04
Pin 9 kolor przewodu zielono-czarny - 12V po włączeniu zapłonu,
Pin 17 kolor przewodu biało-zielony - 12V regulowane w zależności od położenia przełącznika siedzeń,
pin 10 kolor przewodu czarny - masa pojazdu,
pin 18 kolor przewodu czarny - masa pojazdu,

O ten układ pinów chodziło.
Jak wygląda przed liftem

RECONDO
21-01-2011, 10:43
Przed FL były tylko dwie możliwości - pełne napięcie lub brak.

metmusic
21-01-2011, 10:45
o to chodziło, dzięki

barstan59
14-10-2011, 13:14
witam, wracam znowu do podgrzewanych siedzen.nie grzeja mi oba.dzisiaj sprawdzalem napiecia na kostkach i na zielono- czarnym jest 12V na bialo- zielonym oscyluje miedzy 8 a 10V niezaleznie od wylacznika.to w siedzeniu od kierowcy bo od pasazera sa zupelnie inne kolory .bezpiecznik mam na f83 15A jest dobry.( nie tak jak podal ktos f 65 i f81).czy jest jakis przekaznik ktory tym steruje??.modul sterujacy jest dostepny pod siedzeniem.taka mala czarna skrzyneczka.idzie do niej 6 przewodow.mozna ja otworzyc.jest tam troche elektroniki.moze ktos cos zasugeruje
MK3 2005 TDCI 130KM Futura X
pozdrawiam

ziutek_g
17-10-2011, 12:35
Witam,
Mam ten sam problem na jednym przewodzie jes napięcie jak się patrzy a na drugim skacze jak zwariowane 8-10V - jak przełączyłem miernik na pomiar prądu zmiennego ta o wyświetla jakieś 3V.
Co to może oznaczać a ściślej rzecz biorąc co z tym fantem zrobić???

slawekskkr1957
20-07-2013, 15:57
mam te same problemy z siedzeniem kierowcy nie grzeje, myślałem ze wyjaśnicie co z tym zrobić jak rozebrać fotel, czy można samemu to naprawić
pozdrawiam SK

MaK_86
21-08-2013, 18:04
Witajcie drodzy.

Godzinę temu, zakończyłem naprawę fotela kierowcy względem podgrzewania.
Wybaczcie, ale żadnych zdjęć nie robiłem. Z prostego powodu, młodszy, dwumiesięczny syn płakał, a starszy, trzy-letni kradł mi narzędzia o_O

Nie istotne. Istotne, że zakończone sukcesem.

Poszukajcie na forum, oraz na google wątków odnośnie naprawy. Są świetne poradniki, które prowadzą za rękę.

CO mogę podpowiedzieć.
Przygotujcie się na 3-4 godzinki roboty. Tyle mi zleciało, bez pośpiechu robią i uważając na wszystko. Założyłem sobie, że uszkodzone są te sławetne kabelki w siedzisku. Najpierw zmierzyłem napięcie na niebieskiej kostce pod siedzeniem. Było 12V. Potem zmierzyłem na białej i było zero.

Co potrzebujemy:

klucz oczkowy 10 - do odkręcenia akumulatora (KONIECZNIE!), oraz do odkręcenia fotela od podłogi
klucz 13 - do odkręcenia siedziska od stelarza
klucz 8 - do kostki pod fotelem
Torx (nie wiem jak się piszę, ten gwiazdkowy ;) ) 50 - do odkręcenia pasa bezpieczeństwa od fotela
kabelki, przekrój 1mm2, różnokolorowe (ja kupiłem w casto przewód 3 żyłowy i sobie je powycinałem)
koszulki termokurczliwe
opcjonalnie, lutownica + cyna + kalafonia


Opis z pamięci...

Odłączamy akumulator. Koniecznie. Nie wiadomo jak się zachowają poduszki powietrzne. Nie chodzi tu o to, że odpalą, ale chyba nie chcecie motem jeździć z zapalonymi kontrolkami i płacić za kasowanie na kompie?

Odkręcamy fotel od podłogi. Dwie śruby z przodu (po obu końcach szyn), oraz cztery z tyłu (2 x 2)

Nurkujemy pod fotel od tylnej kanapy. Po paluszku szukamy Torx od pasa bezpieczeństwa. Bez ruszania fotela odkręcamy ją i wyciągamy pas z fotela.

Nachylamy fotel do tyłu i rozkręcamy kostkę. Kostka nie ma żadnego klipsa, tylko śrubeczkę /klucz 8/. Jak śrubka zaczyna ciężko iść, troszkę rozchylamy kostkę rękoma i powolutku kręcimy i rozsuwamy.

Patrzymy pod fotel, czy nie ma żadnych połączeń. Jeżeli są rozłączamy (nie wiem jak o w innych modelach jest, u mnie poza kostką nie było nic)
Fotel na bark i do domu/garażu/szopki* /niepotrzebne skreślić/

W domu wywracamy sobie fotel "do góry kołami". I teraz ważne. Weźcie sobie aparat albo telefon i robimy zdjęcie tej dużej kostki od strony kolorowych kosteczek mniejszych, żeby wiedzieć ja je potem włożyć. Patrzymy z których kosteczek kolorowych wychodzą kabelki w siedzisko (gąbkę) i je wypinamy podważając zatrzask płaskim śrubokrętem.

Odkręcamy cztery śruby (klucz 13, najlepiej nasadowy) na rogach siedziska i wyciągamy ze stelaża, uważając na wszystkie kabelki. Zwróćcie uwagę, czy wszystkie kable z siedziska są odłączone, bo coś jeszcze urwiecie. Celem wyjęcia postawcie sobie fotel normalnie i tak trochę z tej, trochę z tamtej. Ewentualnie pokręćcie regulacją oparcia. Na pewno pójdzie.

Mając siedzisko (gąbkę z wystającymi kabelkami obleczoną tapicerką na metalowej blasze z otworami) w ręku, pora na robotę delikatną. Trzeba zdjąć tapicerkę. W tym celu bierzemy najbardziej tępy śrubokręt płaski i podważamy na rantach metalowej blachy. Tapicerka jest włożona w blachę na rantach wzmocnionym, białym, gumowym wzmocnieniem. U mnie nie było widać białej lamówki, więc spróbujcie delikatnie po podważać tam gdzie się kończy tapicerka i wchodzi w blachę. Lamówka biała idzie naokoło przedniej części siedziska, a druga jej część tylko z tyłu. Podważamy deikatnie i wyciągamy. Podważamy i wyciągamy, aż wyciągniemy wszystko.

Kolejny delikatny krok. Po wyciągnięciu białej lamówki powoli zadzieramy tapicerkę podwijając ją. W okolicach, gdzie na siedzisku zazwyczaj spoczywają nasze pośladki, tapicerka jest zamocowana za pomocą klipsów w gąbce, które łapią plastykowe patyczki w tapicerce. Trzeba je powypinać. To robota dla kogoś z chudymi palcami. Jak macie grube paluchy, to zawołajcie żonę, koleżankę... itd...

Teraz zaczynamy zabawę z matą grzewczą. W tylną część maty wchodzą 4 przewody przez otwór w gąbce. Są one obleczone izolacją. Jak dojdziecie do tego kroku to obejrzyjcie sobie dokładnie te kable co wystają z gąbki. U mnie, były przerwane trzy kabelki dokładnie 3cm przed wejściem w matę grzewczą. Tutaj rzuciłem do pracy kolegę z lutownicą. Dolutował On 10 cm kabelka do każdego (czwarty, który jeszcze trzymał też przerobił).

Jak to zrobicie, to składacie wszystko w odwrotnej kolejności.


Stopień trudności w/g mnie.
No ja się boję wymienić klocków hamulcowych. A to zrobiłem. Jak nie będziecie ciągnąć na siłę za tapicerkę, to bez problemu.

Robione w Mondeo Kombi 2004, po lifcie z pięciostopniową regulacją fotela.


A na koniec żarcik!!!
Przedpołudniem, zadzwoniłem do znalezionego na google serwisu w Szczecinie, który reklamował ię w naprawie podgrzewanych foteli.
Zapytałem o to, ile by zeszła robota i ile kasy musiałbym położyć.

"Wie Pan. Nie wiem, nie robiliśmy jeszcze. Bo to trzeba zobaczyć. Na pewno maty do wymiany. Tapicerkę trzeba rozpruć. Zrobić. Potem tapicer musi to zszyć. Nie wiadomo."

Zrobiłem sam. Grzeje, aż poślady się smażą ;)
Róbcie i nie dajcie się nadziać na "pseudo-serwisy".

---------------------------
Pozdrawiam
Marcin - MaK_86

rednaxelA
21-08-2013, 19:04
No to fajnie ze sie udalo i ze dziala!

3 uwagi - zeby nie straszyc kolejnych osob

Nie wiadomo jak się zachowają poduszki powietrzne. Nie chodzi tu o to, że odpalą, ale chyba nie chcecie motem jeździć z zapalonymi kontrolkami i płacić za kasowanie na kompie?
W mk3 poduchy same sie sprawdzaja przy wlaczeniiu zaplonu i nie trzymaja błedów odłączenia
robimy zdjęcie tej dużej kostki od strony kolorowych kosteczek mniejszych, żeby wiedzieć ja je potem włożyć
Bez zdjecia tez dasz rade bo pasują tylko w swoje miejsce :-) - alle zdjecie mozna zrobic Patrzymy pod fotel, czy nie ma żadnych połączeń.
Nie ma innych - wszystko idzie przez te duza kostke

MaK_86
21-08-2013, 19:14
No to fajnie ze sie udalo i ze dziala!

3 uwagi - zeby nie straszyc kolejnych osob

W mk3 poduchy same sie sprawdzaja przy wlaczeniiu zaplonu i nie trzymaja błedów odłączenia

Bez zdjecia tez dasz rade bo pasują tylko w swoje miejsce :-) - alle zdjecie mozna zrobic

Nie ma innych - wszystko idzie przez te duza kostke

Skoro tak mówisz, to tak jest. Działałem zachowawczo, bo nie wiedziałem. A przezorny zawsze ubezpieczony. :)

A po wygranej walce z podgrzewaniem foteli, czas na dobre piwko.

STRIX
12-09-2014, 20:14
Witam, to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość :) Ostatnio sprzedałem moje Volvo S80 ( zawiodłem się trochę na nim - mase rzeczy do zrobienia.. ) i zakupiłem Forda Mondeo z 2003 roku z silnikiem 2.0 TDCI, i.... jestem bardzo zadowolony :) autko jest w super zadbane.
Mam podgrzewane fotele, pasażera działa super, natomiast kierowcy już nie, po naciśnięciu przycisku zapala się na nim diodka jednak fotel nie grzeje, może jakiś kabelek się przetarł? Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Dodam, że cieszę się że zakupiłem ten samochód bo pomimo że mam go tylko kilka dni, daje więcej satysfakcji z jazdy :)

mondeo70235
12-09-2014, 20:55
Sprawdź kable po siedzeniem.

Pawcio779
21-01-2018, 13:48
Witam wszystkich, u mnie również jest problem z jedną matą grzewczą w fotelu kierowcy. Ciekawe jest to, że jedna mata miała napięcie zerowe, a druga pokazała 15V na wyłączonym silniku, gdzie napięcie na akumulatorze to było 11,9V. W dodatku do tej pory fotel po włączeniu po prostu nie grzał, jednak podczas pomiarów wypiąłem i wpiąłem tą wtyczkę pod siedzeniem i teraz po włączeniu wywala mi bezpiecznik. Oporność tej maty poprzednio wynosiła 0 Ohm (tzn. właściwie nieskończoność - była przerwa w obwodzie), a teraz 70 Ohm. Nie wiem czemu wywala bezpiecznik bo przecież jak jest większa oporność to powinien popłynąć mniejszy prąd. To tak z grubsza opisany mój przypadek.
Ale moje pytanie jest takie: czy mogę zamiast tej maty na jakiś czas wpiąć rezystor 15 Ohm? Np. taki: http://allegro.pl/rezystor-opornik-drutowy-15r-50w-z-radiatorem-i6703439792.html
Mierzyłem oporność drugiej maty, oraz mat w fotelu pasażera i wszędzie jest 15 Ohm, dlatego wydaje mi się, że ten rezystor byłby ok, ale chciałbym zapytać bardziej doświadczonych elektryków.
A za jakiś czas wyjąłbym siedzenie i sprawdził, czy u mnie również kabelki się przetarły, czy mata do wymiany.

RECONDO
21-01-2018, 13:52
Nie lepiej wymienić matę? Opornik i przesyłka to 20zł a gwarancji działania nie ma :)

Pawcio779
21-01-2018, 13:59
Jasne, że lepiej, ale nie mam na to czasu ani warunków za bardzo obecnie. Zajmę się tym na pewno za jakiś miesiąc może dwa. A wpięcie rezystora to 5min roboty :wink: rezystor zawsze się może gdzieś przydać, a poza tym i tak chcę zamówić kilka elektronicznych rzeczy więc za przesyłkę i tak zapłacę.
Właśnie zadałem to pytanie bo nie mam tej pewności, a może ktoś bardziej doświadczony już tak kombinował.

artur21a4
05-07-2018, 12:01
witam zamontowałem i podłączyłem fotele i pasażera grzeje a kierowcy nie co może być nie tak
dodam że na pinie 9 10 jest ok 12v a na pinie 17 18 waha się 8,11v-9,70 v