Zobacz pełną wersję : [MK7] Gaśnie jak schodzi z obrotów.


fylypek
17-09-2008, 16:04
Potrzebuję pomocy.
Mój Escort dziwnie się zachowuje. Jak stoję na luzie i dam mu na chwilę na obroty, to drży przy schodzeniu, tak jakby z rozpędu obroty spadły zbyt nisko aż do momenty drżenia całego samochodu, potem się stabilizują. Kiedy przytrzymam go na wyższych obrotach chwilę dłużej to aż gaśnie.
Podczas jazdy też potrafi zgasnąć, np w sytuacji, gdy jadę prostą drogą i mam skręcić, więc wcześniej wyrzucam bieg na luz i najczęściej, gdy chcę skręcać, to on gaśnie.
Czy ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania?

marcin123marcin
18-09-2008, 00:04
Może na początek spróbuj zatankować gdzie indziej.
Napisz czy to na lpg i na benzynie jest tak samo.

fylypek
18-09-2008, 11:32
Nie mam gazu w ogóle. Praktycznie zawsze tankuję na jednej stacji a konkretnie na Neste24.
Dzisiaj to nawet dużego gazu nie musiałem dawać aby zgasł. Co więcej, po zgaśnięciu jeszcze przez chwile słyszałem pompkę jak chodzi. Nie wiem czy to normalne. A specjalnie zrobiłem wcześniej rundkę ok 4km i temperatura była już w 1/3 skali.
Miesiąc temu wymieniałem sprzęgło. Mogli mi coś nie tak połączyć po tym zabiegu, co by potem takie objawy dawało?

marcin123marcin
18-09-2008, 14:08
Sprzęgło tutaj nie ma nic do tego.
Narazie proponuję nalać więcej paliwa na innej stacji.
Jeśli to nie pomoże to spróbuj ściągnąć przewód gumowy do serwa hamowania i powinny obroty wzrosnąć i ma nie gasnąć, nie ma siły tak musi być bo w innym przypadku to możesz mieć problem z samym silnikiem.
Jeśli nie będzie gasł to znaczy że silnik jak dostanie większą dawkę powietrza to pracuje normalnie i tak powinno być, bo komputer automatycznie da większą dawkę paliwa.
Jeśli przepustnica ci się zamknie to zawór obrotów biegu jałowego powinien się otwierać i jeżeli tego nie robi bo jest przegrzana cewka to za póżno zassa powietrze i silnik przydusi.
Możesz też sprawdzić jadąc na drugim biegu i puścić nogę z gazu czy jak zejdzie z obrotów to czy auto się zatrzyma, jak nie to zawór działa ale może trochę za póżno się załącza.
Auto nie ma prawo się zatrzymać i powinno spokojnie jechać na biegu jałowym nawet pod górkę ale bez przesady.

tomiscorpio
18-09-2008, 14:56
Zawor bocznikowy , krokowiec czy ebj itp itd trzeba wyczyscic lub wymienic , do tego mozzesz przepustnice tez wyczyscic.

Potem odlaczyc aku , poczekac z 20 min , podlaczyc , z 3 razy do zaplonu przekrecic nie odpalac zeby krokowiec sie ulozyl , wtedy odpalic i nic gazu nie ruszac radio off itp itd, az do uzyskania temperatury.

W szukaj wpisz samoadaptacja tam bedzie jak programowac.

irlandia1981
18-09-2008, 14:58
witam
byc może jak tankujesz na NESTE to może ci sie wtryskiwacze pobrudziły czyms i jak dajesz gazu to komputer zwieksza dawke paliwa i powietrza a paliwo jest blokowane przez wtryski i nie dochodzi ?? nie wiem co może być nie powinno gasnąć może zatankuj faktycznie na innej stacji albo dolej jakiegos specyfiku do paliwa od czyszczenia wtryskiwaczy może jak pojeździ troche to sie poczyszczą i bedzie dobrze ?
kto wie jakie tam paliwo mają na takich stacjach ?
pozdrawiam

tomiscorpio
18-09-2008, 16:07
jak dojezdzasz na luzie masz noge z gazu zdjeta , przepustnica jest zamknieta , zawor nie puszcza tyle powietrza co ma , lub kanaliki na przepustnicy juz tak syfem zapchane.

Magik123
18-09-2008, 19:00
jak dojezdzasz na luzie masz noge z gazu zdjeta , przepustnica jest zamknieta , zawor nie puszcza tyle powietrza co ma , lub kanaliki na przepustnicy juz tak syfem zapchane.

tomi tam nie ma sie co zapchac, bo tylko kanal ok 1 cm srednicy jest do krokowca.

Ja bym umyl przepustnice i sprawdzil, jesli nic to krokowego mozna umyc.

tomiscorpio
18-09-2008, 22:45
umnie w przepustnicy , nad 2 pokrywkami jest taka mala dziureczka ktora dodatkowo przepuszcza powietrze , bo wyczyszczeniu tego ( a mialem pelno nagaru) skonczyl sie problem wolnych obrotow.

Moze w esim jest inaczej , tak czy siak przepustnice krokowca bym wyczyscil i samoadaptacje zrobil.

Koszty zerowe a wyeliminowac troche rzeczy idzie.

Pozdrawiam

Magik123
18-09-2008, 23:04
Escort i mondeo maja ta dziurke silniki od 1.8 i 2.0 no i 1.6 8V

Pawel
18-09-2008, 23:36
w zetecu tez jest dziurka w płytce przepustnicy, ale to jest przepustnica a nie przepustnica krokowca. Ten jako takiej przepustnicy nie posiada.

Ja bym postawił na zawory oraz na zubożenie mieszanki, czy to poprzez za duzo powietrza, czy za mało paliwa.
Też mam czasami cos takiego, ze przy dojezdzaniu do skrzyzowania obroty spadaja do ok 500(silnik na luzie) niezaleznie od temperatury silnika. Na razie to olewam, bo jest sporadyczne. Dodam, ze jak tylko samochód sie zatrzyma, obroty od razu wracaja do przepisowych 850. Dzieje sie tak na gazie i na benzynie. Wszystko sprawne, oprócz starego krokowca pare razy mytego. Podejrzewam, że on czasami nie domaga, ale dopóki jest to sporadyczne, to olewam.

Sprawdziłbym tez regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej. Być moze czasami nie trzyma cisnienia.