Zobacz pełną wersję : [MK 6] problem z temperaturą
witam problem polega na tym że od kiedy kupiłem mojego escorta temp nie wyszła więcej jak połowe w polu "normal' a jezdziłem nawet po 100 km naraz. Tak ma być prawidłowo czy nie ?Czy może przez jazde na niedogrzanym silniku spalać więcej?
Magik123 18-09-2008, 21:12 Tematow o tym jest milion, kazdy wskaznik bedzie inaczej pokazywal, ale tak czy inaczej masz wszystko ok jesli sie nie gotuje plyn to ok
Ja mam znowu tak ze potrafi mi dojsc do prawie czerwonego pola po czym wlacza sie wentylatorek na prae chwil ale nie pozwala mu wejsc na max... i tak jest w wiekszosci z tego co slyszalem a twoj .. mi sie wydaje bdb. jesli plyny maja odpowiednia temperature
Miałem takie same objawy. wakaźnik wychylał się do "o" w skali "NORMAL". wymieniłem czujnik temp. na wskaźnik. Teraz jak jest ciepło wskazówka jest na "L" a w zimne dni między "A"a "L".
Dodam że koszt czujnika to 20zł.
bartaso77 19-09-2008, 10:39 dokładnie mam tak samo. Wymieniłem czujnik , bo stary ledwo sie wychylał. A teraz jak jest pogoda to do L dochodzi i włącza sie wiatrak. Jak jest zimno to tak Od M do L sie wacha.
irlandia1981 19-09-2008, 11:42 witam
miałem podobne objawy tyle ze pokazywało ok a po jakims czasie (tygodniowy postój) zaczeło pokazywac pod max :) ale z nastaniem dni jak te które mamy wszystko wróciło do normy :) wiec moze tak to ma być, jak było gorąco to nie miało co chłodzic silniczka a teraz jest gicior :), hehe i bede sie martwił na wiosne :P ,a dopuki wiatrak kręci i schładza w razie potrzeby to nie ma sie co przejmowac :) wg mnie gorzej by było jakby wiatrak nie krecił i nie schładzał to sie mozna zacząć martwić :) wymieniłem tylko płyn bo wlewałem uszczelniacz ( 3 miesiace z nim jeździłem) bo gdzies ciekło teraz jest nowy płyn i nie cieknie :)
pozdrówki
ps. komu jeszcze problemy z gorącym silnikiem skonczyły sie jak sie zrobiło chłodniej ?? :fcp29
Magik123 19-09-2008, 12:42 Powymienialiscie czujniki oryginalne na zamienniki wiec nie dziwota ze inaczej pokazuje, a moze teraz jest zle???
irlandia1981 19-09-2008, 13:47 Magik123 ja tam tylko zmieniłem płyn :) bo miałem uszczelniacz a nie chciałem z tym syfem w środku jeździć :) ale fakt faktem ze w ciepłe dni jak to było ostatnimi czasy nie chłodziło sie za dobrze, teraz jest gicior, czuje to nawet po nawiewie ze czasem leci chłodniejsze jak sie ruszy i schłodzi chłodnica albo wiatrak w korku :P
pozdro :)
U mnie po wymianie czujnika, termostatu i włącznika wentylatora
(który de facto mi się stopił z bliżej nie wyjaśnionych okoliczności),
wentylator włącza mi się w momencie
-> "[]NORMA|L[]" , a schładza go do -> "[]NO|RMAL[]" ,
czym w/w graty to zamienniki.
Wydaje mi się że teraz jest prawidłowo,
\przynajmniej teraz się ogrzewa w trasie,
bo przed wymiana w trasie temperatura spadała
do końca białego pola i tak się trzymała
"[]|NORMAL[]"
:)
Widzę iż złośliwości tu nie mało. Do komentarza Magika123 się nie odniosę (jeśli stać mnie było by na części oryginalne pewnie nie jeździł bym Escortem z 1995r.)
Ale ~m!s!3k twierdzi iż L w słowie NORMAL nie jest temp. normalną, że musi się włączyć wentylator i schłodzić do []NO|RMAL[] to jakieś nieporozumienie.To na wskaźniku z wartościami temperatury było by ok 40 stopni.
jarkar81 21-09-2008, 21:02 U mnie pokazuje m/w w połowie skali.. wentylator załącza się trochę poza połową.
Czujnik raczej nie był wymieniany, tylko termowłącznik bo sie sfajczył...
Niedogrzany silnik może mieć większe spalanie - jak spalił mi się termowłącznik to miałem wentylator podłączony na krótko i chodził non stop (wskaźnik był niewiele poza białym polem) zauważyłem, że spalanie w mieście podniosło się wtedy o 2-3 litry LPG na 100km, po wymianie termowłącznika wszystko wróciło do normy.
Trzeba wiedzieć jaki ma się termowłącznik, zwykle jet to 89st.C (o ile dobrze pamiętam)- jeśli wentylator na chłodnicy się załącza tzn. że silnik łapie odpowiednią temp.
Magik123 21-09-2008, 21:57 Widzę iż złośliwości tu nie mało. Do komentarza Magika123 się nie odniosę (jeśli stać mnie było by na części oryginalne pewnie nie jeździł bym Escortem z 1995r.)
Ale ~m!s!3k twierdzi iż L w słowie NORMAL nie jest temp. normalną, że musi się włączyć wentylator i schłodzić do []NO|RMAL[] to jakieś nieporozumienie.To na wskaźniku z wartościami temperatury było by ok 40 stopni.
Nie bulwersuj sie bo ci zylka peknie.
Masz problem ze cos ci sie sypie w ukladzie chlodzacym, zakladasz czujnik za pare groszy i chcesz zeby ci ktos powiedzial ze teraz jest dobrze, ale elemety elektroniczne, elektryczne w zamiennikach to zazwyczaj szit.
I nie napisalem tego do Ciebie tylko ogolnie (rada) ale Ty sie wsciekasz ze niby ktos jest zlosliwy, ja Ci tylko mowie zebys zbytnio nie wierzyl w to co pokaze czujnik za 20 zl bo roznie bywa.
Nie koniecznie musi się coś sypać układ chłodzącym. U mnie wskaźnik (oryginalny) wskazywał najwyżej "O" w skali "NORMAL",i załączał się wentylator. Po wymianie na "szit" za 20zł. jest jak opisałem wyżej. Nie rozumiem więc Twojej Magik123 niechęci do zamienników.
Magik123 23-09-2008, 21:08 Nie rozumiem więc Twojej Magik123 niechęci do zamienników.
Nie mojej tylko FORDA, do Volkswagena sobie zalozysz najtanszy zamiennik i bedzie ok a w fordzie juz nie zabardzo, i potwierdzi to wiekszosc uzytkownikow tego samochodu, jak i ja po przejsciach z niektorymi zamiennikami. Wiem co pisze.
|