Zobacz pełną wersję : [MK 6] problem z temperaturą


paw270
18-09-2008, 20:27
witam problem polega na tym że od kiedy kupiłem mojego escorta temp nie wyszła więcej jak połowe w polu "normal' a jezdziłem nawet po 100 km naraz. Tak ma być prawidłowo czy nie ?Czy może przez jazde na niedogrzanym silniku spalać więcej?

Magik123
18-09-2008, 21:12
Tematow o tym jest milion, kazdy wskaznik bedzie inaczej pokazywal, ale tak czy inaczej masz wszystko ok jesli sie nie gotuje plyn to ok

x9ro
18-09-2008, 21:20
Ja mam znowu tak ze potrafi mi dojsc do prawie czerwonego pola po czym wlacza sie wentylatorek na prae chwil ale nie pozwala mu wejsc na max... i tak jest w wiekszosci z tego co slyszalem a twoj .. mi sie wydaje bdb. jesli plyny maja odpowiednia temperature

kopdar
19-09-2008, 10:34
Miałem takie same objawy. wakaźnik wychylał się do "o" w skali "NORMAL". wymieniłem czujnik temp. na wskaźnik. Teraz jak jest ciepło wskazówka jest na "L" a w zimne dni między "A"a "L".
Dodam że koszt czujnika to 20zł.

bartaso77
19-09-2008, 10:39
dokładnie mam tak samo. Wymieniłem czujnik , bo stary ledwo sie wychylał. A teraz jak jest pogoda to do L dochodzi i włącza sie wiatrak. Jak jest zimno to tak Od M do L sie wacha.

irlandia1981
19-09-2008, 11:42
witam
miałem podobne objawy tyle ze pokazywało ok a po jakims czasie (tygodniowy postój) zaczeło pokazywac pod max :) ale z nastaniem dni jak te które mamy wszystko wróciło do normy :) wiec moze tak to ma być, jak było gorąco to nie miało co chłodzic silniczka a teraz jest gicior :), hehe i bede sie martwił na wiosne :P ,a dopuki wiatrak kręci i schładza w razie potrzeby to nie ma sie co przejmowac :) wg mnie gorzej by było jakby wiatrak nie krecił i nie schładzał to sie mozna zacząć martwić :) wymieniłem tylko płyn bo wlewałem uszczelniacz ( 3 miesiace z nim jeździłem) bo gdzies ciekło teraz jest nowy płyn i nie cieknie :)
pozdrówki

ps. komu jeszcze problemy z gorącym silnikiem skonczyły sie jak sie zrobiło chłodniej ?? :fcp29

Magik123
19-09-2008, 12:42
Powymienialiscie czujniki oryginalne na zamienniki wiec nie dziwota ze inaczej pokazuje, a moze teraz jest zle???

irlandia1981
19-09-2008, 13:47
Magik123 ja tam tylko zmieniłem płyn :) bo miałem uszczelniacz a nie chciałem z tym syfem w środku jeździć :) ale fakt faktem ze w ciepłe dni jak to było ostatnimi czasy nie chłodziło sie za dobrze, teraz jest gicior, czuje to nawet po nawiewie ze czasem leci chłodniejsze jak sie ruszy i schłodzi chłodnica albo wiatrak w korku :P
pozdro :)

~m!s!3k
19-09-2008, 18:17
U mnie po wymianie czujnika, termostatu i włącznika wentylatora
(który de facto mi się stopił z bliżej nie wyjaśnionych okoliczności),
wentylator włącza mi się w momencie
-> "[]NORMA|L[]" , a schładza go do -> "[]NO|RMAL[]" ,
czym w/w graty to zamienniki.

Wydaje mi się że teraz jest prawidłowo,
\przynajmniej teraz się ogrzewa w trasie,
bo przed wymiana w trasie temperatura spadała
do końca białego pola i tak się trzymała
"[]|NORMAL[]"

:)

kopdar
21-09-2008, 20:50
Widzę iż złośliwości tu nie mało. Do komentarza Magika123 się nie odniosę (jeśli stać mnie było by na części oryginalne pewnie nie jeździł bym Escortem z 1995r.)
Ale ~m!s!3k twierdzi iż L w słowie NORMAL nie jest temp. normalną, że musi się włączyć wentylator i schłodzić do []NO|RMAL[] to jakieś nieporozumienie.To na wskaźniku z wartościami temperatury było by ok 40 stopni.

jarkar81
21-09-2008, 21:02
U mnie pokazuje m/w w połowie skali.. wentylator załącza się trochę poza połową.
Czujnik raczej nie był wymieniany, tylko termowłącznik bo sie sfajczył...
Niedogrzany silnik może mieć większe spalanie - jak spalił mi się termowłącznik to miałem wentylator podłączony na krótko i chodził non stop (wskaźnik był niewiele poza białym polem) zauważyłem, że spalanie w mieście podniosło się wtedy o 2-3 litry LPG na 100km, po wymianie termowłącznika wszystko wróciło do normy.
Trzeba wiedzieć jaki ma się termowłącznik, zwykle jet to 89st.C (o ile dobrze pamiętam)- jeśli wentylator na chłodnicy się załącza tzn. że silnik łapie odpowiednią temp.

Magik123
21-09-2008, 21:57
Widzę iż złośliwości tu nie mało. Do komentarza Magika123 się nie odniosę (jeśli stać mnie było by na części oryginalne pewnie nie jeździł bym Escortem z 1995r.)
Ale ~m!s!3k twierdzi iż L w słowie NORMAL nie jest temp. normalną, że musi się włączyć wentylator i schłodzić do []NO|RMAL[] to jakieś nieporozumienie.To na wskaźniku z wartościami temperatury było by ok 40 stopni.

Nie bulwersuj sie bo ci zylka peknie.

Masz problem ze cos ci sie sypie w ukladzie chlodzacym, zakladasz czujnik za pare groszy i chcesz zeby ci ktos powiedzial ze teraz jest dobrze, ale elemety elektroniczne, elektryczne w zamiennikach to zazwyczaj szit.
I nie napisalem tego do Ciebie tylko ogolnie (rada) ale Ty sie wsciekasz ze niby ktos jest zlosliwy, ja Ci tylko mowie zebys zbytnio nie wierzyl w to co pokaze czujnik za 20 zl bo roznie bywa.

kopdar
23-09-2008, 20:55
Nie koniecznie musi się coś sypać układ chłodzącym. U mnie wskaźnik (oryginalny) wskazywał najwyżej "O" w skali "NORMAL",i załączał się wentylator. Po wymianie na "szit" za 20zł. jest jak opisałem wyżej. Nie rozumiem więc Twojej Magik123 niechęci do zamienników.

Magik123
23-09-2008, 21:08
Nie rozumiem więc Twojej Magik123 niechęci do zamienników.

Nie mojej tylko FORDA, do Volkswagena sobie zalozysz najtanszy zamiennik i bedzie ok a w fordzie juz nie zabardzo, i potwierdzi to wiekszosc uzytkownikow tego samochodu, jak i ja po przejsciach z niektorymi zamiennikami. Wiem co pisze.