Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Dogrzewacz... jak złożyć rurki-fotka


cowboy
11-10-2008, 15:26
Gdyby ktoś mógł teraz zobaczyć pod autkiem rurę biegnacą do dogrzewacza. Rozebrałem to przed chwilę i nie wiem jak z powrotem złożyć.
Chodzi mi o rurę biegnącą bliżej środka pojazdu(bliżej prawej strony)-czy do piecyka wchodzi ona w górną rurkę czy w dolną? Chodzi o te miejsce, gdzie ta długa aluminiowa rurka łączy się z gumową- ztyłu auta tuż przy piecyku.
Są dwie możliwości podłączenia, nie chcę tego :573:

cowboy
11-10-2008, 17:53
Chodzi o dwie aluminiowe rurki, które lecą od pompki dogrzewacza spod maski do dogrzewacza.
Podłączyłem na pałę:
Lewa rurka(leci prosto od pompki) do górnej części piecyka, a prawa do dolnej.

28 osób przeglądało temat i naprwdę nikt nie może u siebie zerknąć? :549: :567:

cowboy
11-10-2008, 18:00
To te dwie rurki z odnośnikami-liniami z jakimś opisem: górna leci po prawej czy lewej stronie-pod podwoziem auta?

http://img258.imageshack.us/img258/848/dogrzewaczol3.th.jpg (http://img258.imageshack.us/my.php?image=dogrzewaczol3.jpg)

janbra
11-10-2008, 18:37
Niestety nie mogę luknąć pod autko ale może tutaj coś podpatrzysz http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=22594

Stefano
12-10-2008, 11:36
Rury gumowe, bo o te ci chyba chodzi, te powyginane, trzeba zakladać tak; ten co idzie na rurce alu od silnika / wejscie do dogrzewacza / to do rurki piecyka od strony silnika, a ten co idzie z rurki z aluminiowej do tyłu, do tylnej nagrzewnicy, to na tą końcówkę pieca / wyjcie już podgrzanego płynu/ co jest bliżej tyłu auta.
Rzeczywiscie to dziwna plątanina pogietych rurek, ale jak założyłes odwrotnie to nic sie nie dzieje, aby tylko nie był załamany wąż gumowy, bedzie grzać, tylko płyn w piecyku pójdzie w odwrotnym kierunku.
Pozdr.

cowboy
12-10-2008, 17:18
Stefano chyba się nie rozumiemy.
Dogrzewacza ani żadnych rurek przy nim wogóle nie wyciągałem z auta.
Ociepliłem tylko dwie długie aluminiowe rurki, które lecą pod autem-spod maski do dogrzewacza. Wtym miejscu, gdzie dwie opaski-od lewej:

http://images37.fotosik.pl/19/aaeda66e3e9f669d.jpg (http://www.fotosik.pl)



To widok bliżej przodu:
http://images30.fotosik.pl/284/3ef7b2654a52f7a1.jpg (http://www.fotosik.pl)



I bliżej tyłu. I wtym miejscu można te rurki puścić w dwa sposoby. Ta która jest bliżej wnętrza auta -górą lub dołem. Nie wiem czy tak macie u siebie. Ta wenetrzna idzie u mnie na dół :
http://images27.fotosik.pl/283/e476b57cfbb2e0b4.jpg (http://www.fotosik.pl)



I bliższy widok:
http://images28.fotosik.pl/284/01014df76a82ff5c.jpg (http://www.fotosik.pl)

leśny67
12-10-2008, 18:59
Wewnętrzna idzie na dogrzewacz. Fotki + sprawdzenie pod autem. Można było ocieplić bez zdejmowania rurek :fcp1
http://img117.imageshack.us/img117/2680/pa040011ef5.jpg
http://img159.imageshack.us/img159/439/pa040012ki8.jpg
Pozdrawiam.

Stefano
12-10-2008, 19:47
Rzeczywiscie nie zrozumiałem ja, sorki, ale chciałem pomóc widząc twoje nawoływanie.
Swoją drogą odwaliłeś kawał dobrej roboty, bo widząć te ciekawe fotki, to załozyłeś na rurki podwójne skarpety....
Co może masz pszczoły i dość mocno kleją ule od srodka, co wróży srogą zimę ?? :fcp1
Pozdr.

cowboy
12-10-2008, 21:55
Stefano: nie ma za co "sorki";
Kolejny raz można na ciebie liczyć, jeżeli chodzi o dogrzewacz :fcp2 :fcp1 :fcp4
Należy ci się złoty medal i :fcp29 :fcp26
Jest to pojedyncze ocieplenie z bardzo miękkiego i miłego w dotyku materiału-nie ciągnie wody.
Ścianka 9mm. -stąd może wyglądać jak podwójne skarpety.
Oprócz tego co dociepliłem zostały jeszcze rurki, które lecą do nagrzewnicy tylnej. Nie jest tego dużo, ale fatalny dostęp.


leśny67: dzięki za podpowiedź.
Nie bardzo się dało ocieplić bez zdejmowania rurek, bo ocieplenie które kupiłem (a szukałem tu ok.2mies. tej średnicy, i tak kupiłem na Ebayu-bagatela 15m.!!!) nie ma nacięcia wzdłuż ocieplenia, więc skoro nie ma to nie chciałem tego robić.
Ale tak czy inaczej musiałem zmienić płyn przed zimą, więc rozłączeniem rurek łatwiej było spuścić cały płyn.
Więc wewnętrzna idzie na dogrzewacz...
...to chyba dobrze złożyłem??? :566:

danielp
17-10-2008, 09:36
Od dłuzszego czasu zastanawiałem sie nad zabiegiem ocieplenia tych rurek, ucieka nimi dużo cennego ciepla. Mam tylko pytanie czy nie ma żadnych przeciwskazań, czy np latem rurki te nie pomagają w jakimś tam stopniu w wychladzaniu cieczy i czy zaizolowanie ich nie będzie skutkowało zwiększeniem pracy wentylatorow. Teoretycznie wydajność chlodnicy w porównaniu do tych rurek jest nieporownywalna i pewnie moje przemyślenia nie mają sensu, ale co o tym myslicie? Jeśli obliczenia wydajności układu chłodzenia biorą pod uwagę straty ciepła na tych rurach to ich izolacja może doprowadzić do zagotowania płynu latem?

Kowalu
17-10-2008, 10:13
Ja z kolei zastanawiam sie nad inną rzeczą...bo gdyby było konieczne ocieplanie tych rurek to pewnie by je ocieplali fabrycznie. Bynajmniej moge sie mylic, moze konstruktorzy forda mnie sie znają od Was :566:

klimartin
17-10-2008, 12:16
Rury gumowe, bo o te ci chyba chodzi, te powyginane, trzeba zakladać tak; ten co idzie na rurce alu od silnika / wejscie do dogrzewacza / to do rurki piecyka od strony silnika, a ten co idzie z rurki z aluminiowej do tyłu, do tylnej nagrzewnicy, to na tą końcówkę pieca / wyjcie już podgrzanego płynu/ co jest bliżej tyłu auta.

czy oby nie odwrotnie? ostatnio miałem ten sam problem, ale przeglądałem instrukcje i widać na nich, że wejście do piecyka jest to od strony tylnej nagrzewnicy.

leśny67
17-10-2008, 13:33
czy oby nie odwrotnie? ostatnio miałem ten sam problem, ale przeglądałem instrukcje i widać na nich, że wejście do piecyka jest to od strony tylnej nagrzewnicy
Kolego nie mieszaj.