Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] cos tyrkocze


bartuss
04-11-2008, 19:07
nie wiem co moze byc przyczyna,ale na wolnych obrotach ktore sa cos lekko ponad 800 co tyrkocze tak jakby jakies plastiki.gdy dodam lekko gazu wg mnie tak na 900obr moze 950 tyrkotanie ustaje i ladnie klekocze.jak ktos moze doradzic co to moze byc to poprosze o jakies wskazowki.moze wystarczy podniesc troche obroty??ale jak to sie robi hmmm.druga rzecz co mnie zastanawia to ze jak rano odpale silnik to slychac takie popiskiwanie gdy silnik sie troszke rozgrzeje piski ustaja.nie jest to napewno pisk paska.

n owicjusz
04-11-2008, 21:57
obroty powinny wynosic okolo 950 jesli sie nie myle.Znajdz magika z VAG powinien wiedziec jak wyregulowac obroty.Co do reszty nie pomoge.Pozdrawiam!

subratri
04-11-2008, 22:07
bartuss, wpisz w szukajke rolka alternatora sprzeglo rolki alternatora... albo jakies takie.
wyglada na to sprzeglo wlasnie, ale w tamtym watku wypowiadali sie koledzy ktorzy to juz przeszli

mekess
04-11-2008, 23:54
U mnie podobnie. Trochę mnie to zawstydza, ale... Mam od ok 30-40kkm wymieniony na regenerowany, piski od ok 15kkm.
Raczej alternator, bo jak załączę światła, albo coś "mocniejszego"(nie mylić z alkoholem :) ), to się nasila. U mnie trwa to ok 1-2 min. i potem cisza. Takie pi, pi, pipi,pi Nie jest to ciągły pisk.

RafałB
05-11-2008, 11:39
A ja mam takie "tyrkotki" jak na włącze ogrzewanie przedniej szyby,to na wolnych obrotach slychac dziwne odgłosy.Jak tylną to wszystko ok.

bartuss
05-11-2008, 14:06
a macie kogos polecic z krakowa lub okolic?????/

maja2008
05-11-2008, 14:46
U mnie też tyrkotało (objawy takie same jak u ciebie)wymieniłem rolkę alternatora i wszystko ucichło!Koszt rolki 120 zł.

bartuss
05-11-2008, 20:08
mi sie wydaje ze mam troche obroty za niskie co do tyrkotania,a co do tych piskow to pewnie bedzie ta rolka alternatora.jak nacisne pedal gazu tak zeby obroty byly mniewj wiecej na 900 to nie slychac tego tyrkotu tylko ladnie klekocze jak kazdy inny tdi.

sto2
05-11-2008, 21:50
witam
prosze mi powiedzieć co to ta rolka alternatora bo dzwoniłem do sklepu motoryzacyjnego i pytałem o rolke alternatora a on powiedział mi ze jest tylko rolka napinacza więc zdębiałem i odłożyłem słuchawke. może mi ktoś wyjaśnić która to rolka alternatora bo od napinacza(40-60zł) to wiem (ta co jest na sprężynie) chce wyeliminować to terkotanie więc nie wiem co mam wymienić zeby zrobić to za jednym zamachem

subratri
05-11-2008, 21:53
to jest rolka za sprzegielkiem kierunkowym... taka wolnobierzka

sto2
05-11-2008, 22:25
to jest rolka za sprzegielkiem kierunkowym... taka wolnobierzka

czy ta rolka jest częścią alternatora jeśli nie to gdzie sie znajduje i do czego służy to sprzęgiełko czy wszystke te modele z tego rocznika miały taką rolke ze sprzęgiełkiem bo wyczytałem że nie wszystkie

przepraszam ale kompletnie sie na tym nieznam i z stąd te pytania a nie chciał bym kupić czegoś co będzie mi niepotrzebne

czy te rolki ze sprzęgiełkiem to nie były dopiero w modelach po 2000 roku

subratri
05-11-2008, 22:57
no juz napisalem na poczatku jakiego szukac watku
Tom seamen rozpracowal temat i dokladnie opisal, opisal skad problemy, ze nie wszytkie modele mialy, i ze lepiej miec niz nie miec.
a tak w skrocie to chodzi o nierowny moment obrotowy na wale diesela przy niskich obrotach, "zbyt mala czestotliwosc przekazywania wysokiego momentu obrotowego" przy niskich obrotach silnika powoduje nadmierne rozpedzanie paska klinowego a wiec i wirnika alternatora, w momencie zaniku momentu (cyt, sily napedowej) bciazony alternator stawia "gwaltowny" opor i pojawiaja sie drgania (wibracje) paska z ktorymi napinacz nie jest w stanie sobie poradzic - dziala zbyt wolno...
teraz pozostaje odpalic wyobraznie albo poszukac watku gdzi jest to opisane bardziej jasno

mekess
05-11-2008, 23:05
Ta rolka jest przykręcona do alternatora, którą napędza pasek klinowy.

Pasek klinowy - rolka - alternator.

bartuss
06-11-2008, 07:05
taka rolka bedzie pasowac czy szukac czegos innego??

http://moto.allegro.pl/item469383334_ro ... atyza.html (http://moto.allegro.pl/item469383334_rolka_paska_alternatora_audi_seat_vw _z_klimatyza.html)

http://moto.allegro.pl/item459103104_ko ... da_vw.html (http://moto.allegro.pl/item459103104_kolo_pasowe_rolka_alternatora_audi_s eat_skoda_vw.html)

dkdaniel
06-11-2008, 10:38
predzej ta druga aukcja

tom seaman
06-11-2008, 19:00
bartuss,
po moich przejsciach jestem na 100% pewien że to ta rolka (typowy objaw)
temat szczegółowo opisany jest tutaj:
viewtopic.php?t=23705&highlight=terkocze++wolnych (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=23705&highlight=terkocze++wolnych)

rolka od alternatora ma sprzęgięłko i to musi być sprawne u mnie to był cały powód popiskiwania i terkotania na wolnych z tymi samymi objawami co ty piszesz (po dodaniu 50obr.znikał), ale to typowa dolegliwość VW silnika TDI...ale jak czytam objawy masz identyczne...


nie daj sobie nagadac ze nie we wszsystkich autach była taka rolka bo moze jak nowy to nie ma takich objawów ale pożniej jest mu juz potrzebna...rolka tania nie jest ale zniknie Ci bół głowy po tym jak będzie cichy..
jeśli po przeczytaniu mojego linku dalej nie będziesz pewny to wal pytania...sprecyzuję

n owicjusz
06-11-2008, 19:10
wiem ze rolke musisz dobrac do alternatora,jedne sa mocowane na klinie idokrecone sruba a drugie na gwincie.

bartuss
07-11-2008, 22:04
dzieki tom seaman za porade.bede musial zainwestowac w ta rolke ze sprzeglem.masz moze gdzies zdjecie jak wyglada ta rolka??

tom seaman
08-11-2008, 09:41
nie mam zdjęcia, poszukaj na Allegor ale tam nie kupuj (bo jest wiele modeli), lepiej odwiedż sklep specjalistyczny, ja wymieniałem u fachowców w Gdańsku, gdzie nawet mieli w magazynie kilka i przymierzali , bo katalogowo mój model miał nie mieć...
wygłąda inaczej niż zwykła rolka nie sposób pomylić , zwykła jest z jednego kawałka a ta ze sprzęgiełkiem jest taka pełniejsza,w środku inny element - łożysko i wolnobieżka "sprzęgiełko", w jedną stronę sie obraca swobodnie i w drugą blokuje..jak u roweru..toteż funkcja jej odpowiada tej co u roweru - pedalujesz - jedzież, zwalniasz i koło "nie napędza twoje nogi" bo działa wolnobieżka, i tak samo ona działa z alternatorem, kiedy silnik przyspiesza i zwalnia (nawet na wolnych pracuje nierówno) to nie szarpie alternatorem...jak jej nie ma to właśnie szarpie alternatorem i ztąd ten terkot i nadodatek się ciągle napina i luzuje (obciąża dodatkowo napinać) i poskakuje i popiskuje (w fazie lużniejszej jest lużny pasek wielorówkowy...) z tąd te popiskiwanie kiedy dodasz jakiś dodatkowy opór - włączysz odbiornik prądu..lub klimę - dodajesz obciążenie na pasek...
ale się rozpisałem.. :fcp3
powodzenia w szukaniu bo nie łatwo ale warto