Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Obroty przy odpalaniu


anwel
05-11-2008, 16:05
Witam. Przeszukałem forum i nie znalazłem takiego problemu. Kiedy odpalam silnik na zimno wszystko jest ok. Kiedy jednak odpalam silnik ciepły zaraz po uruchomieniu silnik na 1-2 sekundy dostaje obrotów tak ok 2000 i od razu spada. Dodam tylko, że w momencie uruchamiania silnika nie dodaję gazu. Po za tym wszystko jest ok i jeździ się super tak jak zwykle. Chciałbym się tylko dowiedzieć czy to początek jakichś problemów czy nic wielkiego się nie dzieje. Dodam tylko, że jeżdżę na paliwie z orlenu (ktoś mi powiedział, że to może mieć jakiś wpływ na takie zachowanie się silnika). Proszę Szanownych kolegów żeby wypowiedzieli się na ten temat. Pozdrawiam wszystkich i na zbliżający się wieczór życzę zimnego :fcp29 .

mekess
05-11-2008, 23:32
A jak odpalisz to zakopci z tyłu? Może czujnik temp silnika?

Stefano
05-11-2008, 23:37
Jeszcze pytanie; czy długo kręcisz rozrusznikiem, może nieszczelność w układzie paliwowym, nie zmieniałeś wczesniej filtra paliwa?
Pozdr.

anwel
06-11-2008, 06:59
Jak odpalam to nie kopci i pali jak brzytewka.

mekess
06-11-2008, 07:53
hm??
Chyba pozostaje pan VAG

anwel
07-11-2008, 14:38
A jak odpalisz to zakopci z tyłu? Może czujnik temp silnika?
Dzisiaj zauważyłem, że zaczął kopcić przy odpalaniu na ciepło. Objawy takie jak opisałem wcześniej, tylko dochodzi jeszcze kłąb czarnego dymu z rury. Czy to może być czujnik temp. silnika?

Jarek G.
07-11-2008, 20:01
To będzie czujnik temperatury płynu chłodzącego. Tak myślę. VAG ci pokaże.
Pozdro :fcp29

anwel
07-11-2008, 20:22
Dzięki za podpowiedzi. Po wizycie na VAGu dam znać co to było. :fcp29

anwel
12-11-2008, 16:15
Witam kolegów.
Odwiedziłem dzisiaj VAGa. Znalazł jeden błąd:
"04D5 Usterka mechaniczna, elektryczne wyłączenie ELAB"
Koledzy podpowiedzcie co to jest. Domyślam się, że to jakiś czujnik, ale od czego i gdzie to jest.
Pozdrawiam i życzę zimnego :fcp29

mekess
12-11-2008, 17:18
Witam kolegów.
Odwiedziłem dzisiaj VAGa. Znalazł jeden błąd:
"04D5 Usterka mechaniczna, elektryczne wyłączenie ELAB"
Koledzy podpowiedzcie co to jest. Domyślam się, że to jakiś czujnik, ale od czego i gdzie to jest.
Pozdrawiam i życzę zimnego :fcp2904D5-Zawór odcięcia paliwa ? N109 (uszkodzony zawór ? lub inst. el)

Google Ci wszystko powie :fcp2

anwel
13-11-2008, 16:18
Koledzy podrzućcie jakąś stronkę z częściami gdzie mogę kupić ten zawór bo siedzę i jakoś nic nie mogę znaleźć. W sklepie powiedzieli mi, że mogą mi sprowadzić za 200 PLN-ów co wydaje mi się ciut za drogo...

viper11
13-11-2008, 16:47
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=369659

Miał podobny problem, a znalazł zamiennik tego zaworka za wiele niższą cene.

anwel
13-11-2008, 16:54
Czytałem to. Właśnie na tej podstawie śmiem twierdzić, że ciut za drogo.
Powiedzcie mi jeszcze koledzy czy jest możliwość przeczyszczenia jakoś tego zaworu. Przeglądałem wiele forów i na forum VW ktoś się wypowiadał, że przeczyścił i jest teraz git. Trochę nie uśmiecha mi się tyle płacić za tez zawór, ale jak nie będzie wyjścia to trza będzie zacisnąć ząbki i zapłacić :(

viper11
13-11-2008, 17:01
Nie wiem jak ten zwrór nawet wygląda, to nie pomogę Ci jak go przeczyścić. Ale jedna rada, tak jak pisali na forach, zaworek może być dobry, tylko jakieś zwarcie czy jakieś styki nie łączą, przerwa na kablu czy coś. Ja zanim wydałbym kase, najpierw bym wykluczył pozostałe opcje.

anwel
13-11-2008, 17:32
Ja wiem. Dzisiaj nawet próbowałem się do niego dobrać, ale się ciemno zrobiło i tyle tylko, że wiem jakie narzędzia mi będą potrzebne. Jutro mam nadzieję się do niego zabrać. Czuję się trochę jak dziewica przed nocą poślubną - niby wiem co i jak ale nigdy tego nie robiłem. No cóż najwyżej przyjdzie mi kupić za te 200 zyla tez zawór. Mówią, że do odważnych świat należy...
Ale jakby ktoś coś wiedział to poproszę o pomoc.

anwel
14-11-2008, 15:45
No to po robocie :fcp2
Dzisiaj wykręciłem zawór odcięcia paliwa (N109), przedmuchałem go sprężarką, rozciągnąłem troszkę sprężynkę i jak na razie działa. Rozgrzałem silnik i po ponownym odpaleniu moja Galaktyka (swoją drogą kochana) pali idealnie i po wyżej opisywanych problemach śladu nie ma. Mam nadzieję, że na dłużej a nie na kilka dni. Chyba ze szczęścia pojeździć pójdę :fcp2
Zrobiłem kilka fotek gdzie jest ten zawór i jak go wyciągnąć no i oczywiście jak wygląda rozłożony. Chciałbym je wrzucić na forum ale nie za bardzo wiem jak to zrobić. Myślałem o dziale fotorelacji z naprawy ale tam nie wiem jak stworzyć nowy wątek...
Pozdrawiam wszystkich i ślicznie dziękuję za każdą pomoc :fcp29

mekess
14-11-2008, 19:49
:fcp29 :fcp29 :fcp29 :fcp1

anwel
14-11-2008, 20:01
Tak sobie pomyślałem, że jeżeli na razie nie wiem jak dodać fotorelację z naprawy to chociaż pokażę na zdjęciu jak wygląda ten zaworek:[attachment=2:2jb503q6]Rozłożony zawór.jpg[/attachment:2jb503q6]
mam jeszcze zdjęcie gdzie on dokładnie jest:[attachment=1:2jb503q6]Umiejscowienie zaworu.jpg[/attachment:2jb503q6]
a tak wygląda z bliska:[attachment=0:2jb503q6]Zawór.jpg[/attachment:2jb503q6]
Gdyby ktoś potrzebował więcej wiadomości proszę na PW, a tymczasem wszystkim :fcp29