Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Nie ma biegów - tylko jedynka


nikilauda
06-11-2008, 10:20
Witam wszystkich - to mój pierwszy wpis. Miałem ciekawą przygodę i chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami. Jadąc na Zaduszki, mój Sharan odmówił posłuszeństwa. Na światłach padła mi skrzynia biegów (tak to w pierwszej chwili wyglądało). Do domu było blisko i jakoś przeturłałem się na jedynce, która tylko o dziwo została. I zaczęło się szukanie na forum.... Dzięki Waszym wpisom i Waszym świetnym archiwom na chomiku znalazłem co mogło się stać. Odkręciła się śróbka, która skręca coś co nie wiem jak się nazywa, a znajduje się pod podstawą akumulatora. Śróbkę, która była mocno sfatygowana i nietypowa (M7 20) zamówiłem w serwisie forda. Nie miałem tylko jak wylewarkować skrzyni i już maiłem się poddać....., ale jakoś udało się skręcić po omacku (po palcu) i działa !!!!!! Cała naprawa kosztowała 2,31 zł (koszt śróbki). Pozdrawiam forum i życzę wszystkim szerokiej drogi i radości z naszych vanów.
:fcp2

dkdaniel
06-11-2008, 10:43
no i dobrze , ze kolega tak sobie poradzil. oby wszystkie naprawy byly tak " kosztowne " :fcp4

danielp
06-11-2008, 11:01
Ciekawy temat, czy mogę prosić znawców o rozwinięcie tematu. Czy w MK2 też jest taka śrubka, czy to częsta usterka. Nie chcial bym się spotkać z taką sytuacją 1000km od domu... może warto sprawdzić okresowo stan tej srubki skoro powoduje takie usterki??

nikilauda
06-11-2008, 13:03
Zacząłem od błędu - powinno być ŚRUBA przez U.

Wątek może być o tyle ciekawy, że obawiam się trochę "powtórki z rozrywki", tzn. czy gwint w który tę śrubę wkręcałem (co to jest to nie wiem) okaże się wystarczająco dobry i się nie zerwie. Dokręcałem co prawda kluczem, ale do takiego minimalnego oporu - bałem się mocniej kręcić.

Pacific tdi
06-11-2008, 19:56
Temat ciekawy. Zrób jakieś fotki lub dokładniej opisz. Od czego jest ta śruba , bo to nas ciekawi.

subratri
06-11-2008, 20:10
chodzi pewnie o srube mocujaca skrzynie, ja jestem ciekawy czemu tu jest mowa o tylko jednej, czyzby drugiej juz nie bylo??

nikilauda
08-11-2008, 21:42
Zamieściłem rysynek 'Skrzynia biegów 19tdi_1.pdf' na http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=dolnaszuflada. Śrubka ma nr 19 (ta na samej górze). Tylko nie do końca widać w co się ona wkręca i jeżeli gwint będzie puszczał co należy wymienić. Czy ktoś to już może robił?

nikilauda
13-11-2008, 21:11
Jednak śruba minimalnie puszcza. Jeżdzę ostrożnie i trochę z duszą na ramieniu. Życie byłoby zbyt piękne, gdyby tak wszystko gładko poszło. Może ktoś z Was ma jakiś pomysł? Pewnie trzeba by się tam dostać i to obejrzeć. Nie mam tylko jak wylewarkować skrzynie biegów, a jadąc do warsztu wolałbym mieć potrzebną część w ręku. Tylko pytanie: jaka to część? W co ta śruba się wkręca i czy można to dokupić. Może to nagwintować z M7 na M8? :fcp9

viper11
14-11-2008, 16:51
A wkręcałeśtą śrubke "po omacku" czy wymontowywałeś podstawe akumulatora? Czasem śruby, które są w miejscach gdzie występują drgania, zamiast zabezpieczenia (czy to w postaci jakiejś blaszki, zawleczki czy podkładki sprężynowej) przed wkręceniem mają gwint posmarowany klejem (nie wiem jaki to klej, ale nie super glue), wtedy jest pewność, że sama sie nie odkręci. Tą srubke myśle, że można jakoś zabezpieczyć, żeby się nie wykręcała.

subratri
14-11-2008, 17:54
no to dobry pomysl,
sa dwie mozliwosci "sklejenia"
pierwsza to na niebieski plyn (paste) - srodek swiekszajacy tarcie, wiekszosc rzeczy w samochodzie jest wkrecona na tym specyfiku
druga mozliwosc to klej do gwintow (locktail jest najleprzy nie pamietam niestety jaki kolor)
pisales wczesniej ze gwint wyswiechtany byl na srubie wiec i pewnie w ... tez sie wyswiechtal :fcp23 :fcp23 (slowko zaporzyczone :fcp23 :fcp23 )
ja bym najpierw przegwintowal to co jest tym samym Mx... (gdzies pisales jaki to gwint) po tym zabiegu bedziesz wlasciwie wiedzial co jest wewnatrz, jesli jest w miare ok to na niebieski plyn (kupisz wszedzie i jest tanie) jesli juz niewiele tego gwintu zostalo to na klej.
nastepnie srube trzeba dokrecic tak jak nalezy, z odpowiednia sila... (moze ktos Ci poda jaki moment tam mam byc, jesli nie to reka ale mocno - sruba ma sie naciagnac, tzw napiecie wstepne) wczesniej pisales ze dokreciles tak aby aby i prawdopodobnie to jest przyczyna tego ze sie poluzowala .

nikilauda
17-11-2008, 10:53
Śrubę wkręcałem po omacku. Z odkręcenia podstawy akumulatora zrezygnowałem z uwagi braku możliwości wylewarokowania skrzyni biegów. Wasze uwagi są dla mnie cenne. Rozważam albo przegwintowanie na M8, zastosowanie jakiegoś kleju typu epoxy dwuskładnikowy z metalem lub wkręcenie spężyny (metoda Heli Coil) i skręcenie śrubą M6 zamiast M7. Chodzę, myślę, zbieram informację co będzie najlepsze i w miarę proste, a przede wszystkim skuteczne. Tymczasem autko jeździ, dwójka nie haczy, wsteczny nie wyskakuje tylko żeby się to nie rozkręciło gdzieś w trasie.....!!!

michal.wyr
16-12-2008, 18:16
mam ten sam problem ze zmiana biegow (mam nadzieje za tan sam a nic powarzniejszego) czy mogl bys napisac jak dokladnie wymieniles ta srube to znaczy czy trzeba wyjac akumulator i cala ta podstawke pod akumulator i czy sa potrzebne jakis specjalne warunki tzw jakies klucze bo akurat samochod nawalil mi pod sklepem i czeka tam na mnie od dwuch dni

viper11
17-12-2008, 09:55
Mi np wypieła się jedna z linek do skrzyni biegów i biegi nie działały jak należy. Najwygodniej jest odkręcić podstawe aku, bo wtedy wszystko ładnie widać. Trzeba wtedy podeprzeć skrzynie, bo ona wisi min na tych śrubach co mocowanie podstawy aku.

Ja chciałem sobie ułatwić i wyjąłem przewód powietrza między turbiną a intercoolerem, więc spokojnie mogłem ręką sięgnąć do tych linek.

Z narzędzi to korzystałem tylko z klucza 10 (do odkręcenia klemów aku) i większych kombinerek :fcp2