Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Szarpanie na zimnym, na wolnych obrotach


slaweek
08-12-2008, 08:57
Koledzy na zimnym silniku po odpaleniu autka silnik wydaje dziwne dzwieki takie jakby szarpanie
dodam ze po przejechaniu kilku metrow (ew. po podniesieniu obrotow do ok 1000 ob) szarpanie ustaje

n owicjusz
08-12-2008, 15:37
sprawdz rolke alternatora(wolnobiezke).Jak podniesiesz maske i bedzie widac jak napinacz skacze (gora dol)to rolka do wymiany.Ta rolka powinna odracac sie w jedna strone,w druga powinna sie zablokowac i obracac wirnik alternatora.
Zdejmij pazek (wielo rowkowy) z alternatora i pokrec rolka,w jedna strone obraca sie bez poruszania wirnika(alternatora),w druga bedzie sie blokowac i napedzac elektrownie(alternator).
Morzesz miec zalozona zwykla rolke a wtedy sa takie objawy,a pozniej do wymiany napinacz.Temat byl walkowany wielokrotnie na przyszlosc uzyj szukajki na dole strony,zeby nie draznic kolegow.
Pozdrawiam.

Paintbox_team
08-12-2008, 16:55
Witam!!! Mój problem polega na dziwnym odgłosie przy ruszaniu z wolnych obrotów...ciężko sprecyzować te odgłosy...tuż po rozruchu zimnego silnika kiedy załącza sie klima również ten odgłos ma miejsce (tylko przez kilka sekund) Hałas ten przypomina jakiś rezonans,drganie czegoś...pod silnikiem niczego "luźnego" nie znalazłem ani ja ani mechanik przy wymianie oleju...prosze was doświadczonych o pomoc bo wkurza strasznie,napisz możliwe powody tego zjawiska.po przeczytaniu tego postu wiem ze napewno do wymiany jest rolka bo lata jak dzika w obie mańki...nie wiem czy to istotne ale przy niskich temperaturach słychać pirwsze kilka wyciśnięć sprzęgła,grechotanie...widze że kolega ma pojęcie więc proszę o poradę...czy ma to coś współnego ze sprzęgłem?????????pozdrawiam

slaweek
08-12-2008, 18:28
sprawdz rolke alternatora(wolnobiezke).Jak podniesiesz maske i bedzie widac jak napinacz skacze (gora dol)to rolka do wymiany.Ta rolka powinna odracac sie w jedna strone,w druga powinna sie zablokowac i obracac wirnik alternatora.
Zdejmij pazek (wielo rowkowy) z alternatora i pokrec rolka,w jedna strone obraca sie bez poruszania wirnika(alternatora),w druga bedzie sie blokowac i napedzac elektrownie(alternator).
Morzesz miec zalozona zwykla rolke a wtedy sa takie objawy,a pozniej do wymiany napinacz.Temat byl walkowany wielokrotnie na przyszlosc uzyj szukajki na dole strony,zeby nie draznic kolegow.
Pozdrawiam.
Rolka alternatora ze sprzegielkiem wymieniona. (ten odglos to nie tarkotanie) tylko takie szarpanie. Dodam ze w okresie letnio - jesiennym nie bylo tego

n owicjusz
08-12-2008, 18:54
Morzesz napisac cos wiecej,(dlamnie szarpanie to podczas jazdy,lub silnikiem kiedy na rownych obrotach skacze na poduszkach).
Paintbox_team, ja juz rolke przerobilem,mialem zalozona zwykla.do wymiany:napinacz ,lozyska elektrowni,szczotki.
jak pomajsterkujesz troche z pomoca kolegow z forum tez komus cos podpowiesz.
A tak wogole to MK2,ja jezdze MK1.
Pozdrawiam.

viper11
08-12-2008, 19:48
Paintbox_team jeśli chodzi o ten niby rezonans czy dziwne odgłosy, na biegu jałowym, to miałem coś podobnego i ustąpiło po wymianie sprzęgła. U mnie były luźne sprężyny na tarczy sprzęgła, ale ja mam Mk1, tak jak kolega nowijusz. U Ciebie to może być koło dwumasowe, poszukaj na forum o tym i pobadaj objawy. Może byc też jakaś pierdółka, typu łożysko alternatora albo sprzęgiełko od klimy.

slaweek
10-12-2008, 12:27
I jeszcze jedno: szarpania koncza sie wraz z rozgrzewaniem sie silnika czyli po jakims czasie od zapalenia autka

slaweek
29-12-2008, 14:35
NIe ma nikt pomyslu ??

danielp
29-12-2008, 15:10
Poczytaj o kole dwumasowym to może byc to. Czy ustaje po wciśnięciu sprzęgła? Czy przy wyłączniu silnika słychać stuki, ktore także są mniej odczuwalne przy wciśniętym sprzęgle? Jesli tak to prawdopodobnie dwumasa się kończy. Prędzej czy później każdego to czeka - taki urok tych silników.

pzdr.

slaweek
30-12-2008, 10:20
Stuki ustaja wraz z rozgrzaniem sie silnika - podczas wylaczenia zaplonu nie ma stukow

danielp
30-12-2008, 10:38
W moim też stuki ustają jak silnik się rozgrzeje. Zresztą nie zawsze występują nawet na zimnym. Jeśli jednak stuka to jak wcisnę sprzęgło to wyraźnie ustępuje. Czasem też przy gaszeniu słychać nieruwnomierne kołatanie, które nie wystepuje jak gaszę na sprzęgle. W moim przypadku to 100% dwumasa. To dopiero początkowe stadium mimo, że trwa już długo. Jak zacznie trząść silnikiem na wolnych obrotach to wymiana będzie już konieczna.. na razie zabieram się za wymianę i zabrać się nie mogę ;)